Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Diskuse k článku

Elektromobilem na dovolenou? Klidně, ale potřebujete rychlonabíječky

Dá se s elektromobilem vyrazit do zahraničí? Během šesti dnů jsme za volantem Audi e-tron ujeli téměř čtyři tisíce kilometrů a projeli sedm evropských států. Jaké problémy jsme museli řešit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z43d39e63n58ě23k 62P25a90v48l24i89š 8445110566

Páni novináři jeli na výlet poněkud předraženým Audi e-tronem, jako chudák jezdím služebním A6 allroadem naftovým třílitrem. Rozdíl v ceně - úspora proti elektrice cca 400 tisíc. Při nájezdu 25 - 30 000 km ročně ten rozdíl ceny v naftě a servisu do další výměny vozu nespotřebuji. Audi e-tron proti klasice za více peněz nenabízí žádnou přidanou hodnotu, spíše za více peněz méně muziky.

0/0
15.1.2020 18:55

J43i82n18d11ř82i68c15h 24P51i41l38i87č23e90k 1963561581862

Můžu se zeptat, to je u dobíjecích stanic reálná cena za dobití a nebo stále dotovaná? A pokuď je dotovaná, jaká je reálná? cca....Ty dotované taky někdo musí zaplatit ne?:-/

+1/0
14.1.2020 15:33

J74o61s52e51f 75Š17o69l43t49e11s 8674478750223

Těch 8 Eur za dobíjení je zaváděcí cena sítě Ionity. Jak to bude časem se neví. Zpravidla to je tak, že v ceně auta je u prémiovek nabíjecí karta pro nabíjení rok či déle zdarma. Nicméně on to není žádný zásadní problém, protože pokud nejezdíte neustále po Evropě, ale spíše jen po republice, tak vás nějaké větší nabíjení vůbec nemusí trápit, z 99 % budete nabíjet doma v NT.

+2/0
15.1.2020 9:53

P26e16t86r 98H34á59j72e36k 4280272131474

Na dovolenou jezdíme 1100 km, ve dvou řidičích, bezpečnostní pauzy každé 2 hodiny (protažení, svačina, WC), každá pauza cca 30 minut. Jedno dotaknování cestou po ujetí cca 600 km.

Večer odjezd, brzy dopoledne na místě. Jedeme přes noc, rozsvícená světla nám nezkrátí dojezd o drahocené kilometry...

Průměrná spotřeba plně naloženého MPV (2x dospělý, 2x teenager, 1x dítě + opravdu plný kufr) - přepočítáno podle tankování - 5,3l /100 km nafty.

Tankování i se zaplacením trvá cca 15 minut, Stojanů je u běžné čerpací stanice 6 - 8 a i takse tvoří tu a tam malé fronty.

Představte si to nabíjení po cestě z Prahy do Chorvatska, kdyby polovina aut byla na elektrinu.

0/0
14.1.2020 14:49

M57a14r31t51i41n 43K80a79r96á41s28e50k 9818683318318

To se blbe predstavuje, svet za 30 let nejspise bude vypadat dost jinak nez dneska (a drive pulka aut na elektrinu nebude ani omylem).......

Jinak 1100 km, uz schopnejsi teslou das v pohode na 4-5 zastavky po 30 min (tj stejne jak tim dieselem).....

+2/0
14.1.2020 15:23

P35e41t65r 52H70á81j38e37k 4270572971654

ale jo, po ceste Praha-Zadar uz by se naslo cca 10 superchargeru. Takze se takova cesta naplanovat da. Ale to se bavime jen o Tesle. Diesel má tu výhodu, že si nemusim u dodavatele "štávy" předplácet tarif nebo dokonce kupovat jeho značku auta.

No, uvidime, co bude za par let. Zatim mi porad nejlepe vychazi diesel na jezdeni mimo mesto + MHD po meste... :)

0/0
14.1.2020 16:34

P28a55v85e60l 24V23a21l23e46n58t52a 7891331307983

U Tesly také můžete nabíjet s jinými auty ne? Jinak jak se píše v článku, během jednoho roku se situace rapidně zlepšila. Takže za pár let už by nemusel být problém, větší množství 300 kW nabíječek a už to bude srovnatelné s benzínem.

