Čtvrtek 13. května 2021, svátek má Servác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 13. května 2021 Servác
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O50n40d97ř70e61j 60N46o87v87á35k 4217467623903

Tak zakaznik hlavne nesmi byt trubka. Nelze hodnodit kvalitu auta podle toho jak chrani okoli a chodce , pro kupujiciho je priorita ridic a posadka.

+50/−1
doporučit
19.4.2021 6:15
Foto

R85o52b33e49r85t 11M22á97s27l88o 1111581937937

Po dlouhé době článek s kterým bez problému souhlasím. Včetně zdůvodnění, že asistenti nepomůžou proti nehodě zaviněným někým jiným.

Ano, také bych to hodnocení rozdělil.

+37/0
doporučit
19.4.2021 1:16
Foto

J85i10n32d52ř37i41c16h 41L12n51ě85n46i18č22k91a 5753951289

Tady hlavně nastává celkem zvrácená snaha za každou cenu vlézt do metodik NCAP a to i na úkor uživatele. Nově je nutné, aby asistenční systémy nabíhaly automaticky při každém startu (tedy aby si auto nepamatovalo jejich předchozí vypnutí uživatelem), což je otravné, nepraktické a naopak to celkovou bezpečnost ještě snižuje. Viz teď nová generace aut od VW, kde je to dotažené k dokonalosti výhradním ovládáním přes dotykovou obrazovku.

A to říkám jako člověk, co proti asistenčním systémům vůbec nebojuje. Naopak je považuju za užitečné prvky, co přispívají k vykrytí lidského faktoru. Jenže taky mám rád plnou kontrolu nad svými věcmi...

+25/0
doporučit
19.4.2021 0:23
Foto

J61o34s59e31f 22K14r22b50e37c 3417796813591

S koncem článku si dovolím ne úplně souhlasit. Ten, kdo chce od auta bezpečnost, si v reportu k danému autu může ověřit, jak dopadly figuríny při nárazu. Barevně i popisem se snadno dozví napáchané škody. Nemusí se tak nechat mýlit celkovým skóre. A k té Dacii konkrétně - vždyť ty figuríny jsou pořád skoro celé oranžové, takže si to nízké hodnocení zaslouží. Při předním nárazu vám to velmi pravděpodobně rozmačká (nejen) hrudník (Chest protection was also rated as marginal for both front seat occupants, based on dummy readings of chest compression.)

+14/−1
doporučit
19.4.2021 1:23
Foto

J11i51r92k12a 35A87n93d35r58y93s 3540502811624

Cele je to pekna prasarna. Mate jeden model (treba VW Tiguan), ktery se testuje v nejvyssi konfiguraci, za kterou dostane pet hvezd, ALE v zakladni verzi chybi veci, ktere pomohly skvelemu hodnoceni.

Za me by automobilka mela na testovani prihlasit vsechny konfigurace modelu, ktere mohou dostat jine hodnoceni, at uz kvuli dodatecnych airbagum, nebo asistencnim systemum.

+11/0
doporučit
19.4.2021 9:26
Foto

D48á91š10a 16D51o91s81t96á69l44o64v87á 1289393850142

Vždyť to takhle bylo odjakživa. Čelní střet odnesl fatálně ten v levném autě a boháč z nového mercedesu za 2 miliony si maximálně narazil ruku o volant. Říká se, že zdraví si za peníze nekoupíte, ale zrovna u aut tomu zdravíčku můžete penězi výrazně pomoct.

+11/0
doporučit
19.4.2021 8:09
Foto

E74r60i29k 90L84e93v25i20n66s87k12ý 8921124393145

Včera kolem mne jel Trabant. A představte si, že normálně jel a vezl svého majitele tam, kam potřeboval. Fakt to jde i bez těch všech hvězdiček.

+20/−4
doporučit
19.4.2021 8:28
Foto

J80i39r51i 72G58a36z34d38a 8894773144814

je tp pravda, minimalne to rozdeleni by davalo smysl. NAvic, davaji body za kazdy asistencnci system, ale to, ze v mnoha autech nema clovek uz jednotlive ovladace a pro kazdou blbost musi do ovladaciho systemu na obrazovce a tam neco dohledavata, co je z hlediska bezpecnsti velmi rizikovy moment, tak to uz zohlednene neni...

+13/−1
doporučit
19.4.2021 9:14
Foto

V58á46c47l69a63v 48V54y29s92u30š90i76l 1541767892490

Opravdu nezbytné prvky jsou ty pasivní, tedy kabina, která se nezhroutí, pásy a airbagy. Prvky aktivní bezpečnosti mohou být užitečné, ale nejdůležitějším faktorem je samotný řidič. Ty prvky, které ho nahrazují, navozují někdy pocit bezpečnosti, který může být falešný. Mohou být naopak i nebezpečné. Znám řidiče, kterým začalo auto samovolně brzdit při předjíždění nebo se prali s řízením, když se auto umanutě drželo čar v jízdním pruhu, ačkoli silnice před ním byla rozkopaná. Extrémem jsou pak nehody Tesel s "autopilotem". Systémy jako ABS nebo el. stabilizace posunuly hranice fyzikálních zákonů, ty nicméně zůstávají stále v platnosti. Osobně si nepřeji, aby auto samo od sebe začalo dělat něco, k čemu jsem ho svým řízením nevyzval. Samovolně brzdění nebo změny směru jsou snad to nejhorší, co si umím představit.

+11/−1
doporučit
19.4.2021 15:29
Foto

J62a88n 88Ř93e40z39n83í57č76e66k 3371761493320

Takže vlastně NCAP nevypovídá o realitě. Absence "vystřelovací" kapoty - zapomeň na pět hvězd. Nemáš hlídání jízdy v pruzích - zapomeň na další hvězdu. A propos - o tom, jestli je hlídání jízdy v pruzích opravdu prvek, který zvyšuje bezpečnost, by se dalo polemizovat. Zatím mám pocit, že jí spíš snižuje - leknutím řidiče a trháním volantu....

+12/−2
doporučit
19.4.2021 9:13
Foto

T39o23m80á22š 65K72u28c28h48a53ř 3577191218591

Já osobně za obsenci různých asistenců dávám plusové body. :-P

+17/−5
doporučit
19.4.2021 8:33
Foto

B47e73d28ř80i46c84h 74K10u87d19r50n28a 1628888912960

NCAP je trochu podvod. Pri castecnem narazu se pouziva 50% presah. Pak se dostane takove auto na testy IIHS a kdyz se provedou testy s 25% presahem tak se najednou zjisti, ze napriklad ridicova hlava proleti mezi prednim a bocnim airbagem, ze se pri narazu otevrou dvere,.... Hodnoceni NCAP je hodne zavadejici a vyvolava v ridicovi pocit, ze auto je bezpecne kdyz ma plny pocet hvezdicek a posadka je v aute nesmrtelna. Ale to je pouze hodnoceni pri definovanem testu. Napriklad kdysi dostavaly auta bez bocnich airbagu 4 hvezdy, i kdyz z videa bylo jasne ze po narazu se figurina uderi do zadni casti hlavy, kdyz hlava po narazu cestuje zpet. Podle me by se mel opustit system hvezdicek, protoze ty reprezentuji nejakou exclusivitu. Vysledkem by mela byt tabulka se slovnim hodnocenim nedostatku.

+13/−3
doporučit
19.4.2021 4:19
Foto

J21a76n 78M69a90r77t95i41n 6202260309

takze vlastne pre vodicov, ktori sa venuju riadeniu, neprasia v obciach okolo prechodov, necumia na socialne siete, vedia ze ked nasnezi tak sa nejazdi ako na suchu, nelepia sa na zadok auta iduceho pred nimi ta vlastna bezpecnost pri naraze prakticky rovnaka ako u premie. Stale rozmyslam ako som sa nedokazal za tych 350 000km s korejcom, ktory mal v 2007 4* nezrakvit a nebrizabit tucet mamin s kociarom. Aha asi viem. Proste jazdim tak aby som neeiskoval. Socialne siete si necham na WC

+10/−3
doporučit
19.4.2021 8:31
Foto

M44a50r44t46i30n 28P34l19z12á47k 2567399648574

Se zaverem obecne souhlas. Ale i po rozdeleni by Dacie nedopadly zrovna slavne, 70% hodnoceni ochrany posadky je spatne. Obzvlast to vynikne v porovnani se sesterskym Cliem.

+6/0
doporučit
19.4.2021 7:23
Foto

O39n34d70ř71e47j 20V39r35á51n42e79k 3404508681696

Jenze ono tech 5* je taky dost zavadejicich, aby auto melo max. pocet, musi narvano spousty obtezujicich asistentu, ktere nelze stardartne povypinat.

