Evropské automobilky zastoupené ve sdružení ACEA se po jednání s Evropskou komisí již k řadě opatření zavázaly. Jde především o rychlý zákaz kovových blatníků a optimalizaci tvarů a materiálů používaných pro konstrukci předních částí vozů. Bezpečnost chodců by mělo zvýšit i uvažované povinné vybavování nových aut systémem ABS počínaje rokem 2003. Stejné závazky jako automobilky ze Starého kontinentu dle informací z Bruselu přijali i japonští a jihokorejští automobiloví výrobci.
V myslích některých úředníků a konstruktérů se objevují i radikálnější zlepšení. Například Ford před časem informoval o nápadu montovat pod kapotu speciální zařízení, které by ji v případě střetu s chodcem pozvedlo a náraz těla tak byl utlumen. Podobný záměr mají i airbagy pro chodce - i ty jsou některými výrobci intensivně testovány.
"Je to dobrá zpráva pro chodce. Každý rok je při autonehodách v Evropské unii zabito kolem 9 tisíc a zraněno nejméně 2 tisíc nemotorizovaných účastníků silničního provozu - chodců a cyklistů. Snahou komise je tyto počty maximálně snížit. EU se musí snažit, aby automobilky všech evropských zemí zlepšovaly bezpečnostní normy," prohlásil člen komise pro průmysl a informační společnost Erkki Liikanen poté, co Evropský parlament snahu evropské vlády ocenil a doporučil vypracovat příslušnou legislativu.