Autofejeton: O poťouchlém automechanikovi a cizím psovi v autě

aktualizováno 
Osmého dne, když měl Bůh hotovo, zamyslel se, jak by okořenil prostému lidu život. I stvořil ke své škodolibé potěše ruličky alobalu, které nejdou odmotávat, izolepu, u které nelze najít konec, papírové kapesníky, které v pračce způsobí inferno, a automechaniky.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Původně vynalezení automechanici byli lidé s dobrou duší. Potřeba pomoci se v nich snoubila s technickým talentem a přirozenou zvídavostí. Jejich umazané ruce léčily tělo automobilům a duše jejich majitelům.

Zuzana Hubeňáková

O autorce

Je inženýrka ekonomie a máma dvou holčiček. Napsala knížky Vstupte bez klepání, Deníček moderního páru s Dominikem Landsmanem), Postřehy teplákové bohyně, na podzim vyšla její zatím poslední kniha Žena na tahu. 

Na iDNES.cz se stala blogerkou roku 2014. Vůbec první místo, kde se objevily texty Zuzany Hubeňákové mimo Blog.iDNES.cz byla právě rubrika Auto.iDNES.cz (čtěte zde).

hubenakova_sph
hubenakova_sph

Novodobý automechanik má povětšinou stejný dar. Jen ta auta už mu nenabízejí stejné možnosti a většina zábavy byla složitými počítačem řízenými procesy vymýcena. Novodobý automechanik se však nenechá zaskočit. Novodobý automechanik si poradí. Je to lišák.

Potkala jsem jednoho, co se upřímně bavil snahou mě vyvést z míry. „Kolik máte najeto?“ ptal se mě třeba netaktně. „Kolik máte dneska v nádrži?“ vyzvídal, jako bych se snad k servisu dopotácela z posledních sil. „Ohlížejí se za vámi, protože smrdíte a moc vám to netáhne?“ urazil mě dočista.

Karel má také automechanika čtveráka. Vymyslel na něj roztomilé překvapení, které báječně utužilo jejich vzájemný vztah. Karel do servisu odvezl svůj služební tranzit. Při vyzvedávání vše proběhlo podle zajetých konvencí.

A pak přišel ten okamžik. Při parkování před obchodním domem, ke kterému Karel ze servisu zamířil, se vzadu v autě začaly ozývat podivné zvuky ne nepodobné krokům. Karel strnul. Vlasy v zátylku se mu zježily hrůzou. Byl si celkem jist, že za ním stojí sériový vrah s nožem. Co s nožem, s motorovou pilou! Co s motorovou pilou, s cirkulá… to je blbost, to asi ne.

Když Karel překonal paralyzující dávku adrenalinu, opatrně se ohlédl. Leknutím málem vykřikl. Opatrně sunul ruku ke klice. Nespustil přitom oči z nevítaného návštěvníka. Když jeho chvějící se prsty konečně nahmataly kliku, prudce rozrazil dveře a vyrazil na útěk. Zabouchl za sebou a několik sekund se snažil vstřebat ten zážitek.

Čtěte v pondělí

Šárka Strachová v magazínu Ona Dnes

Rozhovor s mistryní světa,olympijskou medailistkou a alpskou lyžařkou Šárkou Strachovou

Pak rychle vytočil číslo svého automechanika, aby mu položil dotaz, který občas holt musíme položit svému automechanikovi všichni: „Proč mám v kufru vlkodava?!!“ Ten se ho snažil přesvědčit, že je to chybička, která je zhruba na stejné bezpečnostní úrovni, jako by si v autě zapomněl kladivo. Karel toto tvrzení zpochybňoval s tím, že kladivo nekouše. Automechanik trval na tom, že je větší pravděpodobnost, že Karla pokouše jeho kladivo než jeho pes. Nicméně dodal, že tento pes není úplně jeho. Každopádně je potřeba ho vrátit.

Karel odmítl s tím, že na převoz koní nemá patřičná oprávnění. Automechanik udělil Karlovi oprávnění ve vyšším zájmu, zároveň málem i důtku za hysterii. Karel si spočítal, že vyhlídky na to, že pošle psa na autobus, nejsou příliš reálné, a rezignoval. Usedl zpět za volant s velmi nepříjemným dojmem, že za ním někdo stojí, který se zakládal na pravdě.

Automechanik už na něj čekal a jen posunky přes zavřené okno naznačil, že je potřeba do dvora nacouvat. Z obou stran vrat přivřených ke stěnám vozu pak vytvořil jakousi zábranu. Otevřel zadní dveře auta, aby psa vypustil. Karel ve zpětném zrcátku mohl pozorovat, jak rychle pak skočil za improvizovanou hradbu z pneumatik. Takové ten pes byl jezulátko.

Z Beskyd prý zmizel nebezpečný medvěd tulák. Radím vám takhle ze známosti – než si přeberete auto ze servisu, hoďte do kufru ovci a vraťte se za pár hodin. Bude-li ovce živá a pouze naštvaná, vzduch je čistý. Bude-li roztrhaná na kusy, doporučuju důvěrný rozhovor s vaším hravým automechanikem.

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Najdete na iDNES.cz