Fiat Panda je evropským Autem roku 2004

  14:51aktualizováno  14:51
Na šest desítek novinářů z renomovaných motoristických médií rozhodlo, že titul nejlepší auto roku v Evropě na následující rok patří nové generaci italského miniauta Fiat Panda.

Pomyslné žezlo přebírá od Renaultu Mégane druhé generace. Hrdým označením "Car of the Year" se tak může za čtyřicetiletou historii ocenění (prvním autem roku byl v roce 1964 Rover 2000) pyšnit už jedenáctý automobil původem z Apeninského poloostrova.

Panda dostala od padesáti osmi novinářů z dvaadvaceti zemí celkem 281 bodů. Druhá Mazda 3, která získala titul Auto roku v České republice, ztratila na prvního čtyřicet bodů. Na dalších místech se pak umístila vozidla Volkswagen Golf V (241 bodů), Toyota Avensis (219 bodů), Opel/Vauxall Meriva (213 b.), BMW serie 5 (144 b.) a Nissan Micra (111 bodů).

Oficiální stránky ankety "Car of the Year" najdete ZDE. Jak hlasovali jednotliví porotci si přečtěte TADY. Zajímá vás předchozích 40 ročníků ankety? Najdete mezi nimi i svého miláčka? Podívejte se SEM.

Automobilové novinky, které chtějí o titul auto roku bojovat, musí být v prodeji alespoň na pěti evropských trzích. Hodnoceny jsou design, komfort, bezpečnost, ekonomičnost provozu, ovladatelnost, výkon, praktičnost, "přátelskost" k životnímu prostředí a konečně poměr cena/užitek.

Každý člen poroty má k dispozici 25 bodů, které rozdělí mezi jednotlivé vozy - maximální počet bodů, které může udělit jednomu automobilu je 10. Zajímavostí letošní volby je, že panda obdržela alespoň nějaký bod od 55 z 58 hlasujících porotců.

Maximálních deset bodů dostala od dvou hlasujících. Šestnáct porotců ji pak umístilo na vrchol svých preferencí.

Fiat Panda se ihned po svém uvedení stal bestsellerem mezi malými vozy. Italská automobilka už nasbírala od uvedení svého vozu 2. září letošního roku v 21 státech Evropy přes 95 tisíc objednávek. Do domácích autosalonů se na něj během prvního prodejního víkendu přišlo podívat půl milionu Italů.

Lepší dárek si ke svému uvedení do funkce generálního ředitele turínské automobilky nemohl Herbert Demel přát. Padesátiletý Rakušan nahradil tuto sobotu 15. listopadu Giancarla Boschettiho, který tuto funkci zastával před ním. Příchod "nové krve" od Volkswagenu (což je předchozí Demelovo působiště) je součástí strategie ozdravení italské automobilky.

Fiat Panda - evropské Auto roku 2004

Fiat Panda - evropské Auto roku 2004

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Najdete na iDNES.cz