Ford Mondeo kombi - prostor nadevše

  9:20aktualizováno  9:20
Největším trumfem druhé generace Fordu Mondeo v provedení kombi je obrovský vnitřní prostor.
Největším trumfem druhé generace Fordu Mondeo v provedení kombi je obrovský vnitřní prostor. Vůz rovněž překvapí komfortními a hlavně jistými jízdními vlastnostmi, které by řidič bez zkušenosti s takovým kolosem snad ani nečekal. Jen v zemi, která hledí na každé deci pohonných hmot a spotřebu úsporných dieselů si zvykla poměřovat špičkovými německými motory TDI, s nimiž jezdí také domácí octavie, při prvním tankování u fordu zarazí jeho žízeň. Jenže jak kilometry přibývají a obří kombík i při maximálním zatížení obvykle obstojí v každém měření sil s mnoha konkurenty, zdánlivá bolest se zmenšuje. Vtestu MF DNES Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi bral v poklidném provozu na venkovských silnicích s padesátkou v obcích a maximálně devadesátikilometrovou rychlostí 6,3 litru nafty. Na dálnicích s obsazením jedním pasažérem žádal necelých sedm litrů u plně naloženého vozu s rychlostí vyžadující prakticky bez ustání levý rychlý pruh se apetyt pohyboval od 7,5 do 7,9 litru nafty. Při nasazení klimatizace se spotřeba zvedala ještě zhruba o půl litru na každou stovku kilometrů. Vnitřní prostor si ve Fordu Mondeo kombi chválí cestující vpředu a hlavně vzadu, kde se nabídkou místa vyrovnává svému největšímu rivalovi Volkswagenu Passat Variant. Obrovský je u Fordu Mondeo kombi i kufr - při základním postavení sedaček pobere 540 litrů nákladu a vysloveně svádí k tomu, aby si řidič nečinil násilí a nakládal bez ladu a skladu. Ford je výborný i v hodnocení zavazadlového prostoru při sklopených sedačkách: poskytuje 1700 litrů s žádanou rovnou podlahou. Příjemně nízký je u mondea také nakládací práh zavazadlového prostoru, jehož rozměry neomezují koncové svítilny a jen minimálně do něj zasahují vnitřní podběhy zadních kol. Po nastartování se Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi představí poněkud tvrdším zvukem motoru, neběží tak klidně jako jiné německé či francouzské turbodiesely. Nicméně jízda smondeem je příjemná - dobře vyladěné pérování omezuje pohyby karoserie. Pouze na opravdu rozbité trase při jízdě pozbývající citu jde pérování na doraz. Brzdy splňují veškeré požadavky. Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi kromě jiných úspěchů vyhrál srovnávací test prestižního německého časopisu Auto Motor und Sport - před Renaultem Laguna Grandtour, VW Passat Variant a Peugeotem 406 Break. V souhrnu vlastností charakterizujících moderní kombi mu lze máloco vytknout. Snad jen městské couvání není ideální, leč právě rozměry, které manévry v přeplněných uličkách komplikují, na jiné frontě získávají mondeu body. Couvání se snaží usnadnit účinný posilovač řízení a poměrně velký rejd. Parkovací systém je za příplatek. Nevšední je otevírání kapoty klíčkem, které jednomu může vyhovovat a jiného naopak zlobit. Každopádně - v Anglii je údajně za toto řešení bonus při pojištění.

Měření MF DNES

Ford Mondeo Volkswagen Mercedes
kombi Passat Benz
2.0 TD Variant 1.9 TDI C 270 CDI

Zrych. 0-100 km/h (s) 12,6 11,5 9,7
Zrych. 0-400 m (s) 18,7 18,2 17
Zrych. (IV.) 50-90 km/h (s) 8,3 6,9 a ut., neměřeno
Zrych. (V.) 80-130 km/h (s) 16,5 13,5 aut., neměřeno
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 31,2 28,1 27,4
Pramen: ÚSMD

Výsledky měření vnitřního prostoru vybraných automobilů v testech MF DNES(v mm)

místo pro výška šířka šířka úhlopříčka výška
kolena vzadu vzadu vpředu vzadu kufru hrany kufru

šířka/výška objem
otvoru kufru kufru

Ford Mondeo
kombi 2.0 TD 235 895 1480 1480 1220 585
1165/790 540/1700

Volkswagen Passat
Variant 1.9 TDI 210 905 1490 1480 1250 575
1050/810 495/1600

Mercedes Benz
C 270 CDI 155 860 1445 1440 1230 610
1060/710 470/1385

Poznámka: údaje jsou uvedeny v milimetrech, pouze objem kufru je v litrech
Pramen: ÚSMD, MF DNES

Autor:

89. ročník ženevského autosalonu se koná od 7. do 17. 3. 2019 ve veletržním komplexu Palexpo ve Švýcarsku. Škoda představí novinky Scala, Kamiq a nový koncept elektromobilu Vision iV. Na letošním ročníku budou chybět expozice Volva, Fordu a britské automobilky Jaguar Land Rover. 

Nejčtenější

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Nová tesla je venku. Elon Musk představil levnější SUV, Model Y

Tesla Model Y se premiérově představuje v kalifornském Hawthorne.

Tesla začne svůj nový Model Y prodávat v roce 2021, řekl při jeho představení šéf automobilky Elon Musk. Dojezd malého...

Tichá hrozba. Elektromobily budou muset povinně vydávat hluk

Model X od Tesly

Jsou zelené, čisté a tiché. Tak vypadá ideální představa o elektromobilech. Že jsou ekologické, jen pokud se domníváme,...

Vykuchaným filtrem pevných částic zabíjíte i sami sebe, prokázal test

Měření emisí u vozu s odstraněným filtrem pevných částic

Desetitisíce aut s vykuchaným nebo poškozeným filtrem pevných částic neotravují jen okolí, ale také vlastní posádku....

Nouzové tlačítko oslaví rok, většinou ale vysílá jen falešné poplachy

Ilustrační snímek

Letos 1. dubna uplyne přesně rok od chvíle, kdy začal být povinný systém pro přivolání pomoci v nouzi z automobilů,...

Další z rubriky

Tichá hrozba. Elektromobily budou muset povinně vydávat hluk

Model X od Tesly

Jsou zelené, čisté a tiché. Tak vypadá ideální představa o elektromobilech. Že jsou ekologické, jen pokud se domníváme,...

České zastoupení Hyundai má nového šéfa, prošel BMW, Volvem i Škodou

Hyundai i30 N Fastback

Novým generálním ředitelem zastoupení korejské značky Hyundai na českém trhu bude bývalý ředitel Hyundai Motor Slovakia...

Benz uměl všechno opravit. A tak postavil první auto

Dobová reklama na první auto Benz Patent Motorwagen

Denně lidstvo otočí klíčkem či zmáčkne startér jedné miliardy automobilů. A jedeme. Můžeme za to poděkovat muži...

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz