Diskuse k článku

Elektromobilita poleze do peněz výrobcům i zákazníkům

Automobily na elektrický pohon se po letech bombastických konceptů a miliardových investic chystají vyrazit do evropských výstavních hal ve velkém. Nyní však přijde těžší úkol: prodat je se ziskem. Elektroauta jsou totiž jako jídlo v bio kvalitě, musí tedy stát víc, píše agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V41í69t 38K14o31u25b13a 6916640704468

Při kupní síle obyvatel Čr je pořizovací cena nad 500 tis pro běžného občana mimo realitu, takže při pohledu do ceníků si prostě mobilitu "dle EU" bude moci dovolit jen cca 15 až 20% nejbohatších obyvatel. A neoponujte, že budou kupovat ojetiny, u elektromobilů a hybridů bude investice do výměny baterií mezi pátým a sedmým rokem života tak vysoká, že ojetiny za rozumnou cenu prostě budou scifi.

0/−1
9.10.2018 11:26

P86e97t43r 21B51l95á37h25a 6240247479743

stejně 60% nových aut kupují firmy

0/0
9.10.2018 15:15

T61o56m57á39š 39B57e59r29k91a 2685422334206

Životnost baterií v elektromobilech reálně přesahuje 10 let.

0/0
10.10.2018 14:16

M71a56r14c68e67l 27L90u62k97a19č65k71a 1607803900323

Mňa by zaujímalo, prečo je napr. eGolf takmer dvojnásobne drahší konkrétne Golf so spaľovacím motorom stojí 16.500 Eur a eGolf 35.000 Eur, pritom náklady na batériu sú podľa dostupných údajov na úrovni cca 210 Eur/kWh cize pri 36 kWh batérii sú náklady automobilky cca 7500 Eur. Vsetci vratane automobiliek sa zhodnu, ze elektromotory su jednoduchsie, maju menej suciastiek a celkovo su lacnejsie, aspon u nas tieto argumenty pouzivaju ako dovod preco nepodporovat elektromobilitu, lebo by to poskodilo ich prijmy. Takze ak je elektromotorový pohon výrazne lacnejsi ako spalovací a GOLF a eGOLF maju ostatne suciastky ROVNAKÉ, tak aj ked k najlacnejsiemu spalovaku priratame naklady baterie dostavame sa k 23.500 Eur nie k 35.000 Eur. Kde tu automobilka zarába menej? Mozete argumentovat, ze ich vyrábajú menej - teda v mensich seriach, ale potom nie je prave receptom pre nich vyrabat aspon jeden model vo vacsíc seriach a s cenou o 10.000 lacnejsou ako v sucasnosti by mali uplny bestseller. Btw aspon u nas su dodacie lehoty na elektroauta 5 a viac mesiacov ako su produkcie vpredané.

+1/−1
6.10.2018 12:38

H20o47n45z66a 18T80a56r 3919852554422

Něktěří výrobci (Renault,Smart...) v některých zemích.

Nabízeli možnost koupit elektromobil bez akumulátoru.

Podle modelu

Chcete elektromobil, ale bojíte se životnosti akumulátoru.

Proto začali nabízet produkt .

Budete vlastnit elektromobil a za akumulátor budete platit měsíční paušál .

Nemusíte řešit životnost akumulátoru

Jenže nákladově to vycházelo na mnohem víc, než akumulátor vlastnit .

Elektromobil i bez akumulátoru byl drahý a k tomu majitel platil drahý měsíční paušál, který to ještě prodražoval.

0/0
7.10.2018 11:39

P45e77t76r 53B74l32á49h93a 6910677569953

Norsko září: EV 60% (6387 ks), 16% benzín, 12% diesel, 11% hybrid - nejvíc prodaných aut Tesla Model X - 1234 ks, Nissan Leaf 1071, Tesla Model S - 782:-)

http://ev-sales.blogspot.com/2018/10/norway-september-2018.html

+3/−1
4.10.2018 11:11

P33e84t75r 51M90i84c77h58a66l 2370184531332

Jo jo, dotace dělají divy.

+1/0
4.10.2018 16:39

H75o24n38z24a 64T27a22r 3359812224852

V Číně ještě větší

Nejen že dávají štědré dotace, ale ještě navíc stanovují tvrdé kvoty

Žádná automobilka nechce přijít o zisk s nejvíce rostoucího trhu

https://www.euro.cz/politika/cina-stanovila-kvoty-na-elektroauta-vw-bude-mit-vazne-problemy-1375589

+1/0
6.10.2018 0:22

J54a44n 42P31o65k87o32r74n23ý 1243609900663

Bez dotací by si to koupil jen šílenec. A ty dotace jednou stejně skončí.

