Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Diskuse k článku

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky let předtím, než to začalo být módní. Dnes je na spadnutí rozsáhlá spolupráce, od dodávek po elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a11n 88M78a83l13ý 3242942672695

Malá auta přinášejí malé marže. Rozloučíme se s Fiestou? Po Puntu ? Za pár lt bude mizivý výběr...

0/0
18.11.2018 7:42

J26a84n 83M10a27l32ý 3762212132155

Tak tento rok je díky novým emisním normám poněkud fluktuační z pohledu prodejů a to zejména od 9/18. Celá řada modelů či motorizací nestihly homologace

0/0
18.11.2018 7:41

T98o25m81á38š 24L15e48d83e52r 7509432279588

Moje poslední 3 auta byly Fordy - Focus, Mondeo a nyní S-MAX, byl jsem opravdu velký fanoušek. Bohužel, FORD není schopen normálním způsobem řídit svoje dealery. Dealer mi při servisu zničil motor a dal od toho ruce pryč stejně jako FORD ČR. Proto je momentální Ford ten poslední v mém životě. Před Vánocemi mi dojde objednaný VW.

Management FORDu je opravdu mimo: zpoždění nového Mondea kvůli stěhování výroby do Španělska, naprosto nesmyslně široká paleta modelů, mizerný zákaznický servis ... To všechno jsou hrubé chyby, které dovedly FORD tam, kde nyní je.

0/0
16.11.2018 1:21

V77l64a12d15i90m15í51r 57K55r34á35l 4923756460402

Konečně, těm vyhulencům od Forda došlo že globální Focus, Fiesta a amerckej F 150 k přežití nestačí

+1/0
13.11.2018 14:35

J71i50ř77í 52S82c57h70w11a72c73h 8728454298706

mám pocit, že jejich sortiment je násobně širší...... ;-)

0/0
13.11.2018 23:02

S53o33r52i66n 16V29a96c21l41a71s 2691546595742

Suroviny jsou drahé, vývoj je drahý, v Europe jsme zklamání atd. Asi ty manažery někde dělají chybu. 

+1/0
13.11.2018 10:33

P89e87t61r 77K74o75n42d74e96r60l69a 2868762917380

Ale že je Tesla vystrašila. ;-D

0/0
13.11.2018 10:27

L41u54d84v79i13k 32S81p67i85n56k49a 1282397780185

zisk se podobně propadl i bmw a mercedesu. měli by nabrat vedení firem na diskuzích v čr.

+2/0
13.11.2018 10:14

J96a33n 82K80o22m21r95s97k68a 8862952568722

Nejsem žádný komouš a ani socialista nebo levičák. Ale náklady rostou neúměrně vysoko mimo jiné i proto, že mzdy TOP managementu (tzn. možná 1000 pracovníků) se "utrhly" jejich růst je morálně neospraveditelný.

Nechápu jak někdo může mít příjem vyšší než třeba 100 tisíc dolarů. Tak vysoká jeho osobní zodpovědnost totiž není, mají pod sebou další šéfy oddělení atd.

Dokud se prostě neřekne, že dejme tomu plat šéfa firmy (nejvyššího) bude max. 20 násobek mzdy nejnižšího tak vždy budou prodělávat. Prostě oni z toho chtějí dostat peníze, na úkor majitelů apod.

Prostě místo mzdy jim dávat zaměstnanecké akcie/dluhopisy apod. Všechno nad ten 20násobek zatížit klidně 95% daní.

+4/0
13.11.2018 9:25

J82a79r39o37m68í79r 86K85r88á51l 4370919314129

Tan plat managementu je jen mizivá část nákladů. A pokud se to na ceně vozu projeví, jde o desetikoruny.

+3/0
13.11.2018 17:10

P14e38t55r 46Č62e65r98m37á85k 9168635799420

Nejste sice možná komunista ale vizi co popisujete by snad nevymyslel ani on. Odhodnocení se odvíjí především od trhu, a odpovídá schopnostem a přínosu. Není důvod proč by měl být stanovován nějaký násobkový limit, to je totální nesmysl.

