Diskuze
Elektrovozy dorovnávají náklady na provoz klasická auta, v Česku to neplatí
Děkujeme za pochopení.
R96a51d59e92k 31Š85k23r12a95b57i35š
Ten titulka psal velká Čech. Smutný vrchol žurnalistiky...
M79i34c75h22a31l 14F67r62i38e34d49l
V Nizozemí se platí při nákupu auta DPH. Poté jsou poplatky, které majitelé elektro aut nemusí platit, jako např. registrační daň (EKO - zhruba 40% z ceny vozidla), silniční daň (jen u dieslu mate za čtvrtletí tuším 82 eur navíc, jen za to, že to je diesel), u 2.0 TDI to vychází na zhruba 400 eur za 3 měsíce. Vzhledem k tomu se zde opravdu vyplatí přemýšlet nad elektroautem.
D59u91š88a73n 61M58a16t10o65u60š71e92k
jenže to je násilné ohýbání trhu v rámci nesmyslných eko dogmat-jako že elektrouato je zelené,super zelené a diesel je satan
J89i52ř50í 48M39a52c89e12k
Vymýšlečům titulků v Idnesu dělá evidentně problém skloňování.
R63a10d56o91v66a14n 56S34ý64k95o94r91a
Elektrovozy se současnými bateriemi samozřejmě nenahradí všechna auta se spalovacími motory, ale je pravda, že cca třetinu by jich nahradit mohly. Jako auto, se kterým jezdí člověk do práce do 50 km a po městě je zcela ideální. V mnoha rodinách jsou dnes 2-3 auta a minimálně jedno z těch aut nejezdí nikdy dál než těch 50-100km denně. Problém je pouze cena.
R18a40d85o69v80a64n 38S20ý48k31o46r70a
Levnější provoz klasických aut v ČR je dán jen a pouze tím, že Češi (a obyvatelé dalších zemí bývalého sovětského bloku) používají v průměru starší, levnější a méně vybavená auta. Proto mají mj. levnější pojistky. Také ceny služeb (autoservisy) jsou v ČR nižší než na západ od nás...
J95a71n 67M30l57e76z75i76v37a
A ta dotace 400 tisíc se v tom nějak zohledňuje?
K17a92r42e60l 83M44a82z28a35č
Je jasný, proč se to počítá s 30 000 km. Při menším nájezdu se to nevyplatí a bez dotací je to úplně nesmysl, ostatně celá koncepce auta na baterky je blbost.
H16o17n95z31a 18T74a54r
Je to jako u elektrokol Kdo jezdí na kole málo, tak pro toho představuje takový nákup jen promarněné peníze. Pro takové lidi je lepší v mnoha případech využit služeb Cyklo půjčovny
P41e57t69r 59M23i25c78h20a30l
Autor zapomněl napsat, že to dorovnávání ženou dotace na EV a vyšší zdanění klasických aut.
J70i41ř87í 13S16c29h29w25a46c10h
Podle té tabulky to evidentně nejlépe řeší ve Švýcarsku.
L47u52k19á95š 29M55a90c22h
No jo, 1.6 franků na litr není v ZRH žádný problém
P25a38v74e73l 63O92t74i26s28k
No takže celý článek je už od nadpisu vlastně pitomost, protože žádné Elektro vozy náklady nedorovnávají. Toto dělají vlády některých zemi dotacemi na nákup zbytne spotřební věci jako je auto. A nebo zvýšenou daňovou zátěži spalovacích aut, popřípadě kombinace obojího. Bez tdy toho jsou EV stále nekonkurenceschopné o proti spalovákům. Ano samozřejmě zákazníka zajímá výsledek, tedy kolik za to zaplatí on, ne kolik za jeho auto dá stát, samozřejmě je to pochopitelné. Ale i tak by tento clanek, kdyby byl od opravdu profesionála, měl vypadat trochu jinak. A ne jako budovatelská plátek elektromobility. Ovšem to bych chtěl v dnešní době po médiích asi hodně, a nemám na mysli jen ty české, tohle se dej všude
J15a26n 23M91l24e32z39i23v13a
každá spotřební věc je zbytná. Tady ale porovnáváme ekonomickej nesmysl elektromobil, děláme že z něj nejsou emise a ještě se nám někdo snaží nakukat, že elektromobilita je na rozdíl od spalovacích motorů udržitelná věc. Když si postavíme pár Temelínů a dáme pár set miliard na síť nabíječek a odstranění klasických pump, tak by elektromobily mohly masově fungovat. Možná. Ale ne na celym světě, protože není dostatek materiálu na baterie pro několik miliard aut
S93t25a28n85i86s79l83a17v 37N11o31v61o49t14n31ý
Přesně co jsem psal již dříve a někteří mě tu peskovali jak je elektromobil bez nákladů a podobně a ejhle ono je to ve většině států dražší a ve zbytku stejné s náklady jako u klasických aut a v ČR je to ještě podstatně dražší a ještě bude až zkončí podpora pro elektřinu.
Z13d62e80n55ě95k 76M94o37r89á11v23e97k
Ty náklady dělá ale ta vyšší cena. Co se týče provozu, tak je elektromobil jasně levnější. ČR nedává dotace na nákup (já s tím souhlasím, Česko prodej elektromobilů nijak nevytrhne), tak vychází dráž rozpočítání pořizovací ceny.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Prodej rodinného domu 132 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 495 000 Kč