Diskuse k článku

Dohady o emise aut: Česko je umírněné, Skandinávie chce ještě snižovat

První kolo debaty ministrů životního prostředí zemí Evropské unie o snižování emisí oxidu uhličitého u osobních aut potvrdilo rozdílné pohledy různých států. Nejextrémnější jsou požadavky Francie, Nizozemska, Dánska, Švédska či Lucemburska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e45t66r 35O27t33r21u58b56a 6676338182545

To jsem zvědav, jak chtějí dosáhnout těch 40% úspory oproti 2020? To zas bude nějaký kočkopes jako když dnes někdo deklaruje spotřebu plugin hybridu 1.5 litrů/100 km a až když se člověk zajímá tak zjistí, že prvních 70 km ujede to auto na elektřinu v baterce kterou přes noc nabil ze zásuvky a posledních 30 km až na spalovací motor. A že na dalších 100 km má auto spotřebu 5 litrů, to už nikdo neřekne, to už nevypadá tak hezky.

0/0
10.10.2018 11:03

P31e94t68r 75H94l84o33b32i76l 7719659892372

Tos pokud chteji prisnejsi limity, co jim v tom brani, aby byli jeste prisnejsi sami doma a netlacili to ostatnim.... at si tam maji jen elektromobily a nas nechaji na pokoji

0/0
10.10.2018 8:37
Foto

M32i18r28o49s59l33a60v 12S32t61e29i81n16e54r 2366400260216

Klimatická dohoda je stejně jenom iluze, na klima má lidstvo minimální vliv. Snad to ničení tropických pralesů by mohlo přestat, ale zda to pomůže, je jiná otázka. Jezdit v Evropě s auty s 3l spotřebou a v USA nebo v Asii se spotřebou 16l asi také žádný zázrak nepřinese.

Spalování zemního plynu vytváří také oxyd uhličitý, tudy cesta nevede.

Auta s třílitrovou spotřebou jsou realizovatelná výhradně jako lehká vozidla třídy Fabia, pokud se zavede důsledná rekuperace energie při brzdění. To ovšem znamená akumulátor zvětšit, k pohonu mít pomocný elektromotor, který současně slouží jako dynamo při brzdění, takže v podstatě jde o hybrid, tím je i ta cena docela jinde, než u současné Fabie.

Dvoulitrové auto bude mít slušivý plátěný montgomerák jako Velorex a kola z bicyklu. O jeho rychlosti nemá cenu diskutovat, nebezpečné musí být takové auto bezesporu.

+6/−5
9.10.2018 19:38

L46u77k98á42š 49M92a88c39h 7963900590603

Auto nema stat 10 prumernych platu. Ma stat 60 prumernych platu. Takze hybrid neni problem.

+1/−6
10.10.2018 5:19

L29a21d38i61s96l50a52v 26K94a12l52o19u80s 7435106761820

Pokud by se emise snižovaly globálně,pak by to asi mělo smysl. T.j. včetně omezení lodí, letecké dopravy, emisí pocházející z výroby zboží a těžby surovin,zemědělské výroby, topení, podpory armády... Takhle vyřeší 5 % v Evropě, ale co ten zbytek ?

+3/0
9.10.2018 19:33

J48i34ř84í 67S70c76h37w70a87c18h 8518654208976

Každé nové letadlo má o několik procent menší spotřebu na osoba/km, ekonomický tlak na efektivitu tohoto druhu dopravy je obrovský. Proto se už třeba nelétá nadzvukovými rychlostmi.

0/−1
9.10.2018 19:44

P74e43t60r 83Š90t20ě27p 2463833740156

Za 20 let budeme jezdit šlapacími autíčky jak Flintstonovi a medit si, jak šetříme životní prostředí :-/

+3/0
9.10.2018 19:17

P23a70v43e47l 58S57o81b71o92t22k26a 5530474

jj, koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

+1/0
9.10.2018 18:08

J58i76ř89í 13S48c67h80m33i81d85t 5970713324655

Bych to vyřešil jednoduše, celoevropsky bych to dal na rozumnou míru, kterou zastává i ČR a nechal možnost jednotlivým zemím, ať si u sebe přitvrdí kolik je libo, uvidíme kolik automobilek bude ochotno pak pro skandinávské země dělat tak čistá auta, možná to u nich pak zrychlí nástup e-aut, když jiná to splňovat nebudou;-)

+1/0
9.10.2018 16:51

P20a73v44e80l 53S61o84b84o78t64k48a 5310964

jj, například Češi by pak kvůli limitům nesměli jezdit do Německa.

