Diskuse k článku

Test ADAC šokoval: Nové diesely jsou extrémně čisté

Dieselové motory čelí poklesu prodejů, postupně mizí z řady automobilů. Nekoupíte si ho třeba ve Škodě Fabia, ale ani v žádném novém Porsche. Řada měst především v Německu plánuje nebo už omezila vjezd dieselových aut do center měst. Důvodem jsou především emise dusíku NOx.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e12t39r 55V11l41a32d53i23m55í60r 47Č82e70r16m52á87k 8173477375464

Krásná čísla;-), to už tady bylo. Jenže pak to jede před vámi do kopce, šlápne víc na plyn a jste v oblaku sazí;-€. Zrovna včera za novým Passatem s německou značkou. Ten, jak předpokládám, DPF filtr měl:-P.

+2/−1
7.10.2018 8:15

J33o79s60e18f 10V70a25l38a 9740373233503

NOx vznikaji pri jizde na volnobeh z kopce, pri extremne chude smesi. A nejsou videt. A Vase auto vytvari uhlikove mikrocastice (ne NOx), i kdyby ho jenom tahl na lane ( vznika treba oderem pneumatik)

A NOx vznikaji taky paradoxne tim, ze puvodni normy nutily kontruktery snizit CO2.

0/−1
7.10.2018 12:57

P30e75t69r 61V33l38a77d65i51m34í27r 66Č17e59r77m58á41k 8543747205314

Ale já jsem vůbec nepsal o oxidech dusíku. Jen jsem komentoval to, že i za nejmodernějšími dieselovými auty se při prudší akceleraci objeví oblak sazí.

A co se týče otěru (nikoliv oděru ;-)) pneumatik, tak z mých pneumatik se otírají spíše různé typy kaučuku než uhlíkové mikročástice8-o;-D.

+3/−1
8.10.2018 9:35

R28o73m32a78n 47Š11e70s17t24á48k 5284469963613

A kaučuk je co, milý Čermáku? Sloučenina uhlíku a vodíku.

Možná byste se měl méně smát a víc si zjišťovat informace. ;-)

0/0
15.10.2018 21:54

P94e45t89r 63Č78e68r70m94á97k 9628925109500

Jo to je sice pravda ale to jsou vesměs skutečně pouze saze, oproti oxidům dusíku sranda.

0/0
12.10.2018 15:23

J91a66n 96D29u61d13e28k 2120112477813

BMW umí dělat motory

0/0
4.10.2018 19:14

P85e36t17r 58K36l85o98s 3302199964821

... eurobolševická hysterie! nic víc ... !!

[>-]Rv

+3/0
4.10.2018 14:02

P22e50t90r 95K51l60o32s 3752689854461

... eurobolševickobruselská hysterie! nic víc ... !!

EURv

+3/−1
4.10.2018 14:01

J59i77ř49í 27S29c65h43w78a59c92h 8978174778516

Pleteš si pojmy a dojmy.

Bolševik na nějakou ekologii vždy totálně kašlal, protože na ni neměl prachy :-P

+1/−1
5.10.2018 23:02

J60o21s68e22f 62V72a89l53a 9190533553373

to je sice pravda, ale "zeleni" nejsou nic jineho nez kryptokomuniste. V zasade mezi zelenymi a komunisty je meine zasadnich rozdilu, nez se ve skutecnosti muze zdat.....

+1/−1
7.10.2018 13:03

J65i60ř66í 78S34c77h95w48a76c38h 8198184658426

a co mají tedy společného?

0/0
8.10.2018 0:01

Z85d40e46n88ě24k 42M23o54r89á49v63e62k 5157238568163

Zaštiťují se něčím, co morálně ospravedlňuje jejich činy. Ochrana přírody, ochrana proletariátu. Obojí si přece ochranu zaslouží a tak v jejím jménu můžeme dělat vlastně cokoli. Menšina se musí podřídit většině, jako menšinu si podle potřeby vybereme vždy někoho, kdo se nám nelíbí a ta většina nás podpoří, protože je to v jejím zájmu. Nikdo nám do toho nesmí kafrat, co na tom, že většinu věcí děláme naprosto špatně.

