Diskuse k článku

Česko jde do Bruselu na kobereček kvůli ovzduší. Evropa bojuje s prachem

Zítra, 11. ledna, jedou do Bruselu zástupci českého ministerstva životního prostředí. Musí tam prezentovat, jak se Česko snaží dosáhnout snížení emisí. V delegaci je i náměstek ministra Vladislav Smrž, který dlouhodobě bojuje s auty bez filtrů pevných částic a nově se švindlujícími kamionisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M49a80r24e20k 33C37e87r81n86y 5328816747

Tak to jsem klidnej.....nakonec se ukaze, ze staci prestat vyrabet nova auta, ktera STEJNE NIKDO NEKUPUJE...

0/−1
11.1.2019 20:02
Foto

T80o42m86á95š 76Z36e13m29á79n24e70k 2177144182755

Tak zatrhnout tranzit kamionům a rázem budou emise poloviční.

+2/0
11.1.2019 18:35

D67u33š74a84n 47M60a88t64o96u87š85e93k 7123260980805

....A když vezmu ta novější, která mají vytlučený filtr pevných částic, tak ta bohužel vypouštějí mnohonásobně větší množství částic než auta, která jsou v pořádku, a dokonce i více částic než mnohem starší typy, třeba s emisní normou Euro 3...

Zřejmě asi nerozumím co ten pán tvrdí,na jednu stranu říká že větší problém je euro 6 bez filtru,druhou stranou se veškerá kritika a prováděná omezení nesou ve smyslu .staré auto=vrak a zabiják,zlikvidovat, zakázat, zničit..

Nelže nám tu někdo???

+2/−3
11.1.2019 15:56

F67i28l46i27p 63W85a89n78k28a 1911673356209

Tak až pan Smrž pojede příště do Bruselu, měl by těm ekoteroristům říci následující: my Češi chceme mít auta v pořádku, ale když všechny pro emise zásadní díly stojí díky tisiciptocentním maržím výrobců nesmyslné částky, tak je to problém, obzvlášť, když ti výrobci jsou povětšinou vlastněni Němci. Každý, kdo by do svého auta chtěl pořídit nový DPF, vstřikovače, EGR ventil a pár teplotních čidel do výfuku, tak může rovnou uvažovat o koupi nového auta. Kreténi..........

+4/−2
10.1.2019 21:44
Foto

M16a16r25e61k 29C58e22r47n44y 5248916777

AmenR^

0/0
11.1.2019 20:03

J89a17n 89V41á11c13l79a42v37í49k 3842716571139

Možná spíš než v Bruselu by to měl říkat lidem v českých městech, kteří to dýchají, že je jejich krajané otravují, protože chtějí ušetřit na údržbě...

0/0
13.1.2019 22:16

V46l83a15d28i67m30í39r 85Č80í79ž78e49k 4958507676946

Co se týká dopravy,koukněte se kolik jezdí kamionů z celé evropy přes naše území!!!!

+3/0
10.1.2019 20:40

V33l14a53d49i73m78í98r 47Č27í87ž86e91k 4828667306526

Blbnutí Evropskou unií.Pelety jsou ekologické topivo? Ani náhodou spočítejte koliko stojí 1kg pelet od samotného poražení energie a znečištěného ovzduší!!! Opět neskutečná lež a podržení lobby.

+2/0
10.1.2019 20:35

P13e26t21r 37H41o25v55o70r48k13a 8354201627604

Kdyby to bylo 10 km. U nás ve městě vozí rodiče do škol děti autem, i když bydlí od školy 400 metrů. Před školou je to vždy jak někde v koloně na dálnici. Málo dětí chodí samo do školy pěšky. Nejraději by někteří jeli autem až " do budovy".

+2/0
10.1.2019 20:21
Foto

M28a17r38e67k 84C67e11r78n43y 5468126247

Ja chodil mnohem dal pesky a jeste jsme cestou postavili snehulaka a porychtovali klouzacku na druhy den.....holt nova doba:-/

0/0
11.1.2019 20:04

P58e35t46r 79H38o39r62á17k 1579813119704

Existuje prý kouzelná krabička, kvůli které na STK auto ani nemusí připojit na výfuk, připojí krabičku a auto prochází bez ztráty květinky. Prostě bez tvrdých kontrol a tvrdé represe se to nehne ani o píď.

