Diskuze
Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
Děkujeme za pochopení.
J24a18n 13V35e10s36e13l44ý
Pikantní je, že den před tímhle článkem psali ve Stuttgarter Zeitung ( https://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.neue-messergebnisse-fuer-stuttgart-luftqualitaet-hat-sich-deutlich-verbessert.8ed87ee7-504a-417f-922f-303d46d4e603.html ), že průměrná koncentrace NO2 v prvním kvartále 2020 (kdy jsou koncentrace škodlivin obvykle nejvyšší) byla na dopravní stanici Neckartor historicky nejnižší, poprvé pod limit 40 ug/m3, loňský roční průměr byl 53 ug/m3, předloňský 71 ug/m3.
Dále bych dodal, že únor byl v Německu EXTRÉMNĚ VĚTRNÝ a vítr spolehlivě to znečištění odfoukne. Ten mechanismus je popsaný v libovolné učebnici ochrany ovzduší. Dále autor článku jen dokazuje svou neznalost problematiky tím, že nezná rozdíl mezi emisemi (co se pouští do vzduchu) a imisemi (co se měří a dýchá).
J57a93n 97V84e47s18e45l61ý
Je to stejná lež, jako když PR oddělení ArcelorMittalu svého času vydalo prohlášení, že v roce 2008, kdy jejich ostravská fabrika jela naplno, a v roce 2009, kdy jeli na cca 50%, byly stejné koncentrace prachu (PM10) na stanici po větru od fabriky. Jen jaksi opomněli říct, že zima 2008 byla extrémně teplá, zatímco zima 2009 byla studená.
Je to stejná lež, jako když popírači klimatické změny tvrdí, že se neotepluje, protože jsou teď stejně teplé roky jako byl rok 1997. A neřeknou, že rok 1997 byl svého času extrém všech extrémů a dnes to je průměr.
K58a61r53e24l 19S74e92c44h38o98v43e14c
Nejvíc emisí produkují automatické kotle na uhlí, kouř nevidno, ale emise zůstaly....
R27a24d40e20k 42T74o73m36š35ů
Tak v článku je několik polopravd a zavádějících informací. 1) Na skutečné srovnání je třeba delší období, nikoli jednotlivé dny, tam může být velké zatížení chybou vlivem mnoha faktorů meteorologickou situaci nevyjímaje 2) Ten "zlomek" provozu vypadá jak? U nás totiž ve špičkách provoz je, i když menší. Odhadem to může být třeba 4/5 nebo 3/5 běžného provozu, ale to by bylo třeba prověřit. 3) Další otázkou je, kolik provozu oproti třeba loňskému roku tvoří nákladní vozidla, což může mít další vliv. Tyhle jednoduché závěry na základě pár dat jsou opravdu k popukání a spousta lidí to, jak vidno, žere autorům i s navijákem. Seriozní to není ani trochu. A to říkám jako majitel dieselu.
J26a50n 79L25u68k72á31š
At je to, jak chce, nafta stejne patri do kamen a traktor patri na pole
P39e15t57r 66H27a46r46i36p15r62a48s25a68d 96H11a92j98i69č
Zde jsou data od meteorologů z Brna. Jsou ve zcela jasném rozporu s tím, co se píše v článku. Jsou tam dokonce i obrázky ze stejného období, kde je sledovaná cenlá ČR, to jest ne jen nějaké 2 vybrané ulice. O tom, kdo má pravdu, a kdo podvádí nebo účelově zkresluje, nechť si čtenář udělá obrázek sám dle svých rozumových schopností. https://chmibrno.org/blog/2020/04/10/snimky-z-druzice-sentinel-5p-aneb-zmena-koncentraci-no2-oproti-roku-2019-cr-evropa-svet/
a zde je celá Evropa včetně Německa. https://chmibrno.org/blog/2020/03/14/pokles-emisi-pozorovatelny-i-v-evrope/
Z40d79e67n74ě14k 43M71o34r33á44v12e43k
Ano to je rozumné porovnání. Ne pečlivě vybrané dny, jak se mi to hodí, ale poctivé průměry za stejná období tří týdnů v odstupu jednoho roku.
J92i16r29k23a 98B92r84i46c56h79t76a
Takže čím to je? Uvolňuje se to z asfaltu? Nebo z fasády/střechy okolních domů? Aktivuje to slunko? To nemají žádnou hypotézu?
T13o14m78á35š 58T67a38t24í56č80e55k
Pořád se ještě topí a továrny jedou, méně omezeně než doprava (pracuje se, jinak všichni trčí doma nebo si užívají bezrouškový stav v nejbližší přírodě).
A37l92e62š 64L11i23s94o91v23s11k33ý
Pro mně byl velmi podnětný a rozhodující dokumentární film "Temná stránka lodní dopravy". Jedna velká námořní loď znečistí prostředí jako několik miliónů aut. A nikoho to netrápí. A je to.
Z70d68e42n94ě54k 97M18o17r62á22v60e12k
Jen z pohledu síry. V palivech pro motorová vozidla nesmí síra být, tak ji milióny aut prostě nemohou (téměř) vůbec vypouštět. V palivech lodí někde daleko na moři to nikoho netrápí, takže lodě síru vypouštějí.
M34a18r23c66e93l 30S54u62p
Asi to vznikne tak, že vzduch se ohřeje od těch asfaltových a zastavěných ploch a dusík začne oxidovat. V místech,kde je pak špatný rozptyl a nedostatek přírody se začnou ty škodliviny kumulovat.
P63e66t75r 79S43t19e91j62s22k39a16l
Staci ze kolem vas projde nejaky ropak pod Euro6 a hned citite ten puch a nemusite byt ani emisni expert . Nejhorsi to je kdyz teplota klesne pod 15 stupnu a dieselgate sw vypina i to malo, co v Euro5 filtrovalo NOx.
V34l28a80d77i18s31l64a68v 94B63u26r46y22š58e92k
nevím jak v Německu, ale v našem městě po ránu jede jedno OSVČ za druhým, všichni v dodávkách a za nimi černo, takže u nás se trávíme vir nevir, tady se zatím nic nezměnilo
P36e83t35r 24H25a59r54i64p23r15a45s15a10d 45H61a49j24i64č
Jak kde, Praha se tedy dost vyčistila. Od pondělka to zase ale houstne. Zatím fouká silný vítr. Měli jsme ale asi před měsícem klasickou smogovou situaci. Zezvětří, mírná inverze, slunečno. Za normálních okolností, by byla nad městem šedivá deka, přes kterou slunce nepronikne a nedalo by se dýchat. Přitom bylo příjemně. No jestli v tuhle dobu byly mírně zvýšené hodnoty NOx, protože se topí, tak to chápu.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Policie v pátek měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
PRACOVNÍK PÉČE O VOZY - HRADEC KRÁLOVÉ (brigáda) (A12422)
AURES Holdings a.s.
Královéhradecký kraj
nabízený plat:
120 - 120 Kč