0/0
14.1.2020 18:03

V22í14t 25O33ž81a41n23a 1728638315534

Ne, u SuperChargeru může nabíjet jen Tesla.

+1/0
14.1.2020 21:42

K18a19r22e93l 17F10a79j58t 5188372581273

Já bych si u toho článku představoval krom informací o počtu nabíjení i čas který mi to vzalo - nikoli přes noc, ale to co jsem při nich strávil + čas zajížděk mimo trasu a k nim i jejich délku, skutečnou cenu nabíjení, protože při nabíjení za paušál se cena výrazně prodražuje, při tankování "na jistotu" (v článku je naopak zmíněno, že když pojedu na krev tak se dostanu až xy nízkou cenu), to zda se navržená trasa lišila - krom tankovacích zajížděk - od tras optimální s běžným autem a hodnocení (vč. subjektivního) nutně zvoleného ubytování, proti tomu co by bylo zvoleno bez tohoto omezení.

+4/0
14.1.2020 13:24

J70o72s16e85f 76Š39o31l60t37e56s 8424258130763

Ono by asi bylo dobré uvést, kolik z těch 23 nabíjení bylo na rychlonabíječkách typu Ionity a kolik jich bylo na běžných nabíječkách či zásuvkách zdarma někde u ubytování nebo přímo u akce.

+2/0
14.1.2020 13:26

L29u14d74m85i98l22a 29K57a47š65p23a83r50o88v59á 2149613899140

Nabíjení zdarma při ubytování? Pánbůh s hoteliéry...

0/0
15.1.2020 9:48

J75o66s16e20f 67Š17o86l85t90e32s 8564808640613

Ti hoteliéři to běžně nabízí jako součást ubytování. Je to normální služba.

0/0
15.1.2020 9:52

P90a96v12e38l 13O61t71i28s58k 2526581477

Ano zatím EV málo,

0/0
15.1.2020 12:10

M20i26l47o19s47l95a38v 63D22o72u53b46r68a75v40a 1151429705564

možná elektroauta zaznamenají slušný prodeje, víceméně jako druhá auta do domácnosti, protože , po pravdě , většiína jízd je krátkých a dojezd 200-300km elektromobilu postačuje, ti co mají rodinný dům nebo garáž v domě se zásuvkou to mohou pohodlně používat. Protože většina elektro auto bude druhé auto v domácnosti, jsou jakékoliv dotace podporou dost majetných rodin na úkor ostatních. Já zadím zůstanu a normálního dieselu a benzínu, protože při jízdě na lyžování do Alp nebo na dovolenou 10x dobíjet po cestě nechci.

+1/0
14.1.2020 13:09

J43o65s12e84f 37Š67o16l58t61e11s 8234948870613

Však v pořádku, předpokladem je, že si EV koupíte, až to pro vás bude výhodné.

+1/0
14.1.2020 13:25

M24a57r48t75i73n 84K46a42r68á32s37e83k 9398843658928

Tak 10x.... kdyz pojedete do alp, nejakym autem vhodnym na delsi cesty (tesla model 3 napr, ne treba citigo), tak pocitejste 1 - 2 nabijenimi po ceste (s rezervou). Z prahy se treba italske Val di Fieme da i na jednu zastavku...

+2/0
14.1.2020 13:30

M95a86r52e19k 87F90l76e60k44a34č 1206385314148

..nicméně at to je a nebo není jakkoliv ekologické, radši ještě nějakou dobu zůstanu u tdi s dojezem přes 1000km.

+2/−1
14.1.2020 12:11

J59a70n 39K51a80v23a25n 8569935948812

Se omlouvám, ale 4000km a 23x nabíjet. To je každých 170km. To jako nic moc, skoro, jako kdyby to auto nedalo těch udávaných 400km ani náhodou. Jinak, kdybyste nabíjeli u Ionity za tržní cenu, tak vás 23x nabít auto vyjde na 4600kč. A to jako nic moc ne? To vás Diesel, CNG, Hybrid vyjde nastejno.