0/0
10.10.2018 9:45

J68i94ř71í 90S98c81h22w80a68c29h 8218384738326

Takže jsi popsal principy demokracie a prošpikoval to demagogickými bláboly jako příroda = proletariát, nikdo nám do toho nesmí kafrat.....

Takovým způsobem (s vhodnou modifikací) lze za kryptokomunistu prohlásit prakticky kohokoliv, včetně papeže a Trumpa.

0/0
10.10.2018 11:41

Z12d59e55n30ě85k 59M16o30r39á22v24e21k 5707268248703

Houbeles. Právě to co jsem popsal, tak demokracii popírá. Oni mají něco, co je potřeba chránit bez ohledu na názor většiny. Přece životní prostředí je něco, bez čeho nelze žít a oni to chrání, takže žádné hlasování. Kdo se tomu postaví, tak je veřejný nepřítel, zavřít (v lepším případě). Ještěže u nás zelení téměř chcípli, stačí vidět to, co dělají v Německu a potažmo EU. Bojují o každý pitomý gram CO2 u spalovacích motorů, ale atomovky pozavírali a spalujou zemní plyn a uhlí. Je to na hlavu postavené a pořád se to zhoršuje. Přitom auta produkují jen procenta (snad méně než deset procent) celkového CO2, takže jakou to má logiku? Zelenou.

0/0
10.10.2018 12:36

J71i81ř91í 69S69c23h46w73a43c13h 8288654308946

Ty na tom s logikou nejsi lépe. Máš v tom nějaký zmatek, nejdřív jsi napsal , že menšina se musí podřídit většině, teď píšeš, že je to naopak.

A koho zelení zavřeli za nesouhlas, to by mne opravdu zajímalo?

Aha jaderný elektrárny.....;-D

Takže to, že někdo dokáže prosadit svoje názory znamená, že je automaticky kryptokomunista, třeba ten papež, nebo Trump.

0/0
10.10.2018 14:33

Z30d83e79n67ě47k 14M17o84r37á95v10e47k 5657588768863

To s tou menšinou jsem myslel, že tu menšinu si ti zelení vyberou. Takže majitelé vozidel se spalovacími motory se musejí podřídit všem, je i v jejich zájmu, aby neničili atmosféru. To, že jsou tu mnohem významnější producenti CO2 nehraje roli, každá trocha se počítá. To zavírání od zelených by přišlo časem.

Hele, nejsem politolog, ale prostě vidím paralely mezi zelenejma a rudejma. Možná to nedokážu jednoduše vysvětlit, ale je to prostě můj názor.

A že nemám rád zelený (víceméně z popsaných důvodů) ještě neznamená, že nechci chránit životní prostředí. Jen se mi nelíbí, jak se to dělá pod taktovkou zelených. Neřeší se zásadní věci a ty drobnosti, do kterých šťourali, rozhasili. Takže místo relativně neškodných atmosférických benzínových motorů máme města plná dieslů, které vypouštějí sice méně CO2, ale mnohem škodlivější saze a NOx. A DPF filtry to moc nenapravily, jen stoupla spotřeba a tím CO2, regenerace filtru je přeměna sazí na další CO2. No a z výfuků lítají menší saze, které projdou hlouběji do plic a škodí tak více.

A pokud si pamatuju, tak v diskuzích o elektromobilech se shodneme bez problémů.

0/0
10.10.2018 14:47

Z21d94e65n96ě56k 39D46u14f62e87k 2224804858

ADAC možná a s to Vámi souhlasím měřilo za ideálních podmínek. Rozhodně si nemyslím, že by ADAC či TUV v Německu protežoval značku, naopak do nich často šije a to co se týče statistik spolehlivosti vs stáří vozu

+2/0
4.10.2018 12:58

J81o41s50e10f 44V91a39l41a 9120783203633

text clanku Až na Hondu Civic Diesel splnila všechna vozidla normu 168 mg/km, která je povolená při testu RDE v reálném provozu......

takze test byl provaden asi i v realnem provozu, ne ?

