Diskuse k článku

Středoevropští premiéři píšou do EU kvůli nerealistickým emisním limitům

Evropský parlament se tento týden vyslovil pro přísnější snížení emisí oxidu uhličitého u nových aut do roku 2030. Andrej Babiš spolu s premiéry ostatních zemí V4 a Bulharska upozorňují, že ambice na snižování emisí jsou na „nerealistické úrovni“. Hrozí také, že auta zdraží tak, že se stanou nedostupnými a zvýší se dovoz ojetin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F97r28a32n12t12i91š56e76k 82H34a88v93a97l40a 9732213361

Proč jenom 40%, dejte 100% a bude ráj na Zemi. Budeme chodit pěšky nebo jezdit na koni.

0/0
9.10.2018 8:47

V10a54c91l54a52v 93B88u16r30e45š 3433138292729

2030? dávám eurobolševikovi rok:-):-):-)

0/0
8.10.2018 20:33

R58o34b35e79r76t 68M92a90t92u25l81a 8147619186545

Samozřejně, protože každé malé dítě ví, že pokud nemá na něco peníze tak na tp stačí zavést daň a hned na to peníze mít bude.

0/0
8.10.2018 10:39

M66a49r78e25k 18P36o74s22p44í54š33i42l 2945805561

Oni tuší co dělají. Zištné zájmy a lobbing elektrárenských firem dělá svoje.

0/0
8.10.2018 7:19

J23a73n 62V60á39c69l71a59v96í51k 3422196601769

Zatímco naši premiéři bojují za ruskou ropnou lobby?

0/0
8.10.2018 8:10

V71á47c41l79a61v 62K94r64a87j21č46a 5836219909344

Pokud chce byt EU nízké emisní, tak by v první řadě měli přestat nahrazovat jádro uhlím a plynem a pak vymyslet, aby se zboží nevozilo několikrát tam a zpátky. A taky by pomohlo dát zákonnou záruku na 3 nebo 4 roky. Zvedlo by to kvalitu výrobků a omezila výroba, takže opět nižší emise. Ale bohužel i nižší spotřeba, a to se pánům nehodí

+8/0
8.10.2018 7:07

M52i35l97a19n 45W11e18l51s11e78r 5842948898801

S tim vozenim zbozi mate naprostou pravdu. Jsem z CB A pivo z jednoho zdejsiho pivovaru prodavaji i mistnim kauflandu. Ale nejprve ho vozi do centralniho skladu u Prahy a pak zase zpet. Nebo plzen se u nas v Norme objevovala jako reexport z Nemecka ....

0/0
8.10.2018 11:02

J72a74n 26S24o45u72č16e91k 2621436288609

Pokud se kvůli nerealistickým emisním limitům zvýší ceny nových aut nad úroveň únosnou pro většinu zákazníků, bude to mít jen jeden efekt. Lidé budou jezdit ve stále starších autech, které si budou piplat až do konce života, jako za socíku. A bez ohledu na nějaké emise.

+6/0
8.10.2018 6:57

P58e84t51r 23D55r57a80p34a54l 4254441103

druhý krok bude následovat...legislativní vyřazení těch aut z provozu

0/0
8.10.2018 7:46

V24l74a63d95i39s11l75a67v 15B82u24r45y30š69e74k 1279282597724

pokud by zavedla na stará auta třeba nějaká daň, tak by to tak nemuselo být

0/0
8.10.2018 9:59

P63e89t84r 52M32u10d87r32o36c23h 9641357562401

Ono by mozna stacilo, kdyby si pani politici na chvili vratili na 2. stupen ZS. Tam by jim rekli, ze spalovaci motor funguje na nejakych fyzikalnich zakonech a ty temi jejich narizenimi obejit nemuzou. Proste pri horeni je nejaka maximalni ucinnost (fyzika), vznikaji nejake splodiny (chemie) a ty jdou redukovat jen do urcite miry, protoze nad ni uz by byla energie na to vynalozena vyssi nez energie vznikla horenim (fyzika + chemie). Muzou si prijimat narizeni, jake chteji, ale to je tak vsechno.

+1/−4
8.10.2018 6:55

P25e98t69r 19H20o61r61á66k 1599553749704

Na to mají studie mnohem důkladnější než si dokážeš představit. Cílem je zřejmé protlačit alternativní pohony. Takže se zbytečně zabýváš spalovacím motorem.

+2/0
8.10.2018 9:38

V15l91a85d82i63s16l93a52v 79B19u39r32y40š94e51k 1779482547494

tak ono by stačilo, kdyby diskutéři věděli, že auta nemusí dnes už pohánět jen spalovací motor a pak by bylo jasný, že je úplně jedno, na jakých principech ten spalovací motor funguje

+1/0
8.10.2018 10:02

J57i66ř15í 15N69o15v18á17k 1974213967408

Doufám, že v nadcházejících eurovolbách budou voliči opravdu přemýšlet, komu to tam vhodí a že tentokrát už nepůjde o odkladiště jinak nepoužitelných politiků. Já osobně budu volit toho nejskeptičtějšího ze všech euroskeptiků.

+9/0
8.10.2018 6:40

V38l77a61d93i94s46l53a59v 58B40u14r59y15š68e47k 1779252207824

přesně, kdyby se EU rozpadla, tak nám svitne zase naděje, že se bude moct trávit auty bez omezení

+1/0
8.10.2018 10:04

J28i14ř15í 27S13c10h86w25a76c54h 8978954408826

a kam 1,3 milionu u nás vyrobených "čmoudíků" budeme prodávat?

0/0
8.10.2018 10:42

T78o10m54á78š 10N55o41v93o94t90n26ý 4620548988117

Místo toho, aby se hlavně ozývaly země s vlastníky automobilek, tak to za ně určitě vyřeší Češi s Bulharama (za dozoru Pšonka s Maďarem).

0/0
8.10.2018 5:45

P66e40t91r 86K37o78p35l33í59k 7577928189305

EU by ráda měnila i fyzikální zákony.

+14/−2
8.10.2018 3:59

P75a14v59e44l 72L75o36h67b92e97r24g64e51r 5336191240105

Pravda. Vesmír ani bůh nevymysleli bezemisní přeměnu energie. Vždy je nějaký druh odpadu. Jen EU to dokáže.

0/0
8.10.2018 6:47

M50a55r86t24i20n 24K16a18r13á14s52e76k 9938313168478

Co vas k te myslence vede?

0/0
9.10.2018 12:21

M20a28r89t41i81n 88K77o72n42e73c41n77y 7326857553269

To Zapad prave chce, abychom je zbavili tech ojetin, co u nich nikdo nebude chtit.

0/0
8.10.2018 2:04

J18a58n 17H47r30u16b65e89š 7524353692715

Všechno špatně, začít se mělo omezováním kravských prdů, to je metanu a metanu! Katalyzátor do každé krávy.

0/0
8.10.2018 1:33

J83i90ř98í 76Č17u26m41p14e28l81í28k 5606766242811

Auta se pohybují na znečišťování ovzduší pouze cca 15%.

Snižování emisí musí být postupné a nemůže být skokové. Musí kopírovat postupné stárnutí vozového parku, kdy staré vozy jsou vyřazovány mezi 15 - 20 lety stáří.

O tom, že jde o tlak výrobců nových aut není pochyb, protože chtějí prodávat nová vozidla s nižšími emisemi a tlačí na to, aby si občané byli nuceni kupovat nové vozy.

Problém je v tom, že někdo jezdí často s nižšími emisemi a nějaký důchodce s vyššími emisemi jezdí jen občas na nákup. Dohromady zašpiní ten s nižšími emisemi ovzduší víc, než ten důchodce se starším vozem. Proto je současné omezování vozů s vyššími emisemi nesmysl.

