Ferrari F430 Spider: Schumacher jezdí také bez střechy

I rekordman formule 1 Michael Schumacher jezdí ve svém monopostu bez střechy, tak proč byste zrovna vy měli jezdit ve svém ferrari ukryti? Plech na střeše nejnovějšího přírůstku do aristokratické rodiny Ferrari nahradilo plátno.

Kdo by se ale proháněl v kabrioletu s nataženou střechou, vždyť čechrání vlasů větrem ve třísetkilometrové rychlosti je tak opojné...

Italský výrobce, kterému střídmost, zdrženlivost a praktičnost mnoho neříká, je momentálně pravděpodobně nejplodnější automobilkou světa.

Čtyři novinky v průběhu 12 měsíců představovaly snad jen japonské automobilky v dobách svého největšího rozkvětu.

Právě před rokem přijelo na ženevský autosalon velké Scaglietti 612, pak F430 ve verzi kupé, na Nový rok 2005 Superamerica a do letošní autosalonové Ženevy se chystá F430 v otevřené verzi.

Majiteli italského klenotu, automobilce Fiat, se moc dobře nevede. Ferrari je ale, zdá se, v plné síle. Za loňský rok továrna v Maranellu vyrobila a prodala 4600 aut (dosavadní rekord), hlad smetánky po vlastnictví ferrari stejně neuspokojila. Převahu ve formuli 1 snad není třeba připomínat.

Vše o Ferrari F430 ZDE

Ferrari F430 Spider samozřejmě přebírá do posledního šroubku všechny technické lahůdky, kterými se chlubí uzavřená verze. Kabrioletí aristokracie se nesníží k něčemu takovému, jako dát na střechu kabrioletu plech. Pouze plátěná střecha dělá kabriolet od ferrari kabrioletem, samozřejmě pod dohledem Pininfariny.

O něco málo se snížily jízdní výkony. S kabrioletem už nepojedete 315 km/h jako v kupé, ale o pět kilometrů v hodině pomaleji a z nuly na stovce budete o jednu desetinu sekundy později. Autu samozřejmě nechybí elektronicky řízený diferenciál a "kouzelný knoflík" na volantu, jehož otáčením může řidič během jízdy měnit nastavení podvozku.

Vcelku hodně práce měl Pininfarina na přetvarování zádě, do které se, mimo osmiválce, který se jako extravagantní socha vystavuje všem na obdiv pod skleněným krytem, musí poskládat i elektricky ovládaná střecha.

Až pro něj v létě vyrazíte (začátek prodeje je plánován na červen), připravte si 170 tisíc euro.

Ferrari F430 Spider

Rozměry a hmotnosti

Délka (mm)

4512

Šířka (mm)

1923

Výška (mm)

1234

Rozvor (mm)

2600

Pohotovostní hmotnost (kg)

1520 (verze pro Evropu)

Motor

Uspořádání

8 válců do V 90 stupňů

Celkový objem (ccm)

4308

Maximální výkon (kw/k)

360,4/490 při 8500 ot./min

Maximální točivý moment (Nm)

465 při 5250 ot./min

Výkony

Maximální rychlost (km/h)

310

Zrychlení 0 - 100 km/h (s)

4,1

Ferrari F430 Spider samozřejmě přebírá do posledního šroubku všechny technické lahůdky, kterými se chlubí uzavřená verze.

O něco málo se snížily jízdní výkony. S kabrioletem už nepojedete 315 km/h jako v kupé, ale o pět kilometrů v hodině pomaleji a z nuly na stovce budete o jednu desetinu sekundy později.

Auto samozřejmě nechybí elektronicky řízený diferenciál a "kouzelný knoflík" na volantu, jehož otáčením může řidič během jízdy měnit nastavení podvozku.

Vcelku hodně práce měl Pininfarina na přetvarování zádě, do které se musí poskládat i elektricky ovládaná střecha.

Až pro něj v létě vyrazíte (začátek prodeje je plánován na červen), připravte si 170 tisíc euro.

,