Českým autem roku je Ford Focus

  12:20aktualizováno  20:25
Titul Auto roku 2019 v ČR získal Ford Focus. V hlasování odborné poroty porazil ve finále modely Peugeot 508, BMW X5, Kiu Ceed a Subaru XV.

Ford Focus | foto: Ford

Auto roku České republiky volí porota složená z motoristických novinářů. Letos vybírala 35členná porota z 23 modelů vozů uvedených na trh v roce 2018. 

Porota vybírala také v dalších kategoriích: Ekologické auto roku a Technická inovace. V první zvítězil elektromobil Jaguar I-Pace, ve druhé bezpečnostní systém EyeSight od Subaru (jak funguje čtěte zde).

Ford Focus získal titul Auto roku již počtvrté. V minulosti (2012, 2006 a 1999) totiž triumfovaly všechny předchozí generace.

Ford Focus

Ford Focus
Ford Focus

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se opět povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace modelu je tu auto, které nadšeného řidiče uhrane. A potěší i toho, kdo chce normální auto pro rodinu, protože různá SUV a z nich odvozené crosovery jsou vesměs na nic. Jak nový Focus jezdí, čtěte zde.

Peugeot 508

Peugeot 508
Peugeot 508

Francouzský hezoun není jen krásný, také parádně jezdí. Navzdory známému označení 508 jde o úplně jiný vůz, než byl jeho předchůdce. Nová generace je relativně kompaktní, extravagantně stylizovaná a jasně se profiluje jako cestovní vůz se sportovním charakterem. Jak druhá generace Peugeotu 508 jezdí, čtěte zde.

BMW X5

BMW X5

Čtvrtá generace populárního BMW X5 se o vás stará jako žádné jiné auto. Jeden z nejúspěšnějších modelů z Mnichova je prošpikován moderními technologiemi a právě teď vstupuje na český trh. Otevřete ho mobilem, ohřeje vám kávu. Jak jezdí, čtěte tady

Kia Ceed

Kia Ceed
Kia Ceed

Ceed je jedním z nejdůležitějších evropských modelů Kie. S novou generací se také upravoval název – Cee’d se mění na Ceed. Nový přepis jména bez apostrofu má být zkratkou pro výraz „Community of Europe, with European Design“, tedy něco jako „pro evropskou veřejnost s evropským designem“. Jak jezdí čtěte zde

Subaru XV

Subaru XV
Subaru XV

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy. Čtěte více

Vyrovnaný souboj

Komentář Jiřího Duchoně, zástupce České republiky v mezinárodní anketě Evropské auto roku

Jubilejní, 25. ročník ankety Auto roku v České republice přinesl několik novinek. Předně se jejím laureátem po čtyřech letech poprvé nestal vůz značky Škoda; ne že by jej někdo překonal, ale mladoboleslavští tentokrát zkrátka neměli co nasadit.

Druhým momentem se stalo tajné hlasování, díky němuž se sice možná volící kolegové redaktoři nyní nemusí obávat uštěpačných narážek ze strany představitelů automobilek, ale podle mě by měl každý z porotců dostat příležitost vyjádřit své hodnocení veřejně a postavit se za ně.

V mezinárodní anketě Car of the Year (COTY), v níž zastupují Českou republiku, se již od roku 1963 ve druhém kole hlasuje veřejně a každý porotce musí rozdělení svých bodů mezi finalisty slovně vysvětlit.

Potěšilo mě, že v pětici nominovaných byly tři "normální" automobily: Subaru XV je spíše crossover a třídu SUV reprezentovalo pouze BMW X5 (1038 bodů). Je to mimořádně technicky vyspělý vůz, ale není pro každého, takže skončil "až" na třetím místě.

Zvítězil nový Ford Focus (1162 bodů): titul Auto roku v České republice tak získaly všechny čtyři dosavadní generace (1999, 2006, 2012, 2019)! 

Nový Focus skvěle jezdí a do svého segmentu přináší řadu progresivních prvků včetně velkého barevného head-up displeje nebo natáčení světlometů do zatáčky, ale mám trochu pocit, že je to jeden z posledních pokusů o boj evropského Fordu s nezvratitelným osudem. 

Avantgardně a sebevědomě střižený Peugeot 508 (1059 bodů) se umístil druhý, a kdyby byl již nyní k dispozici také s karoserií kombi a plug-in hybridním pohonem (obé bude představeno až v nadcházejících měsících), klidně mohl pomýšlet na vítězství. 

Na třetí generaci řady Kia Ceed zbyla "bramborová medaile". Už jen s ohledem na originální a v této třídě naprosto nevídané karosářské provedení shooting-brake nebo znamenitý motor 1.6 T-GDI by se skoro chtělo říci, že nespravedlivě, ale v takto kvalitní konkurenci je mimořádným úspěchem již samotný postup do finále.

Autor:

Nejčtenější

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Tichá hrozba. Elektromobily budou muset povinně vydávat hluk

Model X od Tesly

Jsou zelené, čisté a tiché. Tak vypadá ideální představa o elektromobilech. Že jsou ekologické, jen pokud se domníváme,...

Autohádanka: Kdo pozná žlutý sporťák, je machr

Těší i jejich dvě vnučky, které prarodiče v domě hojně navštěvují.

Podle kousku vykukujícího vraty garáže pozná to auto jen málokdo. Zkuste uhodnout, jaký vůz je na obrázku.

Vykuchaným filtrem pevných částic zabíjíte i sami sebe, prokázal test

Měření emisí u vozu s odstraněným filtrem pevných částic

Desetitisíce aut s vykuchaným nebo poškozeným filtrem pevných částic neotravují jen okolí, ale také vlastní posádku....

Nouzové tlačítko oslaví rok, většinou ale vysílá jen falešné poplachy

Ilustrační snímek

Letos 1. dubna uplyne přesně rok od chvíle, kdy začal být povinný systém pro přivolání pomoci v nouzi z automobilů,...

Další z rubriky

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Udělali byste test na řidičské oprávnění? Otestujte se

Ilustrační snímek

Zvládli byste závěrečný test v autoškole? V seriálu iDNES.cz vám přinášíme desátý z dvanácti vzorových testů pro...

K volajícímu autu poslali vyprošťovací tým, nezraněný řidič už byl venku

Havarované auto nedaleko Karlových Varů samo zalarmovalo záchranáře.

Auto vybavené systémem automatického tísňového volání eCall havarovalo dopoledne na silnici z Karlových Varů směrem na...

České zastoupení Hyundai má nového šéfa, prošel BMW, Volvem i Škodou

Hyundai i30 N Fastback

Novým generálním ředitelem zastoupení korejské značky Hyundai na českém trhu bude bývalý ředitel Hyundai Motor Slovakia...

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz