Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Viděli jsme obnovenou Škodu Yeti. Dorazí za rok a dostane tvář drsňáka

Exkluzivně   11:43aktualizováno  11:43
Na příští rok je nachystané představení obnovené Škody Yeti. Faceliftovaný model už jsme viděli, ale zatím jen bez fotoaparátu. Změny vzhledu jsou opravdu výrazné. Yeti si přiveze úplně jiný "čumák" a pozměněný zadek. Hlavní změnou je, že přijde o výrazný designový prvek, kterým jsou kulaté mlhovky, jež sloužily i jako světla pro denní svícení.

Škoda Yeti GreenLine | foto: Škoda Auto

Velmi úspěšný model mladoboleslavské značky dostane hranaté světlomety se zkosenými rohy a podobné hranaté mlhovky, jako má nový rapid. Také u yetiho vytvoří čtyři světla jakýsi "čtyřlístek", což má být nový poznávací znak mladoboleslavských automobilů.

"Designově je to v pořádku, je to čisté, jasné, kulaté mlhovky se tam moc nehodily," komentoval změnu šéfredaktor odborného magazínu Auto Design & Styling Radek Laube. Veřejnost a podle zákulisních informací i šéfdesignér Škodovky Jozef Kabaň však měli jiný názor.

Podle hlasů z vývoje prý Kabaň o kulaté mlhovky bojoval jako lev, ale nakonec ho vedení koncernu přesvědčilo, že je nutné, aby všechny modely měly jednotnou spojovací designovou linii. Vykulenou přátelskou tvář tedy yeti odloží a nasadí pohled drsňáka.

Škoda Yeti

Škoda Yeti před faceliftem

Pohled do budoucnosti

Novou tvář tohoto terénního modelu ukázal několika zástupcům významných médií Eckhard Scholz, odcházející člen představenstva Škodovky. Je to s pořádným předstihem: faceliftovaný yeti se neukáže světu dříve než za rok, pravděpodobně na podzimním autosalonu ve Frankfurtu 2013; na jaře v Pekingu bude představena ještě o šest centimetrů prodloužená verze, ale ta by měla být určena jen pro čínský trh.

Scholz vedl technický vývoj Škody Auto pět a půl roku, takže je podepsán pod poslední generací superbu, novým rapidem, citigem, ale právě hlavně yetim. Jak řekl při jeho uvedení v roce 2009, byla to jeho srdeční záležitost, na vývoji auta strávil tisíce hodin, navrhoval třeba tvar palubní desky.

Nové tepláky

Yeti také dostane nová zadní světla, více vykrojená do boků a víc zasahující do karoserie. Na přání budou využívat LED technologie v podobě trubic, ne jednotlivých bodů tak, jak to známe z nových audi.

Zadní dveře pod osvětlením registrační značky pak nově mají prolis, stejný jako najdeme na kufru rapidu.

Novinkou pak také bude stylistická úprava ve stylu Audi Allroad. U yetiho se bude jmenovat Outdoor a bude to druhá výbavová řada vedle neterénní City. Outdoor jsme viděli "naživo". Oplastování v allroadovském stylu je opravdu mohutné, a to vpředu i vzadu. Auto pak vypadá výrazně robustněji než dosud. V interiéru jsme objevili nový "rapidovský" volant a jinak zpracovanou centrální konzoli s displejem navigace, všechny rohy jsou kulatější, tlačítka prakticky zvětšená.

Nová je i subtilnější hlavice řadicí páky dvouspojkového automatu DSG a hodně se líbilo dvoubarevné provedení interiéru v kombinaci tmavě vínová – černá. To yetimu výrazně slušelo.

Škoda Rapid

Yeti dostane hranaté, ostře řezané světlomety ve stylu Škody Rapid.

Bude Škoda vyrábět dodávky?

Eckhard Scholz míří ze Škodovky vzhůru v hierarchii koncernu Volkswagen. V Hannoveru bude šéfovat značce VW Užitkové vozy (ve firmě mají VW-Nutzfahrzeuge pozici samostatné značky stejně jako Seat, Audi, Škoda, VW a další). "Užitkáče" mají podle něj pro koncern velký potenciál, celkový tržní podíl VW je v tomto segmentu kolem tří procent, přičemž někteří konkurenti mají přes 10 procent.

Výroba dodávek a pick-upů by tedy podle Scholze měla v příštích letech růst. Co z toho vyplývá pro Škodovku? "Pokud by se ukázalo, že je třeba celosvětově navýšit výrobní kapacity, určitě bych se snažil, aby Škoda mohla vyrábět některý z našich užitkáčů. Má totiž schopné lidi, řemeslnou tradici i výrobní kapacity," zauvažoval o budoucnosti Scholz

  • Nejčtenější

Kráska ze Soči varuje před nástrahami motorkaření

Angelina z ruského Soči je nejen v motorkářských kruzích velmi oblíbená. Stačí vidět její fotky a uhodnete proč....

Poučení z krizí 20. století: virus zabije nemocné, autoprůmysl čeká obří průšvih

Krach na newyorské burze 1929. Ropná krize 1973. A konečně bankovní krize z podzimu 2008. To jsou tři ekonomické...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Autofotka týdne: Smutný konec superelektromobilu

Sir James Dyson, vynálezce unikátního stavebního kolečka s gumovým míčem místo kola a hlavně výkonného bezsáčkového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dovoz ojetin se zastavil. Bazary připlácejí za levná auta, o která bude zájem

Výkupní ceny ojetých vozů stoupají, zastavil se totiž dovoz ze zahraničí a zdražilo euro. Bazary tak plní sklady vozy z...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

  • Další z rubriky

Německý rozsudek o odškodnění za cinknuté diesely VW se na Česko nevztahuje

Rozhodnutí německého nejvyššího soudu o odškodnění majitelů vozů VW dotčených manipulacemi s emisemi se českých...

Podivuhodný život Stevea McQueena: poznal dno společnosti i svět milionářů

Premium Nepocházel ze vznešené rodiny a neměl bohaté zázemí. Slávu si tvrdě vydobyl, aby pak pořádal nejslavnější večírky v...

Automobilky vyčíslují první dopady pandemie, ztráty odhadují na miliardy

Premium Nikdo zatím nedokáže říct, jak prudký bude pokles zájmu o nová auta a jak dlouho potrvá. Už nyní jsou však ztráty...

Nebezpečný přechod před dálnicí z Prahy nahradí tunel pro pěší

Na Strakonické vznikne podchod, a tak řidiči nebudou muset prudce zpomalovat kousek před dálnicí D4. Projekt zvítězil...

Najdete na iDNES.cz