Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

E27m86i46l 45N82o91v52á96k 1895763840234

Pan profesor má jediné štěstí, že nežije ve středověku, jinak by za tyto názory brzy dýchal emise NOx na hranici.

+31/0
doporučit
12.2.2019 7:09

K76a52r28e15l 96M65a84z89a53č 3277323676249

A hele, jak se nám to začíná vybarvovat!

Poslední dobou jedna zpráva za druhou potvrzující, že ekoteroristické a politické ekolimity EU jsou vlastně nesmysl.

Že by taky konečně přišli na to, že jimi zamýšlená masová elektromobilita na základě současných technologií je pitomost?

O nesmyslnosti limitů už psali minulý týden tady:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-pneumologove-oxid-dusicity-no2.A190131_102106_automoto_fdv?

+46/−5
doporučit
12.2.2019 1:07

P92a94v24e50l 82J40e56ř33á62b37e14k 7481892784247

A z toho plyne poučení - zametat, zametat, zametat všechny ulice a chodníky aby se vířilo minimum prachu.

A protože toto je utopie, zůstaneme u zákazů.

+23/−1
doporučit
12.2.2019 0:36

J90i57r46i 23N95o37s25e70k 5527942628140

EU se nikdy svých ekofanatických názorů nevzdá, nedělejme si iluze že by je jakékoli studie přesvědčily

+34/−4
doporučit
12.2.2019 4:11

J66a51n 61V72á69c23l76a68v97í56k 3822496921549

Progresivní Češi už ze svých aut mnohdy škodlivé filtry pevných částic odstraňují R^

+17/0
doporučit
12.2.2019 8:03
Foto

V65l53a89d90i10m58í74r 15Š74ť62a68s84t53n27ý 1651786535973

Mě osobně nikdo nedokázal vysvětlit, jak mi může nějaký moula z radnice zakázat používat auto, které bylo dáno do provozu v souladu se všemi předpisy a má pravidelně prováděnou STK včetně měření emisí s výsledkem "schopné provozu na pozemních komunikacích bez omezení".

+31/−4
doporučit
12.2.2019 6:33

P87e77t52r 66M20i75c40h77a76l 2120544911102

Ekofanatici, čtěte. A zvlášť vy militantní, kteří chcete nařizovat a zakazovat.

+27/−3
doporučit
12.2.2019 1:58

J63a73n 12V82á58v27r61a 1142611559908

Vecne a bez ideologii. Tak to bohuzel, v okamziku kdy se slozita temata predkladaji neinformovanym jedincum, resi to jen podle dojmu a ideologii....

+22/−2
doporučit
12.2.2019 5:15

R46o85m20a10n 37R32u50d41a 8761386510151

A číslo účtu? Rád bych panu profesorovi přispěl na větší možnost publikace výsledků jeho výzkumu.

+18/−1
doporučit
12.2.2019 7:15

R75a23d85e78k 24H69o79l97í13k 1298694680316

pravidlo č.

1. Bruselská ekolog má vždy pravdu,... i když výsledky výzkumných institucí jsou opačného názoru.

2. Pokud by se náhodou bruselský ekolog mýlil, platí pravidlo č. 1.

;-)

+18/−3
doporučit
12.2.2019 7:21

Z79d25e81n30ě36k 45Z82á25l96i74š 2735884307773

Bohužel, tak to je vždy, na faktech nezáleží. Politici účelově lžou, potřebují ukázat na viníka. Hitler měl jasno, za problémy Německa mohou židé.(Ve skutečnosti potřeboval legalizovat jejich okradení) Za pevné částice a NOx ve vzduchu mohou diesely. (Co jednoduššího se dá vymyslet? Že 99,% pevných částic vniká jinak, a že obrovským zdrojem NOx jsou moderní plynová topidla je úplně fuk. Hlavně, když rozhodně zakročí.) Migrace je pozitivní jev. Muslimové jsou mírumilovní věřící. ( Proboha nechtějte po nich, aby přiznali, že nedokážou ochránit hranice a že nechají v Evropě šířit víru, která má stejný potenciál jako nacismus.)

+10/−1
doporučit
12.2.2019 9:04

L48u78k13á59š 32K35m32e96n16t 5449407814880

Osobně nevidím takový problém v tom, že jsme dospěli k motorům splňujícím Euro 6d, které produkují méně škodlivin, než zapálená svíčka v bytě a mají současně nízkou spotřebu. Bohužel takové motory jsou zbytečně drahé.

Co mi vadí je fakt, že kvůli motorům s Euro 5, kde výrobci hromadně podváděli, aby limity splnily, se dnes démonizují diesely obecně a to včetně nových motorů. Místo, aby se nové čisté motory propagovaly a obecně byla snaha dostat Euro 5 motory z provozu, tak se vozy s diesely obecně haní. Výsledkem bude, že nové čisté diesely se nebudou prodávat a staré špinavé diesely budou hitem bazarů a budou se prohánět po silnicích ještě 10-15 let, ideálně řádně očipované, aby kouřily jak parník.

Jako pan expert může mát v lecčems pravdu, ale pokud má auto černý zadek kolem výfuku, tak prostě nějaké pevné částice produkovat bude a ne málo.

Ano, například problémem Ostravy nejsou auta, ale hutní průmysl, který kupuje levnou železnou rudu s nízkým obsahem rudy z Ukrajiny. Ta musí projít procesem obohacení a ten právě produkuje obrovské množství prachu ... čili ideálem by bylo, kdyby hutě začaly kupovat železnou rudu o vyšší kvalitě a Ostrava by mohla v klidu dýchat ... to je jeden z příkladů, kde má expert pravdu a kde jsou v tom auta v podstatě nevinně.

+7/0
doporučit
12.2.2019 10:59

J41a33n 80V45y42s36k77o10č75i33l 6262750556284

Je to rebel, používá mozek! Toho je potřeba nemilosrdně zlikvidovat.

+8/−1
doporučit
12.2.2019 8:23

L28i76b63o51r 73K43ř17u50p39a95l20a 3935183838708

takže se může stát, že jednou se cela generace Evropanů dozví, že byli podvedeni a kvůli autíčkům na baterky přišli o biliony eur co se mohly investovat smysluplněji

+9/−2
doporučit
12.2.2019 22:42

J15a52n 37Š35v94e39c 4732116678654

Ale já prostě chci, aby mi z auta lítaly petrklíče!!! A basta!

+4/0
doporučit
12.2.2019 17:15

J26i97ř47í 19S68t72e41h51l28í66k 3760852393

Plynulost dopravy je docela jednoduchý způsob jak snížit zatížení okolí dopravou, dost nechápu proč v Praze jen za posledních pár roků se nastavilo dopravní řešení proti plynulosti dopravy. Prosek v noci všechny světelné přechody zastaví přijíždějící auto. Zrušení pruhů a vytvoření cyklostezky v Holešovicích, nesmyslné zúžení z dvou pruhů u trojského mostu atd.

+4/0
doporučit
12.2.2019 8:53

P81e57t48r 33K82o51v49a32ř41í68k 1261143279727

"Zatímco množství jemného prachu téměř nezávisí na intenzitě dopravy"

Byl tu ale ignorován jeden docela podstatná fakt - kde se na zemi vzal onen jemný prach, který se přirozeně vlivem stoupavých proudů víří? Není z větší části způsoben právě postupným usazováním se jemných částic z dopravy? :-P

+4/0
doporučit
12.2.2019 7:17

P48e30t33r 88H13o61r83á17k 1269193129294

Autor analýzy se snaží sdělit, že diesel euro 6 je nejčistší proto, že produkuje méně nox než autobus či vlak. Benzin ovšem nox produkuje ještě méně či vůbec. Takže mi to celé připadá jako účelově napsané. A zrušit limit pro prach je snad doufám jen legrace.

+3/−1
doporučit
12.2.2019 11:53

M36i46r62o66s64l14a38v 66S96u53c47h90y 5500289260260

"Kdybych se ptal lidí, co si přejí, řekli by: rychlejšího koně." (Henry Ford)

Dejme vývoji volnou ruku a nenuťme lidi uvažovat s klapkami na očích. Progresivní technologie se vždy dokáže prosadit - bez dotací, subvencí a legislativních berliček. Problematika životního prostředí je tak složitá, že v ní každý vidí jen ten svůj píseček. Skáče se podle toho, jak si kdo umí vyřvat pozornost. Přitom to podstatné zůstává stále nedotčeno. Je to chamtivost, snaha vydělat o pár fufníků víc. Žijeme ve světě diktatury konzumu - vyrábět víc, spotřebovávat víc, nakoupit lacinějí, prodat dráž. Podívejte se na pár věcí, které máte kolem sebe. Kde byly vyrobeny? Čína, Bangladéš, Taiwan, Malajsie, Mexiko, ... A kdyby jen to, aby se ušetřilo, tak zboží putuje z místa na místo, od operace k operaci, vždy tam, kde je to trošičku levnější. Spotřebováváme toho zbytečně moc, navíc chamtivost vede výrobce k tomu, že jejich zboží putuje křížem kráž, jen aby něco ušetřili. Nejsou to jenom tisíce zbytečně najetých kilometrů, ale i tuny zbytečného balícího materiálu.