+2/0
13.11.2018 22:42

P42a84v97e83l 56O58t98i87s56k 2286791487

co to plácáte za nesmysly, jelikož jde o soukromé vlastnictví tak vám může být srdečně jedno jaký má kdo plat, z vašich peněz to nejde, čili záleží jen a pouze na vlastnících jaký komu dají plat. Jinak pokud vím tak Ford, stále vykazuje solidní zisk, je to zmíněno i v tomto článku, jen došlo k poklesu a oni se s tím snaží něco dělat to je celé. Toto se samozřejmě občas stává a není to nic co by neměli zvládnout. Vy sice prohlašujete že nejste komunista ani socialista, ale myslím, že z tohoto vašeho ekonomického výplodu by měli všichni komunisté radost.:-)

+2/0
13.11.2018 22:55

J52á91n 29K55o94t89ú58č 2206164678526

Často sa tu niekto podivuje nad tým, ako je to možné, že Ford je nespokojný, keď dosiahol zisk "len" 993 mil. USD. Lenže akcionármi Fordu sú rôzne iné firmy (hlavne rôzne fondy) a pre nich to nie je zisk, pre nich sú to vlastne tržby, z ktorých musia financovať svoje vlastné fungovanie a hlavne vyplácanie výnosov. Samotný Ford je pri takom zisku finančne v poriadku (napr. nemá žiadny problém platiť dodávateľom a zamestnancom), ale akcionári už nie.

Druhá vec, tento zisk je potrebné dať do súvisu s množstvom investovaných peňazí. Ak by sme vypočítali, aký zisk pripadá na jeden investovaný dolár, možno by to bolo len pár centov!

+1/0
13.11.2018 9:04

P32e33t40r 56D45o95l72á74k 5562366466116

Němečtí odboráři se bojí přesunu výroby VW do fordových východoevropských montoven v Turecku 

+2/0
13.11.2018 8:51

A87n15t94o77n92í43n 54S85v57o16b92o69d46a 3534413949572

Turecko má kus území v Evropě

+1/0
13.11.2018 11:13

A53n73t73o89n62í73n 52S98v23o12b25o80d71a 3534123519142

koupíte si Mercedes Citan a máte Renault Kangoo, pokud si koupíte Forda a bude to VW, tak vás to vyjde lépe :-)

+6/0
13.11.2018 8:50

M24a59r27t96i25n 64K30ř20í46ž 9393622930137

No ani ne, mám s fordy výrazně lepší zkušenosti než s VW.

+3/0
13.11.2018 9:21

A14n11t25o31n81í61n 56S48v23o61b95o64d89a 3274733249132

Nemám důvod měnit koncern, stačí volit správné motorizace

0/0
13.11.2018 11:09

M14a50r65c31e92l 24S97t41a87r53ý 9638534323219

ford jde prodejně do kytek jako opel apod...

0/0
13.11.2018 8:42

J58i95r19i 11F10i59n88k 1912550139893

http://www.auto.cz/evropsky-trh-zari-2018-jednickou-opel-volkswagen-predstihly-bmw-mercedes-125242

0/0
13.11.2018 9:22

M61a63r61c16e96l 90S16t16a41r87ý 9958714193899

;-Dměsíční ukazatel, super;-D

tady je skutečně vypovídající statistika za celý rok, opel na hezkém 10.-11. místě

https://autobible.euro.cz/nejprodavanejsi-auta-evrope-za-rok-2017-octavia-spici-i30-porazenymi/

0/0
13.11.2018 9:28

L82u42m38í96r 12V25o12l13a98v55k88a 4278232341210

Celý život som "fordový", jazdil som občas aj na Škode, aj VW, ale Ford bol vždy Ford, špičkové autá, mám odjazdené na focuse, mondeu, smaxe, kuge, edge cez 1,5 mil. km a vždy som bol veľmi spokojný.

