Fiat Chrysler prodá divizi Magneti Marelli, která působí i v Česku

  16:10aktualizováno  16:10
Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles se dohodla, že prodá divizi pro výrobu součástek Magneti Marelli za 6,2 miliardy eur (zhruba 160 miliard Kč) japonské společnosti Calsonic Kansei.

Magneti Marelli patří k významným dodavatelům automobilek. | foto: Magneti Marelli

Magneti Marelli vlastní jihlavskou společnost Automotive Lighting, která na Vysočině vyrábí světlomety pro přední světové automobilky a zaměstnává kolem 2500 lidí.

Magneti Marelli patří k významným dodavatelům automobilek. Vyrábí například...

Magneti Marelli patří k významným dodavatelům automobilek. Vyrábí například světla pro Audi.

Spojením firem Magneti Marelli a Calsonic Kansei vznikne podnik s ročními tržbami přes 15 miliard eur (přes 387 miliard Kč), který bude patřit mezi deset největších nezávislých dodavatelů automobilových součástek na světě. Dokončení transakce, kterou ještě musejí schválit regulátoři, se očekává v první polovině příštího roku. 

Prodej divize Magneti Marelli je podle agentury Reuters prvním velkým rozhodnutím nového šéfa automobilky Fiat Chrysler (FCA) Mikea Manleyho, který v červenci nahradil dlouholetého generálního ředitele Sergia Marchionneho. Ten se potýkal se zdravotními problémy a krátce po odchodu z čela automobilky zemřel. Více čtěte zde

Automotive Lighting Jihlava byla založena v roce 1997, původně pod německým výrobcem automobilových součástek Bosch. V roce 1999 do firmy vstoupila společnost Magneti Marelli, která je od roku 2003 výhradním vlastníkem jihlavského závodu.

Jedna z továren Magneti Marelli nedaleko Milána

Jedna z továren Magneti Marelli nedaleko Milána

Fiat chtěl Magneti Marelli prodat již před lety, ale o společnost byl malý zájem. Firma proslulá i v odvětví automobilového sportu byla založena v roce 1919. V současnosti má 85 továren a 15 vývojových center ve dvou desítkách zemí a zaměstnává zhruba 43 000 lidí.

Při zkoumání řady variant s cílem umožnit Magneti Marelli plné využití potenciálu v další fázi vývoje se spojení s Calsonic Kansei ukázalo ideální příležitostí ke zrychlení budoucího růstu Magneti Marelli,“ uvedl Manley. „Sloučený podnik bude dál patřit mezi nejdůležitější obchodní partnery FCA,“ dodal.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Dyson zrušil projekt elektroauta. Zvládne je každý a nedá se na nich vydělat

Známý výrobce vysavačů, vysoušečů vlasů i rukou a čističek vzduchu Dyson měl plány na vlastní elektromobil. Ty ale...

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Najdete na iDNES.cz