Diskuse k článku

Elektroaut je v Česku stále jen stopové množství, loni jich přibylo 703

Počet nově registrovaných elektromobilů se loni v Česku zvýšil o 82 procent na 703 vozů. Zároveň v registru přibylo 278 plug-in hybridů, tedy hybridů s dobíjením z elektrické zásuvky. Vyplývá to z údajů Centra dopravního výzkumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a82r74t51i32n 82K44a53r84á59s29e16k 9428253948388

No s ohledem na to, ze nabidka elektromobilu je zatim miziva, a nejake zvetseni nabidky i vetsi vyrobni serie se daji cekat az po roce 2020, tak neni divu ze je ani moc lidi nekupuje....

+1/0
11.1.2019 12:43

P38e92t76r 22Č44e83r98m25á61k 9968465749610

V nabídce problém zas tak není, prakticky v každé třídě by se dalo vybírat a jak ukazuje trh tak stejně jako se prodává dobře “golf” klasse v normální verzi lidé kupují to samé v elektru. Do pozadí zájmů to staví především cena.

0/0
11.1.2019 16:09

P70e97t23r 80M76i69c56h16a37l 2260434151692

Cena a praktická použitelnost.

+1/0
12.1.2019 16:49

P97e35t66r 60Č87e83r18m18á56k 9598935519850

Praktická použitelnost zas tak nereálná není, eauta jsou primárně do městského a příměstského provozu, a tam dnes vcelku bez zásadních komplikací použitelná jsou. V obecně rovině auta to ale skutečně zdaleka neplatí.

0/0
12.1.2019 18:49

P56e82t58r 88M34i46c68h90a24l 2600154341642

No a o tom to je. Městské přibližovadlo za milion si koupí jenom nadšenec, protože to bude druhé auto v rodině.

+1/0
13.1.2019 8:21

P54e48t31r 10Č76e42r17m73á84k 9738585119190

No dyť to jsem právě v úvodu psal že problém je především cena, tu minoritní skupinu lidí kterým se euato vyplatí už dnes zanedbám.

0/0
13.1.2019 14:09

P61e66t53r 23M47i29c39h89a22l 2720574471902

Copak, masáž nezabírá?

+2/0
10.1.2019 21:46

J96i45ř77í 83B73a60r35t32á39k 9680865558824

na zada mi masaz zabirala vzdycky

0/0
10.1.2019 21:47

P60e44t21r 71M19i98c87h24a84l 2120474101232

Tak to jsi první, komu mediální masáž nápravila záda. :-D

0/0
10.1.2019 22:20

J85i94ř74í 42S75c73h62w84a45c71h 8958114988976

nezabírá ale z místních "chlapáků" dělá hysterky.....;-)

+1/−1
10.1.2019 23:22

P74e85t32r 97M65i67c63h67a93l 2780504621572

Já jsem tady hysterii nezaznamenal. Máš moc velké oči. :-)

0/0
11.1.2019 8:14

Z58d75e22n42ě39k 83P59a73v39l57i95š 8915230916

Ekonomika je neúprosná, v případě nákupu malé dodávky na elektřinu zaplatím 600 tisíc, to samé v naftě pořídím kolem 200 tisíc.

+4/0
10.1.2019 20:35
Foto

M96a25r72t24i69n 19G11r22o38c61h14o80l 7416588286101

jen si to přečtěte a vraťme se na zem, do reálného světa ... https://janzima.blog.idnes.cz/blog/blog.aspx?c=694247&x=socialky_facebook_c&fbclid=IwAR0F0Eezts82rkNcPk6_EYu_aBn7GqPMlfF3ypLMnh_nXP8kw3OGIZry_1M

0/−1
10.1.2019 18:55

J94i91ř23í 25S13c18h33w38a65c27h 8498334448386

tento zábavný estrádní výstup pana Zímy tu každý pravidelný čtenář už zná ;-D

+1/0
10.1.2019 19:21

P35e15t52r 75V66a51r31g63a 3795533560460

No, tak soudě podle tabulky se tu moc pseudo eko fanatiků v naší zemi nenajde.

K negativům, které tu jsou jmenované (slepá vývojová větev, malý dojezd, velká mrtvá váha, drahota - ta auto, jsou fakt předražená vůči tomu co nabízejí; jejich výdrž je na úrovni U-boatu z 2.sv.války) přidám ještě dvě:

a) nelze připojit přívěsný vozík (alespoň u Tesly ne) - to by mne fakt dost omezovalo. netahám ho denně, ale tak 12x-15x do roka určitě

b) když už nám lžou o spotřebě a emisích s spalovacích motorů, tak nám 100% lžou o spotřebě a dojezdu elektroaut. že tomu tak není, mi nikdo nevyvrátí

+3/−1
10.1.2019 17:38

M38a57r51t10i55n 39K62a14r78á96s87e87k 9918433588528

U tesly treba model X normalne muze tahat i velky prives, Model S a Model 3 myslim "kouli" nemaji...

