

Nový německý kancléř by potřeboval stejně neprůstřelnou koalici, jako je jeho služebák. Elon Musk již fušuje do řemesla i Schwarzeneggerovi a Horstu Fuchsovi. Tatra 815 definitivně skončila, přesto zůstává královnou pískovišť. S lehkým nadhledem jsme se v našem autozápisníku ohlédli za únorovým děním v autobranži.
Autor: Mercedes-Benz
Texaský masakr Mileiovou motorovou pilou? Elon Musk, šéf Tesly a nový „řezač nákladů“ v administrativě Donalda Trumpa, dostal od argentinského prezidenta Javiera Mileie originální dárek – zbrusu novou velkou motorovou pilu „na byrokracii“. A možná tak trochu připomínal Arnolda Schwarzeneggera, legendu světové kulturistiky a filmového Terminátora, který se v reklamě na zahradní nářadí ohání motorovkou a vemlouvavě říká: „To zvládnete!“.
Autor: Reuters
Horst Fuchs by záviděl. Vypadalo to skoro jako na nějakém teleshoppingovém dýchánku. Tak se možná brzy od „Muskinátora“ dočkáme nějaké předražené edice motorové pily od jeho firmy The Boring Company, o jehož plamenomet se lidé téměř poprali.
Autor: ČTK
Konec legrace? U Porsche si rádi hrají s číselným a typovým označením modelů, která tak mnohdy dostávají až mystickou příchuť. Na počest ikonického modelu 911 automobilka rozdělila svůj základní kapitál na 911 milionů firemních akcií a vynalézaví byli u Porsche i při stanovování bonusů pro své zaměstnance. Za rok 2015 se jednalo o částku 8 911 eur, o rok později si pak zaměstnanci přilepšili o 9 111 eur. Proto možná Porsche trochu překvapilo, když oznámilo, že v příštích čtyřech letech zruší 1 900 pracovních míst. Nechceme radit, ale nemělo by to být spíše 1 911?
Autor: Porsche
Čínský dráťák. Vlajková loď čínské značky Nio s označením ET9 dostala řízení steer-by-wire (po drátě), tedy bez mechanické vazby. Je to pokrok, byť Jára Cimrman by k tomu nejspíš poznamenal: „Zkuste to bez drátů, milé Nio“.
Autor: Nio
V Kopřivnici vyrobili vyrobili 26. února poslední kus Tatry 815, jednalo se o vůz s pořadovým číslem 158 065. Velcí kluci tedy už mají utrum…
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
… zatímco ti malí o svůj stroj, díky kterému se stávají králi pískovišť, naštěstí nepřijdou.
Autor: Teddies
Friedrichův Merzcedes. Příští německý kancléř Friedrich Merz slíbil, že podpoří autoprůmysl a bude podporovat i spalovací motory. Však se také bude, stejně jako jeho předchůdce, vozit na zadním sedadle obrněného dvanáctiválcového Mercedesu S 680 Guard.
Autor: Mercedes-Benz
Merzovo auto odolá střelám ze samopalu ráže 7,62 x 54 R, explozím ručních granátů, ale až 12,5 kg výbušnin. Nový kancléř tedy nemůže mít odolnější auto. Je ale otázkou, jak neprůstřelná bude koalice, kterou nakonec sestaví.
Autor: Reuters
Mercedes-Benz S 680 Guard navenek téměř nedává svoji speciální funkci znát. S pomocí dvanáctiválcového motoru s výkonem 450 kW (612 k) dokáže jet rychlostí až 190 km/h a díky speciálním run-flat pneumatikám Michelin PAX může po defektu absolvovat až 30 kilometrů. Výroba jednoho kusu trvá dlouhých 51 týdnů a přijde na téměř 12 milionů korun, tedy dvakrát tolik než Mercedes-Maybach 680.
Autor: Mercedes-Benz
Nedílnou součástí konstrukce jsou dvě tuny pancíře a samotné čelní sklo váží 120 kilogramů, jedny dveře potom plných 240 kg. S jejich ovládáním pomáhají servopohony. Při testech byly poprvé použity takzvané biofidelické figuríny, které svým složením realisticky napodobují lidské tělo.