0/0
9.10.2018 18:08

M77a31r39t53i23n 57K74a14r35á71s94e49k 9168533758688

Me docela bavi, jak najednou je ten puvodni navrh "rozumna mira" ktery spousta lidi (vcetne automobilek) tlaci ze je vlastne uplne v pohode. A jeste pred par mesici bylo to same cislo uplne mimo realitu, nicici autoprumysl, a borici fyzikalni zakony :-D

+2/−1
10.10.2018 7:32

M57a84r72e53k 31P19o75s53p16í71š77i77l 2105905271

Takže Evropa se bije v hruď,že se nedaří snižovat emise celosvětově. To je jako sebemrskání. Mi to přijde podobná situace jako s migrací. Východní Evropa je vždy proti a vidí to realisticky. Ale některé státy nosí nos nahoru a říkají tímto,přeci nám nebudou ty z východu diktovat co a jak má u nás bejt zavedeno.Nekompetentní a nevzdělaní lidé sedí a rozhodují o věcech kterým nerozumí a i mě přijde,že je to v jakémsi zájmu kohosi. Ten využil vlnu ekologie aby začal dělat v Evropě zmatky. Využil technické negramotnosti lidí,kteří sedí na vedoucích pozicích v Evropské komisi. Jednou z nich je https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/bienkowska_en

+16/0
9.10.2018 14:15

M58a26r57e14k 79P75o23s29p93í32š73i91l 2245275321

zapomněl jsem e-mail na elzbieta.bienkowska@ec.europa.eu

poděkujme jí kolektivně za blížící se problémy.

+1/0
9.10.2018 14:26

M49a80r19t71i58n 70K25a57r14á62s13e16k 9148413488138

No, ale auta jsou predevsim o lokalnich emisich, a to i ta regulace zdanlive resici CO2...

+1/−1
9.10.2018 14:46

P55e64t56r 47D44l53o49u68h64ý 3265461682978

Jenže článek je o CO2. To je v podstatě sám o sobě neškodný plyn (je v každé sycené limonádě, pivu, atd.) Takže zvýšená koncentrace ve městě není žádný problém. Jeho "problém" je, že je to skleníkový plyn. A je veskrze úplně jedno, jestli se produkuje lokálně nebo jinde na světě. Navíc snahou o snížení emisí CO2 (tudíž spotřeby) paradoxně vzniká více skutečných škodlivin, které lokálně škodí. Pro jejich eliminaci se zase vyvíjejí složitá (a drahá) zařízení. Tím se ale zvyšuje poptávka po drahých kovech (katalyzátor), které se složitě a za velkých energetických nároků získávají v jiných čístech světa. Stručně řečeno, daní za lepší vzduch ve městech, se zbytečně znečišťuje jinde.

+11/−2
9.10.2018 14:59
Foto

M66i62r38o18s61l32a18v 22S83t54e57i60n59e94r 2756700230906

Ochrana klimatu je zcela chybné heslo. Rozvoj automobilů nám především zvýšil spotřebu ropy a ta je fosilního původu, nepřibývá jí. Je proto naším závazkem vůči budoucím generacím šetřit právě ta fosilní paliva.

To lze jenom tehdy, když tu autodopravu dokážeme zalimitovat, každoroční přírůstky počtu automobilů přibrzdit, jenomže zrovna to nikdo neschválí.

Snížení ujetých km za rok o 40% by to přání splnilo stejně, jako snížení spotřeby aut. Jenomže aut bude přibývat, takže se to zase vykompenzuje. Mimochodem, jaksi se stále bije do těch osobních aut, ale co nákladní doprava? Jak dlouho ještě se bude vše vozit křížem krážem po Evropě? A kolik spotřebuje taková 20. tuna?

+3/−1
9.10.2018 19:48

Najdete na iDNES.cz