+7/−1
doporučit
19.4.2021 7:20
Foto

V77á86c69l29a63v 39K58a53f71t29a10n 7375789893586

Tak hvězdičky jsou to poslední čím se při koupi auta řídím :)

+8/−3
doporučit
19.4.2021 7:37
Foto

Z63b47y24n22ě60k 53B34a68r72t16h 2900190987122

Kdy bude konečně implementováno i nebezpečí obrovské baterie? Co je mi platná stovka asistentů a kamer, když zůstanu zaklíněn v e-autě, které z boku sestřelí smažka s patnácti zákazy řízení, způsobí zkrat baterie a e-auto začne nehasitelně hořet? Hasiči by již dnes mohli vyprávět, jak se takové auto hasí.

+9/−4
doporučit
19.4.2021 8:29
Foto

O66n89d77ř64e49j 34F60r85a19n10c 4279791798

Překvapuje mě, že si tohle autor článku pan Vokáč uvědomuje u aut, ale když píše o telefonech, tak absolutně nemá pochybnosti o metodice DxO, která je nastavená v těchto ohledech ještě mnohem hůře.

+4/0
doporučit
19.4.2021 7:13
Foto

V97l51a47d81i59m45í91r 77F42i25b37i17g26e52r 5274951231724

Tak dá se předpokládat že auto za mega bude bezpečnější než auto za 300 litrů. Kdyby to bylo stejné tak by ta dražší auta neměla nic v čem by byla nějak lepší.

+6/−3
doporučit
19.4.2021 6:32
Foto

A30n59t51o15n38í31n 72S39e64b97e77r37a 7243948800729

Jeste ze si nekupuju auta na to, abych s nima boural. :-D

+4/−1
doporučit
19.4.2021 19:29
Foto

J35i27r35k33a 41L73a17s33z34y 4731494573329

Relativne levna a kvalitni auta, narozdil od predrazeneho VW.

+4/−2
doporučit
19.4.2021 8:20
Foto

J81a42n 88P95a36v95e30l 8383912228256

Byla by sranda, kdyby byl jako další parametr ekologičnost auta. Najednou by vyšlo najevo, že auto s minimem asistentů je výrazně ekologičtější

+4/−2
doporučit
19.4.2021 7:53
Foto

P19e29t79r 92S10t14r11n42a36d 6536267109695

Zajimalo by me, kolik kontejneru na haseni maji nachystanych pri testovani elekttickych vozu. A jak casto byly vyuzity.

+10/−13
doporučit
19.4.2021 0:27
Foto

J88a41n 56M51i27k80u64l80e25n16k82a 6649878400869

Jo a jak tady píše spousta diskutujících - sms nikoho normálního za jízdy psát nenapadne, ale minutu vejrat do tabletu na palubce a snažit se najít snížení teploty topení je cajk.

+3/−1
doporučit
20.4.2021 10:05
Foto

J97a59n 43M42i14k20u24l21e92n23k33a 6299718160309

Jezdím Fabií rok výroby 2004. Lehká koroze. Při bouračce asi stejná ochrana jako papírová krabice. Jezdím s tím všude - Innsbruck, Tatry, trasa ÚnL - Ostrava. Kdybych měl mít těžký spaní z toho, že mě to auto neochrání, tak se nevyspím nikdy. Byly doby, kdy jsem brázdil republiku ve Favoritu. Nejhorší smrt je smrt z vyděšení.

+3/−1
doporučit
20.4.2021 9:59
Foto

M78i64r42o28s17l94a48v 77S21t21e57i43n92e22r 2956370210726

Dost jsem se najezdil v Citroenu 2CV (do ́ševó) mé manželky, to je kára velmi podobná nafouklému Velorexu. Z bezešvých trubek jaké dělal u nás Mannesman, potažených konzervovým plechem, nějakých 0,4 mm silným. Velorex byl ještě lehčí, plech nahradil montgomerák.

Když sedíte v takovém hnízdě, víte, jak to vypadá po srážce s jakýmkoliv normálním autem a proto se chováte defenzivně. Stejně, jako rozumný biker, který ví, že nemá žádnou ochranu.

Tento návyk vám zůstane i když jedete v pojízdné pevnosti typu BMW nebo Mercedes. Zkrátka včas zabrzdíte, šílence i policii vidíte už kilometr od vás, chodce, děti, zvířata sledujete, za rohem očekáváte překážku a najedete tak jako já autem 1,200.000 km bez nehody, 200.000 na Jawě 250 kývačce.

+2/0
doporučit
21.4.2021 21:17
Foto

J24a44n 75P19ě82k95n59ý 1734295630386

Ono se lidé zabíjí i v autech s pěti hvězdičkami. Když kupoval auto, nikdy jsem se nezajímal kolik má hvězdiček.