0/0
7.10.2018 13:05

E85m53i94l 69M31i56n87á96ř 7550919329987

Nová auta jsou OK! Policie by měla zabavovat techničáky těm s vymontovaným filtrem. Dle výzkumu ČVUT v Praze 5-10% aut vyhulí polovinu emisí, ta je třeba dostat z provozu. Měřit to jde viz:

https://auto.idnes.cz/benzin-motor-filtr-pevnych-castic-dr6-/automoto.aspx?c=A180206_012736_automoto_fdv

+5/−1
3.10.2018 12:35

P32e47t90r 47Č75e14r58m90á35k 9988555649590

Měřit to jde akorát na stanici emisí, to orientační měření co provádělo čvut bylo naprosto k ničemu (a taky se mu každý vysmál), protože absolutně nebylo schopné rozlišit z jakého auta emise jsou a už vůbec ne zdali má mít filtr z výroby nebo ne..

+3/0
3.10.2018 12:41

E47m31i66l 46M55i18n25á55ř 7420699849517

No a kde je problém? Orientačním měřením zjistit, že auto moc hulí, zabavit techničák, poslat ho na emise a tam mu techničák vrátí nebo nevrátí.

To samé by se mělo dělat s hlukem.

+4/−1
3.10.2018 12:47

P43e40t40r 34Č83e40r89m18á50k 9768955109910

Orientační měření nezjístí nic, jen jaká je v dané lokalitě emisní zátěž, nejsou právě nijak schopni rozlišit které konkrétní auto kouří nadlimitně. Na základě toho pak pochopitelně nelze nikomu nic brát a někam ho posílat.

+2/0
3.10.2018 12:52

E65m97i30l 28M38i86n97á39ř 7200839359317

Vy jste typický "nejde to". To je přece jasné, že auto musíte zastavit, abyste řidiče a auto mohl zkontrolovat.

U silnice měřák a vizuální kontrola vytypuje auto. Kus dále na parkovišti zastaví hlídka s měřákem podezřelé auto a pak zabavují a posílají na emise ...

+2/−2
3.10.2018 13:05

P59e10t82r 17Č53e88r76m15á95k 9418735279660

Nikoliv, pouze usazuji vaše vzdušné zámky do reality ;-) Znovu - měřák u silnice žádné auto nevytipuje, to lze někde na jednoproudé okresce s provozem nula, v běžném provozu nikoliv. Hlídka samozřejmě může zastavit libovolné auto, zabavovat nic nemůže, ale může nařídit návštěvu emisní stanice - pakliže je v zákonem definované blízkosti. Pakliže tam bude auto v nepořádku, tak pouze ztrácí technickou způsobilost a do 30ti dnů se musí dostavit na opakované měření.

Vy jste nějak zasedlý na zabavování techničáků, ale socialismus skončil a dnešní policie se musí řídit platnou legislativou R^

+5/0
3.10.2018 13:11

E51m68i64l 56M18i69n34á65ř 7540899209937

Jenom, mi šlo o to, že se mluví o nových autech, jak jsou čistá. Ale problém je u 5-10% starých aut. Jestliže jsou emise zdraví škodlivé a vypouštějí se tam, kde jsou lidé, pak by nás měli ochránit před ohrožením zdraví ti, co to mají v popisu práce. Nástroje si musí opatřit u techniků a legislativců. A nešlo mi o všechna stará auta. Jde mi speciálně o podvodníky s vymontovaným filtrem pevných částic. Jestli to se smí a nejde to postihnout, pak je to marné. A cesta bude tedy opačná budeme chodit s maskami a osobními čistícími stanicemi na vzduch my, co chceme být zdraví.

+2/−1
3.10.2018 13:55

P36e14t82r 85Č21e33r55m15á13k 9338395169110

To u kolika aut je problém nikdo neví, to jsou jen vycucaná čísla z prstu, žádná relevantní statistika kolik aut z jaké věkové či emisní kategorie má něco v nepořádku pochopitelně neexistuje.

Nikdo pak nezpochybňuje že se nemá dbát na dodržování emisí, ale nelze to prostě dělat nějakou hurá akcí kde s jistotou bude efektivnost mizivá. To je totiž přesně ten problém na kterém vyhořelo to výše uvedené měření - filry jsou povinné až od roku 2011, do té doby tedy existují auta jak s ním tak bez něj, a odlišit to samozřejmě jen tak na dálku podle pohledu nelze.

