Diskuse k článku

VIDEO: 20 let crashtestů ukazuje obrovský pokrok v bezpečnosti aut

Před 20 lety zveřejnila nezávislá evropská organizace sdružující laboratoře testující bezpečnost aut první výsledky standardizovaných crashtestů EuroNCAP. Metodika se mnohokrát upravovala, ale i tak dokážou být výsledky dobrým vodítkem ke srovnání jednotlivých aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a74n 59K57r30o60u43p34a 7842183896793

Dřív jsem na crashtesty hodně dal, i ve firmě byla snaha aby nakoupená služební auta byla dokazatelně co nejbezpečnější.Ve chvíli kdy jsme se spřáhli s jedním dovozcem paliva a stali jsme se platinum partnerem jeho odběratelů jsme to přestali řešit a před třemi roky přišla porada - estetika, evropská auta, ovladatelnost, pohodlnost a nebo jednoduše bezpečnost ? Vyhrála druhá možnost a tak jsme hledali auto které by bylo "americky" bezpečné a přitom použitelné na našich silnicích.Nepřekvapivě vyhrál Ford a Chevrolet a jejich tamní distribuce která bohužel do ČR a vůbec do Evropy funguje jen velmi omezeně.Dnes našinci jezdí několika auty těchto značek a zatím se nám to vyplatilo když před rokem kolega na Slovensku schytal čelně kamion na meziměstě bez svodidel a jeho největší problém byl rozbitý mobil.Docela mě mrzí, že je tak těžké se k takovým autům dostat a i by mě zajímala analýza trhu jestli si Amíci myslí, že se to tu nechytí a proto sem nejdou nebo je v tom něco jinýho.Každý si takové žrouty benzinu/nafty nemůže dovolit ,ale za ty prachy mi to přijde lepší než naše rádoby SUV a další estetické blbiny které by ten slovenský kamion rozmetal na kousky...

0/0
6.2.2017 19:31

J83i79ř73í 17S35c77h19w23a40c57h 8618784288886

aha, schytal čelně kamion a jen rozbitej mobil? Tak to jel každý z nich tak maximálně 30 nebo ho chytil jen částečně a roztočil, takže auto absorbovalo jen zlomek toho "čelního nárazu" a zbytek byl eliminován třením při té rotaci.

Opravdu čelní náraz při rychlosti cca 80-90km hod s kamionem, který bez problémů přetlačí i ameriku do rychlosti v opačném směru trhá vnitřnosti a to nejen u mobilů....

A zrovna jedna moderní amerika prodávaná v Evropě při australsko-evropských testech výsledky nic moc....;-)

http://www.autoforum.cz/ostatni/ford-mustang-totalne-propadl-v-crash-testu-ma-dve-hvezdy-co-nova-volva/?utm_source=rss&utm_medium=direct&utm_campaign=rss

+8/0
6.2.2017 20:05

J43a89k92u68b 80S27e49k41e83r78a 6806410436835

Vesmes Ameriky jsou auta s velkym A. Bezpecnost neznam, ale zbytek parada. Prostor, vybavy, motory. Jejich standard je pro evropana nepochopitelny....

Ale ty ceny jsou odpovidajici autum :-)

0/0
6.2.2017 21:28

K31a35r87e22l 88H71o64r11á32k 2858629673213

Všechna auta která neprojdou testem na čelní náraz s 20procentním překryvem by mělo být zakázáno prodávat a automobilky by měly mít povinnost je od zákazníků vykoupit, protože jede o obcházení nárazových testů.

0/−7
6.2.2017 17:57

M80i66c89h22a80l 39V40e26s53e40l25ý 1363729

Co tím chtěl básník říci? Jedna věc jsou homologační zkoušky a druhá věc je hodnocení pro spotřebitele a to je právě smysl NCAPů, nabídnout zájemci o koupi vozu hodnocení (nejen počet hvězd) a srovnání mezi různými značkami a modely. A co se Evropy týká, tak jak homologační tak ENCAP zkouška s přesazením (není to jediná zkouška) je s překrytím 40%. Takže o jakých 20% mluvíte? Jen pro zajímavost, homologční (autocertifikační) čelní zkouška v USA s přesazenou bariérou má taktéž překrytí 40% šířky vozu.

0/0
12.2.2017 21:33
Foto

J40a52r95o93m36í93r 43K35o90b15e69l49k88a 7564334411675

Mám SAXO, tak sem video reději neotevíral:-/

+7/0
6.2.2017 17:53

J16a16k23u15b 68S73e92k66e10r12a 6126660766935

No jo ale ridite auto, ktere musite umet ridit. Vzhledem k Vasi fotografii vite o cem pisu. A o tom to je! Ne sednout a nechat se rozmazlovat ;-D

0/0
6.2.2017 21:31

D71a84v26i41d 22R14y37c59h68e33t84s88k61ý 9306721900820

to je dobrá vražda na kolech, to ani nemá rám jestli si dobře pamatuju jenom kola nasazený do kastle

0/0
7.2.2017 14:36

M17a83r85t33i19n 23S66k70á77l13a 2378351904415

To video střihal nějakej šulin

+9/−1
6.2.2017 16:03

J67i24ř21í 97Š63l72e24m21r 7373392565472

To jo. Neni tam nic videt.

+2/0
6.2.2017 17:41

I88v29a79n 22M72i93n18á29ř 7942814907691

Crashtest je zkouška, o které by se v praxi .. určitě nikdo přesvědčovat nechtěl ! :-)

+1/0
6.2.2017 16:02

J62i70ř58í 69Z43ý11k10a 9339763901270

že je auto 20 let staré nemusí automaticky znamenat, že je nebezpečné www.youtube.com/watch?v=so2wJJPge88 ... to staré je konstrukčně cirka z roku 1990 (jde o "facelift" Volvo 850 na Volvo V70), tedy 27 let staré, resp. tento kus je maximálně z roku 2000.

+1/0
6.2.2017 15:56

M74i50r31o18s28l67a95v 56T55i76š71e33r 4469909654392

Tak video ukazuje jedno z aut, které je za dobu testů jedno z nejhorších s autem, které patří mezi nejlepší ve své třídě...je to pochopitelně děláno trochu na efekt..nicméně to nemění nic na tom, že se bezpečnost aut opravdu znatelně zvýšila.

+2/0
7.2.2017 9:16

Najdete na iDNES.cz