Diskuze

Návrat solárních panelů. Nové elektromobily se jimi budou dobíjet

V dobách, kdy byly elektromobily jen futuristickou záležitostí, se u konceptů hojně experimentovalo s aplikací solárních panelů. V praxi se však neosvědčily, a tak je dnes elektrická auta nemají. Podle konstruktérů několika firem, od startupů po obří automobilky, to ovšem teď vypadá na jejich návrat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

J59i42r58i 14D76o30b29r40ý

25. 11. 2019 12:01

Nesvadejte to na nizkou efektivitu panelu. Duvody jsou 3:

1) energie na kazdy metr, ktera sem od Slunce priputuje

2) maximalni mozna ucinnost panelu je omezena kvantovou teorii

3) vyuzitelna plocha vozu

Zaver: prostor na zlepseni tam je, ale dvojnasoek proti soucasnemu stavu nelze ocekavat nikdy.

0 0
možnosti
MW

Nevím jak jiní , ale já mám Passata. V nijak extra výbavě. Stejně mi ho pravidelně někdo ojíždí klíčem z hecu. Nedovedu si představit co by asi dělali autu se solárama. Škoda, že tyhle věci z reálného života už zelení nevidí.

0 0
možnosti
Foto

Asi záleží kde žijete...

0 0
možnosti

Žádný extra velký výkon z toho nedostanou, ale nějaký menší panel ve střeše bych uvítal i u spalováku. V létě při velkém rozdílu teplot venku a uvnitř by to mohlo pohánět větrák, aby se auto nevyhřálo na 50, ale třeba jen na 30, při odjezdu se to na spotřebě klimatizace dost projeví. A jinak udržovat nabitý akumulátor.

Mám pocit, že (omezené jen na to větrání) to svého času nabízeli do Superba, ale tenkrát se to moc nechytlo.

3 0
možnosti
MG

M84i23r60e38k 65G93a15j92e36r

8. 11. 2019 16:06

Takhle to májí právě některé Toyoty Prius a snad některé Lexusy.

0 0
možnosti
PN

A spalovací hateři mají žně.

V článku používají ještě NEDC, která je už tak stará jako když měl Žižka ještě obě oči.

Když už je o Americká auta ty mají reálnou normu EPA, nebo alespoň používat WLTP.

0 1
možnosti
MN

1300 km jízdy za rok ;-D;-D;-D;-D;-D;-D, jako ženeme se do záhuby, pokud tohle někdo považuje za evoluci

0 0
možnosti
VM

"To se psal rok 2016 a celodenní stání vozu na slunci umělo do baterie přidat energii jen asi na 6 kilometrů jízdy"

...

"umí podle údajů výrobce za rok vygenerovat elektřinu až na 1 300 kilometrů jízdy."

no pokud umím dobře počítat, tak je to ještě podstatně méně, než u té staré neosvědčené

3 0
možnosti
LD

L79i17b50o39r 15D33a66n78ě78k

9. 11. 2019 10:58

A u vás 365 dní svítí hezky sluníčko?

0 0
možnosti
DK

Zajímalo by mě, jak jsou na tom tyto panely s odolností proti poškrábání, ťuknutí, náraz apod. Žádné auto se v provozu tomuto nevyhne.

1 0
možnosti
MG

M41i62r60e27k 17G55a15j92e92r

8. 11. 2019 16:07

Mně se to nestává. Chybu bych viděl v řidičích.

0 1
možnosti
JZ

A to se vyplatí. Dal bych solární panel každému na hlavu, může to pohánět třeba chytré hodinky nebo kardiostimulátor.

3 0
možnosti
PS

2m2, 1000W/m2, 20% účinnost, 2 * 2000 * 0,2 = 800W.

*100 hodin slunečního svitu = 80 kWh = plné nabití Tesly.

V zásadě tedy nepoužitelné, i přes takto přestřelené údaje o FVE vám přes den v reálu nedá ani 10% dojezdu.

1 1
možnosti
JP

Tam jde spíše, že lze mírně snížit spotřebu. Ale důležitější jestli to dává ekonomicky smysl. Tzv. jestli ty panely budu schopny pokrýt náklady za, které byly vyrobeny/prodány. A to v čase cele předpokládané životnosti vozidla.

Nejvhodnější aby to byli nějaké násobky, aby se pokryli i náklady na případnou recyklaci.

4 1
možnosti
FO

Dobrý nápad je to pro pohánění ventilace, když auto stojí na Slunci.

Když to bude dávat průměrně 250 W (zlaté oči, ve skutečnosti to bude tak desetkrát méně), tak za osm hodin, co je člověk v práci to vyrobí elektřinu asi na 10 km. To by mohla být cesta z práce domů. V reálu bude člověk rád, když pak na to dojede k prvnímu semaforu.

0 0
možnosti
FO

Možná spíš na slunci. Na Slunci bych to tomu autu snad ani nepřál.

3 0
možnosti