Stuttgartský „tankový“ prapor
Budoucí elektrický Mercedes EQG bude pořádným pořízkem. S provozní hmotností tři tuny to tedy bude pořádný „tank“, ale do takového Hummeru EV s jeho 4,1 tuny mu ještě hodně chybí. V USA totiž platí běžný řidičák do 4,5 tuny. Při novinářských testech Mercedesu EQG s elektromotorem pro každé kolo vývojáři předvedli, že bude umět manévrovat jako tank.
Dostane totiž i funkci, díky níž se kola na jedné straně otáčí opačně než na té druhé. To mu umožní otočit se na místě. Tento manévr „tank-turn“ jako první předvedl Rivian R1T, ale zatím ho u vyrobených aut nenabízí. Věčnou slávu tak nejspíš přinese právě elektrickému géčku, které se představí za dva roky. Významu „G-Turn“ totiž dá ten pravý význam. Pneumatikářské firmy se určitě již nemohou dočkat…
Boleslavská kola pro kolu
Škoda a Coca-Cola si na sobě v Česku během let vytvořily závislost. Auta a limonáda mají ostatně mnohé společné. Třeba i pozornost soustředěnou na oxid uhličitý. Závislost Čechů na škodovkách je již tradiční a postupně ho u mnohých následovala závislost na americké limonádě. První českou coca-colu stočili v národním podniku Fruta Brno v roce 1971 a od roku 1983 jsme si společně s Michalem Davidem mohli dokonce zazpívat: „Kolu, pijeme kolu…“
Dnes si ji lze koupit v provedení Zero bez cukru a zástupci Coca-Coly již po všech těch modelech Forman, Felicia, Fabia či Roomster přesedli do nových škodováckých modelů včetně černých elektrických Enyaqů iV se „zero“ místními emisemi. A leccos se v obou případech změnilo i ve výrobním procesu, kdy pracovníků na lince ubylo a v obou případech narostl počet expertů přes IT, které při plnění náročných úkolů mnohdy udržuje v bdělosti právě kola…