Pracují na nich specializované týmy. Karoserii navrhují buď jako v tomto případě designéři automobilky pod vedením Flavia Manzoniho, nebo externí kreativci. Jednu dobu se právě na tvorbu takzvaných one-off unikátů u Pininfariny, která je dvorní karosárnou Ferrari, specializoval slovenský designér Branislav Maukš, dnes vedoucí studio Aufeer v Mladé Boleslavi.
Ferrari P80/C si objednal přebohatý anonymní sběratel z Hong Kongu, postavili ho na základech okruhového modelu odvozeného z Ferrari 488 GT3 v ceně 630 tisíc eur (16,5 milionu korun). Udělali z něj extrémní speciál s vzezřením hypersportu, který ani nemůže na silnici. Třeba proto, že nemá světla a nectí žádné předpisy od těch bezpečnostních přes hlukové po emisní.
Osmiválec osazený dvěma turbodmychadly z 3900 kubíků objemu dává 550 maranellských hřebců výkonu.
Silueta je schválně trochu nevyvážená, na rozvoru prodlouženém o pět centimetrů oproti závodnímu základu zanechali kabinu vůči přední nápravě na svém místě a protahovali záď. Tuto „cab-forward“ architekturu ve stylu prototypů supersportů minulosti dokreslují viditelné karbonové díly a ferrarí rudá. P80/C je vymyšlené jako auto dvou tváří: po řádění na okruhu, na které má přitvrzený podvozek, osmnáctipalcová kola držená jednou centrální maticí a velké křídlo na zádí, pak sportovní náčiní odloží a obuje 21palcové ráfky.
Vnitřek zůstal supersportovní v duchu originální okruhové 488 i s bezpečnostním rámem zapasovaným do karbonového monokoku.
Zajímavější je ovšem celý přístup. Vzhledem k tomu, že má být tento kousek stále okruhovou hračkou, vůbec poprvé u takového jednokusového unikátu šlechtili aerodynamiku do detailu stejně jako u závodního speciálu. Na karoserii tak najdeme jen funkční a pro P80/C vyladěné prvky. Celkově má mít karoserie o pět procent lepší efektivitu než původní 488 GT3, lépe tak lze využít sílu motoru, který nemusí být omezován předpisy.
Finální cena unikátu, za kterým jsou čtyři roky práce, je tajná, ale mluví se o pěti milionech eur, to je asi 130 milionů korun.