Německá organizace podezřívá BMW z manipulací s emisemi

  14:42aktualizováno  14:42
Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe podezřívá automobilku BMW, že využívá software pro manipulaci s emisemi. Silné indicie pro to podle ní poskytly testy vozu BMW 320d, které uskutečnila spolu s magazínem WISO veřejnoprávní televize ZDF. BMW manipulace striktně odmítá.

BMW řady 3 | foto: BMW

Testování ukázalo, že BMW 320d v laboratoři bez problémů splňuje normu Euro 6, ale ve skutečném provozu produkuje násobně více oxidů dusíku. Zatímco v laboratoři emise dosahovaly 27,6 miligramu oxidů dusíku na kilometr, a vešly se tak s přehledem do limitu 80 miligramů, ve skutečném provozu stouply v průměru na 212 miligramů.

„Výsledky měření představují jasné indicie pro to, že software motoru je spojen s nepřípustným zařízením, které vypíná čištění,“ uvedl na tiskové konferenci v Berlíně šéf Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch. Testovaný automobil podle něj při otáčkách vyšších než 2 000 za minutu redukuje čištění emisí a kolem 3 500 otáček za minutu ho vypíná. To má organizace za naprosto nepřijatelné.

Deutsche Umwelthilfe výsledky měření předala německým úřadům. Očekává, že je přezkoumají a případně danému typu vozu odeberou povolení k provozu.

Skandál s emisemi se dosud týkal zejména koncernu Volkswagen, který do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software, jenž umožňuje manipulovat s emisemi tak, že jich auta při jízdě produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech.

Automobilka BMW dnes odmítla, že by používala podobné metody. „Rozhodně se bráníme proti vzneseným obviněním a odmítáme je. Vozidla skupiny BMW nejsou manipulovaná,“ uvedl v tiskovém prohlášení člen představenstva automobilky Klaus Fröhlich, podle něhož to znovu a znovu dokázaly testy po celém světě.

Autoři: ,

Nejčtenější

Jawy jsou zas snem Indů. Perak se s velkou slávou vrací

Detail indické JAWY 300

Je neděle a v novém motosalonu Jawa v indickém Džajpuru je rušno. Čtyři zaměstnanci se nestačí otáčet. Na barové...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Autofotka týdne: Punková octavia hvězdou pražské autovýstavy

Hot rody na výstavě Autoshow Praha 2019

Kvůli tomuto exponátu stojí za to vyrazit do Letňan na výstavu Autoshow Praha, která probíhá o tomto víkendu. V zadním...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Ojeté VW, škody a toyoty si cenu drží, nejvíc padá u aut z Francie

Ilustrační snímek

Trh mladých ojetin stále roste a pravděpodobně tomu tak bude i nadále. Zejména pokud dojde k avizovanému zdražování...

Další z rubriky

Point zéro: všechny francouzské cesty vedou k Notre-Dame

Point zéro (bod nula) je místo na náměstí Place du Parvis-Notre-Dame před...

Point zéro, tedy francouzský bod nula, je přímo před vchodem do pařížské katedrály Notre-Dame. Do dlažby vetknutá...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Od Alfy Romeo k Žigulíku. Víte, jak vznikala slavná automobilová loga?

Ferrari

Mohli jsme se chlubit svým novým horchem, balit dívky na sporťák SS a podivovat se nad geniální jednoduchostí vozítka...

Najdete na iDNES.cz