Představení zcela nového vozu specifikace WRC je událostí, která se ve světě rally nevidí každý den. Příchod novinky nebo významná evoluce vždy přináší posun v oblasti rozložení váhy vozu, managementu diferenciálů, tuhosti podvozku nebo výkonu odpružení. Sladění všech těchto faktorů je nezbytným předpokladem pro správnou funkci pneumatik, které v celkových jízdních vlastnostech vozu hrají velmi důležitou roli.
Tým Škoda Motorsport během vývoje fabie WRC spolupracoval se značkou Michelin. Vývojáři Škody měli plný přístup k výpočtům a simulacím výrobce pneumatik, který jim dal k dispozici i své testovací zázemí na polygonu Ladoux v sídle Michelinu v Clermont Ferrand.
Michelin obouvá Škodovky od uvedení soutěžního favoritu (vítězství ve světovém šampionátu dvoulitrových vozů s pohonem kol jedné nápravy v roce 1994) a spolupráce pokračovala i po uvedení felicie Kit Car v roce 1995. Když se značka Škoda v roce 1999 rozhodla vstoupit s octavií do kategorie WRC, zůstala věrná svému „pneumatikáři“.
Fabia WRC má k dispozici při své premiéře na německé rally jednu z nejlepších asfaltových pneu na světě – Michelin N v evoluci FP. Tento plášť uvedený v roce 1998 a určený pro suchý asfalt nebyl na asfaltových rally (Korsika, Katalánsko, Německo, San Remo) nikdy poražen.