Krejčí nejslavnějších ferrari slaví osmdesátiny

aktualizováno 
Dvorním karosářem ikonické automobilky Ferrari je slavné studio Pininfarina. Mužem, který v jeho službách oblékl ta nejslavnější ferrari, je Leonardo Fioravanti. Tak trochu utajený génius dal tvář i dalším zajímavým autům. Dnes osmdesátiletý inženýr stále tvoří.

Ferrari F40 | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Leonardo Fioravanti se narodil posledního ledna 1938 v Miláně. Po skončení studií na milánské polytechnice, kde vystudoval aerodynamiku, nastoupil do studia Pininfarina v roce 1964.

U Pininfariny strávil Fioravanti 23 let a dal za ty roky tvář ikonickým vozům Ferrari Dino po 365 GTB/4 známému jako Daytona, namaloval Ferrari 512 Berlinetta Boxer nebo 288 GTO a model 308 GTB. Nejslavnějším ovšem zůstane navždy fascinující Ferrari F40.

BMC 1800 Aerodinamica

BMC 1800 Aerodinamica

Fiat 130 Coupe

Fiat 130 Coupe

Ale jeho podpis nenesou jen sportovní legendy z Maranella. Z jeho skicáku je i převratný koncept BMC 1800 Aerodinamica. Rozložitý hatchback představený v roce 1967 na autosalonu v Turíně si nedělal ambice na výrobu, ale ovlivnil a inspiroval mnoho dalších modelů od Citroënu GS a CX přes Alfasud a Lancii Betu až po Rover 3500. Fioravantiho tužka naskicovala také Fiat 130 Coupé nebo Lancii Gamma ve verzi sedan.

Fotogalerie

V osmdesátých letech se Fioravanti stal šéfem celého oddělení vývoje u Pininfariny, v roce 1987 ovšem piemontský ateliér opouští a zakládá vlastní společnost nesoucí jeho jméno. Značka Fioaravanti se neomezuje jen na tvorbu designu prototypů, je to kompletní projekční kancelář zabývající se rozličnými obory od automobilů po architekturu. Důraz na aerodynamiku, původní Fioravantiho řemeslo, je u tvorby studia velmi zřetelný.

V letech 1988 až 1991 pracoval na vysokých manažerských postech skupiny Fiat. Nejprve jako zástupce generálního ředitele automobilky Ferrari a následně šéf designérského studia Fiatu a Alfy Romeo.

Následně se vydal cestou nezávislého konzultanta, radil japonskému Lexusu i čínské automobilce BAIC.

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

VIDEO: Tesla řízená autopilotem raketově startuje pornohereččinu kariéru

Pornoherečka pořádně využila autopilota Tesly (13. května 2019)

„Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk na video, které...

Autofotka týdne: VW startuje svou elektrickou éru, zájem je obrovský

Volkswagen ID.3

Čtyřiasedmdesáté výročí konce války, té, ze které vzešel Brouk, oslavil Volkswagen startem nové éry. Ve středu 8....

První elektromobil ukáže Škoda na hokejovém šampionátu. Máme fotky z Prahy

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Mladoboleslavská automobilka představí první sériové elektrifikované modely 23. května v Bratislavě při příležitosti...

Další z rubriky

Autofotka týdne: americký borec Cadillac XT4 v české premiéře

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Americký mamut General Motors před pár lety Evropu víceméně opustil. Po prodeji Opelu v roce 2017 se auta značek GM...

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch největších perel je...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

Najdete na iDNES.cz