Diskuse k článku

Němečtí aktivisté jsou úspěšní v boji s diesely, zákaz ovšem nefunguje

Stále více německých měst vyhlašuje zákaz vjezdu starých dieselových aut do svých center. Hamburské řešení s uzavřením dvou ulic ukazuje, že opatření prosazené radikální ekologickou organizací DUH se míjí účinkem. Ekoaktivisté dosahují uzavření měst dieselům soudní cestou, většinou jsou úspěšní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e55t55r 83B50á30č11a 8535826385475

Neskutecny co v tehle dobe ti slavni aktivisti predvadi a jeste hur ono jim to vychazi.

+2/0
28.11.2018 17:44
Foto

K12a97r44e25l 43S37u17c63k 9477869111622

Dřív se říkalo vojclům, že jim zezelenal mozek. Dnes tento výraz dostává stejný rozměr, ale u jiné skupiny.

+1/0
28.11.2018 17:16
Foto

R83a28d24i71m 24K45r80o13u33t95i62l 7480751356449

Němci mají tu blbou vlastnost, že když zavedou vopičárnu, která nefunguje, tak jí nezruší, ale zavedou další, ještě větší vopičárnu.

+4/0
28.11.2018 16:15

L65a31d62i43s11l45a13v 14K81a26l69o24u66s 7805926391530

Mělo by prudce oslabit Euro a posílit koruna. Důvod je prostý. Německo produkuje špatné, čoudící a zdraví škodlivé naftové motory .:-)

0/0
28.11.2018 13:25

M14i40l82o68š 15S49e97t30í86k 3749989364720

Spíš čím dál tím větší množství magorů, kteří používají mozek jen na to, aby ostatním škodili. Což je podstatně horší.

0/0
3.12.2018 9:27

M10o59j22m74í72r 62V11r83t96o80c67h 2570103142432

Je mi to jedno. Můj další vůz bude diesel a opět bez katalyzátoru. Nenechám se ovlivnit podle mne vysoce mylnými výzkumy a zákazy.

+2/0
28.11.2018 12:54
Foto

V52í51t 58C28h64a79l78u69p85a 6458442430862

Diesel bez katalyzátoru? To je EURO1 či 2?? Hodně štěstí, hlavně na ME a STK.....

+1/−1
28.11.2018 13:04

R43a73d72i13m 53K68a50l95a61s 2640956942571

Tam překvapivě problémy mít nebude, protože starší normy se plní lépe než ty novější.

+3/0
28.11.2018 13:16

J55a39r78o34m62í97r 48K11r31á94l 4290659854639

Na STK se zjišťuje, zda je auto v pořádku. A udržet starší auto v cajku je často snazší, než nové. No a na emisích se měří, zda motor splňuje parametry homologace. Což je opět u staršího motoru snazší.

+1/0
28.11.2018 16:01
Foto

V24í77t 86C38h87a38l80u52p21a 6278612480482

Ano, ale zakážou Vám s ním leckde jezdit. Nebojte se, EU ty zákazy starých smradlavých dieslů rozšíří i do ČR....EUR^

0/0
29.11.2018 10:21

J46i56ř92í 73S72c34h10w54a17c87h 8968434228916

za ironii máš plus....;-)

0/0
28.11.2018 13:14

M24a17r85t48i39n 89Š62i66m72e36k 4250524468675

Některří aktivisté mají hluboko k rozumu. Co třeba dodat, že ulice Max Brauer Allee je vzdušnou čarou asi 5 km od letiště Finkenwerden a ve velmi těsně blízkosti s přístavišti. Tudíž dokud neomezí počet letadel a lodí, výsledky se asi moc nedostaví

+1/0
28.11.2018 12:48

M92i90l39o87š 16S15e74t38í95k 3939749584970

A co byste od nich chtěl? Aby přemýšleli? To by především museli mít čím.

0/0
3.12.2018 9:29
Foto

M65i80l65a94n 24K79e51b41l22ů30š63e93k 1748229318133

★ Já bych šel dál, zakázal bych vůbec provozování aut starších 15 let. Po 15 roce rovnou na recyklaci.

0/−5
28.11.2018 12:48

V55á15c78l43a70v 65Z10e82l32i14n25k96a 2482580873822

Založte si stranu nebo hnutí a jděte s kůží na trh ve volbách. Pokud následně pro takovéto hovadiny získáte dostatečný počet voličů a tomu odpovídající mandát, tak je můžete začít prosazovat.

+2/0
28.11.2018 12:52

J58a34r67o51m92í84r 83K40r25á14l 4970259274659

A co Vám příroda udělala, že ji chcete takhle zatěžovat ?