Dojezd uz je podle nove metodiky, ktera docela i odpovida tomu, jakou pak maji spotrebu/dojezd lidi pri beznem jezdeni.

+1/0
11.1.2019 12:45

P69e76t76r 98V36a97r38g64a 3915753770400

Nevím u kterého modelu Tesly to bylo, aby v instrukcích je vyloženě napsáno, že nesmí nic tahat (tudíž ani dodatečně montovat tažné)

0/0
11.1.2019 14:35

P21e68t67r 66Č69e72r10m17á74k 9488765159750

V prvním případě máte pravdu, v druhém nikoliv - na té finální metodice která bude skutečně zohledňovat všechny paramtery které ovlivňují spotřebu u eaut se teprve pracuje, ta současná je jen trochu učesaná verze navazující na tu původní a stále se velmi liší od reality (resp. odpovídá jen určitému způsobu užívání).

0/0
11.1.2019 16:07

P30a36v54e86l 77O59t87i15s36k 2836791687

Nevím jestli jde na teslu X dát tažné, na Teslu S to nejde a nejde na ni dát ani střešní nosič, A vzhledem k mnohem větším odporu vzduchu třeba u obytného přívěsu plus nárust váhy, tak spotřeba bude vyšší a tedy i dojezd bude o mnoho menší. Stejně jako u spalováku problém je že ten spalovák bude mít ten dojezd pořád mnohem vyšší a když už potřebuje ta natankuje za 5 minut kdekoliv a vždy plnou a ne cca 80 procent jako u rychlonabíjení , takže na cestě se vám po prvním nabití dojezd ještě sníží

0/0
12.1.2019 8:55

H48o32n39z29a 85T18a79r 3609312914192

Když něco nevíte, tak to neznamená, že to nejde .

Přikládám video odkazy.

Tesla X Tažné zařízení jak to funguje >

https://www.youtube.com/results?search_query=Tesla+trailer+

Tesla S a Tesla model 3 Střešní nosič >

Překvapilo mě Dávají nosič liží i na Tesla X ale v palubnim systému nastaví blokaci Zákaz Otevřít jedno křídlo dveří nad kterými je nosič umístěn

https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+x+roof+rack+installation

0/0
12.1.2019 13:04

A39n31t27o28n43í50n 77S30e98b70e33r15a 7703828770239

Lidi u nás nštěstí mají rozum a taky málo pěnez.

Kdybych chtěl elektroauto s normálním dojezdem, tak za to musím vysolit 4 až 5x tolik než za kolik kupuju auta teď. Ještě k tomu mám nájezd ročně 12 tisíc. A taková investice by se mi nevyplatila. Já si moc nekupuju auta jen tak pro radost. Ale pro užitek. Máme v rodině jen jedno auto. A když to vemu ekonomicky, tak elektrouato je pro mně absolutní nesmysl. Rv

+6/0
10.1.2019 10:06

M26i89l35o83š 84S87e96t31í50k 3699879874400

Stejně jako pro drtivou většinu lidí.

0/0
15.1.2019 10:24

S54e54i37d27l 25P65e60t40r 1541641585624

Dosti chabý výsledek té prakticky každodenní mediální masírky, ne? ..:-)

Ona je vůbec otázka kdo a hlavně proč financuje tuto masivní kampaň.

Dokud to však bude někomu "sypat" čeká nás nepochybně další přitvrzování ... :-/

+8/0
10.1.2019 8:59

J79i96ř24í 27S67c45h18w93a63c70h 8948184338506

že by Soros? ;-D

+1/0
10.1.2019 19:23

Z33d94e77n72ě61k 88P88a12v26l78i76š 8535670216

To organizuje EU.

0/0
10.1.2019 20:05

M62a84r45t70i35n 32F17i10l17i32p11c51z79y45k 3431831585293

Kolik z tech elektromobilů si koupily fyzické osoby a ne firmy?

Kolik se našlo loni skutečných lidí, z masa a kostí, kteří si elektromobil pořidili v přesvědčení, že je to to ideální pro jejich účely, nedejbože rodinné. Jeden dva?

+9/0
10.1.2019 8:12

J93i73ř42í 64V62e80l12í69š73e77k 8799454490243

Já třeba. :-)

0/0
10.1.2019 8:25

M77a96r41t77i34n 33F81i10l42i32p87c54z70y20k 3191521675423

Tak povídejte, co jste si koupil, kolik aut máte v rodině, jak velkou máte rodinu.

Typický příklad české rodiny asi nezastupujete.

+2/0
10.1.2019 8:27

M30a56r58t92i77n 96F32i63l68i65p58c39z29y71k 3821851725813

Ano, Citroen a Leaf. S dovolením jsem na vás již reagoval níže.

0/0
10.1.2019 8:28

Z13d64e58n34ě47k 92P40a19v75l17i19š 8905590306

Tak se pochlubte co jste koupil pane Velíšku.

0/0
10.1.2019 20:08

Z19d47e24n92ě65k 84P28a44v55l69i64š 8265510126

Naše soukromá firma má 13 vozidel, elektroauto kupovat nebudeme. Ekonomika je neúprosná.

+1/0
10.1.2019 20:10

H13o26n71z83a 46T36a49r 3139832944192

Elektromobil Ekonomika Nekomu to vychází jinemu Nikoliv

Jak se žije bez auta se spalovacím motorem, aneb elektromobil Volkswagen e-Golf po pěti měsících

http://www.hybrid.cz/jak-se-zije-bez-auta-se-spalovacim-motorem-aneb-elektromobil-volkswagen-e-golf-po-peti-mesicich

Saganov brat jazdí na elektromobiloch, ušetrí tisícky eur

https://www.youtube.com/watch?v=G-RyLfZYnr8&t=72s

0/0
12.1.2019 13:17

Z65d61e67n30ě24k 54P76a15v38l30i81š 8565890306

Stačí se podívat VW e-Golf cena od 993 tisíc porovnat - Octavia od 437 tis. rozdíl více než 550 tisíc, které lze použít na benzín a servis. Octavia je přece jenom dospělejší auto - o 38 cm.

0/0
12.1.2019 22:16

H87o63n68z19a 87T68a31r 3509372164592

Asi jste to nečet ?

Pán v článku rozepisuje nejen zkušenosti z provozem, ale hlavně pořizovací a provozní náklady.

0/0
14.1.2019 20:10

Z45d34e54n33ě79k 15P62a29v82l98i32š 8595230406

Dneska jsem se stavil u autorizovaného prodejce Škodovek, dostal jsem pěknou nabídku na Kodiaqa v naftě, jednoho již ve firmě máme. Mohu vám sdělit, že to je pěkné svezení v dospělém autě. A vám přeju hezké svezení v elektru.

0/0
14.1.2019 23:06

E25v86z20e23n 81S31o69u81k63u57p 1727794936948

Podle statistik jedna veliká kontejnerová loď zatíží životní prostředí stejně jako 50 milionů automobilů. Takových velkých lodí je na mořích cca 90 tisíc.......

+3/−3
10.1.2019 7:53

F35e87r24d34i61n70a78n29d 32S80l57a25v28í37k 1165312652139

A vozej elektromobily do Evropy :D

+6/0
10.1.2019 8:16

S77e72i80d20l 36P55e84t88r 1621701965604

1000x vyvrácená urban legend/fake a přesto jí nekteří budou stále papouškovat ..:-P

+2/−4
10.1.2019 9:01

J10a21r67o92m94í83r 96K97r51á61l 4940649384659

Pokud Vám připadá spotřeba 15 tun mazutu za hodinu málo, pak snad.

+6/0
10.1.2019 9:18

S66e12i42d74l 41P90e68t33r 1251321535764

No a těch 50 mil aut spotřebuje za hodinu kolik? Nějakých 200 mil tun paliva, že? ... :-)

To by ten lodní motor musel produkovat 13 000 000 krát vyšší emise aby se vyrovnal oněm 50 mil aut ..;-D

Tím samozřejmě neobhajuji nesmyslné převážení čehokoli přes půl Zeměkoule ale tahle UL hláška je prostě totální nesmysl ..

0/0
10.1.2019 11:24

M86a77r75t81i25n 58F34i30l56i13p60c43z20y46k 3681141145263

Jde o to, že ty lodě používají pro svůj provoz, tzv. zásobníkové palivo, což jsou jinak nevyužitelné zbytky po rafinaci ropy, obsahují množství síry, dusíku, nemají žádné filtry na zachycení těchto částic, navíc lodní motory běží 24h denně, X let v kuse. Takže váš příměr a srovnání silně kulhá.

+5/0
10.1.2019 11:47

J76i26ř80í 70S88c81h56w86a38c15h 8908754948446

Jde hlavně o to, že v tom srovnání se srovnávají emise, které auta prakticky neprodukují a to je síra, protože musí používat bezsirné palivo!

Když si vyberu vhodnou emisi, tak dojdu k závěru, že jeden kuřák vyprodukuje více emisí jako 50 milionů aut. A tou srovnávací emisí bude nikotin, který auta stejně jako tu síru taky neprodukují.

Už se to tu vysvětlovalo asi tisíckrát, já minimálně padesátkrát, ale zitra s tím zase někdo příjde.

Ještě jedno srovnání jsem viděl a to byly pevné částice, samozřejmě se to srovnávalo jen s hodnotami auta vybaveného ideálně fungujícím DPF.

Ty obrovské saze a SO2 uprostřed oceánu samozřejmě nikomu nevadí, první bouřka je spláchne do moře. A v okolí evropských přístavů musí přejít na naftu.

0/0
10.1.2019 19:35

J48a27r96o29m31í69r 45K45r40á18l 4190629514979

Vás nenapadlo, že Země je jen jedna a to, že to svinstvo zrovna nepadá na Vaši hlavu, neznamená, že to není i Váš problém.

0/0
11.1.2019 8:20

P64e94t32r 63V29a98r54g37a 3955263880920

Jestli si myslíte, že velké lodě jezdí na naftu a ještě k tomu mají na všechno filtry, tak nemá cenu diskutovat dále.

To i mazut je 100% čisté palivo proti tomu, co spaluje lodní motor.

+2/−2
10.1.2019 17:16

J34i38ř29í 28S38c79h17w25a93c91h 8498484828436

ano velké lodě v okolí evropských přístavů jezdí na naftu. Jestli to nevíte, nemá cenu diskutovat.

0/0
10.1.2019 19:36

P80e41t84r 71V61a35r40g58a 3325423820370

Ano, ale to jste si tu informaci ohnul tak, jak Vám vyhovuje.

Za prvé to, co se v námořnictví nazývá nafta, tak tím je obvykle myšlena tzv. námořní nafta a námořní nafta není nic jiného než mazut a ještě větší humus.

Ano, je pravdou, že mazut se nedá hned přímo spalovat )např. po nastartování motoru) neb je tekutý asi tak jako asfalt a musí se předehřát a to až na 100°C. Takže ano na nastartování a ohřátí motoru a počátečního předehřátí mazutu se skutečně použije klasická nafta.

Ano, je pravda, že při manévrování v přístavech se obv. používá pohon na naftu, ale je to hlavně z technických důvodů neb mazut by při tom ztuhl.

Ale spotřeba čisté nafty je u obřích lodí ve vztahu ke spotřebě mazutu naprosto marginální.

Důvod je ekonomický - mazut je obv. 2x levnější než nafta.

Ale pořád to nic nemění na tom, že emise 100 největších lodí jsou větší než všech osobních aut dohromady (je to výsledek dánské studie, nemám důvod nevěřit)

Tu studie, který tvrdí, že 15 největších lodí vyplodí více emisí než auta - tu necituje - neb ta hovoří o síře - a to není úplně fér srovnání.

A těch kontejnerových lodí se asi 90.000.

Takže argumentace, že osobní auta či auta obecně jsou jedním z hlavních zdrojů znečištění jsou úplně nesmyslná - minimálně v Evropě. Možná to platilo v době před katalyzátory, ale od EUR3 je tenhle argument mimo mísu.

+2/0
10.1.2019 19:52

J56i95ř89í 20S31c79h39w37a44c17h 8268214798386

"emise 100 největších lodí jsou větší než všech osobních aut dohromady" ... a o jaké emise se tedy jedná, když nejde o síru?

0/0
10.1.2019 22:26

M55a35r13t71i55n 82K80a84r28á23s51e33k 9648623628758

Takze v zasade by se nemelo lisit ovzdusi ve meste a v lese, kdyz znecisteni z aut je v podstate zanedbatelne oproti lodim ne?

0/0
11.1.2019 8:50

P15a86v45e11l 33O20t34i83s70k 2686181547

tak ovzduší ve městě a v lese se lišilo vždy a lišit bude i když auta nebudou.:-)

0/0
12.1.2019 8:58

H97o73n24z73a 91T33a79r 3149542604862

Emisní normy i pro lodě. Námořní doprava bude muset od roku 2020 snížit množství vypouštěné síry

1. ledna 2020 začne platit nové nařízení mezinárodní námořní organizace IMO, které zavádí limit pro síru na maximálně půl procenta. V současné době se totiž na moři používá takzvaná námořní nafta, jedná se ale o mazut. Ten má až 3,5 procenta síry, takže z komína pak vychází oxidy síry.

https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/technologie/emise-sira-smrt-lode-lodni-doprava-zivotni-prostredi_1711141616_pj

0/0
12.1.2019 13:44

Najdete na iDNES.cz