Německá organizace podezřívá BMW z manipulací s emisemi

  14:42aktualizováno  14:42
Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe podezřívá automobilku BMW, že využívá software pro manipulaci s emisemi. Silné indicie pro to podle ní poskytly testy vozu BMW 320d, které uskutečnila spolu s magazínem WISO veřejnoprávní televize ZDF. BMW manipulace striktně odmítá.

BMW řady 3 | foto: BMW

Testování ukázalo, že BMW 320d v laboratoři bez problémů splňuje normu Euro 6, ale ve skutečném provozu produkuje násobně více oxidů dusíku. Zatímco v laboratoři emise dosahovaly 27,6 miligramu oxidů dusíku na kilometr, a vešly se tak s přehledem do limitu 80 miligramů, ve skutečném provozu stouply v průměru na 212 miligramů.

„Výsledky měření představují jasné indicie pro to, že software motoru je spojen s nepřípustným zařízením, které vypíná čištění,“ uvedl na tiskové konferenci v Berlíně šéf Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch. Testovaný automobil podle něj při otáčkách vyšších než 2 000 za minutu redukuje čištění emisí a kolem 3 500 otáček za minutu ho vypíná. To má organizace za naprosto nepřijatelné.

Deutsche Umwelthilfe výsledky měření předala německým úřadům. Očekává, že je přezkoumají a případně danému typu vozu odeberou povolení k provozu.

Skandál s emisemi se dosud týkal zejména koncernu Volkswagen, který do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software, jenž umožňuje manipulovat s emisemi tak, že jich auta při jízdě produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech.

Automobilka BMW dnes odmítla, že by používala podobné metody. „Rozhodně se bráníme proti vzneseným obviněním a odmítáme je. Vozidla skupiny BMW nejsou manipulovaná,“ uvedl v tiskovém prohlášení člen představenstva automobilky Klaus Fröhlich, podle něhož to znovu a znovu dokázaly testy po celém světě.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Ministr dopravy slíbil, že dálniční známka nezdraží před koncem oprav D1

Na ostravské části dálnice D1 začaly provizorní opravy zvlněné vozovky. (12....

Cena roční dálniční známky by se z nynějších 1 500 korun neměla zvyšovat nejméně do roku 2021. Vyplývá to z vyjádření...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Najdete na iDNES.cz