+4/0
14.1.2020 12:08

M58a28r68t26i14n 40K31a28r75á44s30e98k 9108193148698

Tak zalezi, kdyby treba jeli teslou nekam do benatek, tak to maji na pohodu na 3 zastavky s velkymi rezervami, a casove je to vyjde podobne jak naftakem (vetsina lidi nejezdi 1000km nonstop)

+2/−1
14.1.2020 12:26

P57a97v23e49l 22O32t39i11s32k 2336681547

Jiste že lidi nejezdí 1000 km nonstop ale ne vždy potřebu ji stát půl hodiny. Za druhe jezdi treba dva řídící kteří se střídaj a za treti dělají zastávku kde oni chteji nebo potřebuji. Ano samozřejmě se to dá naplánovat a zvládnout o to se nikdo nepře. Ale ten uživatelský komfort je prostě nižší, a to jsem ještě nevyjmenoval vše. My jezdíme se ženou pravidelne 930 km. A treba jsme večer vyrazili odpočatí německá dálnice prázdná tak jsme dělali první pauzu po 3 hodinách a ujetých 400 km. Tankovat jsme nepotrebovali takže Wc koupili kafe cigárko. Max 20 min. Obvykle jezdime celou vsdálenost na dvě pauzy bez tankováni . A docela by mne zajímal test elektroauta s jízdními koly na střeše p4i dálniční rychlosti. Takto v létě taky jezdíme a zcela jiste ne jen my.

0/0
14.1.2020 19:27

J24a21n 81K70a94v25a91n 8189285428752

Ja jezdim s kamaradama pravidelne v lete Praha-Barcelona. Tahame hodne veci, tak proto nelze letadlem. A jedeme na prvni zatah 1100km s tim, ze stridame vzdy po cca 350-400km. Pak dame spani a druhej den jsme okolo 14:00 na plazi. Ty zastavky strasne lezou do celkoveho casu, to je hodinka sem, hodinka tam, to je naprd. Nejlepsi je jet co nejvetsi kusy a stavet kazde 3-4 hodiny. To bych s elektro autem asi nedal.

+1/0
14.1.2020 20:34

V18l15a96s98t84i83m36i19l 52M79a14r21e86š 2456956681182

Tak já se potřebuju i protáhnout a nejdýl po třech hodinách aspoň na 15 minut. Zase tak pohodlný to není, abych pro trochu zdržení na trase trpěl.

0/0
14.1.2020 22:32

P16a45v85e13l 17O96t59i31s30k 2186261397

No ano, ale za ty tři hodiny ujedu u nás v Německu v klidu i 400km. Což žádné EV nedá. Dáme WC, cigáro a jedeme 15min max 20. Zastavím kde chci a kdy chci. A fakt by mne zajímal dojezd Elektro aut dálniční rychlosti 130 s jízdními koly na střeše.

0/0
15.1.2020 12:21

M24a87r76e49k 78F80l72e13k27a42č 1116465494418

průmyslové zásuvky s třífázovým proudem 400 V

Tady jsem přestal číst

0/0
14.1.2020 12:08

M44i70c40h77a59l 18P79í95c49h19a 4355393321116

23 dobíjení považujete za perfektní výsledek? To tak to nechci vidět výsledek o kterém byste řekli že je špatný.

0/0
14.1.2020 11:13

J88o11s35e61f 16Š11o35l50t89e32s 8194958260863

23 dobíjení na 4000 km je na to, že to nejsou pravidelní uživatelé elektromobilu a jedou „na jistotu“, dost dobrý výsledek. U EV platí, že se nabíjí, kdykoliv je to jen trochu možné. Vyhnete se pak zbytečným přestávkám, když vám to zrovna nevyhovuje.

+1/−1
14.1.2020 11:51

K44a12r28e52l 11F70a57j28t 5858582761483

Pak ale postrádá smysl paušální platba

0/0
14.1.2020 13:15

J79o15s18e80f 98Š69o54l43t80e25s 8524108210873

Paušální platba je jen u těch rychlých. Do těch 23 nabíjení se počítají i normální zásuvky, kde nic neplatili...

0/0
14.1.2020 13:23

K35a43r44e89l 86F36a97j83t 5788612731333

Ale pak je článek bez tohoto rozepsání na draka a vypovídá tak max o tom, že si udělali honorovaný výlet.

+1/0
14.1.2020 13:25

J20o78s10e28f 53Š17o75l56t33e86s 8694838240373

Jistě, přesné info to není.

0/0
14.1.2020 13:26

G95e56o41r11g 31K13o10m11b58e68r91e51c 9244851606521

absolvovali jsme celkem 23 dobíjecích stání ;-D;-D;-D;-D

tak na necely 4 tisice km to je uspech. Kdyz vemu ze na nadrz najedu +/- 1000km tak to jsou 3 stani. A to se nemusim stresovat jestli ny ty nebo ony pumpe budou mit tu patricnou naftu a nebudu muset vybirat ubytovani podle toho jestli tam muzu nabit, a nebudu muset opoustet trasu ani o 1 km abych zajel k nejake dobijeci stanici. Sice pekny ze dobito za 37 minut ale bylo by dobre uvest taky v clanku kolikrat opustili dannou trasu aby zajeli 1, 2, 5,10 nebo i vic km k nejaky dobijeci stanici. A to stoji taky cas. Bezte uz nekam s tim idealizovanim tech elektroplecek. Na jezdeni kolem komina a na chalupu +/- 150km dobry ale na delsi a dlouhy streky o nervy. Triadvacet dobijeni bych zaokrouhlil spis jedno na ca. 1 hodinu. To je den dovolene navic.

+5/−3
14.1.2020 10:56
Foto

J17a33r12o47m94í31r 33H12l24u34b55e14k 7215784

Cestovat na dovolenou elektromobilem, příkladně do Chorvatska, vyžaduje duševní nedostatečnost onoho cestovatele, popření veškerých fyzikálních zákonů a nakonec zázrak, pokud se jim tam podaří dojet alespoň před plánovaným odjezdem.

+5/−4
14.1.2020 10:46

J19o57s30e13f 22Š69o87l31t29e72s 8124168780973

Proboha proč? Já bych klidně jel na dovolenou elektromobilem, který má reálný dojezd kolem 350 km. To máte 2–3 nabíjení, pokud jste odvážným elektromobilistou.

+2/−2
14.1.2020 11:52

M69a83r24t33i41n 47K35a26r75á89s35e58k 9618203778298

Tak zalezi cim pojedete, prvni generaci leafu to neni cesta na dovolenou ale expedice jizni evropa, na druhou stranu takovou tesla model 3 LR si date par zastavek, pri ceste Ostrava - Split by mely staci 3 napr poysdorf, graz, otočac ..... coz teda kdyz jedu svym naftakem tak tech pauz delam vice....

+2/0
14.1.2020 15:28

S87t74a55n53i57s23l42a66v 65O57u40t46r45a80t27a 2316295262325

Tady je geniální řešení

https://youtu.be/r_zBJ4ubQr8

0/0
14.1.2020 10:09

J26a64n 70N89o87v46á71k 4316137363319

A proč stejnou cestu neabsolvovali s naftovou úspornou verzí a hybridem daného auta?? Vynikly by tak vzájemné výhody a nevýhody elektra a fosilu.

+1/0
14.1.2020 7:26

P44a39v68e19l 94V81a27l13e52n25t36a 7111891747803

Asi proto že výhody nafty každý zná, nemusíš nic plánovat, prostě jedeš a jedeš a jedeš. No a pak když už jsi pod čtvrtinou tak zastavíš na nějaké pumpě, za 10 minut natankuješ a valíš dál.

To bylo info jako že nebe je modrý a voda mokrá. Tedy zbytečné.

+5/0
14.1.2020 7:50

P77e85t39r 54N54e40c39h90a60n95i71c20k83ý 7633686758700

Zajímavý by byl však rozdíl v čase dojezdu a nákladech. O tom se totiž moc nepíše. Kolik stálo "palivo" elektromobil a kolik "nafťáka" nebo běžnou Fabii 1.2HTP. Jediná věc, která by mohla potenciální kupce naláká i za cenu mírného nepohodlí

0/0
15.1.2020 8:28

M44a61r30t18i12n 16K21a18r36á46s97e29k 9728483438878

No to jak vypada cesta na dovolenou naftovym autem je jiste zajimava informace, vsadim, ze nikdo z ctenaru s nicim podobnym zkusenost nema. A cesta hybridem vypada presne stejne, akorat berete na pumpe zelene pistole na tankovani misto cernych :-D

+1/0
14.1.2020 15:30

V96l71a89d53i27m96í76r 88F97i38b27i43g85e54r 5914681601674

A jak to je s použitím nabíjecích stanic může je použít kdo přijede? Četl jsem pár let starý článek a kdo neměl registraci u té či oné firmy měl smůlu.

