Evropská komise chtěla zahájit dialog se zástupci autoprůmyslu 20. ledna, k odložení došlo kvůli nemoci předsedkyně Komise Ursuly von der Leyenové, která prodělala těžký zápal plic.
„Tato iniciativa podtrhuje závazek Komise chránit budoucnost odvětví, které je životně důležité pro evropskou prosperitu, a zároveň prosazovat její cíle v oblasti klimatu a širší společenské cíle,“ uvádí se v oficiálním prohlášení EK.
Diskuse o CO2 pokutách začne v pondělí. Zrušit nejdou, tvrdí Nerudová![]() |
V řešení problémů automobilového průmyslu je aktivní mimo jiné Česko, které spolu s Itálií vyzvalo EU, aby zmírnila pokuty, které se mají od letošního roku uplatňovat vůči automobilkám, jež neprodávají dostatečný podíl elektromobilů.
Divoká diskuse o pokutách za emise. Za automobilky v Bruselu bojuje Nerudová![]() |
„Komise uznává naléhavou potřebu učinit kroky pro ochranu evropského automobilového průmyslu a zajištění jeho budoucnosti v rámci Evropské unie,“ stojí v prohlášení unijní exekutivy. „Pod vedením předsedkyně EK (Ursuly) von der Leyenové má strategický dialog za cíl zapojit hráče z oboru, sociální partnery a další strany, aby se snažili společně porozumět výzvám, vyvinuli řešení a podnikli konkrétní kroky,“ dodala EK. Eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas byl zároveň pověřen vypracováním akčního plánu pro odvětví automobilového průmyslu.
Boj o zákaz spalováků pokračuje. Šéf Škody byl kvůli tomu u ministra![]() |
Strategický dialog bude řídit přímo šéfka komise a bude mít podobu pravidelných setkání, na kterých se sejdou zástupci průmyslu (výrobci a dodavatelé), sociální partneři, eurokomisaři a další strany, včetně občanské společnosti, popsala komise. Tématické pracovní skupiny následně předloží podrobné návrhy. Do celého procesu budou zapojeny i Rada EU, která zastupuje členské státy sedmadvacítky, a také Evropský parlament.
Architekti Green Dealu: Bohatí pomohou chudým, aby byli zelenými![]() |
Rozhovory se zaměří mimo jiné na inovace, přechod na čistou energii, dekarbonizaci a konkurenceschopnost. Zabývat se mají rovněž pracovními a sociálními aspekty či zjednodušováním a modernizací regulačních podmínek. Řešit se bude také podpora poptávky po automobilech a posilování finančních zdrojů a odolnosti evropského automobilového průmyslu.
ANALÝZA: Český autoprůmysl se chystá na průšvih ve jménu Green Dealu![]() |
Automobilový průmysl, patří k pilířům evropského hospodářství, zaměstnává více než 13 milionů lidí a přispívá přibližně 7 % k HDP EU. „Toto kritické odvětví však čelí období významné transformace, kterou pohání digitalizace, dekarbonizace, zvýšená konkurence a měnící se geopolitické prostředí,“ komentuje EK. „Tyto faktory zpochybňují zavedené silné stránky evropských výrobců automobilů.“
Tesla a Čína vydělají na emisních odpustcích. Konkurenci zachrání před pokutou![]() |
Automobilový průmysl v Evropě se v poslední době potýká mimo jiné se slabou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a nečekaně pomalým přechodem zákazníků k elektromobilům. Čelí rovněž hrozbě, že administrativa nastupujícího amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalí dodatečná cla na dovoz do USA.
Poslední naděje pro Evropu? Auta bez příplatku za elektrický pohon![]() |