Žaloba tvrdí, že Ford manipulacemi s emisním systémem porušil federální předpisy a že emise dotčených dodávkových automobilů při běžné jízdě výrazně překračují zákonem stanovené limity.
Společnost Hagens Berman již loni kvůli podobným obviněním zažalovala automobilky General Motors a Fiat Chrysler Automobiles. Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku (vše o aféře Dieselgate čtěte zde).
Terčem žaloby týkající se vozů F-250 a F-350 Super Duty je kromě automobilky Ford rovněž německý výrobce automobilových součástek Bosch. Ten byl dodavatelem softwaru, s jehož pomocí manipulovala s testy emisí naftových vozů automobilka Volkswagen. Bosch nicméně odmítá nařčení, že se na těchto manipulacích vědomě podílel.
Společnost Bosch se loni dohodla, že za urovnání některých civilních žalob souvisejících s emisním skandálem Volkswagenu zaplatí ve Spojených státech 327,5 milionu dolarů (sedm miliard Kč). V dohodě o urovnání ale nepřiznala žádné pochybení.