Diskuse k článku

Proti Tesle: Úchvatný Fisker Emotion slibuje revoluci v bateriích

Dánský automobilový designér Henrik Fisker patří k velkým snílkům automobilového byznysu. A ke snílkům, kteří se nevzdávají. Po krachu jeho předchozí automobilky Fisker a projektu Karma se teď vrací s novým vozem Emotion s ještě větší vervou. Je to dramatický a vpravdě revoluční elektromobil. Tedy, bude, pokud to vyjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e78t90r 74N19o54v63e65k 6952802182226

:-) nejvíc se mi líbil nápad s výměnou vybitého elektrolytu

0/0
22.2.2018 17:44

T76o53m13á94š 44V37r72á49b20e70l 8930274173254

Fiskera jsem měl vždy mnohem radši než Teslu

0/0
31.1.2018 0:57

K38a95m67i14l 96D68o50l30e71z32e52l 6722616184622

tyhle nesmysly pro nalakani jednoduzsich investoru jsou drahe tak, protoze cena auta je treba 500.000 a zbytek tech 2.3 mega jsou baterie.

Dokud ceny baterii nepadnou na desetinu, coz vzhledem k cene Lithia nebude nikdy, tak je neco takoveho absolutni blbost vubec vyrabet, natoz kupovat

+1/0
31.1.2018 0:42

J31a51r96o22m44i10r 83H72o67b93l80i61k 1645497515

slabá 20kWh baterie pro nabití za 20 minut potřebuje příkon 60kW. Ten při 400V napětí je dosažen při proudu 150A. Takový jistič je v rozvodně pro menší obec nebo fabriku a vodiče nejsou žádné provázky. To je problém na zdrojové straně. Na té baterkové je to o tom, že takovýhle proud LiIon baterii významně zkracuje životnost - třeba na čtvrtinu nebo víc - proti nabíjení desetinovým proudem desetkrát déle.

+4/−2
31.1.2018 0:17

H22o53n72z56a 44T54a24r 3649502954462

Ano za První Republiky, když bylo v domech všeho všudy jen pár žarovek .

https://www.youtube.com/watch?v=05YnOAiOPYc

0/0
31.1.2018 19:21

P19e85t64r 49H68a73r39i49p34r85a98s54a68d 95H83a76j62i77č 5511896173210

Takový jistič pro obec je za transformátorem. U nás standardně 22KV/220V. Před tím trafem Máte tedy 22KV/750A, opět standardně, tj. příkon 16 500 kW. A ano, představte si, že bude potřeba vybudovat další výkonnou trafostanici a stojany pro nabíjení. Pokud se týče životnosti baterie, ano, máte pravdu. Kdo chce šetřit baterii, nabíjí menšími proudy třeba přes noc. Ta 1/4 je extrém, nebudete pořád dobíjet vysokým proudem a z nuly naplno. Kromě toho, vývoj jde kupředu. Životnost a odolnost se zvyšuje.

0/0
11.2.2018 15:48

T65o50m23á82š 52C36h16v17a86s56t26e96k 4903976180273

až bude auto na jaderný pohon, jako třeba ponorky, dejte vědět. pár gramů radia a auto bude jezdit 20 let :D

+1/−1
30.1.2018 22:38

D34a16v31i25d 25C64h22l97á14d59e59k 4762619854987

Sice by případné poruchy a kolize takových vozidel znamenaly občasný výskyt menších atomových hřibů a lokálních radioaktivních zamoření, ale jinak dobrej nápad. R^

+1/0
31.1.2018 0:31

P15e39t97r 29H24a36r84i31p13r43a26s98a51d 38H71a15j85i67č 5441526453680

Teď jsem četl, jak se kácí stromořadí, protože pořád něnkdo bourá. Jak to chcete udělat, aby to bylo bezpečné a aby se někde něco nevysypalo? Batere, které samovznítí, případně vodíková nádrž natlakovaná na 850 bar je proti tomuhle radioaktivnímu nebezpečí neškodná legrace. V současné době neumíme vyrobit lehké a malé a bezpečné reaktory. To je při současných technologiích protimluv. Další velký problém bude cena, materálové vstupy a způsob recyklace. A to bude hodně velký problém.