Ty starší vozy se vyřadí z provozu postupně svým technickým stavem, nebo překročením současných emisních limitů, které jsou už dost přísné.

Vypadá to, že němečtí výrobci mají nyní problém s prodejem v USA a potřebují zvýšit prodej v EU. Ostatně přicházejí auta na elektřinu, bez emisí.

Nápady komise EU jsou skutečně nerealistické a jdou proti zájmům občanů EU.

+2/−5
8.10.2018 0:39

L46u81k38á84š 26H58o35f67m44a23n 1683264142616

Ono jde taky o to, ze neni mozne ze dne na den zacit provozovat velky mnozstvi elektromobilu, i kdyby o to lidi opravdu stali. K vytvoreni elektromobility je potreba vytvorit infrastrukturu, ve vetsine statu i novy zdroje elektriny. Priklad: osobne bydlim na sidlisti v panelaku parkuju venku pred barakem. Co bych delal s elektromobilem? A co je potreba vybudovat na kazdym takovym parkovisti, aby si elektromobil mohlo poridit aspon 10-20% lidi.

+4/−1
8.10.2018 1:00

D10a88n55i29e16l 87P50a74n64e69k 6152541502960

A vy sve soucasne auto tankujete kazdy den? ;-). Hele podle ankety kterou delal Besip minuly rok nejvice ridicu jezdi vzdalenost do 50Km denne. Na to Vam staci nabit elektromobil jednou tydne na nejake z rychlonabijecek.

Ano souhlas, ze je potreba infrastruktura, ale ta se jiz v CR par let dela. Nabijecich stanic je uz po republice vice jak stovka a dalsi rostou jak houby po desti. On to nebude takovy problem jak si mnozi mysli.

0/0
8.10.2018 8:37

P36e40t56r 70B15l33á29h18a 6230497529223

veřejných nabíjecích stanic je cca 700

0/0
8.10.2018 11:07

P57a32v63e62l 48O10t37i52s28k 2926721407

Zaprvé je to zoufale málo, a ještě je třeba rozlišovat co to je za dobíjecí stanice, jak daleko je od mého bydliště , apod.

0/0
8.10.2018 15:11

D69a35n40i71e26l 67P79a71n18e38k 6412141662960

Spis jsme si zvykly, ze tankovat muzeme de fakto vsude. Vemte si takove Nemecko nebo USA. Tam clovek musi opravdu pocitat kde ma nebo nema zastavit aby natankoval. V CR je naopak nesmyslne prilis mnoho cerpacich stanic na to jak velka je CR.

0/0
9.10.2018 9:34

P21a79v42e91l 74O15t76i92s40k 2286201127

Zcela jistě netankuje své auto každý den, jenže např.mé auto má dojezd na jednu nádrž cca 1 100 km. A když potřebuju natankovat, tak po trase mé cesty zastavím na pumpě a do 10 minut odjíždím s palivem na dalších 1 100 km. Nemusím k tomu vlastnit dům z garáží nebo parkovací stání se zásuvkou, můžu vyrazit na jakoukoliv cestu, kdykoliv si vzpomenu. Ano na cca 2 třetiny jízd by mi stačilo elektro auto,, ovšem kdybych ho měl kde nabíjet, ovšem zanamenalo by to taky promne mít auta dvě, občas vozím na střeše kola i na delší vzdalenosti, cestuji plně obsazen a vytížen , v tom mi žádný současný elektromobil prostě nedokáže adekvátně nahradit auto se spalovacím motorem. Jenže já nepotřebuji mít dvě auta, a vlastně ani nechci, mně stačí jedno auto které vyhovuje mým potřebám. Až to bude splnovat elektroauto, vodíkové, nebo nějaké úplně jiné tak prosím, klidně si jej pořídím a rád, ale zatím tomu tak není