+1/0
3.10.2018 18:47

L95u87d29v94í94k 33G33a13j61d85o28š42í82k 2115243114642

To je sice všechno hezké, ale nejde to vymáhat neoprávněnou perzekucí. Spíš je nutné různými ekonomickými tlaky donutit majitele takových aut, aby se jich sami dobrovolně zbavili. K tomu třeba směřují zákazy vjezdu do center měst, nebo ekologické plakety s poplatky. Všechno je to ale pořát na dlouhé lokte.

Spousta lidí si totiž neuvědomuje, že když Euro 5 v roce 2009 donutilo osadit všechna naftová auta DPF, tak že efekt tohoto opatření se plně projeví až někdy v roce 2030.

+2/0
3.10.2018 23:06

R15a19d71i22m 26P83o93l28á83š18e27k 9226623289389

Jaktože to jde třeba v Rakousku? Podle mých informací tam jsou schopni podezřelé auto bez problémů zastavit a potom buď napařit pořádnou pokutu, pokud auto není "trochu" v pořádku.

Nebo pokud je "hodně" v nepořádku, tak jsou schopni nařídit okamžité odstavení auta a jeho dovoz domů potom jedině na valníku.;-D

+2/0
4.10.2018 9:32

P57e55t21r 81Č14e70r58m66á85k 9908745289630

A co jde v Rakousku? Odstavit auto za evidentně špatný technický stav jde i u nás R^ Naopak ve zmíněném případě jsou ješté bezmocnější než česká policie - ta může odeslat auto na nejbližší emise, rakouská pochopitelně české auto nikam poslat nemůže a aby ho mohla odstavit tak musí být skutečně závažné porušení technického stavu, což v případě emisí resp filtru nejsou prakticky schopni prokázat.

0/0
4.10.2018 10:23

Z53d38e31n41ě13k 47M27o30r44á87v79e13k 5357758208243

Jako záminku mohou použít zásah do výfukové soustavy.

0/0
10.10.2018 9:57

P16e90t97r 67Č89e83r37m89á42k 9958935569520

To by muselo být opticky zřetelné že tak někdo učinil, což ve většině případů dnes už není (doba rozpáraných filtrů a svárů přes půl potrubí je dávno pryč).

0/0
12.10.2018 15:29

L84u31d51v65í39k 74G55a86j85d18o25š10í17k 2235663414782

A kdo myslíte že bude platit škodu, až měření STK ukáže, že zadržení techničáku bylo neoprávněné?

+5/0
3.10.2018 22:57

J78a93r47o51m79í10r 75K60r73á68l 4110419984169

No a pokud na emisích to auto projde, kdo bude platit vzniklé škody ? Vy ?

+1/0
4.10.2018 8:43

R53a70d76i58m 66P37o46l94á11š64e37k 9306813829669

Zdali auto má mít filtr z výroby nebo nemá, na to jsou přece číselníky typů a sérií výrobních čísel. Přirozeně musí je dodat výrobce auta.

0/−1
4.10.2018 9:28

P81e70t69r 57Č62e27r98m18á11k 9158305759150

Na to žádné číselníky nejsou, ale je to vyznačeno na typovém štítku auta. Ten samozřejmě není zvenči viditelný a už vůbec ne zdálky.

+1/0
4.10.2018 10:24

P64e16t54r 54Č85e12r71m39á40k 9638105139410

A čím proboha šokoval? Šokující by bylo naopak kdyby to bylo jinak, vzhledem k tomu že po mediálních kauzách byl na oxidy dusíku kladen velký důraz i ve formální rovině v rámci metodik měření a i norem samotných, tak to jinak ani dopadnout nemohlo.

Proto také většina z těch měst co uvažují o nějakém omezení dieslů v centru (což je naopak samo o sobě naprostá menšina měst), uvažuje pouze o rovině zpřísnění klasických emisních zón a zavedení modrých plaket které novější diesly bez problému splní, nikoliv plošném zákazu dieslů v centru. ;-)

+2/0
3.10.2018 12:17

M82a92r82t23i59n 28K92a92r91á96s40e82k 9458873538628

Me by zajimalo jak ty medialni kauzy ovlivnily ty starsi auta, ktera byla vyrobena davno pred nimi? :-D

0/0
4.10.2018 10:02

P75e53t45r 61Č40e40r93m19á81k 9438785209360

A jak by je měla ovlivňovat? ;-)

+2/0
4.10.2018 10:25
Foto

P51e16t68r 53J31a44r16o34š 6863552121

Az ze silnic dostanou vsechny stary Avie, Liazky a Tatry, po kterych je dymu jak u Verdunu, tak jim budu nejakej boj proti emisim verit.