Ale zná sa mi že nezachytili hybridné vozidlá, konektivitu a musím uznať, že konkurencia už má zo 4-5 rokov lepšie autá, neviem, počkám ešte rok, lebo tú značku mám v sebe a ak nič neprinesú na top úrovni asi ich opustím.

A druhá vec, spájanie sa - všetko smeruje ku tomu, že tu budú možno maximálne 3 aliancie, centrálne riadenie/ plánovanie - čo mi toto pripomína?, veď to už tu tu raz bolo, či nie? Alebo to nebolo až také zlé, ako sa nám snažili v 89 vysvetliť?

+5/−3
13.11.2018 8:07

J61a90n 44D96l47o57u21h44ý 7244859850299

Posledni fordy jsou hnusne a drahe a pod kapotou maji litrovej ecoboost. Tezko presvedci majitele starsiho focusu se 4 valcem duratec, ze si ma za stejne penize ( tojest pres pul mice) koupit stejne auto s “polovicnim” objemem. Navic spolehlivost jednotlivych soucastek ve fordu je podprumerna a jejich oprava nesmyslne draha. PS.: forda vlastnim a dalsi si uz nekoupim.

+10/−2
13.11.2018 7:33

J27á59n 93K52o86t87ú58č 2636164278796

Mám Focus Mk2 (2008), a súhlasím, nevidím žiadny dôvod kupovať si novú generáciu. Kvôli vychytávkam ako adaptívny tempomat nebudem zbytočne kupovať nové auto.

+2/0
13.11.2018 9:06

P77a80v94e83l 49O31t12i79s37k 2216481457

Tak já mám taky forda a měl jsem jich už více za svých téměř 30 let za volantem včetně služebních , různé motorizace a modely a po těchto zkušenostech nějak moc o jiné značce ani neuvažuji, vždy jsem byl spokojen. Myslím, že u každé značky se najde skupina spokojených ale i nespokojených zákazníků. Jinak nevím jakou má souvislost s cenou auta to že dnes se hojně používají benzíny s nižším objemem a stejným nebo dokonce vyšším výkonem. Touto cestou jde dnes mnoho výrobců, nevím jestli je to správná cesta to ukáže až delší čas. No a vaše prohlášení o spolehlivosti součástek čerpá z čeho, máte nějaké dlouhodobé statistiky a porovnání s ostatními výrobci nebo jsou to jen hospodské řeči. já osobně jsem nikdy neměl problém s fordem ajeho originálními součástkami. Samozřejmě se občas něco pokazí, jako ostatně u každého jiného auta. Např. mému kolegovi měnili u Škodovky dvakrát v záruce převodovku, ale proto nebudu tvrdit, že má obecně Škodovka podprůměrnou spolehlivost součastek nebo převodovek. Prostě je to pitomost

0/0
13.11.2018 20:53

T89o49m90á80š 86V26a23l36d89e10r 7943740269

Taky jsem jsem měl Fordy. Předposlední generace mne vůbec nezaujala. Podívám se na nový Focus. Jen mne mrzí, že u nás nikdy neprodával plynový auta. A v Evropě i hybridy jako C Max. Poslední Mondeo hybrid je divně zkonstruovaný. Nedá se doma dobít atd atd není z čeho u Forda vybírat.

0/0
14.11.2018 18:56

J14i60ř85í 20S73c54h73w64a28c66h 8618364948926

...vždyť si můžou/můžeš koupit Mustanga V8 s trojnásobným objemem......;-)

0/0
13.11.2018 23:01

P83a15v90e86l 77S81o68b53o61t16k10a 5420504

Jj, někdo ty slepé uličky projít musí.

0/0
13.11.2018 7:29

J79a36r78o81m16í77r 78K87r44á91l 4160819464839

No, ta Galaxy s VW motorem byla o třídu lepší, než ty pozdější. :-)

0/0
13.11.2018 9:19

K26a33r87e63l 84N93o42v17o45t13n31ý 7239156719526

"Našimi výsledky v Evropě jsme extrémně zklamáni" Tak to je velice jednoduché. Když Ford na Evropu kašle, nový model si dovolí pár let spoždění a mnohé další přešapy... Zklamáni být můžou, ale ne Evropou, jen sami sebou.

