Diskuse k článku
Paradox: Boj proti emisím má za následek růst emisí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
V66a68c57l65a63v 74B21u36r35e95š 3943948942959Vzhledem ke statistickému průměru tady za 20 let nebudu, tak jsem rád, že se těchto neomarxistických počinů ekoteroristů, lepšolidí a totalitních eurobolševiků nedožiji.A naše děcka at se s těmito totalitními praktikami poperou.Jako vystudovaný technik o tom něco vím... |
![]() |
J66i11ř82í 58S72c28h94w35a80c94h 8568954978756a za co by se měly ty děcka prát? Za znovuzašpinění vzduchu, jak to bylo za toho skutečnýho boševika? Za znovuzašpinění řek jak to bylo za skutečnýho bolševika? Ty techniku co studoval za dělnický skutečně bolševický peníze.....a držel tehdy hubu a krok a teď tu vykřikuješ nesmysly o totalitě.... |
![]() |
J22i79n63d97ř12i77c86h 30Š95k97o84p47e70k 4725711930785Jestli chce něco udělat EU pro životní prostředí, at omezí dovoz zboží z Číny a toto zboží se začne opět vyrábět v EU. Úspora emisí z přepravy bude výrazně vyšší než honění se za nějakým g CO2 a NOx mezi EURO 6 a 7 |
![]() |
V29l55a71d42i94s85l73a81v 32B66u41r87y62š19e66k 1759452247544EU bohužel není v pozici, kdy by mohla něco omezovat, co se začne dělat tady a když se přestane honit za CO2 a NOX a hlavně za sazemi z výfuků, tak to tady v našich městech dopadne jako v Pekingu a to jsem si jist, že by se nám nikomu nelíbilo |
![]() |
M41a96r91t26i18n 46D14o84h72n35a57l 5317623858258Tady je vidět, kam vede zaslepené tažení ekologů, pokud alternativní způsoby pohonu nejsou reálně hromadně použitelné. Norsko je toho krásným případem, řidiči tam nabíjejí svoje Tesly kde se dá, jenom aby někam dojeli:o) |
![]() |
D50a35n42i26e93l 89V25a78h21a55l41a 3438884278Nejlepší jsou BIOPALIVA!!!!! To sníží emise zaručeně! Teda ve městech kde to je nejvíce potřeba. Na litr biopaliva se sice spotřebuje 1,4 litrů fosilu, ale rozprostře se po dědinách a polích, kde je relativně čistější prostředí a nezasírá se vzduch měst. Sláva EU a chytrým politikům v europarlamentu! |
![]() |
J70i34r58i 27F61i81n36k 1382620959893Ty vaše přepočty jsou mimo, na litr biopaliva vychází 0,9 jednotky u řepky a 0,55 u kukuřice. Nejde o přímou spotřebu fosilního paliva, ale přepočet z investované energie. Na litr klasického benzínu připadá dalších 0,6 l ve formě energie na těžbu, rafinaci a dopravu. |
![]() |
D11a10n56i74e44l 78V11a47h80a26l49a 3138964598Byla to samozřejmě nadsázka, ale určitě ten traktor na to pole musí minimálně 5x. Poorat, vláčet, zasít, postřik, sklidit. |
![]() |
V51l81a23d15i62s14l70a94v 54B63u32r72y44š34e42k 1109212717464Tak na závěr diskuze se pokusím vysvětlit proč vzrostly emise CO2 u nově prodávaných vozů a to tak, že by to měl pochopit i hodně hloupý člověk s nenávistným pohledem na EU. Výrobci automobilů, ve snaze ušetřit výrobní náklady, aby získali výhodu oproti konkurenci, montovali do svých aut levnější motory, které ale nesplňovaly normy týkající se oxidů dusíku, ne uhlíku, ale dusíku. Aby tyto motory splňovaly normy, byly v jejich řídících jednotkách podvodné programy. Když to prasklo, ne v EU, ale v USA, tak výrobci zjistili, že by nepodvodná auta byla drahá a začali sami od sebe vyhlašovat, že výrobu dieselů ukončí. Také města začala vyhlašovat, že auta se vznětovými motory zakáže, mimo jiné Paříž. Spotřebitelé na celou situaci reagovali větším zájmem o vozy se zážehovými motory, kde emise oxidu dusíku lze lépe a hlavně levněji splnit. Tyto motory však pracují na jiném principu a mají nižší účinnost, takže vyšší spotřebu benzínu a vyšší produkco oxidu uhlíku, ne dusíku. Takhle to snad pochopí i hodně hloupí lidé |
![]() |
V36á92c89l67a13v 75Z76e40l94i17n11k30a 2312610663202Kdyby sociopati a ekofanatici z EU nevymýšleli krávoviny, které se už málem dostávají do rozporu z fyzikálními zákony a především fanaticky nebojovali proti každému gramu toho strašného CO2, tak na tohle vůbec nemuselo dojít. Ono v tom, že diesel nepatří do ulic ale na pole nebo alespoň mezi pole, měli ti skuteční odborníci celkem jasno od prvopočátku, ale politika to zvrhla jinam. |
![]() |
V10l23a33d10i90s29l15a54v 91B52u71r43y76š15e80k 1159772657704přesně tak, vývoj lidstva je provázen mnoha omyly, je to dáno i tím, že lidé jsou ve většině případů hloupí a něco chtějí, třeba komunismus a nebo čistej vzduch a pak to zase nechtějí, tak se to zase dělá jinak, někdo tomu říká vývoj |
![]() |
V66l61a23d19i39s84l73a74v 87B53u43r10y21š77e23k 1419862877704prostě chyba je v demokracii, politici se snaží lidem co nejvíc zalíbit, aby je zmovu volili a pak to takhle dopadne, stejné problémy mají třeba v USA, zatímco v Číně a nebo Rusku je to lepší, tam to někdo rozhodne, že dobrej vzduch není v zájmu státu a přes to pak nejede vlak, žádný sociopaty a ekofanatiky tam nemají, ti by s nimi zatočili, po bolševicku |
![]() |
J55a16n 87L44u75k60á14š 7427633893362CO2 je sklenikovej plyn ale ne latka znecistujici ovzdusi. Pokud se omezi NOx, mikroprach na ukor CO2, bude se ve mestech dychat lepe. Co se tyka sklenikoveho efektu, muze to byt problem, ale v historii zeme uz byla obdobi, kdy bylo CO2 ve vzduchu ponekud vice. |
![]() |
V95l52a64d89i10s58l86a13v 93B25u27r53y26š11e58k 1529602657624no a to se stalo, CO2 stouplo, bordel klesl |
![]() |
M92a27r16t20i63n 77D27o47h58n35a51l 5197843618568Benzíňáky pracují na úplně stejném principu jako diesely, jsou to spalovací motory. Nemají nižší účinnost než diesely, problém je v tom, že v litru nafty je o 30% víc energie než v litru benzínu. Proto na stejnou vydanou energii musí sežrat víc benzínu. |
![]() |
V89l44a30d76i64s54l82a92v 55B37u62r71y42š26e17k 1539762107274nepracují na stejném principu, v naftě není o 30% víc energie a to ostetní je samozřejmě blbost taky |
![]() |
J42a77n 46H54a36j31e41k 9491548682724Diesely pracují na jiném principu, jsou to motory vznětové. Diesely mají vyšší účinnost. V naftě není o 30% vyšší energie. Martine, Martine... |
![]() |
D17a67n63i53e67l 17V39a87h96a27l20a 3338594828Problém je i v životnosti aut. Vsadím boty, že sousedovic škoda 100 s OR6, které měnil tak 1x za století bude mít za těch 35 let provozu podstatně nižší dopad na životní prostředí, než nová fiesta či fábie. Málokdo si uvědomuje, kolik se toho musí spotřebovat a pak potažmo zlikvidovat jako nebezpečný odpad při výrobě auta. Kolik plastů v dnešních autech je, kolik dílů, systémů, atd. Všechno se musí někde vyrobit, někam převézt, někde skladovat a nějak montovat a to vše stojí energii a suroviny. Blujno mi je... |
![]() |
V10l16a83d30i50s81l74a19v 67B29u78r53y89š93e55k 1339152387344lidi nechtějí jezdit celý život ve škodovce stovce a pak jí dát vnukovi aby s ní jezdil dalších 50 let, prostě to dělat takhle nechtějí, nám se to nelíbí, protože bychom chtěli, aby to tak dělali, nemůžeme jim to však poručit, tak vidím jako nejlepší se tím netrápit, když už to změnit nemůžeme |
![]() |
A30n93t17o87n58í98n 23S88e12b98e31r54a 7853718350249Na žádném autě nikdy nic ekologického nebylo a nebude. A ́t je to eletromobil nebo vodik. Je to jedno. Žátěž pro přírodu je stejná. Auto a ekologie jsou dva nespojitelné pojmy. Že o to nějací pomatenci snaží to už jejiná věc. Akologické je max jezdit na kole, koni, nebo chodit pěšky. Tím to končí. |
![]() |
V28l14a86d97i97s10l44a74v 23B27u45r41y73š22e81k 1979762617164přesně tak auto může být ekologické stejně jako vytápění rodinného domku a nebo fotbalového hřiště, takže nemůže, může jen vypouštět bordelu víc a nebo míň a o to asi jde |
![]() |
J98i94r71i 50F67i85n16k 1672960339663Hlavne se hned v uvodu otrit o zle uredniky a ekology, to maji ctenari radi... Nebude ta tabulkova spotreba dana treba tim ze lidi si kupuji vetsi,drazsi tezsi auta s horsi aerodynamikou (typicky SUV)? |
![]() |
V27l67a41d75i85s34l47a84v 31B92u72r23y44š81e76k 1569382867494nebude, je to odklonem od vznětových motorů a ty mají z principu vyšší emise oxidu uhlíku, tím je ta vyšší spotřeba dána, moderní zážehové motory mají menší účinnost a tím asi o 15% vyšší spotřebu, vyšší spotřebou pak roste i množství CO2, které vypouštějí, ničím jiným to dáno neni |
![]() |
J56o19s19e29f 24Š60o56l62t28e22s 8904428460513Ten odklon zatím není nijak masivní. Ne natolik, aby se statisticky zásadně projevil na spotřebě. Ve skutečnosti je to zavedením WLTP a dalších o něco realističtějších norem oproti NEDC. |
![]() |
V56l10a77d10i96s35l57a59v 90B40u22r36y81š36e68k 189938277780417,1% se projevit muselo, jiný faktor tam neni |
![]() |
J56o76s56e18f 47Š26o24l38t70e29s 8724398600353Jiný faktor je změna norem, kdy se tabulková spotřeba běžně zvedla o 0,5 litru oproti předchozí NEDC. |
![]() |
V70l87a81d98i55s40l60a91v 95B28u78r17y87š78e30k 1939372827234průměrné CO2 nových aut vzrostlo o 0,8% a přitom se poměr benzínů zvýšil o 17,1%, benzíny vypouští o 21,4% víc CO2, když se to spočítá, tak kdyby se poměr nezměnil, tak by by emise CO2 klesly o 0,34% |
![]() |
J60i88ř74í 98S90c39h83w81a95c85h 8408284108606každé SUV prodané navíc oproti normálnímu autu zvedne spotřebu tedy produkci CO2 o 10-15% |
![]() |
V11l21a48d86i90s82l46a29v 64B79u38r39y40š37e45k 1189762907894a o proti kolu zvedne spotřebu dokonce o 300%, mimochodem mám SUV se spotřebou 6,2 litrů a normální auto škoda faforit mně žrala o 22% víc, takže to tak úplně nemusí být pravda, ale zakázat SUV myslim neprojde, takže se s tím budeme muset naučit žít i kdyby to tak bylo |
![]() |
Z26b98y45n95ě87k 89P69o71i57s64l 9158646988774A bude mnohem hůř. Elektromobil potřebuje na 100km cca 20kWh elektrické energie. To odpovídá 20kg spáleného uhlí. Při dnešním reálném energetickém mixu je to cca 10kg uhlí a tedy 10kg CO2. Já ujedu se svojí Zafirou 100km za 6l nafty, což je cca 5kg paliva a tedy 5kg CO2! Ať žije elektrodebilita!!! :-) |
![]() |
V56l86a66d80i17s46l98a76v 41B34u93r69y60š97e55k 1459862197484ve městech, kde lidi dýchají bordel z vaší zafiry, která žere 6 litrů nafty hůř nebude, když jim tak s tou zafirou kouřit nebudete, tam bude líp |
![]() |
V38á83c60l64a24v 59Z95e31l20i88n64k59a 2242390603832Nic ve zlém, taky nejsem žádný fanda elektromobilů, ale 1kg nafty nerovná se 1kg CO2. U toho energetického uhlí jste se vzhledem k jeho nižšímu obsahu uhlíku a nižší výhřevnosti zase tak drasticky nespletl, ale u té nafty už celkem dost. |
