Exkluzivní fotografie nové škody: více sportu pro fabii

  10:37aktualizováno  10:37
Sportovněji pojatá verze nové Škody Fabia už jezdí po českých silnicích. Při jedné z testovacích vyjížděk ji vyfotografoval pozorný čtenář iDNES.cz. Na exkluzivních špionážních snímcích má fabia jinak tvarovaný přední nárazník, který auto silněji tlačí k zemi.

Škoda Fabia RS | foto: iDNES.cz

Na zádi je pak do nárazníku nově vetknutý černý segment napodobující difuzor. Vše korunuje rovná široká chromová koncovka výfuku.

Škoda Fabia RSŠkoda Fabia RSŠkoda Fabia RS




Varianta RS je zaměřená na sportovnější řidiče. "Rychlou verzi RS, odvozenou z končící fabie, už neobjednáte," říká Radek Donner z pražského prodejce škodovek NH car. Nová Fabia RS by tedy měla dorazit relativně brzy, aby nahradila svou předchůdkyni.

Při prezentaci závěrečné limitované série původních Fabií RS pro britské ostrovy zástupci Škody Auto prozradili, že se modernizovaná Fabia RS chystá na trh v průběhu roku 2008.

Zbývá tedy ještě rok času. Na testovaném voze je podle všeho pouze speciální tzv. optický paket, který nové fabii přidá sportovnějšího ducha.

Pohled do historie říká, že první RS (Ženeva 2003) následovalo civilní fabii se čtyřletým odstupem (Frankfurt nad Mohanem 1999).

Jaký motor pro RS?
Jaké koňspřeží nová sportovní verze pod kapotu dostane, prozatím není jasné. V útrobách předchozí generace drnčel turbodiesel 1,9 TDi s výkonem 96 kW. Je otázkou, zda Škoda půjde opět netradiční cestou sportovního auta, čepujícího naftu. Závodivé fabii by rozhodně mnohem více seděl silný benzinový motor.

Nejsilnější obyčejná nová fabia je k mání s benzinovou "jedna-šestkou" s výkonem 77 kW, stejný výkon, ale více kroutících newtonmetrů nabídne turbodiesel 1,9 litru.

Pokud půjde nová Fabia RS ve stopách své předchůdkyně, mohla by dostat například turbodieselový dvoulitr, který má v obyčejné octavii 140, v Octavii RS 170 koní.

Labužníci by jistě ocenili, kdyby se Fabia RS vydala cestou větší sestry octavie, a přifrčela s přeplňovaným benzinomotorem pod kapotou. Slušel by jí třeba výjimečný dvakrát přeplňovaný benzinový motor 1,4 TSI z Golfu GT. Ten si ale ve Wolfsburgu žárlivě schovávají a nemají se k tomu, půjčit ho jiným koncernovým značkám než je VW.

Autor:

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

GLB: sedm míst na základech malých mercedesů s pohonem předních kol

Mercedes GLB

Po vlažném přijetí někdejšího GLK to vypadalo, že se hranám u Mercedesu na dlouho odzvonilo. Nakonec se vracejí jen po...

Elektrická Honda E je miláček publika, do Česka přibzučí za dva roky

Honda e

Honda konečně dotáhla do sériové podoby svůj první elektromobil. Malý hatchback s jednoduchým pojmenováním E má...

Najdete na iDNES.cz