+8/0
13.11.2018 7:19

J53a85n 76W33a74l47t84e46r 7599827577166

Fordu padají zisky? Nejhorší dodávka na světě je ford transit. Shnije už za pět let. Motor se poroučí v rozmezí od sta tisíc do dvěstěpadesáti. Nevěřil bych že to řeknu ale to už lepší francouz.

Nemám to vyčtené. Ty auta k nám jezdí na servis. Sype se to i když zkrátíme interval výměny oleje. Zlatý první transity. Ty najely půl mega.

+8/−1
13.11.2018 7:07

P57e90t98r 18B50a93r65t45ů65n96ě30k 2163105426443

S tou korozí je to šílené snad u všech dodávek. Nejspíš se počítá s tím, že slouží k podnikání a po pěti letech se pořídí nová.

0/0
13.11.2018 8:46

P33a56v67e11l 16O36t44i58s24k 2826161977

Tak s transitem zrovna ford problém nemá, na tom vydělává, a já osobně mám s dodávkami a s tranzity najeto velmi hodně a transit úplně paráda, pro mne osobně největší potíže jsem měl se sprintery, to byla katastrofa,

0/0
13.11.2018 20:57

J97o78z73e14f 16K78o46s50t18e36l61a37n57s69k16ý 8555332799766

Neúspech Fordu v Európe je zrejmý - nepekný až ošklivý "kinetický" dizajn nielen karosérie, ale aj palubnej dosky. Plus výlučne 3-valcové benzínové motory. Perfektne naladené podvozky to zachrániť nemôžu.

Bohužiaľ Ford je americká firma, a prejavuje sa na ňom typické chaotické riadenie, ktoré je niekedy konkurenčnou výhodou, ale inokedy zase nevýhodou. Pre americké firmy nie je žiadny problém úplne zmeniť koncepciu výroby či predaja z jedného dňa na druhý - ako v malej firme. Lenže v takýchto kolosoch je to často kontraproduktívne. Je to akoby niekto chcel s ropným tankerom manévrovať ako s malým motorovým člnom. Mimochodom americké metódy riadenia som osobne zažil, a to veľakrát, keď som pracoval pred vyše 20 rokmi na Slovensku ako obchodný zástupca jednej veľmi známej americkej potravinárskej firmy.

Ďalším problémom je zatváranie očí pred realitou. Americkí manažéri si nikdy nepriznajú, že sú slabší ako konkurencia. Nie, ich firma je vždy tá super, najlepšia, najperspektívnejšia. Aj keď to sto krát nebude pravda - a radoví zamestnanci to veľmi dobre vedia, americký manažment to nikdy neprizná. A tak sa každý tvári, že je všetko ok, kým to celé "nebuchne". A keď to buchne, tak sa rýchlo, chaoticky, prakticky zo dňa na deň realizujú zmeny.

+8/0
13.11.2018 6:57

P89a40v24e38l 77T58r76u31k71s98a 3763267112513

Kinetic design se mi libi (vcetne palubky), s trojvalcovym benzinovym motorem nemam sebemensi problem a k Fordu mam kladny vztah.

Letos jsem kupoval nove auto (nizsi stredni trida) a Focus sel z vyberu mezi prvnimi, kvuli pomeru cena / vykon.

+1/−3
13.11.2018 7:03

J95a85n 70D60l89o50u68h58ý 7344179700289

Ford me presvedcil svoji “spolehlivosti”, ze si zadny dalsi ford nekoupim ;-) natoz litory siditko.

+3/0
13.11.2018 7:35

M20i40c98h79a20l 78M46a91c75h83á69č10e24k 1370845173468

Mám už celkem třináctého forda. Od Fiesty až po Transity prakticky všechno. Nyní mám (mimo jiné) ve firmě čtvrtým rokem focuse s tím "litrovým šidítkem". Žádný problém, jezdí a jezdí, prakticky o něm nevím. Jediný "zlobivý" Ford, který jsem měl byl Escort RV cca 95. Tam byla špatná přední náprava a chvilku jim trvalo, než se s tím poprali. Jinak s Fordy naprostá spokojenost.

