- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nesvadejte to na nizkou efektivitu panelu. Duvody jsou 3:
1) energie na kazdy metr, ktera sem od Slunce priputuje
2) maximalni mozna ucinnost panelu je omezena kvantovou teorii
3) vyuzitelna plocha vozu
Zaver: prostor na zlepseni tam je, ale dvojnasoek proti soucasnemu stavu nelze ocekavat nikdy.
Nevím jak jiní , ale já mám Passata. V nijak extra výbavě. Stejně mi ho pravidelně někdo ojíždí klíčem z hecu. Nedovedu si představit co by asi dělali autu se solárama. Škoda, že tyhle věci z reálného života už zelení nevidí.
Žádný extra velký výkon z toho nedostanou, ale nějaký menší panel ve střeše bych uvítal i u spalováku. V létě při velkém rozdílu teplot venku a uvnitř by to mohlo pohánět větrák, aby se auto nevyhřálo na 50, ale třeba jen na 30, při odjezdu se to na spotřebě klimatizace dost projeví. A jinak udržovat nabitý akumulátor.
Mám pocit, že (omezené jen na to větrání) to svého času nabízeli do Superba, ale tenkrát se to moc nechytlo.
Takhle to májí právě některé Toyoty Prius a snad některé Lexusy.
A spalovací hateři mají žně.
V článku používají ještě NEDC, která je už tak stará jako když měl Žižka ještě obě oči.
Když už je o Americká auta ty mají reálnou normu EPA, nebo alespoň používat WLTP.
1300 km jízdy za rok , jako ženeme se do záhuby, pokud tohle někdo považuje za evoluci
"To se psal rok 2016 a celodenní stání vozu na slunci umělo do baterie přidat energii jen asi na 6 kilometrů jízdy"
...
"umí podle údajů výrobce za rok vygenerovat elektřinu až na 1 300 kilometrů jízdy."
no pokud umím dobře počítat, tak je to ještě podstatně méně, než u té staré neosvědčené
Zajímalo by mě, jak jsou na tom tyto panely s odolností proti poškrábání, ťuknutí, náraz apod. Žádné auto se v provozu tomuto nevyhne.
Mně se to nestává. Chybu bych viděl v řidičích.
A to se vyplatí. Dal bych solární panel každému na hlavu, může to pohánět třeba chytré hodinky nebo kardiostimulátor.
2m2, 1000W/m2, 20% účinnost, 2 * 2000 * 0,2 = 800W.
*100 hodin slunečního svitu = 80 kWh = plné nabití Tesly.
V zásadě tedy nepoužitelné, i přes takto přestřelené údaje o FVE vám přes den v reálu nedá ani 10% dojezdu.
Tam jde spíše, že lze mírně snížit spotřebu. Ale důležitější jestli to dává ekonomicky smysl. Tzv. jestli ty panely budu schopny pokrýt náklady za, které byly vyrobeny/prodány. A to v čase cele předpokládané životnosti vozidla.
Nejvhodnější aby to byli nějaké násobky, aby se pokryli i náklady na případnou recyklaci.
Dobrý nápad je to pro pohánění ventilace, když auto stojí na Slunci.
Když to bude dávat průměrně 250 W (zlaté oči, ve skutečnosti to bude tak desetkrát méně), tak za osm hodin, co je člověk v práci to vyrobí elektřinu asi na 10 km. To by mohla být cesta z práce domů. V reálu bude člověk rád, když pak na to dojede k prvnímu semaforu.
Možná spíš na slunci. Na Slunci bych to tomu autu snad ani nepřál.