0/0
10.1.2019 20:16

P52e88t83r 66H81o56r26á51k 1509493349954

http://www.ostrava-online.cz/automoto/podvody-na-emisich-video

+1/0
10.1.2019 20:33

J86i53ř52í 73S23c76h37m11i10d21t 5600363234355

Ono tady se totiž razí poněkud zvrácený přístup, tlakem na obnovitelné zdroje nám tu vznikla fotovoltaická mafie, která na druhou stranu rapidně zvedla ceny elektřiny u nás a tak mnozí od vytápění elektřinou upustili a vrátili se k pevným palivům. Takže konečný výsledek této eko akce je veskrze negativní a to nepočítám ty zelené louky, které na výstavbu toho nesmyslu padly a následnou likvidaci těch panelů. Pak se dávají kotlíkové dotace na kotle na uhlí a dřevo, což i při řízeném spalování stejně znamená emise škodlivin, proč se tedy radši nesníží daň za elektřinu pro domácnosti nebo se nedá rovnou daň nulová, než tyhle blbosti s dotacemi. Elektrický kotel je docela levný, oproti těm systémům na uhlí a dřevo. K tomu dostavět jaderné elektrárny a můžeme být v pohodě a ještě můžeme vydělávat z prodeje elektřiny do zahraničí.

+1/0
10.1.2019 19:50

J11i45ř77í 18S32c45h16m67i25d94t 5820433964855

Doufám, že tam půjde i Polsko, protože to čadí mnohem více, než my a to už je co říci.

+1/0
10.1.2019 19:38
Foto

J30i60r72i 18C11e50t92t84l 2854886922802

Vsichni zde dychame a nekterym jedincum je to uplne ukradene co z auta vypousteji. Je jich ooravdu hodne, vidim jek se za volantem smejou a ze jim auto kouri je nechva v klidu. Jaka nezodpovedna arogance. Zijeme v relativnim blahobytu a kazdy si muze poridit vozidlo ci topeni do baraku takove ktere nas nenici. Lide maji spoustu penez na vse mozne, jen to ovzdusi jim je jedno a nechapou, ze si sobe tez skodi a jejich detem!

+1/−1
10.1.2019 18:15

D53u10š69a40n 37M57a52t55o55u80š72e41k 7263880880285

Ale no jistě,každý má 300 tisíc na něco co je na štíru s výdrží,má to omezený výkon,je to nahoněno turbem,emisní stopa je možná daleko horší a hlavně se to za 3 roky rozpadne...

Tak milý pane ,já ač nadprůměrně příjmový -le oficiálních statistik, 400 tisíc na takovou kravinu jako je nová šcháde s 1.0 ttříválcem a životností 4 roky fakt nemám.

A i kdybych měl,tak do takové voloviny jako auto bych to nedal,to bych musel mít volně k dispozici násobky této částky...

Jsem rád že vy ano,ale obávám se že zřejmě nebudete reprezentační vzorek.

Jo a samozřejmě provozuju 2 auta a jedno dokonce v mazutu a bez DFP,tímto se vám omlouvám že vás zabíjím,ale nehodlám s tím vůbec,ale vůbec nic dělat,dokud smýšlení vám podobných tato auta definitvně nezakáže.

Co na tom že jsou spolehlivá pohodlná a mě vyhovují z pohledu poměru cena,výkon...

0/0
11.1.2019 16:01
Foto

M37a57r89e79k 78C50e79r48n48y 5528356727

Asi tak, lepsi stara poctiva kara, nez co 5 let novej auschuss.....

0/0
11.1.2019 20:07

Z42d25e58n88ě24k 51M90u16s97i84l 3674355902505

Problém je v tom, že Česko nemá zájem bojovat.

+2/0
10.1.2019 17:36
Foto

J40i48r87i 40C91e21t60t73l 2564386972232

Bojovat o co? A je to vse o lidech, v kazdem z nas. To co ja delam a nebo vy a nebo vy.....to vzdy se nam vrati zpet. Vsichni dychame tento stejny vzduch.

