Diskuse k článku

ANALÝZA: Ford v nesnázích. Razantní změny naplánoval hlavně do Evropy

Přesně před dvaceti lety představil Ford světu Focus. Byla to revoluce, dodnes nezestárl vzhledem ani použitelností, stále je s ním náramné svezení. Letos dorazila čtvrtá generace, která chce po 16 milionech prodaných Focusech úspěch zopakovat. Ford se naparuje, že to je nejlepší auto, které kdy vyrobil. Je to však trochu křeč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77í52t 75O57ž86a19n87a 1218768145304

Bez elektromobilu nabídce jsou do 5 let mrtví.

0/0
12.9.2018 8:02

M88a56r29t28i86n 50D58o24h77n67a75l 5687763458788

Já na Ford nemůžu dopustit, je fakt, že mám 13 let benzínovou starou atmosféru Mondeo 1.8 (92kW), auto má najeto 160t a zatím jsem měnil jenom kapaliny, brzdové obložení, žárovky a pomalu mi odchází spojka. Auto vypadá jako nové z fabriky, nikde žádné tuctové plasty a vrzání za jízdy. Do žádného dieselu ani turb se mi moc chodit nechce, takže ho budu pěstovat dál, co to dá navzdory zvyšování průměrného věku vozového parku v ČR - nevidím totiž důvod kupovat nový šunty. Slyšel jsem, že Ecoboosty jsou velmi dobré motory, ale zatím s nimi nebyla zkušenost, tak se do nich nikdo nehrne. Osobně bych ale do nových Mondeí nešel, už model 2007 byla hrozná obluda s poloměrem otáčení přes 12m. Nechápu, že si někdo může libovat v takových velkých obludách (např. nový Superb je fakt obludnej hnus).

0/0
6.9.2018 22:44

D32r82a70h91o63m40í62r 86S82t91r79o40u45h21a18l 4605688332944

Mě se vždycky líbila ta generace s oválem v masce. Designově geniální, přitom aerodynamické a přes váhu auta, když se rozjede, tak pak už jenom stačí udržovat rychlost a má poměrně nízkou spotřebu i díky nízkému vnitřnímu tření součástek - prostě loď na daleké cesty. Sestra to má a je s tím navýsost spokojená. Samozřejmě jedna věc je mít dvacet let staré auto, ale zase na druhou stranu, pořád to jde snadno servisovat a dobře slouží.

+1/0
7.9.2018 9:15

T68o32m92á30š 97V59a14l89d73e63r 7193760169

dávám za pravdu. nejvyváženější Mondeo se kterým se i v Praze dá dobře zaparkovat. Ostatní další verze kombi už to tak snadné na sídlišti nemají.:-) Chovají se ve městě jak slon v porcelánu.

0/0
8.9.2018 10:38

T80o51m39á64š 38V16a21l65d57e93r 7413440939

Od Fordu jsem odešel. Prostě nechci diesel , nebo tříhrnek. Dříve jsem se ve Fordu cítil dobře. Dnes už nic moc. Kouzlo se vytratilo. Poslední FF jsem ještě nezkoušel. Ale mají pouze tříhrnek u benzínu. Mondeo taky nic moc. Jako fordista jsem poslední dobou zklamán.

0/0
6.9.2018 21:30

J70i28ř77í 65S59c24h10w52a49c19h 8108884508926

ale zato v Mustangu dostaneš V8 ;-)

0/0
6.9.2018 21:48

T14o36m72á23š 29V81a13l33d63e69r 7783950409

Nejsem proti. :-)Nyní si hraji s V6. Až dodělám dílnu rád zaparkuji 12 válec.

0/0
8.9.2018 0:55

Š26t83e12f74a98n 87F63r65i42č71a 7942968593616

Mondeo je výborný vůz, a držák. Nedám na něj dopustit. A to jsem během své životní pouti vystřídal asi 5 různých značek.

+1/0
6.9.2018 15:51

A16n38t12o29n63i48n 65K27a61d31l30c27e24k 9212679931246

Copak je to ten “hamburgerovity American”??? Mohla by to idnes objasnit?