+2/0
3.10.2018 12:00

J81a21n 72H18a23v70r50d23a 2278766631208

tak předevčírem jsem jel za truckem - celkem "novým" Volvem, a to tedy vypouštělo kouře tak za 100 aut.

Napadly mě přitom úplně stejné myšlenky - vzhledem k tomu, jaká je intenzita nákladní dopravy, že ten ukrutnej boj proti osobákům (néé že by mě neštěvaly ty hodně kouřící osobáky) je fakt směšný...

+2/0
3.10.2018 12:59

J63i51ř10í 52S97c72h40w25a48c81h 8668504908706

co si pod tím "ukrutnej boj proti osobákům" mám představit?

0/−1
3.10.2018 13:14
Foto

P39e24t53r 47J37a88r96o43š 6793292661

Treba normy EURO, ktere vyustily v dieselgate.

+1/0
3.10.2018 14:21
Foto

J84i94ř20í 92B64a92b59i86n94s15k12ý 7307909178611

jediné co tuším je že benzín vynáší víc než nafta a tak se všichni tváří jako zachránci planety a přitom jde jen a jen o prachy ,jaké normy platí v Číně ? Indii ? Africe? notabene v USA ? na ALjašce a to nemluvím o Rusku ??? takže sqvadra v Evropě to zachrání ? nevím nic o tom že by nákladáky přecházely na benzín , že by lokomotivy tankovaly čistý petrolej , že by se přenosová soustava mohutně budovala aby byl dostatek elektřiny pro elektroauta , je to jen švindl jak vydělat prachy donutit lidi hodit nafťáky do kovošrotu a nakupovat benzíňáky , marketingové triky

+2/0
3.10.2018 11:54

P55a39v62e98l 54M32a27t51o41u36š69e79k 4498740224

No tak samozřejmě, že nejvíc bordelu ve vzduchu, který dýcháš, udělá znečištění přímo v místě...

+2/0
3.10.2018 11:57

R30a71d80i84m 23P76o29l32á82š88e16k 9626943659369

Oxidy sdusíku jsou lokální znečištění. Nestačí se rozšířit, protože prvními srážkami se skoro všechny oxidy dusíky dostanou na zem ve formě kyseliny dusičné či dusičnanů ( pokud je v ovzduší amoniak) rozpuštěných ve srážkové vodě.

0/0
4.10.2018 9:36

M92a61r39t75i42n 67K79a79r73á44s67e53k 9788663948228

No v USA jsou normy prisnejsi - i proto se tam v osobacich temer nevyskytuji diesely ( je obtizne a drahe je s naftou splnit u maleho auta). Jinak ty emise z aut jsou hlavne lokalni problem, tzn uvaha ze kdyz to v indii neresi, tak se budeme dobrovolne travit i v evrope mi prijde lehce zcestna. Staci vyjit par km za mesto a o nejakem znecisteni z aut ani nevite, zatimco ve mestech ne to nekdy "o drzku" to dychat...

0/−1
4.10.2018 10:04

L20u22k81á83š 39S48l15a93n83i36n17a 1781203483681

Tady mas hezka videa z USA :-) https://www.youtube.com/watch?v=DtZ0LlDtP7A

0/0
7.10.2018 20:42

P32e85t14r 42K17n50ě73b42o54r50t 3911160

Tak ono se podvádí na miliónech aut a najednou to je za pět minut vyřešený. Mno...to zase bude nějaká bouda.

0/0
3.10.2018 11:53

J50i55ř33í 50S65c87h76w95a49c22h 8808964538556

Tak vzhledem k tomu, že dieselgate se týkala motorů s euro 5 a euro 6 a SCR tu máme cca čtvrtým rokem, tak ta tvoje pětiminutovka bude o hodně ale opravdu o hodně delší.

0/−1
3.10.2018 13:20

L45u91k16á59š 10S68l35a74n44i66n73a 1331873713461

SCR tu mame jiz 8let.

0/0
7.10.2018 20:31

Najdete na iDNES.cz