+2/0
10.1.2019 18:25

J11i13ř29í 30S91c84h32m78i22d39t 5320833264735

hlavně je to o průmyslu, elektrárnách a dalších znečišťovatelích, ty komíny z chaloupek je jen zlomeček toho, co se tu vyprodukuje a další faktor je co sem přinese severní vítr z Polska

0/−3
10.1.2019 19:40

P96a82v30e52l 89V64a87v37ř20í41n 6604171602232

Mýlíte se. Vytápění budov je klíčovým zdrojem znečištění ovzduší v ČR. Např. u benzo(a)pyrenu je to to téměř výlučný zdroj. Stačí se podívat na rozptylové studie a emisní bilance ČHMÚ.

Naproti tomu s tím Polskem je to skutečně tak. Při nepříznivých podmínkách to snadno doletí až do Brna.

0/0
10.1.2019 20:37

P22a67v68e29l 89V11a50v87ř86í76n 6914811122212

Tvrzení "...Praha a Brno, kde se právě doprava majoritně podílí na špinavém ovzduší." je vyloženě vylhané. Největšími zdroji jsou dálkový transport a vytápění budov.

Stejně tak nepravdivé je tvrzení, že "Trápí nás všechny emise z dopravy, nejvíce prachové částice a oxidy dusíku". Měření ČHMÚ jsou jasná - pokud budeme hledat nějaké výrazné překročení norem, tak u benzo(a)pyrenu a ten neprodukuje doprava.

Např. v Brně nebyly normy polétavého prachu PM2,5 překročeny již 3 roky v řadě. Celoroční normy PM10 již 7 let v řadě. Normy oxidů dusíku jsou překračovány jen zcela výjimečně a v bezvýznamné míře. V Praze je to podobné.

... klasická ekologistiská dezinformační kampaň. Snůška lží, manipulací a dezinformací.

+2/−4
10.1.2019 14:53

O38n11d26ř13e23j 27Č24a77p53k14a 6481421343724

Na druhou stranu tam tak mezi řádky prokecnul, že emise ve městě jsou kvůli tomu, že doprava není plynulá... jinými slovy kdyby melouni neprosazovali "zklidňování" (= komplikování) dopravy, bude se jezdit líp a čistěji.

+2/0
10.1.2019 16:52

P91a87v68e83l 34V18a66v53ř70í12n 6934251332182

Emise dopravy skutečně mohou být až několikanásobně vyšší (udává se až 3x) pokud doprava není plynulá (při stejném počtu aut). Jenže to se vždy týká jen části komunikací. Také to nic nemění na klíčovém faktu, že i ve velkých městech mají emise dopravy jen malý podíl na celkové imisní bilanci. A navíc na většině území ČR není s kvalitou ovzduší žádný reálný problém. Výjimkou je ten benzo(a)pyren, to ovšem není věc dopravy.

0/0
10.1.2019 18:05

J95o52s59e17f 61T76r98ö18g24l 8579922426986

Zklidňování má jiné pozitivní dopady - snížení hluku, snížení rizika nehod atd.

Ve městě typu Praha bude plynulá doprava maximálně v noci, zvýšená volná kapacita povede jen ke zvýšení dopravy a zácpy budou i nadále.

0/0
10.1.2019 18:58

P43e24t63r 80Č56e75r76m94á98k 9188185569930

Zklidňování dopravy v situaci kdy kapacita komunikací absolutně nestíhá vede pouze k tomu že doprava negativně zasahuje více lokalit než by musela. Riziko nehod naopak roste.

O žádné volné kapacitě pak není řeč, Praha jen dohání desítky let deficitu, nejde o to že by neměli být kolony, ale že se vzrůstající dopravou vůbec Praha zůstane dopravně obslužná.

0/0
10.1.2019 19:02

P53a83v40e24l 19V97a92v15ř81í10n 6534401802572

"Zklidňování dopravy" (čti "likvidace dopravy") má často ten důsledek, že se tvoří kolony i tam, kde by nemusely. Takže praktický důsledek "zklidňování" je zvýšená produkce emisí z dopravy.

+1/0
10.1.2019 19:10

J73i83ř72í 21J90e90l19í32n39e16k 5315466493569

Praktický příklad "zklidňování" v Brně Vinohradech - na 350m čtyřproudové komunikace uprostřed sídliště tři semafory za sebou a na každém všichni (=ve špičce souvislý proud vozidel) zastaví a pak se znovu rozjíždí..je takový problém přejít z červené vlny na zelenou - a rázem jsou s nulovými náklady emise řádově sníží..

+1/0
10.1.2019 20:32

J22o96s44e51f 59T67r32ö25g77l 8109472946496

Dezinformační kampaň je poměrně silný výraz. Navíc dezinformační kampaň musí mít nějaký skrytý záměr a já tady žádný nevidím. Zkuste naznačit, kde ho vidíte.

Plnění limitů je dobré, ale neznamená to, že je ovzduší čisté. Je naivní si představovat, že toxické látky jsou pod limitem bezpečné. Nic jako bezpečná nenulová koncentrace látky neexistuje. Závislost podílu toxikantem ovlivněné populace na koncentraci je sigmoidní, přičemž tato sigmoida se získá jako integrál rozdělení individuální odolnosti k toxikantu. Jakýkoliv limit chrání jen určité procento populace (např. 99,9%), nikdy ne 100%, určitý podíl málo odolných se vždy najde. Je to analogické jakémukoliv jinému hodnocení rizik.

Každé snížení škodlivin je tedy pozitivní.

0/0
10.1.2019 18:55

P92a61v23e20l 49V75a27v13ř21í35n 6954261652842

Já bych řekl, že "dezinformační kampaň" je dost slabý výraz. Ten člověk prostě lže.

A proč? Stejně tak si lze klást otázku, proč jsou podobnými manipulativními a lživými informacemi zamořeny stránky organizací jako Duha, Arnika a podobně. Důvody jsou zjevně ideologické - auta jsou "fuj" a proto je nutné proti nim bojovat všemi prostředky. Co na tom, že nemorálními, že ano.

K měřeným hodnotám a limitům je nutné také dodat, že řada tzv. polutantů má i biogenní zdroje. Typicky zmiňované oxidy dusíku a suspendované částice. Zamlčování této skutečnosti je klasickou součástí ekologistických kampaní.

0/0
10.1.2019 19:08

J31o54s34e91f 71T57r46ö91g84l 8659122806226

Při kterém biologické procesu se uvolňují oxidy dusíku? Snad jen při denitrifikaci, když je nedostatek organického substrátu a vzniká N2O místo N2, nikoliv ale NO a NO2. Přírodní zdroje polutantů samozřejmě existují, ale jejich množství bývá obvykle podstatně menší než jsou antropogenní zdroje.

Auta jsou fuj :-), nicméně užitečné fuj. Je potřeba, aby nám nepřerostly přes hlavu.

Třeba Arnika je poměrně odborně zásobená organizace, tam jsem se se záměrně nesprávným výkladem dat nesetkal. Zkuste nadhodit nějaký důvod, proč se domníváte, že jejich stránky "jsou podobnými manipulativními a lživými informacemi zamořeny ".

0/0
10.1.2019 19:32

P35a57v15e72l 72V94a51v25ř69í25n 6944811702312

Oxidy dusíku vznikají při výbojích blesků, spalovacích procesech (typicky požáry, výbuchy sopek) a činností některých mikroorganismů.

Podle některých odhadů z těchto zdrojů pochází víc oxidů dusíku než z činnosti člověka.

0/0
10.1.2019 19:51

J52o11s70e47f 34T93r82ö11g70l 8539172746466

Výboj blesku ani požár nejsou biologické procesy, ale abiotické. NOx při tom samozřejmě vznikají, stejně jako ve spalovacím motoru, tedy přímým slučováním N2 a O2 při vyšší teplotě.

U mikroorganismů znám jen tu nedokonalou denitrifikaci za vzniku N2O. Produkce NOx nedává u mikroorganismů moc termodynamický smysl. Máte k tomu něco bližšího? Jako vystudovaného mikrobiologa by mě to celkem zajímalo.

