Diskuse k článku

Zákaz vjezdu dieselů do měst je založen na chybě, tvrdí německý expert

Martin Schraag ze Stuttgartu si v roce 2012 koupil nové auto s dieselovým motorem. Nyní s ním ve svém městě nebude smět jezdit. O frustraci ze zákazu dieselů v některých německých městech se uznávaný odborník rozpovídal pro německý Focus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K37a21r68e12l 17D95o70u19c66h47a 6739881683289

Ekologie v praxi. Životnost dnešních "litrových benzínů" je kolik? Dva,tři, nebo čtyři roky? Je potřeba vyrobit a sešrotovat 3 benzíňáky, než se ojede jeden diesel. Tomu říkám úspora materiálu a šetrnost k životnímu prostředí.

Nebylo by lepší, kdyby se uzákonila větší životnost a kvalita auta, aby se jich nemuselo vyrábět 3x více než je potřeba?

+2/0
19.11.2018 13:01

J18a19n 30K90u90d32e63r19a 4733676523482

Takže se na úkor snižování emisi bude přidávat čím dál víc různých močovin, adblue a jiných podobných svinstev... :-/

+5/0
14.11.2018 12:56

P74e34t75r 54B79u66r11d75a 3120915699907

Pan Sraag asi nepochopil, že nejde o zákaz dieselů, ale o vynucení si elektromobilů. Je jedno, že baterie zatěžují životní prostředí srovnatelně (ne-li více), než těžba a zpracování ropy po celou dobu životnosti auta (baterie je nutné vyměňovat po cca 300 000 km), že nejsou připravené rozvodné sítě (argumentace dobíjením "nočním" proudem je lichá - potřebný proud prostě do rezidenčních oblastí daným vedením neprojde, síť je na takové proudy připravena do průmyslových komplexů) ...

Holt nastoupila nová, silnější generace lobbistů.

+5/0
12.11.2018 10:53

V60l15a32s44t12i52m65i39l 41K84o42c72u44r14e42k 4926623830714

Ale to je situace v Německu, kde lidé nepoužívají autop 15 let, lae 3-4 roky a pak jej vyvezou k nám. ;-D. A ještě to 114 lidí olajkovalo, asi musím být úplně blbý.

+1/0
10.11.2018 1:42

V93l76a41s51t89i52m64i70l 71K96o98c36u56r13e96k 4566883780974

Tak především řidiči dieslových aut v Česku by si měli namontovat sundané filtry a až potom tady psát své názory. Pak si je rád přečtu.

+2/0
10.11.2018 1:39

P79e42t81r 19B75u40r30d42a 3610275819387

A to zas souhlas. I když můj Euro3 diesel vykazuje na měření emisí "hodnoty nedosahují hranici měřitelnosti" nebo odpovídá hodnotám Euro5 (jezdím meziměsto, téměř nikdy pod 25 km - takže se motor ohřeje a je mu dobře). Ale nové BMW (podle modelu tak dva roky staré), co nám startovalo loni pod oknem kanceláře a zbyl po něm výbuch a hromádka sazí ...

+2/0
12.11.2018 10:56

M81a34r60i28a 10G18r49a60j71c14a53r 7388817372870

V meste ako je Hamburg auta su potrebne len pre zachranku, policajtov, hasicov a na stahovanie. Vsetky ostatne su zivot otravujuce zbytocnosti. Hluk, smrad, zaberaju miesto na chodniku a este znizuju esteticku hodnotu mesta.

+2/−3
9.11.2018 12:12

M84i83l64o16s62l59a80v 73J95o62s56í97f88k72o 6692356883472

Když si sundá označení z auta, tak nikdo nepozná, že má diesel!

+1/0
9.11.2018 9:16

S46l80a36v48o62m46í84r 83Š35t68ě97p15á93n 1348914752234

Benzín x nafta ??? zbytečně se přete, stejně jde jen o snahu unijních byrokratů demonstrovat svoji nepostradatelnost.

+3/−2
7.11.2018 14:07

A78n12t46o17n42i29n 77N61e38m36e47c 5248717343670

Oni ti byrokrati se staraji o zdravi lidi, coz je Cesku blbost ani na Stepana to nikojho nezajima,

Smog je v Cesku v mnoha mestech, ale lide to akceptuji, na rozdil od Nemecka

+1/−3
8.11.2018 12:50

M72i12c42h73a50l 10R98e38j46z64e54k 5866497145851

Smog je z lokalnich topenist.

