Výroba elektroaut začíná být pro většinu značek opravdu velký průšvih. Euforie rychle vyprchává. Elektrické startupy jsou po obřím boomu a nerealistickém růstu hodnoty na odpis. Čerstvý případ bankrotující elektromobilky Fisker ukázal, kam až to může vést. Nedotažených aut se jejich majitelé zbavují i po nevýznamných poškozeních a pojišťovny je odepisují jako neopravitelné. Velké problémy má i americká firma Lucid, která dosud „pálila“ peníze saúdskoarabského investičního fondu. Tomu však už také dochází trpělivost.
Ale elektrická auta jsou ekonomickou zátěží i pro tradiční výrobce. Nadšenci do elektromobility si v Evropě i v USA už bateriové auto pořídili a další se do koupě těchto aut z celé řady důvodů zrovna nehrnou.
O financích se v souvislosti s elektromobilitou nikomu moc nechce mluvit. Výjimkou je Ford, který se již „pochlubil“, že prodělává na každém elektromobilu 2,3 milionu korun, což je dvojnásobek ve srovnání s loňskem.