Kdo by se ale proháněl v kabrioletu s nataženou střechou, vždyť čechrání vlasů větrem ve třísetkilometrové rychlosti je tak opojné...
Italský výrobce, kterému střídmost, zdrženlivost a praktičnost mnoho neříká, je momentálně pravděpodobně nejplodnější automobilkou světa.
Čtyři novinky v průběhu 12 měsíců představovaly snad jen japonské automobilky v dobách svého největšího rozkvětu.
Právě před rokem přijelo na ženevský autosalon velké Scaglietti 612, pak F430 ve verzi kupé, na Nový rok 2005 Superamerica a do letošní autosalonové Ženevy se chystá F430 v otevřené verzi.
Majiteli italského klenotu, automobilce Fiat, se moc dobře nevede. Ferrari je ale, zdá se, v plné síle. Za loňský rok továrna v Maranellu vyrobila a prodala 4600 aut (dosavadní rekord), hlad smetánky po vlastnictví ferrari stejně neuspokojila. Převahu ve formuli 1 snad není třeba připomínat.
O něco málo se snížily jízdní výkony. S kabrioletem už nepojedete 315 km/h jako v kupé, ale o pět kilometrů v hodině pomaleji a z nuly na stovce budete o jednu desetinu sekundy později. Autu samozřejmě nechybí elektronicky řízený diferenciál a "kouzelný knoflík" na volantu, jehož otáčením může řidič během jízdy měnit nastavení podvozku.
Vcelku hodně práce měl Pininfarina na přetvarování zádě, do které se, mimo osmiválce, který se jako extravagantní socha vystavuje všem na obdiv pod skleněným krytem, musí poskládat i elektricky ovládaná střecha.
Až pro něj v létě vyrazíte (začátek prodeje je plánován na červen), připravte si 170 tisíc euro.
Ferrari F430 Spider
Rozměry a hmotnosti |
|
Délka (mm) |
4512 |
Šířka (mm) |
1923 |
Výška (mm) |
1234 |
Rozvor (mm) |
2600 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1520 (verze pro Evropu) |
Motor |
|
Uspořádání |
8 válců do V 90 stupňů |
Celkový objem (ccm) |
4308 |
Maximální výkon (kw/k) |
360,4/490 při 8500 ot./min |
Maximální točivý moment (Nm) |
465 při 5250 ot./min |
Výkony |
|
Maximální rychlost (km/h) |
310 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) |
4,1 |
Ferrari F430 Spider samozřejmě přebírá do posledního šroubku všechny technické lahůdky, kterými se chlubí uzavřená verze. |
O něco málo se snížily jízdní výkony. S kabrioletem už nepojedete 315 km/h jako v kupé, ale o pět kilometrů v hodině pomaleji a z nuly na stovce budete o jednu desetinu sekundy později. |
Auto samozřejmě nechybí elektronicky řízený diferenciál a "kouzelný knoflík" na volantu, jehož otáčením může řidič během jízdy měnit nastavení podvozku. |
Vcelku hodně práce měl Pininfarina na přetvarování zádě, do které se musí poskládat i elektricky ovládaná střecha. |
Až pro něj v létě vyrazíte (začátek prodeje je plánován na červen), připravte si 170 tisíc euro. |