+4/−5
doporučit
19.4.2021 7:54
Foto

J93i61ř91í 73B93r36u27t32o68v33s90k58ý 2810328312550

Placená reklama:-/

+4/−5
doporučit
19.4.2021 6:58
Foto

Š75i30m97o96n 84M21a55r57t71y53n69e81k 7463685423746

Je zajímavé, že najednou dávají Dacii Sandero na úroveň Hyundaie i10, ale to je o třídu menší auto. Ale jinde tu samou Dácii (když jde o velikost) srovnávají třeba s i30 nebo Škodou Scala.....

Prostě takové porovnání jak se zrovna hodí do krámu a aby z toho Dacii vyšla hezky.....Rv

+3/−3
doporučit
19.4.2021 10:29
Foto

P84a48v26e59l 65M68a98r85t77i15n51e48k 9335845931863

Jeste nikdy jsem nemel auto s temito asistenty. Maximum bylo ABS. Zvlastni je, ze porad jeste ziju a zadne bouracky se nekonaly.

+7/−17
doporučit
19.4.2021 2:18
Foto

J60a49n 82V52e30l65e53k 2826158445127

Takže člověk je trouba pokud nemá auto s 5 hvězdičky? Ve finále je úplně jedno kolik hvězdiček dané auto dostane. Ten kdo se bude o tyto testy zajímat, tak si zjistí správné informace.

Ano, můžeme polemizovat nad tím jak velkou roli v hodnocení mají hrát asistenti, ale je spíše dobře, že se to trochu roztříští a že půjde vidět, že bezpečnost stojí peníze. Pokud budou mít všechna auta 5 hvězdiček, tak ty testy jsou úplně zbytečné.

+2/−3
doporučit
19.4.2021 7:02
Foto

R49o66b45e85r10t 90M25a73t42u16l71a 8897169316225

Že je ten test už pár let šaškárna, kdy závisí na tom kolik má auto zbytečností je pravda. Ovšem taky je pravda, že Mercedes je pořád bezpečnější než Škoda a Dacie je na konci tabulky. A na její reálné bezpečnosti by se nic nezměnilo ani, kdyby se do ní namontovaly asistenty z Mercedesu a do Mercedesu se nedaly;-)

+2/−4
doporučit
19.4.2021 9:43
Foto

T28i78b68o16r 33M86a58t82u30l95a 8848887531282

no takový Muskův cybertruck s ostrými hranami vpředu i po stranách v podstatě ochranu chodců nemá žádnou a v USA to moc lidí netrápí

+1/0
doporučit
23.4.2021 15:04
Foto

M94a43r53t30i66n 58B28e42r29a51n 6579175206611

Tak jen blázen se koukne pouze na výsledný počet hvězd a dál to nezkoumá. NCAP samozřejmě rozděluje na hlavní kategorie - ochrana dospělých uvnitř, dětí uvnitř, chodců a bezpečnostní asistenty. Každá tahle kategorie je pak ještě rozebrána. K tomu jsou tady videa a další popisy.

+1/0
doporučit
19.4.2021 9:30
Foto

J80a88k59u76b 31T18u47r73e23k 9975205246905

Tak je vidět, že Sandero prohrálo s bráchou Cliem doslova o oranžová prsa.

Tedy svádět výsledek na nějaké fyzikální zákonitosti, jak uvádí autor, není asi na místě. https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero-stepway/42506 vs. https://www.euroncap.com/en/results/renault/clio/35877

+1/0
doporučit
19.4.2021 8:24
Foto

M24i88c24h11a70l 54K46u72c28h68t48a 4729929846591

Pravda je taková, že jakékoliv auto které řídím má 5 hvězd. No popravdě za šera a tmy bych si poslední dobou jednu hvězdu strhl.;-)

+1/−1
doporučit
19.4.2021 10:41
Foto

O26n58d26ř75e96j 12T41o46u18l 6675453801313

Ano, pojďme zavést rovnostářství ještě do testu bezpečnosti aut. "Tak je to správně, tak to musi být!"

0/−4
doporučit
19.4.2021 7:55
Foto

I29v54o 20M52e67l44u28z39í37n 5559457658253

No ale v elektrické škodovce chyběly šlapátka, tak nemohla dostat pět hvězdiček. Co když dojde šťáva v bateriích.;-O

0/−6
doporučit
19.4.2021 6:46

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...