0/0
11.1.2019 0:47

P12a11v76e56l 18V67a62v91ř54í16n 6614331312232

Jinými slovy přírodního původu, že ano ;) Prostě to jen na dopravu házet nejde.

Ostatně stačí zadat "naturally produced nitrogen oxides" (a podobně) a vypadne množství odkazů od obecných přehledů zdrojů (standardně tam najdete blesky, sopky, požáry, bakterie) až po specializované články s konkrétními kmeny bakterií etc. Často (nikoliv výlučně) je tam i zmínka o převažujícím podílu přírodních zdrojů (kupodivu to tvrdí i WHO).

0/0
11.1.2019 3:30

P68a60v38e38l 20V11a35v92ř90í23n 6284761852392

A dezinformační aktivity např. Arniky? Maličkost:

https://arnika.org/latky-znecistujici-ovzdusi

... jen tak namátkou:

"Polétavý prach vzniká téměř výhradně jako produkt lidské činnosti"

- polétavý prach má celou řadu přírodních zdrojů. Např. odnos půd/hornin větrem (předloni u nás saharský písek jako školní příklad tohoto procesu), patří sem i bioaerosol (spory, pyl, viry, bakterie, houby a jejich části). Ostatně suspendované částice jsou nezbytnou součástí půdotvorných procesů.

"Přízemní ozon vzniká složitou chemickou reakcí, za přítomnosti slunečního záření a vysoké koncentrace výfukových plynů z automobilů."

- a patrně proto jsou na tzv. silničních stanicích nejnižší koncentrace ozonu a nejvyšší naopak ve volné krajině uprostřed přírody (až o polovinu). Pochopitelně, protože v krajině je více potřebného prekurzoru (nemetanických těkavých uhlovodíků), kdežto u silnic je víc NOxů se kterými ten ozon zreaguje.

... a tak by šlo pokračovat velmi dlouho. Prostě snůška bludů. Podobně u Duhy a dalších

0/0
10.1.2019 20:15

P33a86v60e65l 96V58a48v24ř92í67n 6864231172392

A nezapomínejme na to nejdůležitější: doprava má na imisní situaci marginální podíl. Jakékoliv, byť seberadikálnější opatření v dopravě nemůže mít zásadní vliv na kvalitu ovzduší.

Např. u polétavého prachu PM2,5 má lokální doprava na imisní bilanci podíl max jednotky procent. A to celá doprava, nejen automobilová.

(viz např. Philippe THUNIS, Urban PM2,5 Atlas, 2017 ISBN 978-92-79-73876-0)

0/0
10.1.2019 19:14

P96e93t19r 23H13o79r24á49k 1419253959724

Jaký je rozdíl mezi dopravou a dálkovým transportem? Řekl bych, že dálkový transport je také samozřejmě doprava.

Benzopyren doprava samozřejmě produkuje.

Lokálně ty limity jsou překračovány, postavil bych tě k rušné ulici a vidělo by se, jak by sis to užil. Ta překročení jsou v násobcích.

Doprava se podílí na prašnosti v létě rozhodující měrou, v zimě podstatně. .

Řekl bych, že tvůj příspěvek je snůška omylů a dezinformací.

+3/−1
10.1.2019 20:13

P20a18v19e62l 38V40a80v33ř67í67n 6544951352722

Petr Horák: "dálkový transport" je běžně užívaný termín pro transport různých polutantů na dlouhé vzdálenosti. Např. suspendované částice PM2,5 mohou být větrem transportovány až na vzdálenost několik tisíc km. Jde o transport toho znečištění a ne dopravu.

Benzo[a]pyren je produktem nedokonalého spalování při teplotách 300 až 600 °C. Už z toho je jasné, že spalovací motory nemohou být významným zdrojem. Podle ČHMÚ lokální vytápění domácností se na emisích benzo[a]pyrenu v roce 2016 v celorepublikovém měřítku podílel 98,4 %.

Kde konkrétně v Praze nebo v Brně jsou imisní limity překračovány "v násobcích" ??? Měření ČHMÚ znám minimálně pro Brno a Prahu velmi dobře a o ničem takovém nevím ani pro oxidy dusíku ani pro suspendované částice.

