Diskuze

Agresivní řidiči mají nižší schopnost empatie, naměřili vědci z Brna

Schopnost vcítit se do pocitů druhých nejspíš představuje podstatný rozdíl mezi ohleduplným a agresivním řidičem. Neurovědci z Masarykovy univerzity v Brně při zkoumání mozkové aktivity zjistili, že bezohlední řidiči vykazují nižší míru empatie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak tohle bych teda chtěl vidět aby mi řekli ti vědátoří do očí!;-€

.

.

.

;-D;-)

1 0
možnosti

:-/V pátek jsem se vrátil z Rakouska je to jiný svět řidiči jsou ohleduplní dodržují předpis a přesto je tam jízda rychlejší a pohodovější než u nás na dálnici jedou všichni 130-140 mimo obec 100-110 drží se pravé části silnice dávají blinkry nezmatkují jsou vyjěždení pokud vás někdo omezí na dálnici že jede bezdůvodně v levém pruhu 110 nebo naopak letí 180 jeto bud Čech a nebo Polák

0 0
možnosti

Gratuluju. Hned v prvni vete si odporujete. Na zacatku pisete neco co si sam hned poprete. Nicmene v Rakousku se jezdi slusneji, ale doporucuji navstivit i jine zeme, nejsme na tom tak spatne...

1 0
možnosti

´já sem řadím i řidiče nedobrovolně agresivní´=vystresovaní. jízda ze zaměstnání po směněně pod dozorem s případnými výtkami,při jízdě v silném provozu podobně postižených řidičů si vybíjísvou zlobu aniž si to uvědomuje

0 0
možnosti

Osobně mám raději normální agresivní hovado, od kterého ale můžu čekat co udělá (vjede, nepustí, ...) než něco takového co popisujete :-)

0 0
možnosti

Dávali ty reklamy vůbec v televizi? Kromě pár článků na iDnes o tom jak moc jsou předražený a kolik lidí Renč srazil jsem je vůbec neviděl.

0 0
možnosti

P18e14t67r 53M16i54c88h98a80l

15. 12. 2013 0:52

To, že agresivní jedinci nepolývají empatií je docela signifikantní jev. A neplatí to jen o řidičích.

0 0
možnosti
Foto

Jak to tady tak čtu asi 99% diskutujících patří mezi ty s nízkou mírou empatie :-). Skoro každý je tu nejlepší řidič na světě nedělá chyby, ty dělají přece jen ostatní že. Když vidím často v provozu jak některé řidiče rozčiluje každé drobné omezení jiným řidičem, například vjezd z vedlejší na hlavní kde je silný provoz a jinak to prostě nejde. Nebo jak najednou mají dočasnou ztrátu periferní vidění ... jo ty potřebuješ do jiného pruhu tak to si hošánku počkej já teď koukám dopředu o ignoraci pravidla zipu ani nemluvě. Našlo by se toho na celou knihu. Používaní mlhovek za běžné viditelnosti abych všem ukázal že je mám ... to jsou další lahůdky, které by však vyřešilo pár pokut o policie .. v Německu toto pokutují běžně.

4 0
možnosti

jo s tim vjizdenim z boku mate taky pravdu..jedni co maj radost, ze ten z vedlejsi nevyjede a kdyz uz to popojizdi, tak ten na hlavni se tam jo jeste nacpe,aby ten z vedlejsi nemel sanci vyjet..

0 0
možnosti

To je celkem logické. Na to nemuseli dělat "výzkum". Stačilo by použít selský rozum.

.

Teď už by jen stačilo vypracovat funkční metodiku takového testování a používat ho při udělování (neudělování) řidičského oprávnění.

Komu by lalok nevykazoval dostatečnou aktivitu, řidičák by nedostal. Vtipné na tom je, že se to nedá nafixlovat ani naučit. :-)

1 0
možnosti

S ohledem na jelita, jaka se dnes pohybuji po silnicich by neudrzel klid ani svatej... Na zelene se zasadne rozjizdi, az vozidlo pred nimi opusti krizovatku. Ve fronte pred krizovatkou dojizdi obvykle tak na 5-6, vzdycky dojedou, pred sebou nechaji tak 20 metru a zastavi, pak se pomalu opet rozjedou, vzdalenost zkrati na 15...a pak jeste asi 4x az vzdalenost zkrati na unosnych 5-6 metru.. Zpetna zrcatka vubec nepouzivaji, proste kdyz na dalnici potrebuji predjet kamion, tak jednoduse vjedou do leveho pruhu. Ale zato velmi dobre vedi, kde rozsvitit zadni mlhovky, jen co zaslechnou v radiu neco o mlze.

10 1
možnosti

minule jsem měl sto chutí už vyběhnout a rozbít mu idiotské mlhovky ve městě, kde byla dohlednost 1 km.

0 1
možnosti

a co ta studie ze 60% jsou ovce ktere delaj vsude jen problem a zacpy a tech 40% ridicu co jsou agresivnejsi a jezdi? Kdyz by to bylo 100% ovci nikdo nikam nejede vsichni stoji jako debzove na zelenou a ze tech ridicu je a dneska jsem je potkal na krizovatkach taky ty asi nezkoumali. Jo jo hlavne ze maj co zkoumat ale neradi tem co jezdi jako ovce ze delaj jen ty problemy na vsech silnicich a krizovatkach, jak maj jezdit aby nezdrzovali.

0 2
možnosti

Ó ano.

1. Cílem automobilové dopravy je, aby VÁS nikdo nezdržoval.

2. Všichni jsou debilové, jen VY víte jak to má být.

3. Největší hrdina a borec je ten kdo dokáže vyškolit ty ubožáky co dodržují předpisy.

2 0
možnosti

proč ilustračka z Kie? Nějakou ze škodofky tam nemáte? podle mých zkušeností se zrovna z této značky rekrutují agresivní řidiči

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...