0/0
5.9.2018 22:16

T95o79m28á69š 35L65u17d35v88í61k 1390487924102

Hlavně je vidět rozdíl mezi Evropou a USA. O problémech Fordu se mluví už dlouho protože hodnota akcií neustále klesá a akciový trh je v USA velké téma. Je to v podstatě obraz ekonomiky na desítky let dopředu. To že VW a Evropské automobilky mají úplně stejné problémy a jejich akcie jsou na tom ještě hůř nikoho nezajímá protože Evropa má přece sociální stát.

+1/−1
5.9.2018 17:39

J27i31ř31í 50S26c34h66w58a41c90h 8608654508526

no nevím ale silně pochybuji, že akciový trh je obraz ekonomiky na desítky let dopředu. Dnes je jakože vše OK všichni nakupují akcie stoupají a během několika dní je všechno jinak......

+1/0
6.9.2018 22:01

J77i69ř48í 53J74u76r80á10š79e42k 8467135460227

Má zkušenost s Fordem?

Před třemi lety jsme si objednali Mustanga GT. Čekali jsme 9 měsíců na dodání. Z výroby přišlo auto poškrábané. U pantu řidičových dveří velké škrábance. Naštěstí to není zvenku vidět. Prodejce mi nabízel přelakování části auta. Díly karoserie vůbec nelícovaly. Krytka zámku dveří byla v úplně jiném odstínu než zbytek auta. Po půl roce začaly blbě svítit projekční LEDky ze zpětných zrcátek. Od výroby nefungovalo vyhřívání sedadla řidiče. U kabria se špatně vysouvalo zadní okýnko. V létě se mu muselo pomáhat ručně. Před koncem záruky "odešel" motor. Bylo to na odtah. Naštěstí to prý byly jen 3 zničené svíčky. Údajně motoru vadí krátké starty, kdy nastartujete, vyjedete z garáže a motor vypnete. Párkrát to uděláte a máte zaděláno na průšvih. Potom si musíte dát pozor na interval výměny oleje. Počítejte s tím, že Vás bude počítač upozorňovat už tak po cca 5-6 tisíci km. A co mě ještě štve a to hodně jsou vibrace od motoru. Přijímací technik tvrdil, že je to prý OK. Že prý je to osmiválec s velkým objemem a že co bych chtěl. Seděl jsem v jiném kuse a ten předl krásně bez vibrací.

Ještě jsem si vzpomněl, že občas se auto nějak nechce rozjet. Absolutně nevím proč. Nějak nefunguje automat. Na to by žádný servis u nás nepřišel proč, protože se to projevilo zatím tak 10x. To by tam to auto muselo stát x týdnů, aby na něco přišli.

Synův známý si pořídil faceliftovanou novější verzi a prý už byl v servise taky. Prý mu odešlo nějaké čidlo na výfuku.

A zkušenost se servisem v Ostravě? Auto v záruce. Přijímací technici se k Vám chovají jako k póvlu, co je obtěžuje. Nezapomněli mě upozornit na to, že se auta můžu dočkat třeba i až za půl roku, kdyby bylo něco vážnějšího s motorem. Žádný náhradní vůz, nic. Takže na vlastní náklady jsem raději auto odtahovkou převezl skoro 400km do Prahy. Tam ho dali dohromady za pár dní. Vibrace od motoru přetrvávají a převodovka při rozjezdu občas stávkuje.

+5/0
5.9.2018 17:02

J38i58ř14í 87S23c37h30w98a91c88h 8278774888396

Silnější vibrace u V8 ukazují na nějaký dost zásadní problém.

+1/0
5.9.2018 19:35

J30i85ř77í 73J98u66r81á21š90e89k 8947285320467

Pan prijimaci technik tvrdil, ze pry je to bezne. Ze osmivalec nefunguje tak plynule jako sestivalec. A na tuhle hlasku jsem cekal v servisu asi 2 hodiny. Takze od zacatku s autem velke zklamani. Ford no.

Mimochodem u me to bylo vlakem tam (do servisu do Prahy) a Fordem zpatky.

0/0
5.9.2018 23:08

J31i51ř17í 78S31c30h46w12a41c56h 8778364248576

Ano V8 díky tomu V je "teoreticky" hůře vyvážený než R6, ale že by to mělo být extra výrazný rozdíl se mi moc nezdá. Přiznám se, nemám vlastní zkušenost. Takže by se k tomu měli vyjádřit místní experi, co údajně osmiválci "denně" jezdí. ;-)

0/0
5.9.2018 23:23

J69i55ř63í 56S98e90h70n58a56l 6675388462556

Jo, osmivalcem V8 jsem jezdil. Ferrari 458 Italia. Sestivalcem R6 taky, BMW M235i. Akorat musim rict ze jsem v obou pripadech mel uplne jiny starosti, nez nez co z toho je vyvazenejsi. Ale bezpecne zadnej z nich nemel kultivovanejsi chod nez muj R4 ;-)

0/0
6.9.2018 1:13

P56a47v22e96l 28K19o96v62a70n46d19a 3970664194

koukám radost si takové auto koupit

+1/0
5.9.2018 21:47

V31l39a66d63i30m44í40r 70F33i55b59i92g60e21r 5924821901554

No tedy servis oleje po 6000km to je jak u čínského skůtra:-)

+1/0
6.9.2018 19:56

T83o90m62a86s 48K72r16o20p53a57c86e72k 7359924372534

Kdyby dali do Flexu mensi motor a dali ho na nas trh, tak bych ho uz davno mel... :( Ale zivit 3.5 V6 ...

0/−1
5.9.2018 16:43

M82a49r31e61k 13H22r58u24b32y 6327312971288

Ford ma dobre vyrobky, ale neumi je prodavat. Takze pro zvyseni zisku bude namisto podpory prodeje ...voila...vyrabet min;-)

+3/0
5.9.2018 16:07

P87a89v82e66l 74T66r19u52k28s30a 3653857112733

Ony ty horsi prodeje budou nejspis kvuli cene. Sam mam doma 12 let starou Fiestu (kupovana jako nova), je to auto se kterym jsem spokojeny, sjezdili jsme s nim kus Evropy.

Letos jsme kupovali nove auto (chteli jsme o neco vetsi) a Ford vypadl kvuli cene hned na zacatku.

0/0
6.9.2018 7:44

D71r89a23h60o35m80í44r 76S36t74r93o36u80h77a13l 4725258502844

Ještěže auta nevyrábí Samsung. Každý dva roky nový model, ale stejně si musíte každý rok koupit nový auto, protože vám po nárazu mouchy křupne přední sklo.

0/0
7.9.2018 9:20

J22i34ř68í 96S89c67h27w69a44c40h 8318104948266

Samsung samozřejmě auta vyrábí ;-)

https://www.autoviny.sk/novinky/117232/spoznavate-tuto-znacku-aut-je-to-samsung

0/0
7.9.2018 10:13

K21a84r51e42l 19V69y71d46r52a 2221550909808

Článěk na mě působí, že Ford by chtěl více peněz z každého prodaného auta, což je sice pěkný ideál, prakticky to však nemůže fungovat. Lidé si kupují to, co si můžou dovolit koupit – Fiesty, Focusy, C-MAXy. S-MAX, MONDEO a EDGE jsou nádherné vozy, ale obětovat 1 milion Kč jen za přesun z místa A do místa B s potřebou pravidelného zrychlení z 50 na 95, a z 80 na 133 km/h a prosvištění zatáček při plné hmotnosti, to si prostě většina lidí nemůže dovolit.

A taky mi chybí pár tiskových zpráv o spolehlivosti tříválců, žádných svolávacích akcích a tak podobně: „ ... tříválec od FORDu, vyrobený v roce 2011 a provozovaný ve Fiestě na severu Norska, má najeto 200 tisíc km, je řádně servisovaný a těší se stálému zdraví. S přáním dalších 200 tisíc km bez nehod bychom mu rádi zahráli pěknou písničku ...“

Naděje umírá poslední, snad se z toho FORD dostane bez ztráty zákazníků.