+1/0
11.2.2018 15:55

P90e94t11r 37N24o78v92o76t38ň55á10k 4570208673910

By mě zajímalo, jako bude řešit to superrychlé nabíjení po energetické stránce, buď na třicet vteřin vyřadí z provozu menší okolní obec nebo bude mít benzinka superbaterii nebo, obří soustavu kondenzátorů, která se bude pomalu nabíjet, aby se pak rychle vybila do "takujícícho" automobilu. Obojí by znamenalo nemalí investice, pochybuji, že benzínky budou napojeny přímo na vysokonapěťové dálkové vedení...

+4/0
30.1.2018 21:26

M93i90r49o84s28l81a98v 64Š69e68j41n53a 2721197268422

No jistě,

a když vyjíždí vlak metra ze stanice Muzeum, tak vyřadí z provozu celej Václavák

Že jo?

0/−3
30.1.2018 22:07

P63e46t47r 12N28o85v21o16t37ň36á14k 4690988933280

Napájení vlaku je určitě řešeno ze zásuvky střídavého napětí naproti v trafice...

+4/−1
30.1.2018 22:13

M13i23r18o72s53l13a60v 50Š19e95j45n66a 2551467498132

Rychlonabijeci stanice u pump nejsou napájeny ze zásuvky

+1/0
30.1.2018 22:17

P28e38t66r 93N73o29v89o58t17ň78á42k 4560908763380

Je přecejenom rozdíl nabíjet v řádu minut a v řádu sekund... typická baterie třeba tesla má přes 50kWh, tkaže když ji nabíjíte hodinu, posíláte tam hodinu přes 50kW, když ji nabíjíte minutu posíláte tam minutu přes 3MW nevím jakým napětím se bude nabíjet, ale pokud bude zařízení transformovat z proud na stejnosměrný ze sítě o 400 V, pak proud přes pojistky bude skoro 10.000 Ampér, tato nabíjecí technologie prostě bude vyžadovat buď speciální kapacitní zařízení na straně benziky nebo speciální vysokonapěťové vedení... ale pro stabilitu sítě bych očekával spíš to první řešení. opravte mě když tak, počítám to odhadem z hlavy...

+3/0
30.1.2018 22:45

J64a74n 50K37r40p63e45c 5726393124942

no otevirani dveri bych vollil konvencnejsi, ale budiz. bude zase treba parkovat naparkovisti do uhlopricky, aby vam nekdo nezaparkoval moc blizko. ty dvere jsou opravdu masivni a budou velmi tezke nehlede na pouzity material takze tam bude muset byt nejaky pohon. proste zbytecna "bebecha" na efekt. me by se libilo otevirani jako u RX8 - ktere by se jednak presne k tomuto velmi stylove podobnemu autu hodilo a esteticky je dodnes neprekonane, a pritom zcela konvencni. naopak cena se mi nejevi nijak premrstena. za to nekoupite ani poradne porsche. on to asi nema byt konkurent fabie fkombiku... vnitrni prostor je reseny alespon podle foto genialne. to je vec ktera naproste vetsine dnesnich aut (a zjm. snu ceskych rodin) chybi. to je duvod proc by mnoho lidi mohlo dat prednost fiskaru pred konkureci. kdo si muze dovolit auto za 2,7 M vetsinou nepotrebuje prevazet pohovku z ikea po vlastni ose.

0/0
30.1.2018 20:41

H37o16n82z29a 65T69a87r 3329842404422

Rozdíly BENZÍNOVÁ PUMPA v USA a (ČR)

Levný benzín ? MAX jen 91 oktánový benzín za 25kc

Oproti Evropě kde je až 98 oktánový benzín

https://www.youtube.com/watch?v=d4dKn3KhBwE

0/0
30.1.2018 19:10

R10o53b83e33r59t 64M73a70t13u58l42a 8667799906145

Nebudu se dívat na 13 minutové video a vidím 14Kč:-Phttps://www.eia.gov/petroleum/gasdiesel/

0/0
30.1.2018 19:48

H18o19n48z82a 65T37a90r 3779902824742

Cena .? . Jak ve kterém státě. Jak ve kterém městě .