![]() |
P50e77t37r 68K54a89u48c67k21ý 6118271382701Dnes jsem si otevřel limonádu a půlku bublinek z ní rovnou vyhnal. Snad jsem tím nezpůsobil skleníkový efekt. |
![]() |
P25a21v76e94l 26J69e93ř94á32b52e30k 7201242874877Přispěl jste k němu svým dílem. Když to udělá 7,5 miliardy lidí, tak to je už nášup. Naštěstí, bublinky zas tolik lidí nemá k dispozici. |
![]() |
M76i73r79o40s10l23a15v 67S59i49n93d48e44l91a52r 2235417664592Ty bublinky v te lahvi, ale asi nevznikly z niceho... |
![]() |
M93i76r86e63k 97G68a66j87e28r 5351166589390Jenom jste ty bublinky vypustil zpet do vzduchu, kde byly predtim. |
![]() |
J11i60ř90í 46H31l86a38d56í20k 8535270551310nejde ani tak o emise jako spíš návyky lidí k používání aut . odbourejte ranní maminky vozící děti do škol a ubude 20proc. ranního provozu. |
![]() |
P31e58t13r 78K38a87u53c64k93ý 6208881202801Tak to musím ženu a dceru vzbudit tak ve dvě, aby těch 10km do rána do školky došly. |
![]() |
J70a42n35a 86F41u52s90z63t47e82i11o16v90á 9541386124838To EKO pošukům nevysvětlíte, oni nežijí reálný život. |
![]() |
V32á69c18l75a47v 17V84a48n95ě27k 2143743178501Vy ano? |
![]() |
D12a36n50i25e95l 31V33a22h73a63l67a 3838754118U nás z baráku vozí do školy kluka a pěšky je to 5 min. |
![]() |
J72a47n 43Č25e61r19m86á28k 4129148335347a proč by měly jezdit 10 km?... Není školka v místě?... Není v místě práce?... Tak ať si ekologové, sociologové a další "logové" a také politici uvědomí co chtějí víc. Zda zdravé rodiny, zaměstnané ženy a děti ve školkách (v domovské obci nebo na okresu), a raději i jeslích, zdravé ovzduší a nepřeplněné silnice atd, atp... A až na to přijdou ať utvoří lidem k tomu rozumné podmínky |
![]() |
K49a47r44e34l 85N88o39v42á98k 8784501380416Taky byste je měl upozornit, aby cestou neprděly. |
![]() |
P80e59t20r 94N53o18v62á41k 8835759580jsem zvědavý na zavedení benzinových kamionů, lokomotiv ... GREEN TOTALITA likviduje životní prostředí i životy lidí - Bjorn Lomborg explains why Paris Climate Treaty doesn't solve Global Warming ... https://www.youtube.com/watch?v=G3vhm2HGnUw |
![]() |
P83e88t22r 96N62o82v34á45k 8915709810Podvody s emisemi a spotřebou automobilů... http://vw-passat.blogspot.cz/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html |
![]() |
J85a76n 48V76á77c53l42a12v92í95k 3152826801599Je to ještě horší, zavádí elektrické lokomotivy |
![]() |
J76a32r57o94m69í91r 64H70l84u50b96e76k 2426780254541Všem majitelům elektromobilů. Jak se vám jezdí v současných mrazech? Ale fakt pravdu. Můj benzíňáček nastartuje na první pokus, doveze mne tam, kam chci, ještě mi ohřeje přední sklo a nohy, přičemž nemusím mít strach, že se již nedostanu zpět domů. |
![]() |
K15a46r69e97l 72M42a56z76a40č 3197973806819Jelikož mám možnost jezdit E-Golfem v pořizovací hodnotě 909 tisíc, rok 2015, tak vás ubezpečuju, že současné e-auta jsou nesmysl! Reálný dojezd v zimě je 60-70 km!!! Výrobce dekladruje 140-150 km, ale toho nikdy to auto nedosáhlo. V rychlonabíječce ČEZu musíte nechat cca 40 minut, abyste těch 60 km ujel. |
![]() |
J61i77ř16í 40H46l85a59d76í49k 8315780261240zkus autobus.. stejnej efekt |
![]() |
J90a97n79a 10F20u63s86z48t90e68i22o82v85á 9431756794648Taky ráno nastartuje u baráku na první pokus a doveze až přesně na místo? Jinak ještě EKOlogičtější než BUS je přeci vlak a dnes měly pouze od hodiny do čtyř zpoždění ))) |
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | další |