Škoda RSJ 300 a nejdražší auto vyráběné v Česku jsou hvězdami pražské výstavy

  11:45aktualizováno  11:45
Stovky exkluzivních aut jsou k vidění v pražských Letňanech. Na výstavu Escape6 Prague Car Festival dorazily sportovní vozy, veterány a upravená auta. Hlavní hvězdou je modrá Škoda RSJ 300, unikátní stavba na základech legendárního „erka“.

„Escape6 Prague Car Festival již osm let představuje návštěvníkům to nejlepší nejen z oblasti tuningu a performance vozidel,“ uvádí výstavu její ředitel Martin Apeltauer.

„Byl to vždy náš sen vidět v České republice ta nejlepší vozidla z výstav v Německu, nebo třeba i Polsku a Maďarsku. Po několika letech doslova přemlouvání to byly první vlaštovky a dnes i zahraniční auta pečlivě vybíráme a zdaleka ne všechna přihlášená se mohou výstavy zúčastnit,“ popisuje.

Fotogalerie

Kromě upravených aut jsou na víkendové výstavě k vidění závodní vozy, veterány, supersporty, youngtimery, americké koráby, elektromobily nebo třeba závodní simulátory. Na akci je téměř 800 exponátů. Na programu je i sraz sportovních aut. V neděli se koná oficiální sraz vozů Porsche nebo sraz majitelů moderních elektromobilů.

„Letos se podařilo zaujmout výrazně větší množství firemních vystavovatelů. Znamená to, že uvidíme mnoho showcars od renomovaných firem. Jsme také rádi za účast značky Mercedes a její aktivity AMG Driving Academy,“ popisuje Apeltauer a láká k prohlídce modelu AMG GT R PRO. Toto vrcholné provedení modelu AMG GT s řadou specifických řešení zejména v oblasti aerodynamiky, podvozku a využití karbonových dílů je v Česku k vidění vůbec poprvé. Této limitované edice bude vyrobeno pouze 750 kusů.

„Další opravdovou specialitou je vozidlo označené jako Bureko 6x6. Je to česká výroba terénního vozidla typu pick-up, kde jako základ slouží Chevrolet Silverado. Podle slov výrobce jde o nejdražší u nás vyráběné auto s úctyhodnými technickými parametry,“ popisuje ředitel výstavy.

Jedním z vrcholů programu je premiéra vozu Škoda RSJ 300. „Jako základ vozu byla použita karoserie ze Škody 110 R, ale i u té došlo k významným změnám, kde například výška vozu je jen sto dvacet centimetrů, motor o výkonu dvě stě koní je umístěn před zadní nápravou. Aerodynamické tvary vozu působí mohutným dojmem, avšak zdání klame, hmotnost automobilu je díky laminátovým a karbonovým dílům pod sedm set kilogramů,“ vypočítává Apeltauer.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nachytali jsme nový rolls. Už nebude mít podvozek BMW

Maskovaný Rolls-Royce Ghost nové generace

Rolls-Royce nepatří k těm, kdo by chrlil na trh jeden nový model za druhým. Ale její příznivci teď mají žně, novinek je...

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz