Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Brusel představil plány na ukončení prodeje naftových a benzinových aut

Bruselská regionální vláda rozhodla, že do roku 2030 zavede zákaz prodeje naftových automobilů a do roku 2035 i těch na benzin. Oznámil to šéf regionální vlády Rudi Vervoort. Zákaz se od roku 2035 bude vztahovat i na hybridní vozy a na automobily, které jezdí na stlačený i zkapalněný zemní plyn.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LT

a do brusele....:-/

1 0
možnosti
PM

Taky by se měla stanovit pravidla pro využívání veřejných nabíjecích stojanů. V každé ulici uliční dobíjecí výbor přidělující pořadí, ve kterém budou řidiči po nocích dobíjet, pokud budou chtít odjet ráno do práce a zavézt děti do školy.

I ti, co za dob benzínových aut parkovali ve svých podzemních garážích, ze kterých budou mít v "elektrické době" tak maximálně sklep, protože s el. autem bude vjezd do podzemních garáží zakázán.

0 0
možnosti
JD

J98a95n 37D71l20o47u11h85ý

28. 6. 2021 16:07

Vláda z Bruselu nemá zájem na cestování obyvatel. Budem sedět na zadku.:-/

1 0
možnosti
PS

No, plán je to skvělej. Ale trochu mi to připomíná Babišovo přidávání peněz důchodcům. Tak jako Babiš netuší, kde se v rozpočtu na zvýšení důchodů vezmou peníze, tak EU neví, kde na dobíjení aut vezmeme ekologickou elektřinu. Jádro je fuj a ekologické zdroje si fungují kdy chtějí, ale ne, když my potřebujeme. Trochu mi v tom chybí koncepce. Když řeknu A, musím říct i B.

2 1
možnosti
JN

Oživí zakonzervované uhelné elektrárny ... ;-D

0 0
možnosti
MK

Dost je zarážejíci, že se cudně nemluví o zdanění trakční elektřiny. Kde vezmou státy EU peníze z daní za benzin, naftu a plyn, když se přejde na elektřinu? Pokud to nevezmou na spotřebním zboží, tak musi trakční elektřonu zdanit, aby bylo na financování státni správy atd...a o tom se nikde nemluví a to je hodně podezřelé.

5 0
možnosti
MG

M43i21r83e69k 77G22a19j95e79r

27. 6. 2021 13:19

Teď si to stát vybírá na vyšším DPH z drahých elektromobilů. Po jejich zlevnění si to od jejich majitelů vybere prostě jinak. Vůbec to nemusí být zvýšenou daní z elektřiny.

0 0
možnosti
JM

J58a47n 79M32a20r85t34i82n

27. 6. 2021 8:10

mne na tych zapadniarich vadi to ich extremne pokrytectvo. To su furt kecy o zelenej energii, bicykloch a realita je v ciernom vyvoze odpadov, obrovskom mnozstve dovolenkarov lietajucich po europe a jazdiacich obytnymi dodavkami s dvojnasobnou spotrebou oproti beznym autam. je mi z toho celkom zle, pretoze oni si fakt myslia ze my ame uplne hlupi a cakame furt na ich dobre napady. inak by sme tu snad mali parne lokomotivy alebo svietlili velrybim tukom

3 0
možnosti
VR

To je kapitalismus, v byznyse nikdo nezna bratra.

0 0
možnosti
JK

Za 10-15 rokov budú spaľováky asi tak príťažlivé ako sú teraz parné lokomotívy. Na víkendovú jazdu ok, ale pravidelne by s nimi asi nikto nechcel cestovať.

Uvediem pár čísel: Od roku 2009 do roku 2020 klesli ceny batérií o 90 %. Od roku 1975 dodnes klesli ceny solárnych článok v stálych cenách 1000 krát. Elektroautá majú bežne dojazd 400 - 500 km a dajú sa na pár sto kilometrov dotankovať do 30 minút. Pokiaľ niekto býva v rodinnom dome, môže jazdiť za nejakých 50 halierov na kilometer. U spaľováka sa len ťažko dostanete pod 1,50 Kč na km. Plus k tomu treba započítať zvýšené servisné náklady - výmena oleja, filtrov, sviečok, rozvodov atď.

Veľkí výrobcovia - ako napr. Toyota pripravuje už na prelom tohto a budúceho roku batérie s pevným elektrolytom. Majú väčšiu kapacitu, sú bezpečnejšie, rýchlejšie sa nabíjajú... Iní výrobcovia začínajú používať batérie založené na iných prvkoch ako je kobalt. Napr. železo-lítium-fosfátové.

Ak sa niekto o túto oblasť zaujíma, tak vníma priebežný výrazný progres, ktorý v tejto sfére prebieha. Ak však niekto len hľadá argumenty proti elektrine v cestnej doprave, tak nejaké ešte nájde. Ale je ich stále menej a menej:

Elektroautá už nestoja rádovo milióny korún. Dajú sa kúpiť aj pod milión. Majú už akceptovateľný dojazd okolo 500 km, dobiť sa dajú za 15 či 20 minút. Najnovšie modely dokonca utiahnu príves o hmotnosti 1.600 kg. Ale vývoj sa nekončí, ale práve naopak, stále sa zrýchľuje.

Kedysi sa hovorilo, že ceny spaľovákov a elektromobilov sa vyrovnajú v roku 2026, potom sa to pomaly posúvalo a teraz sú to zhruba roky 2023-2024.

3 12
možnosti
AP

Vidím že jste velcí optimisté. Uvažoval někdo že i kdyby to auto bylo zadarmo, že i tak byste ho museli nabíjet. Kde vzít tolik energie. Přečtěte si tohle

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/uz-soucasny-krok-operatora-site-ukazuje-co-ceka-majitele-elektromobilu/

Možná že kdybychom měli ještě jeden Temelín tak snad, ale my ho nemáme a ekoaktivisté se kvůli uhlí lepí na silnici. Kdyby po vzoru těchto pomatenců byly uhelky ihned zrušené, tak si toho svého elektromiláčka mužete jen leštit v garáži. Uvažujte o tom, že vše je na elektriku i vaše domácnost. Při blackoutu se vám rozpustí všechny potraviny v mražáku a celá republika se umrtví. Tohle byste chtěl?

7 0
možnosti
JK

Ten zákaz je zbytečný. Za 10 let po nových spalovácích ani pes neštěkne. A ty ojeté budou kupovat leda tak socky...

0 8
možnosti
AP

Víte kolik energie v kWh je v jednom kanistru nafty? Kolik váží baterie o tomto výkonu a kolik 20 l nafty. A kolik na ni dojedete km a jak dlouho ji nabíjíte a za jakou cenu? Hlavně že spalovací motory nebudeme potřebovat. Tak dokonalé a čisté motory jsme tu ještě neměli. Ale budou se rušit, že?

4 0
možnosti
JK

Co to je regionální rada? Bavíme se o belgické vládě nebo EU? Belgie ať klidně jezdí v dostavnících a na kolběžkách. Je to jen jejich boj.

5 0
možnosti
MK

Neco jako u nas krajske zastupitelstvo.... ale kdyz to souvisi s Bruselem, tak se rozhodne oplati o tom napsat clanek, protoze si vetsina lidi bude myslet, ze to je narizeni EU a ctenost leti do oblak :-D

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

Milano zrušeno. Alfa ustoupila ministrovi a nový model přejmenovala

16. dubna 2024

Na bláznivé komedie jsou Italové machři, a dokáží je přenést do reálného života. Ani ne týden po...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...