Fabie ukončily vládu felicií na trhu ojetin

  13:23aktualizováno  13:23
Nejprodávanější ojetinou českém trhu se stala Škoda Fabia. Ta nahradila téměř 10 let kralující felicii, kterou odsunula na druhé místo. Požadavky motoristů se totiž mění. Felicie už jim mnohdy nestačí.
Škoda Fabia

Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

"Prodeje fabií dlouhodobě rostly a doháněly starší felicie. V únoru jsme poprvé prodali více fabií než felicií a jarní sezóna tento trend pravděpodobně ještě posílí," potvrzuje Tomáš Lachout, manažer prodeje společnosti AAA AUTO.

Podle Lachouta vzrostl loni počet prodaných fabií dvojnásobně. Felicie se s růstem držely zpátky, přidaly pět procent.
 
"Měnící se poptávka nesouvisí jen s poklesem cen, ke kterému došlo koncem roku, ale především s vyššími požadavky motoristů, kteří jsou stále náročnější a fabia je pro ně standardem," dodal Lachout.
 
Škodovky tvoří v bazarech až polovinu prodávaných vozů, jen felicie s fabiemi pokryjí třetinu celkového trhu. Dlouhodobě kralující felicie se vyráběly v letech 1994 až 2001. Fabie se na trhu objevily v roce 1999. Nyní přebírají pozici levného rodinného vozu.
 
Felicia prozatím drží alespoň primát nejrozšířenějšího auta českých silnic. Jezdí jich 344 999 kusů a jejích průměrný věk je necelých devět let. Druhé místo drží legendární "stodvacítky", fabia je na třetím místě. Průměrnému autu, které jezdí po tuzemských silnicích je necelých 14 let ... VÍCE ZDE

Nejlevnější felicie lze nyní pořídit za 40 000 korun, fabie začínají na 110 000 korunách.

***

Čtěte také:

Nová Škoda Fabia: Stále blíže k roomsteru ...ZDE.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

S2 TF drapák
S2 TF drapák

r.v. 2002, naj. 9 658 km, diesel
966 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz