Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektrovozy dorovnávají náklady na provoz klasická auta, v Česku to neplatí

Nákupní cena vozu je jedna věc, druhá jsou celkové náklady na jeho provoz a vlastnictví. Elektromobily a klasická auta na tom byly dlouho rozdílně, nyní se ale tento poměr začíná vyrovnávat. Neplatí to ale pro Českou republiku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ten titulka psal velká Čech. Smutný vrchol žurnalistiky...

0 0
možnosti
MF

V Nizozemí se platí při nákupu auta DPH. Poté jsou poplatky, které majitelé elektro aut nemusí platit, jako např. registrační daň (EKO - zhruba 40% z ceny vozidla), silniční daň (jen u dieslu mate za čtvrtletí tuším 82 eur navíc, jen za to, že to je diesel), u 2.0 TDI to vychází na zhruba 400 eur za 3 měsíce. Vzhledem k tomu se zde opravdu vyplatí přemýšlet nad elektroautem.

0 0
možnosti
DM

jenže to je násilné ohýbání trhu v rámci nesmyslných eko dogmat-jako že elektrouato je zelené,super zelené a diesel je satan

0 0
možnosti
JM

J89i52ř50í 48M39a52c89e12k

2. 10. 2020 15:45

Vymýšlečům titulků v Idnesu dělá evidentně problém skloňování.

0 0
možnosti
PM

P13e87t95r 26M16i41c11h39a34l

2. 10. 2020 17:49

Hlavně logické myšlení.

0 0
možnosti
RS

Elektrovozy se současnými bateriemi samozřejmě nenahradí všechna auta se spalovacími motory, ale je pravda, že cca třetinu by jich nahradit mohly. Jako auto, se kterým jezdí člověk do práce do 50 km a po městě je zcela ideální. V mnoha rodinách jsou dnes 2-3 auta a minimálně jedno z těch aut nejezdí nikdy dál než těch 50-100km denně. Problém je pouze cena.

3 0
možnosti
RS

Levnější provoz klasických aut v ČR je dán jen a pouze tím, že Češi (a obyvatelé dalších zemí bývalého sovětského bloku) používají v průměru starší, levnější a méně vybavená auta. Proto mají mj. levnější pojistky. Také ceny služeb (autoservisy) jsou v ČR nižší než na západ od nás...

0 2
možnosti
JM

A ta dotace 400 tisíc se v tom nějak zohledňuje?

0 0
možnosti
KM

K17a92r42e60l 83M44a82z28a35č

1. 10. 2020 22:50

Je jasný, proč se to počítá s 30 000 km. Při menším nájezdu se to nevyplatí a bez dotací je to úplně nesmysl, ostatně celá koncepce auta na baterky je blbost.

4 1
možnosti
HT

H16o17n95z31a 18T74a54r

3. 10. 2020 10:00

Je to jako u elektrokol Kdo jezdí na kole málo, tak pro toho představuje takový nákup jen promarněné peníze. Pro takové lidi je lepší v mnoha případech využit služeb Cyklo půjčovny

0 0
možnosti
PM

P41e57t69r 59M23i25c78h20a30l

1. 10. 2020 14:03

Autor zapomněl napsat, že to dorovnávání ženou dotace na EV a vyšší zdanění klasických aut.

1 0
možnosti
JS

Podle té tabulky to evidentně nejlépe řeší ve Švýcarsku.

0 0
možnosti
LM

L47u52k19á95š 29M55a90c22h

1. 10. 2020 13:44

No jo, 1.6 franků na litr není v ZRH žádný problém

0 0
možnosti
PO

P25a38v74e73l 63O92t74i26s28k

1. 10. 2020 11:32

No takže celý článek je už od nadpisu vlastně pitomost, protože žádné Elektro vozy náklady nedorovnávají. Toto dělají vlády některých zemi dotacemi na nákup zbytne spotřební věci jako je auto. A nebo zvýšenou daňovou zátěži spalovacích aut, popřípadě kombinace obojího. Bez tdy toho jsou EV stále nekonkurenceschopné o proti spalovákům. Ano samozřejmě zákazníka zajímá výsledek, tedy kolik za to zaplatí on, ne kolik za jeho auto dá stát, samozřejmě je to pochopitelné. Ale i tak by tento clanek, kdyby byl od opravdu profesionála, měl vypadat trochu jinak. A ne jako budovatelská plátek elektromobility. Ovšem to bych chtěl v dnešní době po médiích asi hodně, a nemám na mysli jen ty české, tohle se dej všude

2 3
možnosti
JM

každá spotřební věc je zbytná. Tady ale porovnáváme ekonomickej nesmysl elektromobil, děláme že z něj nejsou emise a ještě se nám někdo snaží nakukat, že elektromobilita je na rozdíl od spalovacích motorů udržitelná věc. Když si postavíme pár Temelínů a dáme pár set miliard na síť nabíječek a odstranění klasických pump, tak by elektromobily mohly masově fungovat. Možná. Ale ne na celym světě, protože není dostatek materiálu na baterie pro několik miliard aut

0 2
možnosti
SN

Přesně co jsem psal již dříve a někteří mě tu peskovali jak je elektromobil bez nákladů a podobně a ejhle ono je to ve většině států dražší a ve zbytku stejné s náklady jako u klasických aut a v ČR je to ještě podstatně dražší a ještě bude až zkončí podpora pro elektřinu.

4 2
možnosti
ZM

Ty náklady dělá ale ta vyšší cena. Co se týče provozu, tak je elektromobil jasně levnější. ČR nedává dotace na nákup (já s tím souhlasím, Česko prodej elektromobilů nijak nevytrhne), tak vychází dráž rozpočítání pořizovací ceny.

1 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...