+2/0
doporučit
12.2.2019 15:57

J93i66ř77í 92S64c54h67w12a97c42h 8878814778976

"Za posledních 15 let byly emise škodlivin u dieselových motorů sníženy o 84 procent a u benzinových o 60 procent. „Moderní dieselové vozy odpovídající normě Euro 6 jsou nejčistší dopravní prostředky v osobní dopravě. Dieselový osobní automobil produkuje 80 miligramu NOX na kilometr, což je zřetelně méně než linkové autobusy (550 miligramu NOX na pasažéra na kilometr)

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-matthias-klingner-pevne-castice-nox-oxid-dusiku.A190208_102733_automoto_fdv

Vždyť u náklaďáků a autobusů se taky limit na NOx snížil o nějakých 90%, tak kde přišel na to hausnumero na pasažera?

To by takový kloubový autobus euro IV pro 90 lidí produkoval 50 000 mg/km? No to dost těžko.

+2/0
doporučit
12.2.2019 12:29

S49t31a23n79i31s22l84a78v 12N60o10v88o16t51n76ý 2853976619429

Škoda jen, že v evropském parlamentu nejsou odborníci, možná by jsme už dávno měli čistější vzduch s určitými kompromisy zachovávající fyzikální zánitosti

+2/0
doporučit
12.2.2019 9:30

K66a90r31e52l 33N36o71v91o93t63n66ý 7709496839286

Tak tenhle "profesor" by měl v co nejkratším termínu navštívit kolegu Chocholouška. Je s podivem, že se mu na portálu iDnes dostává opět takové pozornosti.

Už jen tohle je pěkná hloupost - ...by měly být měřicí stanice umístěny v dostatečné vzdálenosti (na silnicích až 10 metrů, u křižovatek až 25 metrů) od zdroje znečistění a mělo by být umožněno volné smísení výfukových plynů s okolním vzduchem. „Posunutím měřicích stanic o pouhé 4 až 6 metrů je možné naměřit až o 40 procent nižší koncentrace oxidů dusíku,“ upozorňuje profesor Klingner.

Ve vzdálenosti 4 - 6 metrů od zdroje znečištění, jsme ve městě za zavřenými dveřmi domu. Ve městech auta jezdí v bezprostřední blízkosti domů a ještě blíž jsou chodcům, těm se to mísí přímo v plicích. Nejsem žádný ekoterorista, ani nevidím budoucnost v elektrice, kterou neumíme efektivně skladovat, ale převládající diesel v ulicích měst prostě hnusně smrdí a dusí zvláště v zimě.

Všechno to působí dojmem, že je tenhle "pneumoterorista" Klingner dobře honorován, za podobná extrémně ujetá vyjádření.

+5/−8
doporučit
12.2.2019 14:56

O54n96d68ř36e48j 94M13u19s87i75l 9427635656614

Tak nějak se mi úplně nezdá, že by bylo staré přečipované tédéíčko chrlící černý kouř jako sestřelený Messerschmidt ekoločtější než moderní diesel s paketovým filtrem a močovinou a že by tento kouř byl vlastně nepodstatný. Spíš mi připadá, že pan profesor vychází ze současného stavu automobilových emisí. Pro srovnání - naftové EURO3 (klasická tédéíčka) - NOx 0,5, EURO4 0,25, EURO5 0,18, současné EURO6 0,08. Tak nějak z těchto čísel nevidím, že byl návrat do minulosti opravdu zajistil pokles emisí NOx.

+3/−4
doporučit
12.2.2019 6:54

J60o31s56e88f 29Š44o40l57t10e70s 8554938500913

By mě zajímalo, kolik mu museli zaplatit, aby tak horlivě obhajoval rakovinomety. On je totiž trochu rozdíl mezi obyčejným prachem a částicemi aromatických uhlovodíků a dalšími chuťovkami, které lítají z dieselů. Tohle je tak vyslovená manipulace fakty, že to do očí přímo mlátí.

+2/−2
doporučit
12.2.2019 10:07

Z48d93e38n48ě32k 32M31o87r38á35v93e71k 5867228648573

Pan profesor Klingner má parně dojem, že částice pocházející ze země a částice pocházející z výfuku jsou identické. Částečně asi ano, nějaké částice z výfuku se nakonec usadí na zemi a může je zvednout i obyčejný vítr. Jenže pochybuju, že složení částic pocházejících z přírody je shodné s tím, co pochází z výfuků a i jejich škodlivost pro lidský organismus se bude lišit. Na přírodní částice se lidský organismus adaptoval během vývoje milióny let, na ty výfukové adaptovaní nejsme.

+4/−10
doporučit
12.2.2019 16:04

Najdete na iDNES.cz