Fešácký evoque se chystá na letní opalovačku. Výroba je ale nejistá

  9:30aktualizováno  9:30
Klasické landrovery byly v offroadovém pravěku bez střechy, jenže to už je dávno a skoro zapomenuto. Vzpomenout na to chce jeho metrosexuální prapravnuk. Evoque je ale spíš parádník než zálesák. Jedno z nejfešnějších aut dneška odložilo střechu a míří do Ženevy na autosalon jako koncept Range Rover Evoque Convertible.

Range Rover Evoque Convertible | foto: Land Rover

Terénní kabriolet, to je stále ještě neobjevený druh. Nepočítáme-li klasické Jeepy Wrangler, které pořídíte s mohutným trubkovým rámem, nad nějž natáhnete plátno nebo laminátovou skořápku, auto do terénu bez střechy seženete jen velmi těžko. Nissan Murano s plátěnou stahovací střechou se prodává jen v Americe, a to je hlavně silniční SUV a především dokonalý prodejní propadák.

Nissan Murano CrossCabriolet
Nissan Murano CrossCabriolet

Nissan Murano CrossCabriolet

Land Rover si jako specialista na auta do přírody a terénu chtěl kabriolet dopřát. Ale nepřehání to, zdůrazňuje, že čtyřmístný otevřený evoque, který se představí 6. března na ženevském autosalonu, je jen stylistické cvičení týmu Garryho McGoverna, šéfdesignéra značky Land Rover.

Metrosexuální zálesák

Čtěte, jak jezdí Range Rover Evoque - test zde

 "Sériová výroba vozu se prozatím neplánuje," připsala automobilka k prvním uveřejněným obrázkům. Slůvko "prozatím" ale těm, kterým evoque bez střechy padl do oka, nějakou naději dává. A Autocar už rovnou spekuluje o příplatku oproti uzavřeným variantám, podle britského automagazínu to má být 10 až 15 procent navíc.

Range Rover Evoque Convertible

Range Rover Evoque Convertible

Pevnou střechu nahradili designéři plátnem, které se skládá do prostoru za zadní dvojicí sedadel. Kvůli zpevnění karoserie narostla váha oproti sériové verzi o 75 kilo. Všimněte si jedenadvacetipalcových ráfků, speciálního lakování a luxusního interiéru. K pečlivému prostudování bude do 18. března na ženevském výstavišti Palexpo.

Pro hony na lišku britského lordstva

Evoque rozhodně není první rangerover bez střechy. Velké terénní luxusní obýváky si nechávali hlavně v osmdesátých letech upravovat britští boháči. Zakázky zadávali často malým soukromým dílnám.

Range Rover Convertible

Exemplář z roku 1988 první generace Range Roveru po dodatečné přestavbě na kabriolet.

Dnes jako by měli lidé méně fantazie. Když chtějí originální auto, koupí na něj nejvýš drahý tuningový kit. Jedinou výmluvou může být to, že je dnes mnohem náročnější modernímu rangeroveru uříznout střechu...

  • Nejčtenější

Výroba elektroškody běží. Ve Francii a Itálii vyjde po dotacích na 150 tisíc

Citigo je první sériově vyráběnou škodovkou s čistě bateriovým pohonem. Zaváděcí edice prvních 500 kusů, které...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

Tesla představila sci-fi Cybertruck. Nerozbitné okno Muska zradilo

Osm set kilometrů dojezd na elektřinu a naprosto neopakovatelný design. Tesla Cybertruck je venku. Elon Musk představil...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Americké automobilky se ženou k soudu. Mrtvý šéf FCA měl uplácet odboráře

Největší americká automobilka General Motors (GM) zažalovala konkurenta Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Viní ho, že si...

Modré zóny vynesly Praze půl miliardy. Odpůrce mají i mezi městskými částmi

Pokus, při kterém byly v Praze uzavřeny pro dopravu oba břehy Vltavy v prostoru Malé Strany a Smetanova nábřeží, opět...

Premium

PŘEHLEDNĚ: Pět nejdostupnějších lehkých sporťáků na českém trhu

Také vás štve, jak jsou nová auta stále obéznější? Z trhu ale lehké sporťáky ještě nemizí, i když výběr je stále tenčí....

Tesla představila sci-fi Cybertruck. Nerozbitné okno Muska zradilo

Osm set kilometrů dojezd na elektřinu a naprosto neopakovatelný design. Tesla Cybertruck je venku. Elon Musk představil...

INSPIRACE NA VÁNOCE: Vánoční cukroví letos o  něco zdravěji
INSPIRACE NA VÁNOCE: Vánoční cukroví letos o něco zdravěji

Brzy tu máme první adventní neděli, a tak je načase začít sbírat recepty na vánoční cukroví. Z čeho tahle tradice vznikla a jak si letos sváteční dobrůtky připravit o něco zdravěji?

Najdete na iDNES.cz