+1/0
28.11.2018 13:12

J13i58ř68í 58Z62ý33k18a 9589243431750

já bych zase pozavíral na jeden ostrov všechny tyhle dobrosejry, co si myslí, že mají univerzální řešení na všechny situace, včetně politiky, environmentu a řešení Marťanské otázky ... ať se tam třeba uregulujete k smrti.

+3/0
28.11.2018 13:42

L49a97d75i31s62l58a63v 95K95a52l81o37u46s 7725396111790

To je zvláštní logika. Takže když auto nebude jezdit, ale dosáhne věku 15 let, tak ho sešrotujete ? Jsou lidi, co najezdí 80 tis. km ročně. A jsou lidi, co najezdí méně než 4 tis. km ročně. Nové malolitrážní 3válcové motory dopované turbem rozhodně nájezd 0.5 milonu km moc nesnesou.

0/0
29.11.2018 7:58
Foto

M27i53c10h96a33e62l55a 62F73e39r10f72e48c81k83á 8693755708319

Nezapomeňte to doplnit dotací na nákup nového, ekologického vozu. Jinak budou ten Váš zákaz hromadně ignorovat. Nebo si myslíte, že každý má na nákup nového vozu?

0/0
29.11.2018 12:15

M35i75l29o18š 55S43e88t29í39k 3289679774450

Pokud to myslíte jako fór, tož dobrý, no, i když trapný. Pokud to ale myslíte vážně, tak Bůh s námi. 8-o

0/0
3.12.2018 9:31

L79u18b60o90m79í29r 86Č33a45p31a88t19ý 8808229364756

Vždycky když čtu o boji aktivistů proti čemukoli, vzpomenu si na Luďka Sobotu a jeho scénku, jak v Saudské Arábii bojovali proti negramotným ... měli velké úspěchy, už jich hodně potloukli :-D

+1/0
28.11.2018 11:54

J20i15ř21í 95S20c91h33m82i63d80t 5660143934765

Jinak si myslím, že hlavním cílem těchto zákazů je donutit lidi si koupit nové auto, které do zákazů vjet může a u lidí, kteří tam běžně nejezdí a chtějí si pořídit nové auto změnit priority při výběru. Což se evidentně děje a je to vidět na počtu prodaných dieselových a benzínových vozů v posledním období.

0/0
28.11.2018 11:42

J26a93r31o48m81í67r 61K95r45á39l 4490419254949

No a v tom městě bude (možná) o něco čistší vzduch, zato jinde bude svinstva víc.

0/0
28.11.2018 15:59

M17i80l79o33š 83S17e43t18í74k 3549619254370

To ale ty zelené mozky nezajímá. Jim jde jen o vlastní píseček a také o pocit, že si vydupou, co chtějí, i kdyby to byla sebevětší hloupost. Stejné to máte s elektroauty. Ve městech bude sice čistější vzduch, ale celkově na tom planeta utrpí daleko více.

0/0
3.12.2018 9:33

J92i85ř85í 52S70c39h24m81i17d50t 5280253894455

Mě zaráží, že se vytrvale jde po osobní individuální dopravě a při tom nám počty kamionů neutěšeně rostou a vozí zboží sem a tam, jen proto, že se to dá jinde vyrobit něco levněji a ještě to vozí tisíce kilometrů křížem krážem po celé EU. Kdyby se tahle dálková kamionová přeprava přesunula na železnici, která je elektrifikovaná, tak by to znamenalo markantní zlepšení aniž bychom museli takhle buzerovat lidi, ale to jaksi ti "zelení" neřeší, přijde mi, že se vyloženě vyžívají v tom lidem přikazovat a zakazovat, jestli to je opravdu k něčemu dobré je evidentně vůbec nezajímáRvRvRv.

+6/0
28.11.2018 11:35

M69a73r94t11i13n 20K53a59r79á72s33e95k 9288323648778

No tady v diskuzi vam nekteri verim vyslvetli ze to nema smysl, protoze ten elektricky vlak ma prece vyfuk v uhlelne elektrarne.....

Jinak udelat nejakou unijni hyperregulaci dopravy, to by byl docela kumst, zas bychom ti meli plne diskuze prispevku ve stylu "stop diktatu z Bruselu, CZEXIT!!!"....