400km je v pohodě dojezd ale těmi auty co najedou kolem 200 - 250km to by se nabíjelo 50x tedy 10x víc než na benzin, naftu

0/0
14.1.2020 5:06

P34a29v40e29l 57V76a36l48e43n32t13a 7531611757983

To jo 250 je fakt málo to by byla hrozná cesta. I těch 400 my nepřijde moc. Tesla 3 long range má papírově nějakých 560 to už by se docela dalo, když bude člověk cílené nabíjet na 150kw ionity nabíječkách tak by to ani nemuselo být tak strašné.

0/0
14.1.2020 7:58

V71l49a75d71i14m79í90r 44F32i40b23i17g81e89r 5914591521374

Mám auto na LPG a dojezd 450-550km a dá se to použít. Po ČR v pohodě dojedu kam potřebuji bez tankování a tankování pár minut akorát mi vadí že to musí být přes obsluhu. Ale do 300km je to bída, protože je to papírový dojezd reálný nebo zimní to je tak o 1/4 a 1/3 horší. Vím že většina denních jízd bude do těch 60km nebo kolik uvádějí, ale rezerva je rezerva. Za mě by byl ideál Plug in hybrid s dojezdem alespoň 80km to by pokrylo 90% toho co potřebuji. Těch 50km je fajn ale na cestu do a z práce to nedá.

0/0
17.1.2020 7:27

J14o87s75e62f 76Š40o70l94t49e70s 8384558750353

Už to neplatí, Evropská unie nařídila možnost placení bez registrace, takže všude jde nabít i bez toho. Těch 23 nabíjení nebylo nutných, jsou v tom nabíjení přes noc a ve vhodných chvílích. Není to jako tankování ropáku, který natankujete jen u benzínky, EV tankujete všude, kde to jde, protože se to zrovna hodí.

+2/−1
14.1.2020 11:54

P72a80v20e55l 30O28t84i94s30k 2496481837

No to Nevím, to je novinka, ještě.loni platilo, to.co píše pán výše u drtivé většiny rychlonabíječek jste musel mít registracj u provozovatele. Jaká je nyní realita ? Ideál by byl přijet kamkoli nabit a zaplatit kartou načerpanou energii. Jednoduché a pohodlné.

0/0
14.1.2020 21:18

J34o45s23e40f 60Š41o20l93t18e47s 8944838720223

Realita je, že lze zaplatit bez registrace přes platební bránu kartou, ale strhne to zálohu, kterou to následně vyúčtuje a vrátí.

0/0
15.1.2020 9:57

P93a72v19e94l 93O61t12i66s41k 2556261217

A pročtakto složitě proč to prostě nestihne rovnou částku kterou má. Jinak teď jsem se díval na možnosti rychlonabijeni a placení u nás v Německu a stále není pravda že nabíjet všude bez předešlé registrace.

0/0
15.1.2020 12:27

J49o96s17e84f 12Š80o42l37t90e85s 8704148570973

Protože zálohu to strhává předem, aby někdo neodjel po nabití bez zaplacení.

+1/0
15.1.2020 12:31

P93a43v25e78l 71O71t60i46s55k 2726111567

U samoobslužnych stanic benzinovych to normál ne funguje. V Itálii.např. docela běžně.i bez nějaké zálohové platby. To jsou věci které jsou dávno vymyšlené.

0/0
15.1.2020 17:10

M39a53r89t72i43n 55K98a15r25á98s53e21k 9408193808918

Tak u aktualne predstavovanych modelu je uz najezd press 300km i u aut, ktere jsou delane primarne na primestske a mestke jezdeni (peugeot 208 napr, nebo napriklad starsi renault zoe)

+2/0
14.1.2020 15:31

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz