Šílenství kolem nového ferrari se strhne hned na začátku roku 2005.
Nástupce veleúspěšného předchůdce, modelu 360 Modena který se poprvé představil v roce 1999, ponese označení 420.
Modena uvolní cestu "čtyřistadvacítce" buď na lednovém autosalonu v Detroitu nebo počátkem března v Ženevě.
Hovoří se o dvou jménech - pravděpodobnější je 420 Modena, povídá se i o označení 420 Fiorano.
Nové ferrari se má postavit babylambu (Lamborghini Gallardo), které začalo modeně notně "zatápět".
Podle nepotvrzených informací, už měli u Ferrari připravenu "evoluci" modeny. Poté, co výrobce ze Sant´Agata Bolognese přišel s gallardem, se ale inženýři zase spořádaně vrátili ke stolům a ferrari, které ještě pořádně nespatřilo světlo světa, prošlo dalším "upgradem".
Konkurovat 500 koním a pohonu obou náprav "obyčejným" restylingem 360 jednoduše nešlo.
Otcovství (alespoň co se designu týká) je v případě vozů z Maranella předem dáno. Pod ruce Pininfarinovi sice grafik motorboxu neviděl, ale nějak takhle si nové ferrari představují Italové.
Vypadá trochu jako syn Ferrari Enzo, nemyslíte?
Motor ze "staré" modeny o objemu 3,6 litru je už inženýrům Ferrari málo a fiorano/420 modena tak dostane 4,2 litr, který už prohání Maserati Coupé.
Osmiválec měl původně přejít pod kapotu nového ferrari beze změny (nanejvýš s pozměněnou elektronikou), nově se však mluví o mnohem rozsáhlejších změnách. Neoficiální zdroje se nemohou shodnout ani na počtu ventilů. Stávající modena jich má čtyřicet (na každý válec pět), Maserati Coupé naopak zůstává u klasičtějšího schématu čtyř ventilů na válec.
V autech s neptunovým trojzubcem na kapotě má motor výkon 390 koní (při 7000 ot./min), u Ferrari z něj ovšem plánují dostat až 500 koní. Doplňme ještě hodnotu kroutícího momentu, v Maserati je to 451 Nm při 4500 otáčkách.
Nová modena (fiorano) si už brousí zuby na třístovku (gallardo - max. rychlost 309 km/h). Zrychleni z nuly na sto km/h by mělo být kolem 4 sekund. Gallardo, těš se!
Srovnání Ferrari 420 a Modeny
***
Špionážní fotky z testování Ferrari 420
***