+1/0
28.11.2018 21:40
Foto

V92í54t 95C81h19a35l15u25p67a 6348742750902

Máte naprostou pravdu. Bohužel s nástupem nového milenia začal šílený boj proti neškodnému netoxickému CO2....tak se šlo do dieslů s nižší spotřeba = nižší objem spalin tedy i CO2. Naproti tomu s vysokými spalovacími teplotami a tlaky dramaticky roste i NOx (to je do dieslů do EURO5 absolutně neřešeno - NO katalyzátor chybí). Když si připočteme problémy s "polofunkčními" DPF (s některými v podstatě už od výroby - jak si lze vysvětlit, že někomu odchází či s nim má problémy už po 2 letech či 50-60tis., argumenty, že jezdí krátké štreky jsou mimo, filtr má být na to dimenzovaný anebo rovnou psát do provozních manuálů "nejezdit po městě"), tak se nedivme, že i moderní diesly smrdí (čoudí - nefunkční či vykuchaný filtr) víc než benzíňáky.

+3/0
28.11.2018 11:28
Foto

V90í43t 62C19h21a41l14u64p10a 6128452640692

reakce na názor pana Filipa Matušky.

0/0
28.11.2018 11:31

J88i66ř30í 16S61c31h36w21a67c18h 8898844308126

to je nesmysl, že nástup dieselů primárně souvisí s omezováním CO2....

0/0
28.11.2018 11:55

J48i30ř34í 22J29e19l95í69n60e91k 5915636313619

...v problematice se orientujete, tak nám prosím vysvětlete, s čím primárně souvisel nástup dieselů, když ne s tlakem na snižování průměru emisí CO2 u vyráběného portfolia daného výrobce... rád se poučím,ať nežiji v bludu :-)

0/0
28.11.2018 12:13

J41i38ř84í 16S25c88h29w53a93c40h 8238174668116

tak primárně to samozřejmě bylo z důvodů ekonomiky a nákladů na palivo. Proč by si proboha někdo jinak kupoval v 70.- 80.letech Mercedes s traktorovým atmosférickým (později oturbeným) dieselem s dynamikou želvy?

+1/0
28.11.2018 12:29

J15i23ř60í 69J90e17l91í44n89e16k 5745136773969

...jo pokud to bylo myšleno až tak hluboko do historie, tak to pak ano.. já měl na mysli protlačování dieslu v nedávné minulosti, včetně vozítek primárně do města - opel corsa, fiat punto atd...

0/0
28.11.2018 17:59
Foto

V12í97t 53C29h91a50l14u51p29a 6698412350702

No to jsem taky nikdy nechápal, že cpou naftu do takových malých vozítek, kterýma se z 99% jezdí tak pro detičky do školky či na nákup do kaufu. Aspon v tom je pokrok, že většina automobilek jasně řekla NE naftě v autech nejnižší třídy....

0/0
29.11.2018 14:29

M35a22r66t21i24n 95Š44i98m69e83k 4980294418555

Zájem zákazazníků ... co jiného by za rozšířením mohlo stát. Rozmach nastal vesměs po přelomu tisíciletí, kdy rotační dieselové motory jezdily za 4 až 5 litrů nafty / 100 km, nafta stále o poznání méně než benzín (rozdíl byl mezi N95 a naftou i 4 Kč / litr, průměrně cca 2 Kč), technické problémy díky jednoduchosti motorů byly takřka nulové a nikdo neřešil, že naftový motor na městské popojíždění je špatnou volbou, ostatně to povětšinou neřeší ani nyní. Až nyní zákazníci pomalu a postupně ustupují od naftových motorů, takže žádný tlak, ale zájem zákazníků

0/0
28.11.2018 12:29

M65a35r17t19i23n 90K74a33r11á88s18e64k 9478403738868

Uprimne, neni tak tezke zjistit ze emise NOx jsou resene uz v norme EURO 3 ktera platila od roku 2000....

0/0
28.11.2018 21:37
Foto

V88í43t 77C49h80a30l93u70p75a 6428922960812

jsem si nevšiml, že by se do všech starých dieslů vč. EURO3, dával Adblue....

0/0
29.11.2018 10:22

M66a96r62t66i42n 94K37a38r93á17s34e80k 9268573298798

A jak s tim souvisi adblue? Starsi diesely jeste sly udelat tak aby normu na NOx plnily i bez adblue, novejsi ktere plni prisnejsi normu uz takhle udelat neumi...

0/0
29.11.2018 10:24

J49i18ř54í 64S90c44h28m98i46d84t 5890913244215

Mám čím dál větší pocit, že novodobí zelení stále více škodí, než pomáhají a to jsem myšlením sám zelený, ale ten zelený před 40 lety a tak se bohužel s těmi dnešními nemohu ztotožnit a zjišťuji, že v dnešním světě je mé myšlení označováno jako xenofobní pravice.

+2/0
28.11.2018 11:25

L41u34k77a69s 43P55o23d37z18i45m65e61k 4185274303291

To jsou idioti 8-o

+2/0
28.11.2018 10:43

F10i79l85i25p 20M50a57t78u81s29k22a 6721748281837

Nelibě jsem nesl nástup dieslů v Evropě. Měl jsem tenkrát (cca v roce 2012) na mysli hlavně budoucí problém nových majitelů ojetin, kde se majitelé vykašlou na filtry pevných částic a obecně na vynakládání potřebných prostředků pro správnou údržbu a chod složitých dieslovýcyh motorů. Myslel jsem si, že si tehdejší zbytečnou honbou za snižování emisí CO2 zaděláváme na problém v budoucnosti. Když jsem se v roce 2015 vrátil z Moskvy z pracovního pobytu, byl jsem šokován hlučností automobilového provozu v ČR. To je druhý negativní dopad rozšíření dieslů znatelný hlavně u křižovatek a přechodů, tedy tam, kde se auta rozjíždí. Takže díky tlaku na snižování CO2 tu máme toxické, zaprášené a hlučné ulice měst. Kdo nevěří: Minulý rok jsem byl v New Yorku. Ulice plné aut. Většinou, řekl bych, že velkoobjemové benzíny. A v ulicích bylo dýchatelno a i na křižovatkách byl při rozjezdu aut v několika pruzích slyšet jen zvuk od pneumatik.

+3/−2
28.11.2018 10:35

P95e14t26r 47S90p34a13t30z20i44e82r55e46r 7474702245274

to zde místním dieselofilům nevysvětlíte.

+2/−3
28.11.2018 10:40

J28i60ř68í 79S50c66h41w58a14c64h 8968674378396

tak Mustang s V8 je rozhodně hlučnější než třeba dnešní moderní evropské diesely s CR.

Ale jna druhou stranu e faktem, že v USA na křižovatkách je dnes V8 v menšině.....

0/0
28.11.2018 10:44

L40u14k28a28s 70P82o23d10z19i65m96e39k 4785714793421

Tak určitě. Návrat k velkoobjemovým benzíňákům je veliký skok kupředu ;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
28.11.2018 10:45

J61a63n 68F52i91š34e60r 7518465985615

jojo, zrovna vybírám nové auto a místo dieselu kterým jezdím nyní za 7 jdu u nového auta, v obavě z drastického propadu ceny a různých potenciálních zákazů či zdanění, do benzinu který jezdí za 11, to tedy zachráním planetu...

+3/0
28.11.2018 10:34

J49i32ř96í 73S88c15h25m63i84d63t 5340703154615

Tak si kupte hybrid co jezdí pod 5;-).

0/0
28.11.2018 11:26

J31a30n 89F18i69š33e79r 7948445215145

To ano, moje maminka má yarise hybrid a je to tak, za 5 to jezdí, já se pohybuji v jiné velikostní a cenově relaci, takže maximálně Lexus, hybridnínverze 450h tedy k elektromotoru ještě benzinová V6 a tam jste taky na spotřebě 11 litru...

0/0
28.11.2018 11:34

J43i76ř86í 93S14c66h78w47a85c49h 8208134498426

u toho hybridu by neměl by být až takový problém dostat spotřebu pod 9 l/100 km

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/26-Lexus/1161-RX450H.html?fueltype=6&powerunit=2

0/0
28.11.2018 11:50

J54a24n 46F19i37š98e42r 7488625835635

zcela určitě ano, já však nepatřím mezi lidi co si to hlídají, takže já prostě s dieselem co má +- 300 koní jezdím jak jezdím a vychází mi že za 7 a s benzínem co má +- 300 koní jezdím úplně stejně mezi 10-11, to je prostě moje zkušenost a tak to beru jako fakt.

0/0
28.11.2018 12:03

V37á71c51l64a49v 44Z87e29l86i94n10k57a 2842460763842

No, když nutně potřebujete nějaké ego masírující zařízení v podobě silničního tanku anebo alespoň výkon motoru málem jak pro závoďák, tak se to holt projeví. A těch 7 litrů spotřeby s motorem 300 koní mi trochu zavání "pub legend" i když je to diesel.

+1/0
28.11.2018 12:10

J59a11n 21F87i74š74e70r 7608955795625

výkonně motory se dávají kupodivu i do jiných aut než tanků

použiju stejný zdroj jako dikutující výše:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/1313-4er.html?fueltype=1&exactmodel=430d&powerunit=2

opravdu spotřeba 7 je spíš víc než méně

co se týká mých petrolheadsakých priorit tak absolutně nesouvisí s článkem, co s ním souvisí je fakt, že podobně výkonný diesel při podobném způsobu jízdy je ve spotřebě stále nedostižný, to je vše co jsem tím chtěl říct...

0/0
28.11.2018 12:15

Najdete na iDNES.cz