Ohledně podílu dopravy na PM2,5 viz odkaz výše. Jsou to jednotky %.

0/0
10.1.2019 20:31

P74e53t66r 69H50o96r93á95k 1959953149144

Ten dálkový transport by musel nutně být stejný i v lese, kde by tedy mělo být podobné ovzduší jako v centru prahy. Tohle snad nikdo nemůže vážně tvrdit.

O nedokonalém spalování je to zkopírováno z wikipedie. Tak já tady dám také z wikipedie. "Benzo[a]pyren se nachází v uhelném dehtu, v automobilových výfukových plynech (zvláště ze vznětových motorů), v každém kouři vzniklém při spalování organických materiálů."

ČHMÚ měří daleko od frekventovaných silnic. Takže nemohou naměřit ani to překročení.

0/0
10.1.2019 20:49

P73a16v25e82l 55V45a68v34ř47í39n 6154391392562

Petr Horák: opět se mýlíte

- dálkový transport: asi se budete divit, ale i na stanicích uprostřed přírody jsou naměřeny nezanedbatelné koncentrace celé řady polutantů. Říká se jim proto "pozaďové" stanice. Stačí se podívat na stránky ČHMÚ. Příkladmo:

Mikulov-Sedlec (stanice uprostřed přírody) - hodnoty PM10 za r. 2017 = 19,9 μg/m3

Brno (celkem 12 stanic) - hodnoty PM10 za r. 2017 jsou v rozsahu 19,0 - 29,7 μg/m3

(limit je 40 μg/m3; Prahu si prosím dohledejte sám)

Například přízemního ozonu je na venkovských stanicích až o polovinu více než ve městech (opět viz měření ČHMÚ).

- benzo(a)pyren jsem nezkopíroval z Wikipedie, ale z ČHMÚ :)

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/17groc/gr17cz/IV2_BaP_CZ.html

Na Wikipedii sice správně uvádějí, že se nachází v uvedených zdrojích, ale tak nějak zapomněli napsat v jakém množství. Což najdeme na stránkách ČHMÚ, viz výše. 98,4 % je z vytápění budov.

A schválně se zamyslete, kdo to na tu Wikipedii takto napsal a proč ;)

- ČHMÚ neměří "daleko od frekventovaných silnic", jak se mylně domníváte. Naopak - řada stanic je několik metrů od zatížených komunikací. Jsou to měřící stanice klasifikované jako "dopravní". Jen tak namátkou: SMBrno (1636) Brno-Svatoplukova, (1482) Brno-Úvoz, SMBrno (1635) Brno-Výstaviště, SMBrno (1637) Brno-Zvonařka

0/0
10.1.2019 21:24

P41e82t70r 39B49á22č87a 8405156695825

Totalitni diktat EU opet v plne parade.

+1/−4
10.1.2019 14:52

J70a74n 98V77á23c22l22a58v33í65k 3742186831219

Přesně tak, chtít pro východoevropany čistý vzduch, to už je moc!! Czexit[>-]

+3/−1
10.1.2019 17:01

M18a36r11e34k 44H48r37u40b92y 6647212351658

- Ke zjisteni kourivosti, tedu typicky vykuchanemu DPF, neni treba expertni nastroj, staci, kdyz se policajt mrkne do vyfuku. V Rakousku to funguje, nemyslim, ze by to u nas melo byt jinak:-P

- Nizkoemisni zony jsou nesmysl, jde jen o dalsi buzeraci lidi, a tech problematickych aut se to stejne nedotkne;-)

- Nejvetsi svincik je z kamionu, a kvuli neexistujicim obchvatum samozrejme zatezuje mesta. Takze tady by mel hodne maknout stat ve vystavbe, namisto vymysleni dalsich a dalsich nalepek.Rv

+5/−2
10.1.2019 12:03

P56e90t26r 43Č10e54r10m83á70k 9688555339270

To jste právě na omylu, samozřejmě že je potřeba relevantní měření, černá koncovka vůbec nic o stavu dpf říkat nemusí a jako žádný důkaz neexistuje, což pochopitelně platí i v tom Rakousku, teze o bílých rukavičkách a odstavených autech jsou urban legend ;-)

Zbytek souhlas R^

+4/0
10.1.2019 12:46
Foto

M91i79l16a89n 66K73e85b27l40ů85š86e15k 1708319558403

★ Planetu už nikdo nezachrání, chamtivost stejně vždy zvítězí, planeta si to s náma vyřídí po svém a myslim, že tu nezbyde jediná plechovka.