Dole je časová osa stačí posunout přehrávání na

3 minutu o tom hovoří

0/0
30.1.2018 19:56

R87o22b72e68r67t 90M96a32t74u95l53a 8177149796975

Tak nesmíte bydlet v L.A. U nás jsou taky různé ceny, ale 14,- jsem ještě neviděl

0/0
30.1.2018 20:18

D67a98n46i94e48l 12P37a61n60e77k 6832121742140

USA nezatezuje populaci spotrebni dani na benzin a naftu jako u nas.

0/0
2.2.2018 11:29

J19a75n 91M49a83c76h60á96č 3437906503692

Čekal jsem teda něco opravdu revolučnějšího s tím ,,Emotion".Třeba benzín 5.0 V8 atmosféru.To pak jo.Ale baterky....

+2/0
30.1.2018 17:50

J56i26ř17í 63S12c44h12w66a68c90h 8418954448726

v čem je benzínový 5.0 V8 revoluční?

0/0
30.1.2018 19:53

M59i60r22o89s83l88a31v 27Š64e30j60n66a 2301137478702

A ještě revolučnější by byl pod kapotou parni stroj

0/0
30.1.2018 22:09

J64i54ř53í 78S54c21h54m95i75d49t 5100183454285

Auto to může být klidně revoluční, ale s cenovkou 2,7 mega s trhem aut zřejmě moc nepohne;-).

+6/0
30.1.2018 17:01

J44a95n 15V21á26c10l84a52v16í61k 3472386611869

Dojezd přes 800 km a dobité rychleji než plná nádrž? tak tam už asi lítají megawatty.

+5/0
30.1.2018 15:18

V12á44c23l97a29v 96Z35e85l51i64n27k48a 2162250243442

To je pro hlasatele elektro automobilismu zanedbatelná drobnost. Když namítnete, že tři auta na takovém nabíjení budou žrát více než elektrická lokomotiva při rozjezdu s plně naloženým vlakem, tak jste označen za zkostnatělého zpátečníka.

+10/−1
30.1.2018 15:38

M88i23r81o45s84l64a61v 19Š86e46j84n22a 2481917418252

Elektrická lokomotiva ma výkon kolem 4000 kW. Tedy asi 20 krát víc než elektromobil.

0/−2
30.1.2018 22:20

J58i66ř92í 41S35e11h88n47a92l 6585538492926

Zas jeden co propadl z fyziky. Viz muj vypocet kdesi nize v diskuzi. Vykon neni totez co prikon. Slibovane nabijeni vyzaduje 2MW. Tedy je radove srovnatelne s tou lokomotivou. Jste presne ten pripad o kterem je rec. Komentujete veci o kterych vubec netusite jak funguji.

+3/0
30.1.2018 22:46
Foto

J76i93ř69í 38D71v72o33ř56á25k 5115479810148

Stačí mít doma takovou malou uranovou pícku.

+3/0
30.1.2018 16:42

J21a81n 22V23á47c58l32a11v88í48k 3312826181869

Na běžné domácí dobíjení, když auto stojí třeba deset hodin, stačí vesměs pomalé AC nabíjení.

Rychlé dobíjení je žádoucí spíš na delší cesty, takže ten reaktor bude mít "benzínkář" u dálnice.

+4/0
30.1.2018 17:48

J33i43ř52í 36S20c22h25m19i52d25t 5830753294175

Auto se bude nejspíš dobíjet přímo z Temelína;-D

+3/0
30.1.2018 17:03

A68n43t65o55n58í30n 89S17e35b78e21r94a 7263918860549

Vidím že se všude podniká stejně. Jednu firmu zabalí, založí si novou a jede se dál. ;-D

+1/−1
30.1.2018 14:42

K47a54r62e84l 10V22a72l73i36š 7699886118392

Akorát to nejsou podvodníci, ale konstruktéři.

0/0
30.1.2018 14:47

P95e39t70r 39U25t41ě55k81a75l 9340878968

No, dobrý,

ale Fiskere, jak z toho auta vylezu na parkovišti u supermarketu? Ta křídla mezi sousedními zaparkovanými auty prostě neotevřu! Musím zaparkovat tam, kde jsou 2 volná místa. No a když se vrátím, někdo zaparkoval vedle - zase to neotevřu.

Když už avantgarda, proč se ty dveře prostě nezasunujou? Třeba nad střechu.