Autor: Mercedes-Benz
Skla jsou 10 cm tlustá a každé má hmotnost 50 kg. K jejich ovládání se nepoužívají elektromotorky, ale hydraulický systém.
Autor: Mercedes-Benz
Hamilton Power pro koníka. Týmy formule 1 ukázaly své monoposty pro novou sezonu. V případě Scuderie Ferrari HP fanoušci prý nelibě nesou, že je reklama HP na bílém podkladu v zadní části vozu, která patří počítačové firmě Hewlett Packard, zase větší. Možná by tedy udělali lépe, kdyby si tuto zkratku „překládali“ jako Horse Power (Koňská sílka) nebo v souvislosti s novou akvizicí v týmu třeba Hamilton Power. Capito?
Autor: Reuters
Sázka na formuli 1. Společnost Allwyn ze skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka, což je bývalá Sazka, se stala oficiálním partnerem týmu McLaren i celého šampionátu formule 1. Jedná se o víceleté partnerství, pro koho to bude výhra, se tedy ukáže až za několik let.
Autor: Allwyn
Americké autokino. Kalifornský start-up EVision začal nabízet pro některé tesly širokoúhlý LED displej, který lze umístit na přídi a lze na něm promítat rozličné vizualizace. Třeba z tesly udělat na chvíli maserati…
Autor: EVision
… nebo bugatti. Širokoúhlý LED displej vyjde na 60 000 až 72 000 Kč a jeho instalace zabere kolem dvou hodin práce.
Autor: EVision
Zobrazení se ovládá přes aplikaci v chytrém telefonu. Z Tesly Model Y se tak může během okamžiku stát třeba... rolls-royce!
Autor: EVision
Kruhy před očima. Audi znovu v krátké době mění označování svých modelů. Nejdříve loni zrušilo označování motorové verze dvojčíslím, které přibližně definovalo určité výkonové rozpětí, ale nijak nesouviselo s objemem motoru. Bez tabulky po ruce jste si tak připadali jako prvňáček v AZ-kvízu. A nově v Ingolstadtu přehodnotili i záměr dát lichá čísla autům se spalovacími motory a sudá pro elektromobily. (Staro)nově tedy bude číslo v označení určovat místo v hierarchii modelové řady.
Autor: Audi
Snaha tu byla, ale… Volvo čelí v Číně skandálu, ve kterém je řejmě nevinně. Falešné reproduktory nainstalované v sedanech S60 jsou totiž „fejkové“. Místo nápisu Bowers & Wilkins totiž reproduktory u řady aut na sobě mají různě zkomolené názvy jako Bovvers & VVilkins či Bowers & VVlikins. Podle všeho se jednalo o iniciativu samotných prodejců, kteří tyto symboly špičkového poslechu sami namontovali jako bonus svým zákazníkům. Dopadlo to ale podobně jako v případě falešných adidasek.
Autor: Caradisiac
Pohádka pro drsňáky. Americká značka pick-upů RAM se odvázala a v rámci Superbowlu přišla s reklamou s názvem „Zlatovláska a tři náklaďáky“. Tvůrci vsadili na klasickou pohádku, v níž nechybí drak chrlící oheň, sopky chrlícími plameny, obří medvědi a samozřejmě ani lžíce ovesné kaše. Dětem ji ale radši nepouštějte, je docela drsná, zřejmě jako ty pick-upy…
Autor: RAM
Doktorská jízda. Automobilka BMW se rozhodla oslavit 46. narozeniny Valentina Rossiho dvěma speciálními modely BMW M4 CS na počest „doktora“. Bývalý motocyklový závodník je žijící legendou. Poté, co v roce 2021 pověsil svou motocyklovou helmu na hřebík, začal s BMW M4 závodil v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech.
Autor: BMW
Model M4 CS Edition VR46 vznikne ve dvou verzích (Sport a Style), přičemž obě jsou omezeny na 46 kusů. Devítinásobný motocyklový šampion Rossi se prý podílel i na jeho vývoji. Škoda, že podobná auta nejsou na předpis...
Autor: BMW
Všichni zákazníci, kteří si jej zakoupí, budou mít příležitost setkat se s „doktorem“ zúčastní se BMW M Driving Experience v závodě na okruhu Misano.