+1/0
8.10.2018 15:09

D31a15n26i96e78l 43P67a25n11e78k 6912561902540

V mestskem provozu 1 100Km? Nebo je to provoz dalnicni? V mestskem kdy je spotreba paliva i o par litru vic je to tezko uveritelne cislo. Ale budiz. Pokud vyuzivate auto casto na dlouhe vzdalenosti nad 400Km tak ok. Chapu. Ale drtiva vetsina ridicu (dle te ankety) ma dlouhou cestu jednou mesicne nekdy i jen 2x rocne. Jinak ho maji opravdu jen jako priblizovadlo do prace ci na nakup. Coz neni nic spatneho zvlaste pokud bydli nekde na vesnici. Ale i v tom meste je spousta lidi, kteri jezdi po meste autem a to je taky v poradku. Ale z toho co jsem psal je patrne, ze opravdu valne vetsine ridicu by skutecne stacilo elektro auto s dojezdem kolem 400Km coz takovych je uz cela rada na trhu. Bohate by pokryly jejich cesty i potreby. A vyrazne by tim pomohli mestskemu i primestskemu ovzdusi.

Vy natankujete za 10min. Na rychlonabijecich stanicich trva nabiti 20min. Rozdil 10min pro plne natankovani je vskutku zanedbatelny.

Znam i lidi co jeli elektroautem do Chorvatska na dovolenou cesta jim trvala o 2 hodiny cisteho casu dele nez s autem klasickym. A co si budeme povidat na takovou vzdalenost je to pomerne zanedbatelny rozdil. Samozrejme pro mnohe to je hodne, ale statisticky to neni mnoho v poctu ujetych km.

My treba v rodine mame dve auta. Bydlim na vesnici a kdyz odjedu za praci nemuzu nechat zenu bez auta s detmi. Cokoliv se muze stat bude potreba odjet nebo ma svuj program. U nas proto v blizke budoucnosti zvolime prave kombinaci el. vs fosil. Nechame si jedno fosilni na dovolene a dlouhe cesty a to elektro na cesty do prace a nakupy :)

0/0
9.10.2018 9:42

R69o79b14e29r90t 59H94o50m87o56l19k36a 2280662632751

Automobil bez emisí není ani dětské šlapadlo. Baterie se musí někde nějakým způsobem vyrobit - a co s nimi, až doslouží? Skladování elektřiny je ztrátové, její výroba je pořád z velké části fosilní... Elektromobil udělá víc emisí než leckterý nafťák - jen je vypustí jinde.

+6/0
8.10.2018 6:22

F94r22a60n24t46i73š55e20k 58V97r46á51n95a 5429862843101

Místo aby se ti premiéři starali o to, aby měli občané jejich zemí dost peněz na koupi elektromobilů či jiných ekologických aut, tak fňukají, jak jsou místní lidi chudí Rv

+1/−12
8.10.2018 0:34
Foto

M29i45l95a88n 21V36a60n16h79a27r69a 1877528247102

Jak to má premiér udělat,aby lidé měli víc peněz?8-o

+5/0
8.10.2018 2:01

P60e34t83r 79D94r75a18p95a34l 4924691923

daně?

+1/0
8.10.2018 7:48

D53a54n55i68e33l 35P97a30n66e86k 6822841102180

Stacilo by aby soucasna vlada snizila dane nebo nektere zcela zrusila. Naucila se lepe hospodarit s penezma. Nenajimala kazdy rok tisice uredniku ktere akorat zatezuji statni rozpocet ba naopak snizila pocty uredniku. Pak zbude vic penez lidem v jejich kapsach.

0/0
8.10.2018 8:39

J65a55r84o32m16í82r 45K89r70á57l 4170889334209

Až bude mít elektromobil stejnou užitnou hodnotu a srovnatelné náklady na kilometr, nebudou se muset starat. Lidé si je budou kupovat i bez jejich "péče".