0/0
4.10.2018 19:50

P89e70t23r 37B88á14č36a 8335536775605

a co jako? Kazdej vi, ze eje toj neom kvuli dotacim

0/0
5.10.2018 17:14

J92a34r39o73s54l31a24v 20P97r31o16c57h62á22z69k43a 2615942396718

3,4 milionů pracovních míst. Potom vstanou noví bojovníci a politici se budou houpat.

0/0
3.10.2018 23:46

M84a56r48e52k 51J89a33n30e54č87k42a 1757836493961

Si říkám, komu to budou za ty ceny prodávat až dojde zástup geeků? :-P

0/−1
3.10.2018 23:40

M36a24r76t53i98n 13K61a68r60á42s18e10k 9668543528418

Jake ceny? vy uz vite za kolik se budou velkoseriove modely, ktere automobilky chystaji na roky 2020 a dalsi?

+2/0
4.10.2018 9:57

M93a80r92t13i54n 80D87o82h31n10a68l 5317653548318

Do peněz to zákazníkům nepoleze, nikdo si totiž tyhle krámy nebude kupovat a všichni buou pěstovat svoje staré bouráky - vítejte na Kubě!

+2/−2
3.10.2018 23:24

J17i65ř84í 55S66c18h94w36a19c25h 8948154448506

a budou s nimi moci jezdi tak z Dolní do Horní Lhoty.....

0/0
4.10.2018 10:04

P32e77t77r 23B93á60č82a 8795946255475

Nepoleze, tenhle kram si v zivote nekoupim i kdybych mel jezdit trabantem.

0/−3
3.10.2018 15:11

J40o55s52e39f 80Š95o24l38t34e51s 8244218870433

Sázku přijímám.

+5/0
3.10.2018 16:10

P45e67t70r 77B17á48č45a 8475606525325

OK:-)

0/0
5.10.2018 17:14

P55e37t15r 71M51i22c50h47a24l 2210654641542

Já bych to bral - až to bude mít srovnatelnou cenu a dojezd jako srovnatelné auto se spalovacím motorem. A až nebude baterka vážit přes tři metráky a nabíjet se v řádu hodin.

0/0
3.10.2018 17:38

V23l11a66d80i92s35l21a88v 43B76u36r88y15š71e55k 1789102797124

já bych to klidně bral i když bude baterka vážit tři metráky, nosit ji nebudu, když se to bude nabíjet v řádu hodin, stejně budu u toho nabíjení spát a když to nebude mít srovnatelný dojezd, po městě jezdím jen pár kilometrů a na delší cesty vyrazím stejně jak tak se svým SUV

+3/0
3.10.2018 18:09

J30a83r53o90s51l86a22v 10P76r95o76c77h79á22z57k75a 2505672526228

Velice ekonomické a ekologické.

0/0
3.10.2018 23:40

P49e62t87r 77M11i25c66h78a65l 2710474441182

Tak si to užij. Ale já nehodlám dobíjet auto cestou na letiště a ještě za takový krám zaplatit milion.

0/−1
4.10.2018 16:41

H44o80n11z32a 58T79a68r 3929572244222

To už dnes splnuje Plug in Hybrid ( Hybrid do Zásuvky )

Celosvětově se počítá do kategorie elektromobil .

-Dojezd srovnatelný jako čistý spalovák

-Baterie je mnohem menší než u čistého elektromobilu

-rychost nabíjení nemusíte řešit,

-Pod kapotou máte dva spolu spolupracující pohonné systémy, které si navzájem pomáhají .

Osobně mě překvapuje, že v severských zemích, se čistých elektromobilů prodávalo v poměru k plug- in- hybridům méně .

V posledních mesících nastal obrat v prodejích a podíl prodaných

Plug- in- hybridů klesá ve prospěch čistých elektromobilů

Asi za to může dostupná vyšší kapacita akumulátoru

Lidé už se nebojí, že to nikam nedojedou

0/0
5.10.2018 23:48

H65o95n23z41a 38T31a87r 3359872394482

BMW i3 nový model s vyší kapacitou Akumulátoru 42,2kWh, už nebude možné koupit s palubním generátorem Bude se vyrábět jen ve verzi čistý elektromobil. Vice na hybrid.cz

0/0
7.10.2018 11:49

M41a15r51e74k 84K17l55u38f39a 3608674424986

Já pořád nechápu, jak se chce vyřešit dobíjení elektromobilů v oblastech, kde je zvýšená kumulace obyvatelstva, kde to auto stojí pokaždé jinde a kde parkuje třeba v jedné ulici třicet a více aut. To mi pořád nebyl nikdo schopen vysvětlit .... 8-o

