Fiat Chrysler a PSA, výrobce citroënů, peugeotů a opelů jednají o fúzi

  10:10aktualizováno  10:10
Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská automobilka PSA Group jednají o fúzi. Informaci listu Financial Times dnes potvrdily obě firmy. Jejich sloučením by podle agentury Reuters vznikl jeden z největších světových výrobců aut s tržní hodnotou téměř 50 miliard USD (1,1 bilionu Kč).
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Obě společnosti dohromady za loňský rok prodaly 8,7 milionu vozů, což by ze sloučené firmy dělalo čtvrtou největší automobilku světa.

„Pokud Fiat Chrysler a PSA, která vlastní mimo jiné značky Peugeot, Citroën či Opel, překonají politické i finanční překážky a spojí se, nový podnik stále bude čelit zásadním výzvám. Globálním výrobcům automobilů hrozí zpomalení celosvětové poptávky, které se časově shoduje se zásadními technologickými změnami,“ připomněla agentura Reuters.

Díky spojení by obě automobilky mohly sdílet motory a automobilovou architekturu, což by snížilo jejich kapitálové výdaje a uvolnilo hotovost na investice do elektrických vozů a technologií na snížení emisí požadovaných v Evropě, Číně a na dalších globálních trzích.

FCA je pod rostoucím tlakem na investice do technologie čistých aut. Na počátku tohoto měsíce společnost přiznala, že čelí pokutě 74 milionů USD kvůli nesplnění standardů spotřeby pohonných hmot v USA. Automobilka se také dohodla s americkým výrobcem elektrických aut Tesla, že začlení do své flotily jeho vozy, aby splňovala emisní standardy v EU (podrobnosti čtěte zde).

Generální ředitel PSA Carlos Tavares velkými automobilkám s působností po celém světě předpověděl „deset let chaosu“ - regulační orgány po výrobcích vozů žádají kvůli dopadu emisí na klimatické změny přechod na elektrické vozy.

Tavares se snaží o expanzi PSA. V roce 2017 koupil od General Motors německou značku Opel za 2,6 miliardy USD. FCA již spolupracuje s PSA u užitkových vozů.

Investoři už několik let spekulovali, že Fiat Chrysler hledá partnera. Dlouholetý šéf FCA Sergio Marchionne, který zemřel loni v létě, volal celé roky kvůli nástupu nových technologií a nasycenosti svých trhů s osobními automobily po konsolidaci automobilového průmyslu.

V roce 2015 FCA nevyšel pokus o spojení s americkým konkurentem General Motors. Fiat Chrysler jednal tento rok o fúzi s francouzskou automobilkou Renault, ale z dohody sešlo (čtěte zde).

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Výroba elektroškody běží. Ve Francii a Itálii vyjde po dotacích na 150 tisíc

Citigo je první sériově vyráběnou škodovkou s čistě bateriovým pohonem. Zaváděcí edice prvních 500 kusů, které...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Tesla představila sci-fi Cybertruck. Nerozbitné okno Muska zradilo

Osm set kilometrů dojezd na elektřinu a naprosto neopakovatelný design. Tesla Cybertruck je venku. Elon Musk představil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Dodávkové hvězdy Fordu frčí na elektřinu, transit kvůli tomu zhubl

Žádné žebřiňáky. Dnešní dodávky jsou komfortní a plné moderní výbavy. Vyzkoušeli jsme Transit, který se po šesti letech...

Německo tlačí elektromobilitu, zvýšilo dotace. Polovinu zaplatí automobilky

Německo zvýší dotace na nákup elektromobilů až na 6 000 eur, to je 153 tisíc korun. Vyplácet se budou nejméně do konce...

Blíží se krize autoprůmyslu, varuje další obr. Změny přivážejí elektromobily

Německý dodavatel automobilových součástek Continental v rámci restrukturalizace výroby do roku 2028 zruší přes pět...

Modré zóny vynesly Praze půl miliardy. Odpůrce mají i mezi městskými částmi

Pokus, při kterém byly v Praze uzavřeny pro dopravu oba břehy Vltavy v prostoru Malé Strany a Smetanova nábřeží, opět...

Najdete na iDNES.cz