0/0
28.11.2018 3:11

J42i28ř86í 36S62c92h69w69a83c51h 8988114488746

a co s mají unijní byrokraté společného s politikou německých radnic?

+1/0
8.11.2018 23:15

J60o26s62e66f 64K40a52r33f91í47k 7752245566580

Nafta patří do traktorů či kamionů. Do osobáku je to naprostá pitomost...

Ale chápu, dyť to tahá krásně wodspoda a jezdí to za pár korun;-)

0/−4
7.11.2018 11:53

O66s37k42a44r 42B51r10u84n30a 4129630829306

Kdo nebo co je to "wodspod?"

+2/0
10.11.2018 9:06

O12n40d34ř75e49j 82S74e78k98e23r43a 1267216486659

Koukám stejná situace, jako při tvorbě legislativy, která odstartovala přidávání bioodpadu do nafty. Už v té době se vědělo, že pokud se započítají skutečně všechny vlivy, je výsledek mnohem méně ekologický, než čistá nafta.:-P

+10/0
6.11.2018 22:22

V14a39š76e94k 64Ř36í34h50a 2983973268282

;-D;-D Dostává mě když si někdo pořídí něco o čem ví že bude omezeno jeho používání a pak brečí a hledá možnosti jak zákazy obcházet. Tak si říkám, jestli nemá předky z Čech.;-D;-D

+2/−18
4.11.2018 20:43

O72n95d42ř41e64j 34L15a75m83i18n 1711966241421

Abych trošku přispěl... Největší problém je oxid dusíku a popel, který škodí lidskému zdraví přímo. To u benzínu prostě není. Samozřejmě je to taky skleníkový plyn, který ničí ozonovou vrstvu, ale nebudeš z toho mít rakovinu, když se půjdeš projít po městě. Teď jak začala zima je to ještě horší... Dieslu trvá hodně dlouho než se ohřeje a začne trošku fungovat...fakt nechápu ty trotli co si koupěj diesel na ježdění do města...;-O

+4/−4
4.11.2018 9:00

M25i50r26o92s77l38a21v 32S88u64c74h38y 5410319130240

To máte naprostou pravdu. Potíž je ale v tom, že někdo jezdí dlouhé štreky, ale také se někdy musí v tom městě zastavit. A zbavovat se zánovních dieselů plnících normu EURO 5 je mnohem neekologičtější, stejně jako na těch dlouhých štrekách spálit o několik litrů paliva navíc. Mám M-B Vito, v benzínu se vůbec nedělá. Občas v něm vozím zahraniční hosty. Kdybych je přivezl na P+R a přesadil na MHD, tak si pomyslí něco o chorém mozku a víckrát je neuvidím. Kupovat stále nová a nová auta jenom kvůli nové normě a ekodiktatuře mi přijde jako superpitomost.

+16/−3
4.11.2018 11:36

J16i13ř52í 50S43c24h74w17a66c41h 8138764688886

a zamořovat ulice smradem je supersprávná diktarura proletariátu.

+4/−13
4.11.2018 14:19

O95n61d53ř48e42j 56L22a87m75i36n 1621966661111

To je samozřejmost, ale naprostá většina lidí co má u nás diesel jezdí pouze ve městě....

0/−10
4.11.2018 17:26

P20e60t19r 98H72á40j67e37k 5812493357577

To muselo dát práce vypotit tak zjevnou pitomost.

+1/−1
5.11.2018 14:58

P18e23t26r 18H48o25r70á45k 1259413819284

Když si budu moct vybrat mezi tím, jestli se sešrotují diesely euro 5 a mezi tím, jestli na to pár lidí zemře, tak volím sešrotování těch dieselů. Výroba nového auta určitě doma nebo na ulici nikoho nezabije.

+2/−11
4.11.2018 20:26

M43i37c87h52a15l 85K48u32c63h64t18a 6933104444482

Ona výroba toho auta (a likvidace starého) s velkou pravděpodobností "zabije" víc lidí, než jeho provoz...:-)

+2/0
8.11.2018 13:58

J86i49ř70í 13S45c35h26w47a73c71h 8148904468656

ano, pokud by veškerá výroba surovin včetně tavení železa a hliníku, výroba odlitků atd. probíhala uprostřed Václaváku.....