+15/−1
3.10.2018 11:26

V21l35a27d70i98s59l63a34v 50B32u81r86y83š37e56k 1769452597144

úplně jednoduše to chtějí vyřešit, ten kdo si bude moct auto dobíjet, tak si ho bude dobíjet a kdo ne, tak prostě logicky nabíjecí mít nebude, že, když by si ho nedobil a je to vyřešený, konečně v tom máte jasno, konečně vám je někdo schopnej to vysvětlit

+2/−4
3.10.2018 11:43

V69l13a74d58i56s72l71a22v 63B28u62r53y32š96e12k 1169202607884

dva lidi si dokonce myslí, že dobíjecí auto si koupí i ti, kteří ho nebudou moct nikde dobít, tak vám dávám za pravdu, že lidstvo tak nějak blbne a je to vidět už i na diskuzích

+3/0
3.10.2018 18:22

T75o33m15á96š 19Ž33i64t90n56ý 6601770911791

Jak jsem psal níže.

Leda výměnou celých baterek na nějakých měnících stanicích. Kupovaly by se pak levný auta bez baterky, ta by se pronajímala od dodavatele enegie. Výměna rychlá, dobíjelo by se malými proudy, pomalu, v době přebytku energie. (Super pro vyrovnání výkyvů od obnov. zdrojů)

Jinak to při dnešních možnostech techniky nelze...

+1/0
3.10.2018 11:57

J55i97ř39í 33S61e77h53n97a85l 6945458712956

Jo. Tedy vratime se o 150 let zpatky, kdyz Wells Fargo preprahalo kone u dostavniku :-)

+7/0
3.10.2018 12:11

M98a83r83e76k 27K95l86u68f35a 3988714934516

No ono je to zatím celé nějaké vyznívající návratem zpátky.

Nabíjení aut, když dosud se řešilo prodlužování nájezdu na jednu nádrž.

Honba za výdrží baterií telefonů je nahrazena každodenním nabíjením.

K dokonalosti vyvinuté systémy hodinek (natahování, baterie s výdrží cca na dva roky) vytlačují v současnosti hodinky, které se musejí stále nabíjet.

Lidstvo se o něco dlouhá desetiletí snažilo, pak zblblo a vývoj zahodilo.

+1/0
3.10.2018 15:04

J92i64ř26í 21S43e70h47n16a55l 6925728502376

Tak nejen ty baterky. 100 let se resi aerodynamika protoze je davno kazdymu jasny ze ta rozhoduje o vlastnostech auta naprosto zasadnim zpusobem. Zejmena pak je dulezita v dobe, kdy davame extremni duraz na emise, tedy na spotrebu. No a shodou okolnosti dnes je ta aerodynamika uz pomerne dobre zvladnuta a daji se vyrobit skutecne efektivne fungujici auta. Jenze tech 100 let vyvoje se normalne zahodi a lidi jezdej krabicoidnima SUV jak pred 100 lety.

+2/0
3.10.2018 20:20

M66a61r13t80i87n 42P11l19z48á80k 2237399648894

To by znamenalo znatelný nárůst rozměrů a hmotnosti vozů. Teď se baterky umisťují do podvozku, kde vyplňují doslova každý volný prostor.

+1/0
3.10.2018 14:35

P32e54t56r 35B45l81á67h22a 6370867529333

Na nabíječkách (benzínky - taky si teď nelijete benzín na sídlišti z kanystru, plus na mnoha dalších místech, v tom je ta výhoda - parkoviště obchodů, kin, sportovních stadionů, v práci...), navíc odpadne asi 30 % aut, ty budou tankovat hlavně doma, už chápete, můžete to šířit dál

+1/−6
3.10.2018 11:59

T96o65m50á16š 21Ž43i48t60n43ý 6831870461661

Klasická nabíječka kde si auto připíchnete na drát je na nic. Buď bude nabíjet mnoho hodin, nebo to bude rychlonabíjení, ale tam půjdou taková proudy, že vyskáčou dráty ze země, když se tam bude chtít nabít několik aut najednou.

+1/−3
3.10.2018 12:02

P70e83t12r 22B50l85á56h52a 6470927599303

to je zvláštní, že v Norsku, kde je podíl EV aut největší na světě cca 10%, nic ze země neskáče...

+1/−4
3.10.2018 12:22

M57a89r81t25i38n 74P60l56z90á76k 2607139378464

I tam už narážejí na nedostatečnou infrastrukturu.

+3/−1
3.10.2018 14:40

M74a78r30t16i44n 17K88a63r60á79s54e70k 9518403988848

Tak narazí na to proto, že tam z roku na rok vyrostl podíl prodaných elektroaut na 50%, tzn jim přibývají raketovým tempem, to plosně opravdu nehrozí

+2/0
3.10.2018 22:44

T13o15m29á57š 31Ž60i33t31n68ý 6331410551881

10%neni pořád 100%. Mluvím o stavu plného nahrazení spalovacích aut EV

0/0
3.10.2018 20:33

M20a80r74t74i75n 17K35a46r13á85s69e65k 9968203368538

Ten nastane když budu ultraortodoxní tak v průběhu minimálně 50let...

