Tyrkysově modré, ultratenké auto, užší než motorka, je dvoumístné. Vypadá jako optický klam; když kolem kymácivě projede, získáte pocit, že jste se ocitli v dvourozměrném světě. Však měří na šířku třetinu toho co původní Fiat Panda, ze kterého ho nadšenec postavil.
Vpředu má pouze jeden světlomet, ale i přesto, že je extrémně úzké, má stále čtyři kola. Spalovací motor by se do útrob „2D“ pandy nevešel, musel ho zastoupit elektromotor. Na rychlé ježdění to ale není – extrémně úzké auto působí za jízdy hodně nestabilně.
Do rekordního vozu se usadí dvoučlenná posádka za sebou, a nemohou to být žádní vykrmení cvalíci. Autu ale zbyly jen jedny dveře; takže kdo se chce vměstnat na druhé sedadlo, toho čeká akrobatický kousek.
Autofotka týdne: Geniální krabička Fiat Panda je oslavou jednoduchosti![]() |
„Funguje, na elektřinu jede dopředu, dozadu, řídí, brzdí. Dělá všechno,“ okomentoval Andrea Marazzi, který auto představil na italském srazu fanoušků Fiatu Panda, který se konal o uplynulém víkendu. Na akci v lombardském Pandinu, na půl cesty mezi Milánem a Cremonou, která se konala letos posedmé a slavila 45. výročí Fiatu Panda, se potkali milovníci Pandy z Německa, Francie, Rakouska, Švýcarska a Portugalska.
Fenomenální automobilová miniatura, na jejímž úspěchu má velký podíl design a chytré nápady Giorgetta Giugiara, se představila v roce 1980 a dodnes je jí plná Itálie. Na největší evropský sraz dorazilo 1 063 aut, čímž překonal svůj vlastní rekord.