0/−1
8.11.2018 23:22

K84a81r76e32l 31N56o66v54o28t15n27y 6839261639175

Ze popel u benzinu neni? Prave naopak. Mikro- a nanocastice z benzinu jsou rakovinotvorne. To je duvod, proc se u benzinu zavadi DPF, ktery je u dieselu standard uz spoustu let. Muj novy EURO 6 diesel je cistsi, nez spousta starych benzinu.

+7/−1
5.11.2018 10:54

J77a76n 30L97u53k66á10š 7897253433542

Tak to teda ani nahodou. Benzin zacal mit s obojim problem, az kdyz dostal v poslednich letech turbo kvuli tlakum na produkci CO2, proto se do nej ted zavadi DPF.

+1/0
11.11.2018 10:25

V70í32t 95K15o49u10b66a 6556400424618

Z diskuse jasně vyplývá jedíné, zde nejde o naftu, či benzín, zde jd eo to, že právo jezdit po silnicích budou mít pouze nejbohatší, co mají mega na elektrickou káru.

Mi ostatní budem v lepším případě jezdit sockou, nebo si koupíme velbloudy.

+9/−1
3.11.2018 20:59

J36i55ř25í 43S69c64h53w49a37c56h 8488264748286

už zase ta blbost s velbloudama ....v zimě na Červenohorském sedle......

0/−3
3.11.2018 23:59

P46e90t56r 50H50o36r16á98k 1359503279544

Tady Franta odvedle chce taky jezdit nadále smrdutým dieslem úplně všude a včera něco taky četl a nebylo mu to taky jasné.

+1/−5
3.11.2018 17:50
Foto

P61a58v85e51l 64M36a61r62t43i60n43e98k 9275715421753

To je vazne dobry. Limit uvnitr budovy je 60, doporuceny 100 a venkovni si daji 40. Si tyhle cisla prevedte na rychlost a aplikujte do provozu na komunikacich. Jet po dalnici 40 a ve meste zrychlit na 60. Ti zenenaci maji opravdu vyhrabano.

+3/−1
3.11.2018 15:14

P26e79t51r 85H15o58r98á59k 1409483419174

Nějak ti to nedává smysl.

0/−3
3.11.2018 17:49
Foto

P20a19v11e63l 83M82a23r88t22i74n93e14k 9655405291293

Nedava. Uplne stejne jako ten nemecky nesmysl.

+4/−1
3.11.2018 18:05

J28i24ř73í 34S55c64h23w29a91c28h 8938304208546

nedává, protože těch 40 je venku ve městě :-P

0/−2
4.11.2018 0:01
Foto

P43a54v27e60l 98M58a77r29t20i15n96e48k 9705605481323

Nepochopil jste. Nevadi. Nema cenu vysvetlovat. Ne kazdy ma schopnost pochopit primery. Ale co byste mel pochopit, je, ze v mistnosti muzete dychat 60 a venku, na otevrenem prostredi, jen 40. Pokud tohle nedokazete pochopit, tak po te zelene kure, uz vam opravdu neni pomoci.

+2/0
4.11.2018 1:35

V65a86š43e34k 34Ř83í83h27a 2873283898162

Pokud by ty poměry byly obráceně pak nemáte možnost větrání.

+1/−1
4.11.2018 20:46

L42e73o38n 78P44r93o24c94h55a86z21k19a 4232316751122

Hned na uvod - nafta nebo benzin je v podstate to same nafta je sice horsi, ale oturbeny benzinaky je smele dohani, proto dpf. Jezdit na kapalne dinosaury se nam proste vymsti. Nicmene me stale udivuje, kolik zdejsich chytraku ze sebe dobrovolme dela blbecky.

Vazne neumite pouzivat hlavu a kdyz ne hlavu tak aspon internet na to si vyhledat relevantni info?

To ze mate doma TDi na "hlinach", v "metle" a jezdite za 4/100 zajima uz jen vas. Do vyfuku si nevidite a do tlamy ocividne taky ne.

Tak aspon nesirte demagogii dal v podobe vykriku, osocovani a pivnich kecu, kdyz se nezmuzete ani na to abyste zacli nejdriv u sebe.

Zkratim to, pevne castice je tu o co tu bezi, radeji se o tom nemluvi, protoze jinak by ty vase turbo uhelny motory uz davno zakazali. Tak jako se nemluvi o namorni doprave, ktera produkuje x nasobne vetsi znecisteni. Ale to byste nemeli tu naftu do "kamen", banany v lidlu a gant hadriky na machrovani u toho piva, ze.

Diesel je hnus a bude hnus, jesti to nevidite a necitite pred sebo na silnici, tak mate vazny problem.

Priste nez se zase znemoznite, tak si radeji vyhledejte fakta. To ze to mate v garazi idealne s vykuchanym dpf, protoze to preci dela kazdej meni nic co dokazete jakkoliv obhajit. Clanek vyse je snuska dalsiho zarputileho smradocha. Idealne stav jsou opravdu ty slapaci auta jak tady ironicky plkala nejaka dehtacka. Hned by se nam lepe zilo a to na vice frontach.

Nespasim svet, ale jezdim hybridem coz je sice mensi zlo ale porad zlo, nikomu to necpu. Jen jak jsem rekl, nejdriv zacnete kazdy sam u sebe. Hned by se nam tu lepe zilo

+5/−14
2.11.2018 21:30

M72a16r41c56e41l 57S92u69p 6459355378550

Váš plamenný ekoprojev je opravdu dobrý ! Celý problém je v tom, že nás držgrešlí je už přes 7,5 miliardy. Zatímco Vás uvědomělých,kteří nehledí na peníze je zanedbatelná hrstka.

Samozřejmě i džgrešle chápe,že svým autem nesmí nadměrně zatěžovat okolí. Všechno má ale své meze ! Jestliže se dnes v Evropě prosazují se svými politickými názory absolutní ekošílenci, tak to neznamená, že se to tímto směrem bude ubírat věčně !

Myslím, že bude stačit jedna pořádná krize a krachy evropských automobilek - a začne se uvažovat trochu jinak.

+16/−1
3.11.2018 8:58
Foto

P35a36v54e65l 84M48a50r74t20i81n52e25k 9725375221523

Doufam, ze jste uz vyresil recyklaci baterek z toho vaseho hybridu. O recyklaci solaru, ktere se vyrabi pomoci fosilnich paliv a energie na vyrobu a recyklaci je enormni, ani nemluvim. Zacnete chodit pesky a hlavne jezte tak, aby jste nevypoustel emisni metan. Protoze tim hybridem toho moc nevyresite. Ona ta vyroba tech super eko aut neni taky moc eko. A tak dal, atak dal a donekonecna.

+9/0
3.11.2018 15:11

J65i67ř31í 61S76c51h69w55a69c96h 8468954488116

Proč tvuj mobil nebo notebook nemá malý spalovací moturek a elektrogenerator? Proc má místo nich ty fuj fuj neekologicky baterie?

+3/−9
3.11.2018 18:17

J32i18ř66í 69J38e70l48í69n43e12k 5485326863109

Už opět dávka demagogie p. Swach? Myslím,že p. Martínek netvrdil, že spalovací motor je ekologičtější, než akumulátor, ale že ani takzvaně ekologické technologie (jako například auta na baterky, o kterých se píše jako o těch s nulovými emisemi) nejsou vlastně až tak ekologické :-)

+8/0
3.11.2018 19:19

P78e28t14r 75H88o70r17á67k 1829663109644

Takže to uzavřeme, že na ty baterky je to nakonec o moc lepší než mít v tom notebooku generátor.

+1/−4
3.11.2018 19:33
Foto

P39a17v69e46l 47M27a66r53t22i24n54e34k 9665785491263

K nabijeni te baterky ten generator obcas pouzivam. To kdyz nesviti ani nefouka. A uhelku, jakozto zalozni zdroj, na lodi nemam.

+4/0
3.11.2018 20:13

J45i44ř61í 97S32c64h78w80a35c38h 8378644438326

jakápak demagogie, jen účelové srovnání a výhod a nevýhod dvou různých řešení a poukázání na skryté pokrytectví: jednou baterie OK podruhé baterie FUJ!

0/−8
4.11.2018 0:07

J52i37ř61í 68J33e10l52í75n58e36k 5175416743219

Ale no tak, jistě chápete,že jedna a tatáž věc může být jednou OK, podruhé fuj..Záleží na okolnostech a úhlech pohledu. Však už naši předci například zjistili,že například oheň je dobrý sluha a zlý pán :-) S těmi baterkami je to složitější,aspektů je mnoho..Ale asi se shodneme,že menší množství baterek v oběhu nemusí přinášet problémy,ovšem masivní až dominantní elektromobilita už problémy přinést může a přinese.. V noťasu máte třeba jen 3-4ks aku 18650, v tesle pak přes sedm tisíc. Zkouším si představit co by se stalo, kdyby 1.3miliardy automobilů na této planetě by přešly na "ekologicky" elektrický pohon.. A fakt si neumím představit potřebných 9 biliónů těchto článků. Ale určitě by s tím byly rázem spojené obrovské problémy, zatímco současných 5miliard mobilů a jejich akumulátorů se zvládá celkem v klidu...

