náhledy
Fiat + Miata = Fiata, tak budou vyznavači italských a japonských roadsterů říkat novince představené na autosalonu v Los Angeles. Fiat 124 Spider je zpátky, má pohon zadních kol a pod kapotou turbomotor.
Autor: Fiat
Před lety se italský Fiat dohodl s Mazdou na stavbě spideru, který bude sdílet techniku s kultovní Mazdou MX-5, řečenou Miata.
Autor: Fiat
Puristickým dvoumístným roadsterům říkají italské značky spider (někdy spyder).
Autor: Fiat
Nová generace japonského roadsteru vstupuje do prodeje. Italské dvojče mělo porod složitější. Podle původních prohlášení Italů se měla jejich verze představit pod značkou Alfa Romeo. Nakonec Fiat oprášil legendární jméno 124 Spider.
Autor: Fiat
Nový fiat pro radost a po dlouhých letech první s pohonem zadních kol není jen přeznačkovaná Mazda. Má úplně jiný design, je o něco větší a pod kapotou má fiaťácký přeplňovaný čtyřválec 1,4 litru. To je nejvýraznější rozdíl oproti mazdě, která sází výhradně na atmosférické motory.
Autor: Fiat
Novodobý Fiat 124 Spider má v americkém provedení 160 koní a 250 Nm, verze pro Evropu bude mít 140 koní a 240 Nm. Na zadní kola je může přenášet buď šestistupňový manuál, nebo šestistupňová automatická převodovka. Motor je převzatý z Fiatu 500 Abarth, to připomíná, že by se i nový italsko-japonský roadster měl časem představit i pod značkou se škorpionem ve znaku.
Autor: Fiat
Fiat naplánoval uvedení spideru do prodeje na příští léto. Prvních 124 kusů bude v číslované limitované edici "Prima Edizione Lusso", dostanou mimo jiné výhradně azurové lakování. Běžný ceník bude nabízet šest barev. Základní kola jsou šestnáctipalcová.
Autor: Fiat
Interiér příbuznost s mazdou přiznává výrazněji. Přístrojovka i infotainment budou bližší mazdařům než fiatářům. Plátěná střecha je samozřejmě ovládaná ručně.
Autor: Fiat
Původní Fiat 124 Spider patří k ikonám.
Autor: Fiat
Stejně jako Mazda MX-5. První generace se představila v roce 1989. Vzorem byly Japoncům klasické britské roadstery.
Autor: Mazda
Novinka vrací do dnešní chudé nabídky Fiatu kabriolet po deseti letech. V roce 2005 skončila výroba Fiatu Barchetta postaveného na základech Punta první generace. Barchetta však měla pohon předních kol, novinka je čistokrevná "zadokolka".
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz