Zjevné nevýhody
Právě to je nevýhoda elektromobilů, které získávají energii ze slunce. Ta je sice téměř nevyčerpatelná, ale při současné efektivitě solárních panelů je jí prostě málo. Mraky nebo nevhodné roční období výrazně snižují efektivitu dobíjení. Ta se zrovna tak výrazně sníží, když auto stojí někde ve stínu, při zaparkování v garáži pak samozřejmě celý efekt solárních panelů padá.
Přitom jinak se dnes elektromobily dobíjí často právě při stání v garážích. Na druhou stranu je to právě jedna z nových cest, kterou mohou solární panely na elektromobilech přinést: auta se jednoduše budou mírně dobíjet tam, kde to jinak normálně není možné: třeba při parkování běžně na ulici, na sídlišti, kde dobíjecí infrastruktura zkrátka není a ještě dlouho nebude. U levného elektromobilu, jako je Sono Sion (nebo podivné tříkolky Aptera) to vlastně může být zajímavý argument, u drahého Lightyear One však jen těžko: kolik majitelů bude svůj vůz za čtyři miliony korun běžně přes den parkovat jen tak na ulici?
S pokrokem v technologii solárních panelů, který ukazuje Toyota, a širší aplikací panelů na voze, třeba na dodávkách s velkou plochou střechy i bočních panelů, by však mohly mít solární panely u elektromobilů nějaký smysl. Úplně je dobíjení nejspíš nezbaví, ale přinesou jim určitou (omezenou) autonomii i trochu zlevní jejich provoz.
Do doby, než se ale taková technika stane samozřejmostí, budou mít nejspíš pravdu ti, kdo se obávají o mechanickou odolnost takových panelů (co když přijdou kroupy?) a především ti, kdo tvrdí, že solární panely umístěné na střeše vašeho domu, které pak mohou sloužit nejen k dobíjení elektromobilu, ale i další spotřebě či dodávání elektřiny do sítě, jsou rozhodně lepším řešením.