0/0
8.10.2018 7:46

P48a71v94e51l 43O47t61i35s70k 2106631267

R^No asi tak nějak jen některým nadšencům to prostě nevysvětlíte

0/0
8.10.2018 15:14

P26e78t92r 47S10o93u94k67u51p 6499489705629

To rovnou mohou přikázat, že mají auta jezdit na vodu a automobilky to budou mít bez trápení. Ti EU poslanci jsou banda primitivů.

+7/−1
8.10.2018 0:23

L19u76k63á82š 96H61o43f11m87a81n 1943904412506

Ja se moc nebojim o to, ze by ta regulace prosla ve stavajici podobe. Stejne tak, jak to poskozuje V4, to poskozuje i Nemecko. To se sice tvari jako strasne umweltfreundlich, ale kdyz dojde na lamani chleba, tak se zaridi podle svych zajmu.

0/0
8.10.2018 0:09

L62i55b40o83r 84V67a89l66a65c95h 9324575237937

Cesi se asi radi dusi ve smogu. Jinak to posat nejde.

+3/−41
7.10.2018 23:26

M65a68r97t32i34n 87P33e70t97ř51í73k 4472309251371

LOL. Emisní limity jdou proti fyzikálním zákonům. To přeci vidí i slepý ;-)

+14/0
7.10.2018 23:30

P96e97t56r 68D52l42o22u20h64ý 5637139724524

To je sice jasné, ale požadovaného snížení emisí se má dosáhnout především vyšší výrobou elektromobilů a hybridů. Otázkou je jednak, kolik lidí zejména v novějších členských státech EU na to bude mít a zadruhé o kolik je to ekologičtější (elektřina se musí někde vyrobit, akumulátory se musí vyrobit a následně i zlikvidovat...)

+8/0
7.10.2018 23:55

M20a67r59t49i48n 48P45e28t82ř72í66k 4522269911571

Ano, tahle "tlačenka" je docela zřejmá. Nicméně (nejen) já nevidím v eletromobilech ani hybridech budoucnost (protože nejsou ekologičtější ani omylem), spíše bych to viděl na vodík...

+1/−2
8.10.2018 0:07

D88a20n46i46e73l 38P68a97n75e87k 6692611522570

A kolik toho vite o vyrobe vodiku pane Petriku?

0/0
8.10.2018 8:40

M43a68r30t25i80n 59K39a90r33á98s80e78k 9188243348898

V cem je vodik ekologictejsi nez bateriove elektroauto?8-o Vodik ma jedinou vzhodu - rrelativne rychle natankovani, jinak je to jedna nevyhoda za druhou, v cele s enormni cenou za potencialni budovani infrastruktury (bez ktera se ty auta vubec prodavat nedaji, na rozdil od elektromobilu), tak nesrovnatelne vyssi cena paliva (a energeticka narocnost jeho vyroby).

0/0
8.10.2018 10:24

L26u35d50ě64k 31N53o26v65ý 2971249513691

A přitom mají možnost jezdit na elektřinu, jejíž výroba je zcela ekologická a ukládat ji ve zcela ekologických akumulátorech. To vše za pouhý dvoj až trojnásobek ceny klasického auta. Ti hlupáci!

+11/0
7.10.2018 23:30

J83a60r78o86m91í70r 49K13r45á36l 4450419274969

;-D

0/0
8.10.2018 7:47

V86á47c65l94a29v 53Z72e85l71i43n20k87a 2352880523642

Z pohledu někoho, kdo se podle všeho solidnímu vzdělání technického či fyzikálního směru vyhnul obloukem odpovídajícím dostřelu děl hlavní ráže na těžkém křižníku se to tak jevit může, ale realita je poněkdu odlišná.

+5/0
7.10.2018 23:38

P26e65t17r 69D16l71o30u92h85ý 5477749314544

A co auta rovnou zakázat? A kdo bude proti, tak je milovník smogu.

+4/0
7.10.2018 23:38

R88a89d18i46m 33N66e77b10e13l 5936965959979

Jakou souvislost má CO2 se smogem?

+7/0
7.10.2018 23:50

Najdete na iDNES.cz