+1/0
13.11.2018 8:26

P73a91v34e20l 41T70r97u54k64s81a 3203287652333

Jojo. Rekl bych, ze o maloobjemovych trivalcovych motorech se siri zbytecna panika. Taky jsem se bal. Ted mam v aute PureTech 1.2 / 110 koni a kdybych nemel v papirech, ze je to trojvalec, tak to nepoznam.

+1/0
13.11.2018 8:54

M53i19c67h27a76l 50M60a30c39h33á35č66e36k 1850565333158

Teď to bylo na garančce, koukám na fakturu: zapalovací svíčka 3ks. Koukám na to a říkám si: "Udělali chybu na faktuře, nebo mi ty hlupáci opravdu vyměnili jen tři svíčky a čtvrtou ne?" ... aha on je to tříválec... tak nic no... :-)

0/0
13.11.2018 9:18

P43a32v84e42l 81T59r86u49k42s54a 3253387672283

No vidite. A ja mam Fiestu 2006, kupovanou jako novou, najeto cca 220 tisic, sjezdili jsme s ni pul evropy a nikdy nas nikde nenechala. Z hlediska spolehlivosti a poctu / ceny oprav nemuzu rict ani pul kriveho slova.

A to jsem pri nakupu samozrejme poslouchal kecy typu "Fordem tam, vlakem domu".

+2/0
13.11.2018 8:30

J36á51n 40K59o41t95ú60č 2446564268436

Vlastním Focus Mk2 (2008), a slúži dodnes, samozrejme už sa rôzne veci pokazili, ale nič mimoriadne, nič čo by sa pri iných značkách nestávalo. Škoda alebo VW sa nekazí?

0/0
13.11.2018 9:09

J67a98r52o14m83í50r 30K59r47á87l 4430339504929

Dnes už bohužel také. :-/

0/0
13.11.2018 9:21

P31a28v84e31l 34T31r61u21k96s82a 3363757532603

;-D;-D;-D

0/0
13.11.2018 10:38

J72a69n 86P15e50s73l 7821160814641

Divím se, že tolik automobilek vyvíjí vlastní systémy autonomního řízení a dává do toho tak neskutečné peníze.

Věřím, že autonomní řízení je budoucnost, ale má ještě tolik much a je tak daleko od masového rozšíření, že mi daleko lepší připadá počkat a za několik let okopírovat už existující a ověřené principy, nebo dokonce kód, za zlomek ceny jeho vývoje. I potom bude ještě dost času na testování, než autonomní řízení začne zabírat nějakou zásadní část trhu.

0/−5
13.11.2018 5:09

P91a33v64e89l 79T83r13u11k46s38a 3233217382193

Myslite ukrast kod a pak zaplatit nejakou nehoraznou sumu, protoze kazdy normalni soud prohrajete?

+3/0
13.11.2018 6:53

J34a63n 32P69e25s25l 7381400894571

Ne. Myslím odchytávat odcházející pracovníky, nabízet jim lepší podmínky atd.

Další způsob je kupovat startupy, které z odchozích zaměstnanců samovolně vznikají.

Stejným způsobem se rozmohlo VR, kde Oculus udělal největší kus práce a HTC, Sony a další už jenom lovili zaměstnance. Soud byl s HTC kvůli kusu kódu, ale to byla jejich chyba, že člověk, kterého přetáhli to zkopíroval místo aby to napsal znovu.

0/0
13.11.2018 12:21

J88o60n81á92š 58Č67e86c48h 8635911978696

Dnes jsem byl se svým FFMK3 na prohlídce a musím říct, že kromě pohledu zezadu je (subjektivně) ze všech úhlů daleko hezčí než MK4. Ten mi připadá jak korejec.

+10/0
13.11.2018 0:37

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz