Diskuse k článku

Elektromobilita poleze do peněz výrobcům i zákazníkům

Automobily na elektrický pohon se po letech bombastických konceptů a miliardových investic chystají vyrazit do evropských výstavních hal ve velkém. Nyní však přijde těžší úkol: prodat je se ziskem. Elektroauta jsou totiž jako jídlo v bio kvalitě, musí tedy stát víc, píše agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83í67t 70K21o34u48b88a 6746240714358

Při kupní síle obyvatel Čr je pořizovací cena nad 500 tis pro běžného občana mimo realitu, takže při pohledu do ceníků si prostě mobilitu "dle EU" bude moci dovolit jen cca 15 až 20% nejbohatších obyvatel. A neoponujte, že budou kupovat ojetiny, u elektromobilů a hybridů bude investice do výměny baterií mezi pátým a sedmým rokem života tak vysoká, že ojetiny za rozumnou cenu prostě budou scifi.

0/−1
9.10.2018 11:26

P14e15t75r 12B75l34á72h16a 6510907519593

stejně 60% nových aut kupují firmy

0/0
9.10.2018 15:15

T75o32m65á15š 63B32e18r96k86a 2155292214906

Životnost baterií v elektromobilech reálně přesahuje 10 let.

0/0
10.10.2018 14:16

M73a80r83c49e78l 61L16u67k16a75č74k40a 1387873770183

Mňa by zaujímalo, prečo je napr. eGolf takmer dvojnásobne drahší konkrétne Golf so spaľovacím motorom stojí 16.500 Eur a eGolf 35.000 Eur, pritom náklady na batériu sú podľa dostupných údajov na úrovni cca 210 Eur/kWh cize pri 36 kWh batérii sú náklady automobilky cca 7500 Eur. Vsetci vratane automobiliek sa zhodnu, ze elektromotory su jednoduchsie, maju menej suciastiek a celkovo su lacnejsie, aspon u nas tieto argumenty pouzivaju ako dovod preco nepodporovat elektromobilitu, lebo by to poskodilo ich prijmy. Takze ak je elektromotorový pohon výrazne lacnejsi ako spalovací a GOLF a eGOLF maju ostatne suciastky ROVNAKÉ, tak aj ked k najlacnejsiemu spalovaku priratame naklady baterie dostavame sa k 23.500 Eur nie k 35.000 Eur. Kde tu automobilka zarába menej? Mozete argumentovat, ze ich vyrábajú menej - teda v mensich seriach, ale potom nie je prave receptom pre nich vyrabat aspon jeden model vo vacsíc seriach a s cenou o 10.000 lacnejsou ako v sucasnosti by mali uplny bestseller. Btw aspon u nas su dodacie lehoty na elektroauta 5 a viac mesiacov ako su produkcie vpredané.

+1/−1
6.10.2018 12:38

H57o39n59z41a 18T94a87r 3689432344522

Něktěří výrobci (Renault,Smart...) v některých zemích.

Nabízeli možnost koupit elektromobil bez akumulátoru.

Podle modelu

Chcete elektromobil, ale bojíte se životnosti akumulátoru.

Proto začali nabízet produkt .

Budete vlastnit elektromobil a za akumulátor budete platit měsíční paušál .

Nemusíte řešit životnost akumulátoru

Jenže nákladově to vycházelo na mnohem víc, než akumulátor vlastnit .

Elektromobil i bez akumulátoru byl drahý a k tomu majitel platil drahý měsíční paušál, který to ještě prodražoval.

0/0
7.10.2018 11:39

P15e73t47r 97B85l63á21h12a 6520887659723

Norsko září: EV 60% (6387 ks), 16% benzín, 12% diesel, 11% hybrid - nejvíc prodaných aut Tesla Model X - 1234 ks, Nissan Leaf 1071, Tesla Model S - 782:-)

http://ev-sales.blogspot.com/2018/10/norway-september-2018.html

+3/−1
4.10.2018 11:11

P39e45t90r 68M56i89c73h34a44l 2390884391752

Jo jo, dotace dělají divy.

+1/0
4.10.2018 16:39

H68o78n82z78a 92T24a16r 3539192114932

V Číně ještě větší

Nejen že dávají štědré dotace, ale ještě navíc stanovují tvrdé kvoty

Žádná automobilka nechce přijít o zisk s nejvíce rostoucího trhu

https://www.euro.cz/politika/cina-stanovila-kvoty-na-elektroauta-vw-bude-mit-vazne-problemy-1375589

+1/0
6.10.2018 0:22

J67a77n 88P75o26k85o35r28n91ý 1663309950263

Bez dotací by si to koupil jen šílenec. A ty dotace jednou stejně skončí.

0/0
4.10.2018 19:50

P35e41t78r 68B98á17č74a 8845186315265

a co jako? Kazdej vi, ze eje toj neom kvuli dotacim

0/0
5.10.2018 17:14

J84a38r33o58s74l58a28v 29P44r96o10c77h10á96z17k57a 2135692466198

3,4 milionů pracovních míst. Potom vstanou noví bojovníci a politici se budou houpat.

0/0
3.10.2018 23:46

M48a82r65e52k 61J45a47n53e11č35k19a 1597556723901

Si říkám, komu to budou za ty ceny prodávat až dojde zástup geeků? :-P

0/−1
3.10.2018 23:40

M87a62r75t53i42n 47K11a61r29á34s62e77k 9708913588718

Jake ceny? vy uz vite za kolik se budou velkoseriove modely, ktere automobilky chystaji na roky 2020 a dalsi?

+2/0
4.10.2018 9:57

M24a70r22t77i11n 72D79o96h39n21a74l 5277183868508

Do peněz to zákazníkům nepoleze, nikdo si totiž tyhle krámy nebude kupovat a všichni buou pěstovat svoje staré bouráky - vítejte na Kubě!

+2/−2
3.10.2018 23:24

J32i37ř16í 29S94c37h25w14a71c46h 8318454288976

a budou s nimi moci jezdi tak z Dolní do Horní Lhoty.....

0/0
4.10.2018 10:04

P66e75t61r 51B63á93č87a 8435936895245

Nepoleze, tenhle kram si v zivote nekoupim i kdybych mel jezdit trabantem.

0/−3
3.10.2018 15:11

J81o78s24e31f 72Š82o52l41t82e40s 8504648710633

Sázku přijímám.

+5/0
3.10.2018 16:10

P44e97t66r 50B40á79č36a 8615976715445

OK:-)

0/0
5.10.2018 17:14

P22e75t54r 92M62i87c42h26a15l 2220574111812

Já bych to bral - až to bude mít srovnatelnou cenu a dojezd jako srovnatelné auto se spalovacím motorem. A až nebude baterka vážit přes tři metráky a nabíjet se v řádu hodin.

0/0
3.10.2018 17:38

V97l63a77d13i44s67l25a21v 89B87u29r94y30š91e62k 1199862307794

já bych to klidně bral i když bude baterka vážit tři metráky, nosit ji nebudu, když se to bude nabíjet v řádu hodin, stejně budu u toho nabíjení spát a když to nebude mít srovnatelný dojezd, po městě jezdím jen pár kilometrů a na delší cesty vyrazím stejně jak tak se svým SUV

+3/0
3.10.2018 18:09

J51a86r59o17s96l48a30v 51P17r48o66c50h85á96z83k51a 2765112336278

Velice ekonomické a ekologické.

0/0
3.10.2018 23:40

P40e56t32r 32M86i35c96h41a95l 2780164271912

Tak si to užij. Ale já nehodlám dobíjet auto cestou na letiště a ještě za takový krám zaplatit milion.

0/−1
4.10.2018 16:41

H76o58n94z48a 56T80a64r 3239262174722

To už dnes splnuje Plug in Hybrid ( Hybrid do Zásuvky )

Celosvětově se počítá do kategorie elektromobil .

-Dojezd srovnatelný jako čistý spalovák

-Baterie je mnohem menší než u čistého elektromobilu

-rychost nabíjení nemusíte řešit,

-Pod kapotou máte dva spolu spolupracující pohonné systémy, které si navzájem pomáhají .

Osobně mě překvapuje, že v severských zemích, se čistých elektromobilů prodávalo v poměru k plug- in- hybridům méně .

V posledních mesících nastal obrat v prodejích a podíl prodaných

Plug- in- hybridů klesá ve prospěch čistých elektromobilů

Asi za to může dostupná vyšší kapacita akumulátoru

Lidé už se nebojí, že to nikam nedojedou

0/0
5.10.2018 23:48

H33o47n42z96a 45T50a85r 3189632134492

BMW i3 nový model s vyší kapacitou Akumulátoru 42,2kWh, už nebude možné koupit s palubním generátorem Bude se vyrábět jen ve verzi čistý elektromobil. Vice na hybrid.cz

0/0
7.10.2018 11:49

M94a63r37e29k 70K50l87u55f37a 3418484574186

Já pořád nechápu, jak se chce vyřešit dobíjení elektromobilů v oblastech, kde je zvýšená kumulace obyvatelstva, kde to auto stojí pokaždé jinde a kde parkuje třeba v jedné ulici třicet a více aut. To mi pořád nebyl nikdo schopen vysvětlit .... 8-o

+15/−1
3.10.2018 11:26

V48l88a13d29i29s67l13a24v 48B58u97r49y91š98e94k 1549912967634

úplně jednoduše to chtějí vyřešit, ten kdo si bude moct auto dobíjet, tak si ho bude dobíjet a kdo ne, tak prostě logicky nabíjecí mít nebude, že, když by si ho nedobil a je to vyřešený, konečně v tom máte jasno, konečně vám je někdo schopnej to vysvětlit

+2/−4
3.10.2018 11:43

V88l37a63d41i20s36l19a23v 34B69u79r40y84š88e34k 1589562467664

dva lidi si dokonce myslí, že dobíjecí auto si koupí i ti, kteří ho nebudou moct nikde dobít, tak vám dávám za pravdu, že lidstvo tak nějak blbne a je to vidět už i na diskuzích

+3/0
3.10.2018 18:22

T87o94m98á35š 55Ž14i38t79n78ý 6501910101441

Jak jsem psal níže.

Leda výměnou celých baterek na nějakých měnících stanicích. Kupovaly by se pak levný auta bez baterky, ta by se pronajímala od dodavatele enegie. Výměna rychlá, dobíjelo by se malými proudy, pomalu, v době přebytku energie. (Super pro vyrovnání výkyvů od obnov. zdrojů)

Jinak to při dnešních možnostech techniky nelze...

+1/0
3.10.2018 11:57

J44i84ř68í 80S84e57h92n92a20l 6535778532686

Jo. Tedy vratime se o 150 let zpatky, kdyz Wells Fargo preprahalo kone u dostavniku :-)

+7/0
3.10.2018 12:11

M27a23r59e67k 50K48l18u35f18a 3678894114176

No ono je to zatím celé nějaké vyznívající návratem zpátky.

Nabíjení aut, když dosud se řešilo prodlužování nájezdu na jednu nádrž.

Honba za výdrží baterií telefonů je nahrazena každodenním nabíjením.

K dokonalosti vyvinuté systémy hodinek (natahování, baterie s výdrží cca na dva roky) vytlačují v současnosti hodinky, které se musejí stále nabíjet.

Lidstvo se o něco dlouhá desetiletí snažilo, pak zblblo a vývoj zahodilo.

+1/0
3.10.2018 15:04

J36i80ř56í 40S71e41h68n44a95l 6105308522726

Tak nejen ty baterky. 100 let se resi aerodynamika protoze je davno kazdymu jasny ze ta rozhoduje o vlastnostech auta naprosto zasadnim zpusobem. Zejmena pak je dulezita v dobe, kdy davame extremni duraz na emise, tedy na spotrebu. No a shodou okolnosti dnes je ta aerodynamika uz pomerne dobre zvladnuta a daji se vyrobit skutecne efektivne fungujici auta. Jenze tech 100 let vyvoje se normalne zahodi a lidi jezdej krabicoidnima SUV jak pred 100 lety.

+2/0
3.10.2018 20:20

M98a53r73t77i51n 30P80l86z85á25k 2297209108534

To by znamenalo znatelný nárůst rozměrů a hmotnosti vozů. Teď se baterky umisťují do podvozku, kde vyplňují doslova každý volný prostor.

+1/0
3.10.2018 14:35

P91e19t35r 26B78l78á77h30a 6210457799803

Na nabíječkách (benzínky - taky si teď nelijete benzín na sídlišti z kanystru, plus na mnoha dalších místech, v tom je ta výhoda - parkoviště obchodů, kin, sportovních stadionů, v práci...), navíc odpadne asi 30 % aut, ty budou tankovat hlavně doma, už chápete, můžete to šířit dál

+1/−6
3.10.2018 11:59

T45o83m34á31š 23Ž39i25t76n49ý 6631610401251

Klasická nabíječka kde si auto připíchnete na drát je na nic. Buď bude nabíjet mnoho hodin, nebo to bude rychlonabíjení, ale tam půjdou taková proudy, že vyskáčou dráty ze země, když se tam bude chtít nabít několik aut najednou.

+1/−3
3.10.2018 12:02

P68e29t29r 49B65l36á30h71a 6870767359703

to je zvláštní, že v Norsku, kde je podíl EV aut největší na světě cca 10%, nic ze země neskáče...

+1/−4
3.10.2018 12:22

M82a50r72t94i77n 42P37l96z69á83k 2967629648114

I tam už narážejí na nedostatečnou infrastrukturu.

+3/−1
3.10.2018 14:40

M88a94r32t13i38n 56K93a10r19á59s57e80k 9548193598198

Tak narazí na to proto, že tam z roku na rok vyrostl podíl prodaných elektroaut na 50%, tzn jim přibývají raketovým tempem, to plosně opravdu nehrozí

+2/0
3.10.2018 22:44

T57o17m97á59š 40Ž88i51t81n71ý 6301340431551

10%neni pořád 100%. Mluvím o stavu plného nahrazení spalovacích aut EV

0/0
3.10.2018 20:33

M83a32r66t84i64n 46K34a48r84á47s77e75k 9818403238478

Ten nastane když budu ultraortodoxní tak v průběhu minimálně 50let...

+2/0
3.10.2018 22:44

M95a86r27e47k 60K36l89u63f14a 3698104524506

Nabíjení bude mít smysl jedině přes noc a na těch parkovištích obchodů, kin, sportovních stadionů a v práci moc lidí nepřespává. Čili argument dost vedle.

0/−3
3.10.2018 16:05

P41e17t31r 60B54l35á36h89a 6950897719343

Vedle jste vy, přijedu nakoupit, budu mít dojezd třeba 50 km, připojím se na nabíječku (150 kW) budu nakupovat 30 minut, za tu dobu se mi auto nabije při baterce 60 kW, na 80% = 250 km, stojan má dva kabely tzn. u jednoho stojanu se za den v ideálním případě nabije 9 hodin provozu x 2 mista x 2 za hodinu = 36 aut. Rád jsem Vás poučil, můžete to šířit dál :-)

+3/0
3.10.2018 21:08

J69a72n 68P29o82k57o57r37n44ý 1743439160943

A co když pojedeš někam do přírody, třeba k rybníku, nebo na houby? Tam nenabiješ, kdežto v nejbližší vesnici natankuješ a máš dalších několik set km k dispozici.

0/0
4.10.2018 3:25

P94a57v42e12l 79O93t46i81s97k 2526401567

No a nebo se sejdeme u toho nákupu a tedy i stojanu v jeden čas 3 , to tzn. jeden z nás tří to prostě během nákupu nedobije. Možná než poučovat by jste měl nejdříve odhodit růžové brýle.Je hezké být pro něci nadšen , ale člověk by neměl ztrácet schopnost vnímat realitu, nic totiž není jen růžové a zalité sluncem.

0/−1
4.10.2018 3:56

P25e37t15r 85B56l10á96h55a 6230897639303

když bude potřeba, tak tam bude těch stojanů 5 nebo 10, teď je i ten jeden moc, v ČR jezdí 2200 EV, a na to připadá 700 veřejných nabíječek. Ale je to příprava na to, co přijde za pár let, příští rok bude těch EV 5000, na konci roku 2020 odhadem 10.000

+2/0
4.10.2018 8:32

H43o30n22z52a 25T16a65r 3739252644582

Když jedu na chatu Tak to tam napíchnu do obýčejné zásuvky (230v/16A) je mi jedno, že se to pomalu X hodin nabíjí .

a jdu si v klidu k rybniku nebo sbírat houby / borůvky .

Neznám nikoho Kdo má přímo na chatě čerpací stanici na benzín

,ale většina má zřízenou el. přípojku.

+1/0
6.10.2018 0:15

M76a93r86e25k 95K34l52u71f29a 3378724674306

Ne ne, děkuji. Kdybych tyhle názory šířil někam dál do svého okolí, byla by má pověst inteligentního člověka zahozena. Možná, že by si mohli i ostatní myslet, že jsem po úrazu hlavy či po lobotomii. To mi za to nestojí. ;-)

0/−1
4.10.2018 10:27

J51o51s86e74f 45Š60o81l14t93e21s 8684588810933

Vzhledem k tomu, že plán je prodávat 50 % elektromobilů zhruba do roku 2050, tak jsem v klidu, do té doby se tenhle problém vyřeší.

+2/0
3.10.2018 12:31

V66á90c86l65a40v 59K77o38v90á68ř 1832111307694

Co potom budou dělat s vyrobenými elektromobily? Až se ten problém vyřeší... a dojdou k tomu, že je to slepá ulička ;-)

0/−2
3.10.2018 16:44

J28o44s91e70f 62Š90o10l72t28e89s 8374638820543

Spíš ne. Já elektromobil mám a i přes vyšší cenu a nižší dojezd u mě výhody a pohodlí převažují.

+2/0
3.10.2018 16:48

V82á82c28l66a23v 40K85o79v41á71ř 1412171527234

Mluvíme o roce 2050, jak psal pan Šoltes.

Nikdo nezpochybňuje, že v současnosti a za určitých okolností, s přihlédnutím zejména k: 1) k čemu je vozidlo primárně určeno 2) jaké má uživatel možnosti nabíjení 3) jaké má možný uživatel finanční možnosti ...

...může elektromobil vyhovovat přesně tak jako Vám.

Ve světlou budoucnost elektromobilů, coby masového dopravního prostředku prostě nevěřím. Neptejte se proč, bylo by to na dlouho a na obsáhlý článek.

+2/0
3.10.2018 17:00

Najdete na iDNES.cz