+6/0
4.11.2018 4:02

J49i63ř59í 52S35c55h69w60a11c30h 8838134788416

ale no tak, jistě chápete, že člověk mění svůj přístup a technologické postupy dle velikosti daného problému. Takže například nakládání s automobilovými vraky v roce 1910 byly zcela jiné něž dnes a výrobce aut v roce 1905 co vyrobil za rok 100 ks si jistě nedovedl představit, že by jich za rok měl vyrobit milion a že někdy bude po světě jezdit miliarda aut, co bude foukat smrady do plic několika miliardám lidí....

P.S těch "9 biliónů článků" se nebude vyrábět zítra, nebude to ani za rok nebude to ani za 10 let a dokonce ani za 50 let.....

0/−1
4.11.2018 14:14

J80i14ř93í 23J26e60l54í30n34e24k 5135906893379

..napsal jste to úplně přesně: "člověk mění svůj přístup a technologické postupy dle velikosti daného problému" Takže baterie (současné technologie!!) je cajk u autíčka na pro děti nebo v elektrokole, u osobního auta už mám v globálním rozměru silné pochybnosti a například letadlo na baterie sice bylo postaveno,ale asi je nám jasné,že tudy cesta nevede..a to nemluvím o něčem jako je Titan5 :-)) No a k těm biliónům bychom se mohli dostat poměrně brzy, když se ročně vyrobí např. 60M cca nových vozidel, pokud by polovina byla na baterie (což je předpoklad dosažení výhledových emisních cílů EU), tak bilion je tu každých pět let.. A rázem je tu problém té velikosti,aby bylo nutné změnit přístup a technologické postupy,ne? ;-)

+1/0
4.11.2018 17:25

J13i85ř86í 82S11c29h37w10a81c67h 8148414118686

60 milionů nových aut se nevyrobí a neprodá v EU takže uplatňovat na ně EU předpisy je mimo.

A i pro ten díl co se v EU prodá bude platit ta "polovina" nebo 65% emisí CO2, zdaleka neznamená, že bude polovina aut čistý elektromobil.

0/−2
4.11.2018 21:38

J81i37ř52í 94J57e61l42í75n61e21k 5505956453729

..tak to máte samozřejmě pravdu, +/- 60M aut se ročně vyrobí celosvětově.. A Vy snad předpokládáte,že auta na baterky budou především EU specialitkou? Pravdu máte i v tom,že polovina vyráběných e-aut by byla potřeba při tlaku EU na snížení CO2 o 40% do 2030 (tvrzení šéfa VW),což tuším zmírnili na 35%, ale tak jak tak se na podstatě problému nic nezmění, prostě budeme před realitu výroby a následně i likvidaci biliónů akumulátoru postaveni o pár let později. Nemluvě o tom,že od závislosti na Rusku a Arabech se přesuneme k závislosti na Číně, která ve své prozíravosti je majitelem podstatné části surovin potřebných k výrobě oněch akumulátorů..

+1/0
6.11.2018 11:04
Foto

P69a24v32e69l 81M76a10r11t55i13n95e72k 9765725921543

Ale ma. K nabijeni pouzivam i generator. K nabijeni baterii, ziju totiz v ostrovnim systemu a tak velice dobre vim, co to ma za mouchy a omezeni, a taky zivotnost. Jo a ted zrovna protacim svuj motor a pri te prilezitosti nabijim, diesel. Ten je z roku 1976 a jeho uhlikova stopa na vyrobu je davno smazana roky sluzby. neni muj primarni pohon. Vsichni, kdo se chvastaji setrenim prostredi, by si meli zkusit zit na plachetnici, ano tam ziju a dokonce, svete div se, nevlastnim ani auto, ani televizi.

+4/0
3.11.2018 20:12

J91i77ř27í 77S38c65h50w57a23c75h 8908454898466

nj všichni v paneláku by měli mít taky svůj generátor ale pozor bez baterie, ta je přece fuj fuj neekologická!

0/−6
4.11.2018 0:04

Najdete na iDNES.cz