Ferrari překvapuje novým základním modelem, Portofino má 600 koní

aktualizováno 
Představení nového modelu, to je dnes v podání automobilek velké divadlo. Ferrari na to jde postaru. Největší překvapení letoška se jmenuje po noblesním přístavu Ligurské riviéry. Základní model California T tak nahrazuje Portofino a představuje se v plné parádě.

Podívejte se Portofinu pořádně do očí světel (full-LED), z vnější strany mají průduchy, kterými proudí vzduch do podběhů a upravuje obtékání vzduchu tak, aby tam nevznikaly turbulence. | foto: Ferrari

Ferrari, to není jen ikonická značka vytříbených technických skvostů, to je taky poezie. California je pro značku, která letos slaví sedmdesátiny, jedno z nejslavnějších jmen všech dob, Portofino, které jej zastoupí, je podle Ferrari jedno z nejkrásnějších míst v Itálii. „Malebný přístav se v průběhu doby stal pro celý svět synonymem elegance, sportovnosti a nenuceného luxusu,“ říkají u Ferrari a přesně takový má být i nový model.

Ferrari Portofino v číslech

  • délka x šířka x výška (mm): 4586 x 1938 x 1318
  • motor: osmiválec biturbo 3855 cm³
  • max. výkon: 441 kW (600 koní) při 7500 ot./min
  • max. točivý moment: 760 Nm mezi 3000 a 5250 ot./min
  • rozložení hmotnosti: 46 % vpředu, 54 % vzadu
  • maximální rychlost: přes 320 km/h
  • 0-100 Km/h: 3,5 s

Na změnu je vlastně nejvyšší čas, California má tři roky po faceliftu a devět let od uvedení. Spider (jak se v Itálii občas říká roadsterům) s plechovou skládací střechou je základním modelem značky, má pod kapotou osmiválec (dnes už přeplňovaný) a třiapůlmilionovou cenovku.

Nová 2+2místná perla z Maranella se představuje v nově namíchaném rudém odstínu pojmenovaném Rosso Portofino. Na délku má Portofino 457 centimetrů, to je o kousek víc, než měla California. Té estéti vyčítali, že trochu „padá na zadek“, přeci jen musela do kufru poskládat díly střechy, takže měla trochu objemnější záď. U Portofina se podařilo designérům nadělit autu ladnější a vyváženější proporce. První ohlasy ho přirovnávají k fastbackům se splývavou zádí, každopádně silueta nevypadá nepatřičně ani se střechou nahoře, ani když je auto bez ní. I přes toto uhlazení se podařilo zvětšit objem kufru (jak je velký, je zatím tajné).

Ferrari Portofino

Zcela nové má být šasi, které je lehčí a tužší než u Californie, ale úsporu hmotnosti Ferrari prozatím blíže nespecifikovalo.

Pod tou dlouhatánskou kapotou má 3,9litrový osmiválec biturbo, který je evolucí motoru z Californie T spojený s dvouspojkovou převodovkou. Motor má přepracované sání, výfuk a nové vnitřnosti, díky tomu posílil o 40 koní na ohromujících 600 (441 kW), točivý moment vzrostl na 760 Nm (mezi třemi a 5 250 otáčkami).

Fotogalerie

Na stovku vystřelí Portofino za 3,5 sekundy, maximální rychlost má být přes 320 km/h. Mezi zadními poháněnými koly má nejnovější provedení elektronicky řízeného aktivního diferenciálu. Nový posilovač řízení přidá na přesnosti a jistotě, upravené magnetoreologické tlumiče s proměnnou tuhostí zas uberou na náklonech karoserie v zatáčkách.

Na přístrojovce hraje hlavní roli 10,2palcový dotykový displej infotainmentu. Ferrari zmiňuje také úpravy na klimatizaci, která má lépe fungovat při jízdě se staženou střechou. Vypiplaný větrný štít pak prý sníží hluk v kabině při jízdě bez střechy o 30 procent.

První odhady ceny se točí kolem částky 190 tisíc eur bez daně

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Další z rubriky

Mstivý Francouz ukradl sousedovu SPZ a projel rychle kolem radaru

Francouzská silnice

Ve městě Mont-de-Marsan na jihozápadě Francie se před soudem ocitl muž, který podle policie zneužil poznávací značku...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

První jízda: Corsa Gang vyvinul nový opel na francouzském základu

Nový Opel Corsa je prozatím maskovaný

Šestá generace Corsy musela být přešita z platformy GM na nový základ od Peugeotu. Vývoj a ladění však vedl etablovaný...

Najdete na iDNES.cz