0/0
5.9.2018 15:49

T39o37m73á24š 57L49u45d25v60í46k 1300267694672

Tak problémy nemá jen Ford ale všechny automobilky kromě Nissanu-Renaultu. Žádná velká automobilka negeneruje zisky. V USA to mají ještě o to horší že musí platit důchod bývalým zaměstnancům takže pokud se firma začne zmenšovat čeká ji neodvratný bankrot.

0/−4
5.9.2018 14:44

M62i74r42o95s53l92a40v 63K66u28c30e82r40a 4247500877261

Vsechny automobily krome Nissan Reanult... Zadna velka automobilka negeneruje zisky? Urcite? "Koncern Volkswagen loni více než zdvojnásobil čistý zisk na 11,35 miliardy eur, tedy zhruba 288 miliard korun."

+1/−1
5.9.2018 15:16

T83o44m75á46š 40L16u65d16v52í55k 1790957334142

Nechápete jak funguje zisk a příjmy. VW zvýší příjmy o 1% a zvýší se mu zisk na dvojnásobek. Další rok poklesnou příjmy o 4% a je ve stejně velké ztrátě. VW vydělává jen 800 eur na jednom autě (celý koncern v průměru... Ford vydělává 1600 eur na jednom autě a měl v roce 2017 nejvyšší zisk v historii automobilky). To co VW vydělá je zisk na aktiva pod jedno procento. Akcionářům by se vyplatilo to celé zavřít a koupit dluhopisy. VW je ze všech automobilek asi v nějvětším trapu protože má nejvíc nenažrané zaměstnance. Můžete si nakoupit akcie Volkswagenu a pak možná pochopíte jak svět funguje.

0/0
5.9.2018 17:29

T21o91m10á13š 82D77o78m58i47n86i97k 7735175954365

A co PSA, FCA, VW?

+1/0
5.9.2018 16:54

T66o14m11á19š 58M14a41c35e90j26k43a 6361392467497

S posledním Mondeem Ford zbabral co mohl, přišel pozdě a v nevhodnou a interiér, tedy hlavně palubní deska ze začátku byla hrůza. s čímž ovšem mondeo zápasí dlouhodobě a pokud se nepletu, tak proti předchůdci má i menší kufr (combi) a proti konkurenci také. Pokud zaříznou Mondeo, tak zákazník asi nekoupí Focuse, ale Superba či Passata nebo Mazdu 6. Pokud zaříznou S-Max tak zákazník asi nekoupí Kugu, ale Sharana. Ve Fordu asi někod spadl na hlavičku, ale budiš, jejich věc.

+13/0
5.9.2018 14:17

H84o83n69z93a 26P70u48p24á46k 1147470153849

R^

0/0
5.9.2018 15:21

J38i58r41i 42R58u20s26n87o74k 4945232547173

Naprosty souhlas. Pokud mi zariznu mondeo, se kterym jsem skopojeny, tak si proste jineho forda nekoupim.

0/0
5.9.2018 20:12

V60l73a22d66i43m51í28r 10F46i23b88i46g11e20r 5944651851714

Novým mondeem jsem jel na dovolenou a ten interiér fakt děs na auto za 3/4 mega. A ten motor hrůza. Byl v něm 1,5l diesel s 88Kw na tak velké auto nic moc asi 10x mi to chcíplo při rozjezdu. To se mi nikdy nestalo. Jako když se jelo stálou rychlostí tak ten motor byl úsporný a to docela dost, ale na předjíždění nic moc.

0/0
6.9.2018 19:58

T54o66m35á50š 61M66a12c93e80j36k33a 6951192747797

Se silnějším motorem by to bylo asi o necem jiném a jak jde cas tak ten interiér take vylepsuji. Jaky to byl rok vyroby atd.?

0/0
7.9.2018 0:26

F70r63a86n50t34i46š13e62k 65I37n21g28r 6522210187

Asi jste si nevšiml, že jsem nereagoval na článek, ale příspěvek paní diskutující, která za 13 let vystřídala 5 fordů (takže jedno auto tak 2,5 roku, některé z nich nové, to se toho fakt pozná, co se pokazí a co vydrží, když jde auto relativně za krátko zase pryč.) a nadává na dvě špatné škodovky. Jen jsem chtěl poukázat na to, že ne všechny škodovky jsou špatné a že jsou i lidé jen s dobrými zkušenostmi..

0/0
5.9.2018 11:32

I16v92a 18S18c50h98n50e34i32d59e10r41o57v47á 5730235268792

nemate pravdu, to ze jsme je vystridali jeste neznamena ze nejsou v rodine a nebo ze nektere z nich nemame my osobne, vetsina zustala v okruhu ze vime jak se s auty naklada a co s nimi je protoze je maji rodice apod. ... nize jsem psala a cituji: jedno auto sedm let, jedno mame tech 13, jedno bylo pet let bohuzel mamka zborila na total, jedno mame pet let do ted a nehodlame prodavat, jedno bylo z esa bez problemu tri roky jezdilo a bylo uz sedmilete pri nasi koupi, jen vykvetl blatnik a kvuli potrebe jineho typu auta sel pryc, tak asi tak ... je to jak jsem taky psala i o te peci o ty auta .. kdyz to budu brat jako spotrebak, zamava mi jakakoliv znacka na pozdrav, kdyz se o to budu starat vydrzi to dyl ... zadna veda ... ted mame jeste noveho seste vlastne a ten hodnotim jen motoricky, tam nemame dlouhodobe zkusenosti ...

0/0
5.9.2018 11:43

V70l30a48d40i78m45í47r 18F62i72b83i33g54e83r 5514681271274

Co se dívám na pořady kde přestavují v USA auta tak Ford na mě dělá dojem, že se jedná o Americký trabant. Levná auta pro masy nic extra. Současné fordy na mě působí podobným dojmem skoro všechny mají stejný čumák, některé větší jiná o trochu menší ale tvarově stené. Výhodou je že rychle klesají na ceně a mají celkem slušnou výbavu.

+2/0
5.9.2018 11:01

P13e10t66r 39V70e23p61r27e73k 3464718152

Problémy s kvalitou ford obecně nemá, autor článku s tímto také souhlasí. Propad prodeje fordů v ČR dle mého souvisí s tím, že roky zde převládal názor, že nafta se spotřebou 5.5l /100 je to pravé ořechové a ne nějakých 7-8l/100 benzínu. A vyznavači benzínu zase brzdila obava z ecoboostů, které se ukázaly jako velmi dobré a revoluční motory i ve srovnání s VW, ale Češi to ještě nezjistili.

+8/0
5.9.2018 10:36

V28l63a97d11i72s50l86a66v 62B39u72r13y90š86e61k 1489362547564

tak hlavně Češi ford nespasí a tak je celkem jedno, co nezjistili, já měl nové fordy dva a žádná sláva to nebyla, jeden dokonce ještě v záruce přestal jet poblíž Soluně a tak se v něm museli Řekové rejpat, řekli mně, že s ním mám jezdit pomalu, tak jsem se vracel stovkou, docela zážitek, do týdne jsem objednal opela a forda po obdržení nového auta prodal

+1/−1
5.9.2018 11:07

P16e77t55r 95V22e78p14r90e76k 3264268272

Tak každý má jinou zkušenost.....já byl v Řecku s focusem 12x vždycky jsem se bez problémů domů vrátil, ale každý stroj, sebelepší, občas vykáže poruchu a závadu.

