Ferrari překvapuje novým základním modelem, Portofino má 600 koní

aktualizováno 
Představení nového modelu, to je dnes v podání automobilek velké divadlo. Ferrari na to jde postaru. Největší překvapení letoška se jmenuje po noblesním přístavu Ligurské riviéry. Základní model California T tak nahrazuje Portofino a představuje se v plné parádě.

Podívejte se Portofinu pořádně do očí světel (full-LED), z vnější strany mají průduchy, kterými proudí vzduch do podběhů a upravuje obtékání vzduchu tak, aby tam nevznikaly turbulence. | foto: Ferrari

Ferrari, to není jen ikonická značka vytříbených technických skvostů, to je taky poezie. California je pro značku, která letos slaví sedmdesátiny, jedno z nejslavnějších jmen všech dob, Portofino, které jej zastoupí, je podle Ferrari jedno z nejkrásnějších míst v Itálii. „Malebný přístav se v průběhu doby stal pro celý svět synonymem elegance, sportovnosti a nenuceného luxusu,“ říkají u Ferrari a přesně takový má být i nový model.

Ferrari Portofino v číslech

  • délka x šířka x výška (mm): 4586 x 1938 x 1318
  • motor: osmiválec biturbo 3855 cm³
  • max. výkon: 441 kW (600 koní) při 7500 ot./min
  • max. točivý moment: 760 Nm mezi 3000 a 5250 ot./min
  • rozložení hmotnosti: 46 % vpředu, 54 % vzadu
  • maximální rychlost: přes 320 km/h
  • 0-100 Km/h: 3,5 s

Na změnu je vlastně nejvyšší čas, California má tři roky po faceliftu a devět let od uvedení. Spider (jak se v Itálii občas říká roadsterům) s plechovou skládací střechou je základním modelem značky, má pod kapotou osmiválec (dnes už přeplňovaný) a třiapůlmilionovou cenovku.

Nová 2+2místná perla z Maranella se představuje v nově namíchaném rudém odstínu pojmenovaném Rosso Portofino. Na délku má Portofino 457 centimetrů, to je o kousek víc, než měla California. Té estéti vyčítali, že trochu „padá na zadek“, přeci jen musela do kufru poskládat díly střechy, takže měla trochu objemnější záď. U Portofina se podařilo designérům nadělit autu ladnější a vyváženější proporce. První ohlasy ho přirovnávají k fastbackům se splývavou zádí, každopádně silueta nevypadá nepatřičně ani se střechou nahoře, ani když je auto bez ní. I přes toto uhlazení se podařilo zvětšit objem kufru (jak je velký, je zatím tajné).

Ferrari Portofino

Zcela nové má být šasi, které je lehčí a tužší než u Californie, ale úsporu hmotnosti Ferrari prozatím blíže nespecifikovalo.

Pod tou dlouhatánskou kapotou má 3,9litrový osmiválec biturbo, který je evolucí motoru z Californie T spojený s dvouspojkovou převodovkou. Motor má přepracované sání, výfuk a nové vnitřnosti, díky tomu posílil o 40 koní na ohromujících 600 (441 kW), točivý moment vzrostl na 760 Nm (mezi třemi a 5 250 otáčkami).

Fotogalerie

Na stovku vystřelí Portofino za 3,5 sekundy, maximální rychlost má být přes 320 km/h. Mezi zadními poháněnými koly má nejnovější provedení elektronicky řízeného aktivního diferenciálu. Nový posilovač řízení přidá na přesnosti a jistotě, upravené magnetoreologické tlumiče s proměnnou tuhostí zas uberou na náklonech karoserie v zatáčkách.

Na přístrojovce hraje hlavní roli 10,2palcový dotykový displej infotainmentu. Ferrari zmiňuje také úpravy na klimatizaci, která má lépe fungovat při jízdě se staženou střechou. Vypiplaný větrný štít pak prý sníží hluk v kabině při jízdě bez střechy o 30 procent.

První odhady ceny se točí kolem částky 190 tisíc eur bez daně

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Základní tesla může na evropský trh, startovací cena je 1,5 milionu

Tesla 3

Americká automobilka Tesla může zahájit prodej elektromobilu Model 3 v Evropě. Povolení jí vydal nizozemský úřad pro...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Najdete na iDNES.cz