+3/0
30.1.2018 14:03

P26e18t72r 25L25u94k32á32š 4965774386225

Mozna predpokladaji, ze clovek co si koupi takove auto moc do HM jezdit nebude ;)

+2/0
30.1.2018 14:10

A43n17t55o70n91í28n 87S41e87b77e39r49a 7493648110599

Do shopping parků se vozí autem i bohaté paničky. A tam je to s parkováním podobné.

+1/0
30.1.2018 14:43

J40a72r71o30m74i87r 82F14a98r58e21k 4742663787

Nedavno jsem potkal na parkovisti v obchodaku rodinku, ktera se vezla ve velkem Bentley. Pan za volantem se netvaril uplne nejstastneji.

0/0
31.1.2018 8:30

J41i28ř10í 58S94e17h85n84a89l 6565458552186

No jo. Chudak ridic. Je to malo placena prace, musi je vozit po nakupech, nosit tu placatou cepici s ksiltem a jeste nez se vratej lestit auto hadrikem. Taky byste se na jeho miste netvaril nadsene ;-)

+1/0
31.1.2018 9:27

J48a78r32o74m59i92r 71F90a34r15e17k 4462553347

Trosku se bojim, ze do role ridice byla dosazena samotna hlava rodiny. Coz ho nezbavuje Vami vyjmenovanych povinnosti a naopak, spis jeste ubira nadseni....

+2/0
31.1.2018 9:45

J51i70ř42í 17S23e74h19n45a21l 6485908692936

Jo, tak to je pak samozrejme jeste mnohem horsi. Povinnosti zustavaji, akorat za to nedostava zaplaceno

+2/0
31.1.2018 10:39

P73e55t81r 24B84á28č78a 8435346755825

Fiskar, to jsem jednou potkal u MC, takova navonena bida Rv

+1/0
30.1.2018 14:02

H60o80n93z87a 16T22a92r 3219482824432

Bylo jich vyrobeno málo, takže to bude v budoucnu cenný zběratelský kousek .

0/0
30.1.2018 20:23

P24e56t48r 31M80a97r12e67č83e83k 1893981969448

Jj další revoluční nesmysl na baterky. Který je ekologický asi tak jako uhelná elektrárna

+5/−4
30.1.2018 11:21

J51i89ř32í 27S75c89h26w94a58c56h 8418794318386

a proto, žádná uhelná elektrárna se neprojíždí uprostřed města....

+2/−2
30.1.2018 11:35

P55e78t30r 20M40i41c34h74a62l 2460794401662

Jiří, to máš sice pravdu, ale o tzv. ekologičnosti elektromobilů by se aspoň konečně mohlo přestat lhát. Jejich jediná výhoda je právě v tom městě, že tam nesmrdí.

+5/−4
30.1.2018 15:35

J91i98ř69í 81S95c52h63w31a69c92h 8728924268286

já ale tuto výhodu považuji za naprosto zásadní. A tato výhoda by se měla promítat do všech těch "ekonomických hodnocení" ve formě kladného vlivu na zdraví "které je k nezaplacení" ;-)

+4/0
30.1.2018 16:01

P96e91t89r 11M76i72c68h37a14l 2690884661132

Fajn. Ale proč se to někdo snaží vnutit i nám na venkov? A ještě bych to měl dotovat z daní? To je stejný nesmysl jako fotovoltaika a řepka na polích.

0/0
31.1.2018 8:00

J26i24ř68í 80S94c58h59w12a59c85h 8598834778746

Na venkov se to nikdo nutit nesnaží. Pokud venkovan nebude jezdit do města, tak si za 20 let bude moci koupit posledního spalováka a za 40 let nějakýho spalováka s pomocným elektromotorem, takže spalovák bude moci na venkově používat ještě nějakých 60 let....minimálně!;-)

0/0
31.1.2018 20:14

P76e84t85r 57M27i24c22h37a82l 2720454131662

Neříkám že u nás. Ale třeba takové tuším Norsko (a není samo) chce zakázat prodej aut se spalovacími motory v horizontu pár let.

0/0
31.1.2018 23:50

J97i63ř94í 10S92c39h48w46a16c11h 8228764438666

já si myslím, že ještě po mnoho let nepůjde o absolutní zákaz ani prodeje, natož používání někde v horách.

0/0
1.2.2018 0:12

Najdete na iDNES.cz