+2/0
3.10.2018 22:44

M86a43r60e70k 86K70l40u54f16a 3858504564616

Nabíjení bude mít smysl jedině přes noc a na těch parkovištích obchodů, kin, sportovních stadionů a v práci moc lidí nepřespává. Čili argument dost vedle.

0/−3
3.10.2018 16:05

P81e12t60r 98B53l79á15h78a 6930447159613

Vedle jste vy, přijedu nakoupit, budu mít dojezd třeba 50 km, připojím se na nabíječku (150 kW) budu nakupovat 30 minut, za tu dobu se mi auto nabije při baterce 60 kW, na 80% = 250 km, stojan má dva kabely tzn. u jednoho stojanu se za den v ideálním případě nabije 9 hodin provozu x 2 mista x 2 za hodinu = 36 aut. Rád jsem Vás poučil, můžete to šířit dál :-)

+3/0
3.10.2018 21:08

J80a27n 45P63o60k20o33r79n44ý 1343719690673

A co když pojedeš někam do přírody, třeba k rybníku, nebo na houby? Tam nenabiješ, kdežto v nejbližší vesnici natankuješ a máš dalších několik set km k dispozici.

0/0
4.10.2018 3:25

P28a79v35e68l 88O35t59i73s64k 2106341697

No a nebo se sejdeme u toho nákupu a tedy i stojanu v jeden čas 3 , to tzn. jeden z nás tří to prostě během nákupu nedobije. Možná než poučovat by jste měl nejdříve odhodit růžové brýle.Je hezké být pro něci nadšen , ale člověk by neměl ztrácet schopnost vnímat realitu, nic totiž není jen růžové a zalité sluncem.

0/−1
4.10.2018 3:56

P21e26t14r 57B58l52á38h97a 6880697359753

když bude potřeba, tak tam bude těch stojanů 5 nebo 10, teď je i ten jeden moc, v ČR jezdí 2200 EV, a na to připadá 700 veřejných nabíječek. Ale je to příprava na to, co přijde za pár let, příští rok bude těch EV 5000, na konci roku 2020 odhadem 10.000

+2/0
4.10.2018 8:32

H93o94n62z70a 22T36a19r 3429912804732

Když jedu na chatu Tak to tam napíchnu do obýčejné zásuvky (230v/16A) je mi jedno, že se to pomalu X hodin nabíjí .

a jdu si v klidu k rybniku nebo sbírat houby / borůvky .

Neznám nikoho Kdo má přímo na chatě čerpací stanici na benzín

,ale většina má zřízenou el. přípojku.

+1/0
6.10.2018 0:15

M53a45r89e68k 83K40l96u79f91a 3748514434156

Ne ne, děkuji. Kdybych tyhle názory šířil někam dál do svého okolí, byla by má pověst inteligentního člověka zahozena. Možná, že by si mohli i ostatní myslet, že jsem po úrazu hlavy či po lobotomii. To mi za to nestojí. ;-)

0/−1
4.10.2018 10:27

J75o30s91e95f 72Š79o97l91t13e41s 8724368640473

Vzhledem k tomu, že plán je prodávat 50 % elektromobilů zhruba do roku 2050, tak jsem v klidu, do té doby se tenhle problém vyřeší.

+2/0
3.10.2018 12:31

V46á54c67l41a87v 47K71o67v66á89ř 1672961117184

Co potom budou dělat s vyrobenými elektromobily? Až se ten problém vyřeší... a dojdou k tomu, že je to slepá ulička ;-)

0/−2
3.10.2018 16:44

J76o59s34e59f 88Š85o50l29t40e45s 8614938880703

Spíš ne. Já elektromobil mám a i přes vyšší cenu a nižší dojezd u mě výhody a pohodlí převažují.

+2/0
3.10.2018 16:48

V22á72c63l14a46v 92K52o22v60á85ř 1142701467184

Mluvíme o roce 2050, jak psal pan Šoltes.

Nikdo nezpochybňuje, že v současnosti a za určitých okolností, s přihlédnutím zejména k: 1) k čemu je vozidlo primárně určeno 2) jaké má uživatel možnosti nabíjení 3) jaké má možný uživatel finanční možnosti ...

...může elektromobil vyhovovat přesně tak jako Vám.

Ve světlou budoucnost elektromobilů, coby masového dopravního prostředku prostě nevěřím. Neptejte se proč, bylo by to na dlouho a na obsáhlý článek.

+2/0
3.10.2018 17:00

Najdete na iDNES.cz