Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly

Díky koronavirové pandemii možná Němci vezmou na milost naftová auta. Možná totiž nejsou tak škodlivá, jak se doteď tvrdilo. Ukázala to data o znečištění ovzduší ve Stuttgartu i Mnichově.. I když provoz klesl kvůli koronaviru na zlomek dřívějších hodnot, emise škodlivého oxidu dusičitého zůstaly stejné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J24a18n 13V35e10s36e13l44ý

25. 4. 2020 19:50

Pikantní je, že den před tímhle článkem psali ve Stuttgarter Zeitung ( https://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.neue-messergebnisse-fuer-stuttgart-luftqualitaet-hat-sich-deutlich-verbessert.8ed87ee7-504a-417f-922f-303d46d4e603.html ), že průměrná koncentrace NO2 v prvním kvartále 2020 (kdy jsou koncentrace škodlivin obvykle nejvyšší) byla na dopravní stanici Neckartor historicky nejnižší, poprvé pod limit 40 ug/m3, loňský roční průměr byl 53 ug/m3, předloňský 71 ug/m3.

Dále bych dodal, že únor byl v Německu EXTRÉMNĚ VĚTRNÝ a vítr spolehlivě to znečištění odfoukne. Ten mechanismus je popsaný v libovolné učebnici ochrany ovzduší. Dále autor článku jen dokazuje svou neznalost problematiky tím, že nezná rozdíl mezi emisemi (co se pouští do vzduchu) a imisemi (co se měří a dýchá).

6 0
možnosti

J57a93n 97V84e47s18e45l61ý

25. 4. 2020 19:56

Je to stejná lež, jako když PR oddělení ArcelorMittalu svého času vydalo prohlášení, že v roce 2008, kdy jejich ostravská fabrika jela naplno, a v roce 2009, kdy jeli na cca 50%, byly stejné koncentrace prachu (PM10) na stanici po větru od fabriky. Jen jaksi opomněli říct, že zima 2008 byla extrémně teplá, zatímco zima 2009 byla studená.

Je to stejná lež, jako když popírači klimatické změny tvrdí, že se neotepluje, protože jsou teď stejně teplé roky jako byl rok 1997. A neřeknou, že rok 1997 byl svého času extrém všech extrémů a dnes to je průměr.

3 2
možnosti

Nejvíc emisí produkují automatické kotle na uhlí, kouř nevidno, ale emise zůstaly....

0 0
možnosti

Tak v článku je několik polopravd a zavádějících informací. 1) Na skutečné srovnání je třeba delší období, nikoli jednotlivé dny, tam může být velké zatížení chybou vlivem mnoha faktorů meteorologickou situaci nevyjímaje 2) Ten "zlomek" provozu vypadá jak? U nás totiž ve špičkách provoz je, i když menší. Odhadem to může být třeba 4/5 nebo 3/5 běžného provozu, ale to by bylo třeba prověřit. 3) Další otázkou je, kolik provozu oproti třeba loňskému roku tvoří nákladní vozidla, což může mít další vliv. Tyhle jednoduché závěry na základě pár dat jsou opravdu k popukání a spousta lidí to, jak vidno, žere autorům i s navijákem. Seriozní to není ani trochu. A to říkám jako majitel dieselu. ;-€

3 0
možnosti

J26a50n 79L25u68k72á31š

23. 4. 2020 18:35

At je to, jak chce, nafta stejne patri do kamen a traktor patri na pole!

3 0
možnosti

Zde jsou data od meteorologů z Brna. Jsou ve zcela jasném rozporu s tím, co se píše v článku. Jsou tam dokonce i obrázky ze stejného období, kde je sledovaná cenlá ČR, to jest ne jen nějaké 2 vybrané ulice. O tom, kdo má pravdu, a kdo podvádí nebo účelově zkresluje, nechť si čtenář udělá obrázek sám dle svých rozumových schopností. https://chmibrno.org/blog/2020/04/10/snimky-z-druzice-sentinel-5p-aneb-zmena-koncentraci-no2-oproti-roku-2019-cr-evropa-svet/

a zde je celá Evropa včetně Německa. https://chmibrno.org/blog/2020/03/14/pokles-emisi-pozorovatelny-i-v-evrope/

3 0
možnosti

Ano to je rozumné porovnání. Ne pečlivě vybrané dny, jak se mi to hodí, ale poctivé průměry za stejná období tří týdnů v odstupu jednoho roku.

2 0
možnosti

Takže čím to je? Uvolňuje se to z asfaltu? Nebo z fasády/střechy okolních domů? Aktivuje to slunko? To nemají žádnou hypotézu?

0 1
možnosti

Pořád se ještě topí a továrny jedou, méně omezeně než doprava (pracuje se, jinak všichni trčí doma nebo si užívají bezrouškový stav v nejbližší přírodě).

1 0
možnosti

Pro mně byl velmi podnětný a rozhodující dokumentární film "Temná stránka lodní dopravy". Jedna velká námořní loď znečistí prostředí jako několik miliónů aut. A nikoho to netrápí. A je to.

5 6
možnosti

Jen z pohledu síry. V palivech pro motorová vozidla nesmí síra být, tak ji milióny aut prostě nemohou (téměř) vůbec vypouštět. V palivech lodí někde daleko na moři to nikoho netrápí, takže lodě síru vypouštějí.

0 0
možnosti

M34a18r23c66e93l 30S54u62p

21. 4. 2020 18:58

Asi to vznikne tak, že vzduch se ohřeje od těch asfaltových a zastavěných ploch a dusík začne oxidovat. V místech,kde je pak špatný rozptyl a nedostatek přírody se začnou ty škodliviny kumulovat.

2 3
možnosti

Staci ze kolem vas projde nejaky ropak pod Euro6 a hned citite ten puch a nemusite byt ani emisni expert . Nejhorsi to je kdyz teplota klesne pod 15 stupnu a dieselgate sw vypina i to malo, co v Euro5 filtrovalo NOx.

6 12
možnosti

nevím jak v Německu, ale v našem městě po ránu jede jedno OSVČ za druhým, všichni v dodávkách a za nimi černo, takže u nás se trávíme vir nevir, tady se zatím nic nezměnilo

3 7
možnosti

Jak kde, Praha se tedy dost vyčistila. Od pondělka to zase ale houstne. Zatím fouká silný vítr. Měli jsme ale asi před měsícem klasickou smogovou situaci. Zezvětří, mírná inverze, slunečno. Za normálních okolností, by byla nad městem šedivá deka, přes kterou slunce nepronikne a nedalo by se dýchat. Přitom bylo příjemně. No jestli v tuhle dobu byly mírně zvýšené hodnoty NOx, protože se topí, tak to chápu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Policie v pátek měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  11:46

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...