Autor: BMW
Snové auto roku v ČR. Anketa Auto roku 2025 v České republice skončila velkým překvapením. Škoda Kodiaq oproti očekáváním zůstala o pověstný „fous“ druhá za vítězným Mercedesem třídy G se základní cenou na úrovni 3,4 milionu korun. Jedná se tak již o druhý triumf stuttgartské značky, neboť loni dominoval Mercedes třídy E. Vzhledem ke kupní síle obyvatel ČR se tedy, pokud se jedná o další finalisty, jedná spíše o jakési Snové auto roku v ČR.
Autor: Mercedes-Benz
Géčko bude mít bratříčka! A skoro to vypadá, jako by se u Mercedesu rozhodli Čechům svůj špičkový terénní model zpřístupnit. Stuttgartská značka totiž na tiskové konferenci ke svému produktovému plánu zveřejnils obrázek, který ukazuje celou strategii třídy G, kde jsou kromě produkčních modelů vidět i speciální projekty a také mnohem dostupnější model s malým písmenem „g“.
Autor: Mercedes-Benz
Malé géčko si ale lze koupit již dnes. Jen vám nesmí vadit, že je to po konstrukční a technické stránce malý japonský off-road Suzuki Jimny. S body kitem od firmy DAMD ale vypadá senzačně, navíc se jedná o poměrně dostupnou záležitost.
Autor: DAMD
Stylově na golf. V americké aukční síni Mecum se navíc nově objevila ještě menší obdoba Mercedesu třídy G. Bodo G-Wagon je ale vlastně převlečený golfový vozík s elektrickým pohonem, maximální rychlostí 56 km/h a dojezdem 130 km. I na grýnu tak můžete vypadat velmi stylově.
Autor: Mecum Auctions
Géčko za půl mega. Bodo G-Wagon se nabízí v americké aukční síni Mecum s vyvolávací cenou 530 tisíc korun.
Autor: Mecum Auctions
Ami s retro body kitem. Další ročník jednoho z nejvýznamnějších světových veletrhů klasických automobilů Rétromobile v Paříži přinesl mnoho zajímavého. Premiéru tam měla i retropřestavba Citroën Ami od italské firmy Caselani.
Autor: Caselani, ČTK
Body kit pro Citroën Ami dává tomuto malému elektrickému modelu klasický vzhled inspirovaný designem dodávky Citroën HY z vlnitého plechu.
Autor: Caselani, ČTK
Přestavba a design je výsledkem spolupráce mezi designérem Caselani Davidem Obendorferem a týmem z designcentra Citroënu pod vedením Pierra Leclercqa.
Autor: Caselani, ČTK
Virtuální lev. Designéři ze studia Peugeot Design Lab představili nový digitální koncept kombi Peugeot 504 Break, a to hned ve třech retro-futuristických variantách. Všechny jsou inspirované autem, kterým francouzská rapová skupina 113 přijela v roce 2000 na pódium předávání hudebních cen Les Victoires, kde získala dvě ceny.
Autor: Peugeot
Koncept Peugeot 504 v šedé barvě a s modrými zadními dveřmi a zavazadly na střešním nosiči má v kabině pestrobarevného čalounění a gramofon umístěný pod palubní deskou. Jedná pouze o virtuální cvičení ve formě pocty, produkční verze se v dohledné době nedočkáme.
Autor: Newspress
Varianta v růžové barvě má výrazné aerodynamickými doplňky a má prý evokovat speciály pro závody na americký vrch Pikes Peak. V tomto případě má dojít ke stavbě skutečného vozu.
Autor: Peugeot
Varianta v růžové barvě má výrazné aerodynamickými doplňky a má prý evokovat speciály pro závody na americký vrch Pikes Peak. V tomto případě má dojít ke stavbě skutečného vozu.
Autor: Peugeot
Varianta v růžové barvě má výrazné aerodynamickými doplňky a má prý evokovat speciály pro závody na americký vrch Pikes Peak. V tomto případě má dojít ke stavbě skutečného vozu.
Autor: Peugeot
Varianta v růžové barvě má výrazné aerodynamickými doplňky a má prý evokovat speciály pro závody na americký vrch Pikes Peak. V tomto případě má dojít ke stavbě skutečného vozu.
Autor: Newspress