+1/−1
5.9.2018 11:10

V73l70a89d66i65s69l56a81v 77B28u40r59y50š70e93k 1369792357104

přesně, já byl fokusem v Řecku 10x a vrátil jsem bez problému, 4x jsem tam byl s kugou a vrátil se taky i když jednou pomalu a teď jsem v Řecku opelem a snad se vrátím taky

0/0
5.9.2018 11:26

F78i47l90i24p 98S49i17r12o87t92e45k 9942889452221

Neskutečné. Sešli se tu všichni 3 Češi, co se do Řecka trmáceli autem :-)

+3/0
5.9.2018 11:40

P54e38t29r 95V93e82p65r97e74k 3374598252

znám takových víc než 100 :-)

0/0
5.9.2018 11:43

V45l71a18d20i64s96l89a26v 48B36u78r75y67š25e61k 1549922847814

já jezdím do Řecka autem normálně a nedělá mně to jako důchodci žádné problémy, vyhovuje mně to víc než letadlem, celková cesta asi 14 hodin se dá rozdělit i do několika dnů a nebo jet v kuse, vyjet ráno a odpoledne být v Řecku, odpadá celodenní trmácení letadlem, člověk si může vzít co chce, jet kdy chce, vyjet kdy chce, zastavit se kde chce a nemusím si auto složitě půjčovat v půjčovně

0/0
5.9.2018 18:52

T44o70m15á58š 48D96o59m39i15n95i80k 7925495714885

Pokud narážíte na 1.0 EB, tak ano, až na některé výrobní vady se zdá být odolný. Ale třeba 1.6 EB nebyl o nic menší katastrofou než starší TSI.

+1/0
5.9.2018 16:51

J91i65ř26í 83S35c39h90w54a94c15h 8128504308366

až na některé výrobní vady u starších sérií se zdají TSI taky odolné ;-)

0/0
6.9.2018 21:54

T66o13m53á80š 51V77a80l74d66e59r 7703670479

Protože jsou to úplně jiné motory ;-D;-D;-D. Původní TSI není vůbec odolné , stejně jako HTP či jiné obchodní názvy.Nejlepší se bavit přímo verzích motorů. Pak by nedocházelo k trapným diskuzím.:-)

0/0
8.9.2018 13:02

M60a20r52e54k 85W36o95l36f 3699877764112

Auta ma skvela? Mame v praci Ranger, vetsi srot jsem nevidel. Auto dva roky stare ale v servisu je permanente. Vyrabi to asi z papiru protoze je to uplne omlacene. Naproti tomu Isuzu ktere ma najeto dvakrat tolik a je 4 roky stare jen jezdi a jezdi. Takze asi tolik k te jejich kvalite.

0/0
5.9.2018 10:30

I55v14a 78S59c62h43n94e19i18d78e38r76o48v67á 5300215208902

rangera mame pet let, bez jedinyho problemu a pracant ...

0/0
5.9.2018 10:43

M58a34r64e71k 53W92o84l61f 3569637934402

Ano, predchozi verze byla super, meli jsme ho 5 let. Tohle po dvou letech a 110000 km - 3x predni okno - v servisu rekli ze '' proste praskaji''. Vymena zapalovani protoze se v nem zasekl klic. Obe zadni pruziny praskly v 80000, neustale problemy s ABS a kontrolou trakce. Praskly mezichladic pricemz Ford nam sdelil ze to praska na vsech a z toho duvodu cekaci doba na novy dil 2 mesice! S tim se muzou jit bodnout, to je posledni Ford co jsme koupili.

0/0
5.9.2018 12:23

I40v43a 65S14c49h32n75e95i16d95e37r71o38v51á 5410235768462

je fakt ze ty novejsi slycham obcas problemy ty rangery, nevim proc s tim maj tyhle potize co s tim ford provedl ze to osulil nebo co a je to skoda a chyba, protoze to auto je po dodavkach si myslim dalsi slusny pracant jinak ... ale je to vicemene jediny "model" od forda a ted tahle generace ktera ma potiz, u dalsich fordu at uz fofo, fiesta, dodavky apod o podobnych problemech neslysim ... ani jsme se s nicim osobne nesetkali ... nad tim by se zamyslet meli ...

0/0
5.9.2018 12:44

Najdete na iDNES.cz