+3/−5
10.1.2019 11:30

J80o44s66e87f 56T65r67ö17g32l 8739632836376

Jako rozený optimista doufám, že nebudete mít pravdu.

Ale obecně lidstvo stojí poměrně na hraně propasti. Lidí přibývá, všichni chtějí žít konzumně a zdroje na to zkrátka nejsou. Postupné rozumné omezování je na místě.

+1/−1
10.1.2019 14:09

D47u66š54a11n 27M55a56t34o12u97š46e48k 7473260150385

Jasně ,jenže omezování koho???

Jde o to,že elitářské projekty vedou k chudnutí omezování většiny a naopak daleko většímu bohatnutí a rozežranosti "elit"

Nebo-li,proč by se měli omeovaz jen někteří??

Například omezování emisí se rozhodně dotkne méně lidí bophatých než chudých,v konečném stadiu to otiž může vést k ukončení mobility chduších,což bude mít negatovní dopad do celé společnosti,ale opět nejméně to zasáhne elity..

Chápu že právě politická rozhodnutí jsou právě postižena onou absencí sociálního cítění,nebo rovnou sociální dopady ignorujíc co marginálie ,to je bohužel dáno právě elitářským smýšlením těch kteří rozhodují a oni rozhodují ze svých úhlů pohledů,nechápoi že někdo prostě 1milion na nové eauto nemá,nebo že bydlí na místě kde ho dobíjet bude obtížné,vždyť přeci běžný člověk má vlastní dům a parkovací místo či garáž,ne?...

Jenže je potřeba se tomu bránit,jinak ze země bude místo pro pár vyvolených a zbytek se vrátí do živoření a podmínek ne nepodobných feudálmímu systému.

Svobodu a práva všech včetně těch nejchudších je třeba bránit,elity mají bohužel automatickou tendenci k posilování jejich moci a růstu moci centra a násilím tlačené deformace trhu.bez ohledu na reálné chování jejich účastníků, je toho důkazem..

0/0
11.1.2019 17:06

J37o39s33e54f 53T88r34ö87g44l 8699362226976

Omezovat samozřejmě obecně, postupně a sociálně vhodně, s nabídku alternativy (práce z domova, kvalitní VHD, vyšší podíl cyklistiky apod.) Nikdo nechce zakázat auta jako taková, ale spíše hledat způsob, jak jejich dopad na životní prostředí snížit.

0/0
12.1.2019 1:00

P66e91t20r 12Č89e91r28m41á13k 9528745989150

Což jsou dvé odlišné věci - o omezování aut nemůže být ani řeč, nejsme ani na úrovni běžné ve vyspělejší části EU, natož třeba v Americe nebo Asii, takže předpoklad že by počet aut nebo dopravní výkon klesl je zcela nereálný, naopak to ještě velmi dlouho poroste.

Jiná věc je dopad na ŽP, tam jsme právě u toho že základní problém je nedostatečná infrastruktura, i eauta mají silnou imisní zátěž a pokud budou stát v kolonách stejně jako spalováky tak se žádná revoluce nekoná.

0/0
12.1.2019 14:05

J77o45s29e48f 19T48r62ö77g93l 8449392386836

Měřit vyspělost počtem aut je poměrně zjednodušené. A srovnání s USA, kde leckde prakticky neexistuje jiná doprava (na dálku letadlo, na blízko auto), není na místě.

Měli bychom využít toho, že u nás lidi ještě VHD využívají a využít toho jako příležitost, udělat z ní nikoliv "socku", ale všestranně použitelný prostředek.

0/0
12.1.2019 14:14

Najdete na iDNES.cz