Diskuse k článku

Další plány na snížení emisí? Elektromobily, které ale lidé nechtějí

Na stole evropských poslanců v posledních dnech přistál návrh na další snížení emisí osobních aut. Do roku 2030 by měly klesnout o 30 procent. Aby se to podařilo, museli by Evropané ve velkém přesednout do elektromobilů. Jenže ty nikdo nechce, rozčilují se šéfové evropských automobilek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a31n 84C50h87o62b89o91t 5183168179597

Dokud budou elektroauta vypadat jako hračky a oplechované třikolky, nikdo je chtít nebude. Stejně jako to "picolino" z obrázku, které je obšlahnutá už asi 100 let stará Berlinetta. Ukrást design starý jako Metuzalem, to už je kumšt...

0/0
11.7.2018 8:58

M88i79c69h53a19l 41J89a96r28o62š 7534730632445

Vždyť to jsou jen hračky, a každý z těch uvědomělých ekologických Němců si to pořizuje až jako druhé nebo třetí auto do rodiny.

0/0
10.7.2018 17:06

J97a29n 18K22o11m56r66s57k25a 8382342428502

Brusel = eurohujer

Hlavně že blokují výstavbu nových jaderných elektráren.

Věřím vodíku, dá se skladovat a tankovat.

0/0
16.6.2018 6:56

J91a76n 66C53h28o35b58o68t 5143238809447

Myslíte to, jak se musí chladit a uniká i skrz kovy, a když vám foukne v garáži, pěkně probublá celým domem a pošle ho 4 bloky na všechny strany?

0/0
11.7.2018 8:59
Foto

D71a28n 18R46u47b86í86n 4313793509

Elektromobil je stejnej nesmysl jako autonomní vozy. Slepá větev vývoje.

+1/−1
11.6.2018 14:20

P87e45t50r 57V91a30r64g46a 3285613410730

Souhlas R^

0/0
28.6.2018 11:14

J45a78n 91C14h84o69b50o63t 5623578889137

Slavná poslední slova...

Ale nevěšte hlavu, podobně si naběhl kdejaký bývalý vizionář.

0/0
11.7.2018 9:01
Foto

P64a18v79e69l 92M58a83r54t14i50n28e74k 9335635871403

Ten nerealisticky experiment zvany EU komise zrusit. Banda neschopnych a nevzdelanych vyzirku v oboru. Mozna maji svoji vizi, ale naprosto spatnou a vypadlou odnekud ze seminaru humanistickych oboru. Kde je skutecna spotreba uhliku? V energetice. A kolik energie stoji vyrobit a zlikvidovat elektricke auto? Vcetne zazemi a vyroby te energie a prostredku k vyrobe energie? Ta uhlikova stopa je sirsi nez dalnice plna benzinovych a naftovych aut. Navic cena. Ty technologie nejsou jeste na hromadnou vyrobu ani hotove.

0/−1
10.6.2018 2:03

J17a71n 48V44á65c78l24a33v75í96k 3322346731899

Není v prvé řadě vhodné změnit spíš zastoupení na národní úrovni, pokud podle Vás třeba české nebo slovenské Ministerstvo dopravy, francouzské UTAC CERAM nebo německé Kraftfahrt-Bundesamt vysílají do technické komise pro motorová vozidla lidi bez patřičného vzdělání? Nebo pokud budou o věcech rozhodovat na národní úrovni ti samí amatéři, tak snad bude vše v pořádku?

0/0
10.6.2018 11:23

J46a33n 36V70á87c97l71a80v91í23k 3202226981229

Víkendový click-bait :-) Že by elektromobily lidé nechtěli je dost odvážné tvrzení, spíš by asi bylo lepší napsat, že je nechtějí za současné vysoké ceny.

Že jsou spalovací motory na hranici technických možností se píše roky, ale očividně se ta hranice stále posouvá... ;-)

Osobně bych se o automobilky nebál, ony to zvládnou - pracuje pro ně spousta velmi chytrých lidí, mají na to spoustu času a normy obecně bývají navrženy tak, aby byly proveditelné. Za sebe očekávám další zlepšování spalovacích motorů, víc alternativních paliv jako CNG, plug-in hybridy ve vyšších třídách a k tomu pár bateriových elektromobilů.

+2/0
9.6.2018 19:41

M25i14r73o76s97l11a29v 96S77u74c79h87y 5210569450290

Obyčejný socialismus. Hrstka lidí se ohání "přáním většiny" a vnucuje lidem, co mají dělat, případně jim zakazuje to co dělat chtějí. "Svobodně a demokraticky" se stáváme otroky systému, kde jen někteří vyvolení lépe vědí, co je pro nás dobré.

+6/−2
9.6.2018 10:41

M67i46r30e76k 79T40u76r61e82č94e26k 4963582480312

"...zkrátka Evropané na drahé elektromobily nemají..." Tyto automobily by se mely fasovat temer zdarma anebo za symbolickou cenu, jinak se nikdy nerozsiri. Za nehorazne penize mit auto s tolika omezenimi NIKDO kupovat nebude ! Rv

+5/−1
9.6.2018 9:53

J50a73n 50P55š77e94n13i37č94k25a 2660458253232

A kdo priblizne to bude platit? Turecek nafasuje auto za korunu, kdo doplati rozdil?

0/0
9.6.2018 14:33

J52a77n 13V43á71c45l39a81v32í60k 3412186561799

Žádné symbolické ceny, máte už dotovanou veřejnou dopravu, pokud nemáte na auto.

Pokud se cena přiblíží modelům se spalovacími motory, tak to sice dál nebude pro každého, ale dost lidí koupí celkem rádo.

0/0
9.6.2018 19:47

P48e61t96r 56V13a33r33g19a 3255533170330

na rozdíl od jiných chápu váš příspěvek jako ironii - resp. pokud podíl 30%, tak jedině to ne-auto zadarmo

0/0
28.6.2018 11:18

J51a78r83o61s65l87a97v 57K48a33d79l66e76c 5261699182651

Dejte cenu do sto tisíc a nestačíte vyrábět....;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
9.6.2018 8:34

J92o75s39e42f 15Š80o90l90t43e36s 8104688440533

Pánové a dámy, chápu, že tady všichni potřebujete jezdit 1000 km na jeden zátah, ale já osobně bych třeba i s dnešním i-Pacem s dojezdem kolem 480 km WLTP neměl vůbec problém. A rychlonabíječky bych v podstatě nepotřeboval. Delší trasu než 480 km jezdím jednou ročně. A to doslova. Ročně najezdím zhruba 25000 km, ale trasu delší než těch 500 km jenom na dovolenou. A tam budu tedy potřebovat na té trase 1200 km 2x rychlonabíjení na 30 minut. Jelikož bych stejně zastavoval, tak mne to nějak netrápí a místo u nabíječky půjde rezervovat předem, takže taky pohoda bez stresů. K čemu nám bude rychlonabíjecí infrastruktura, kdy na ni skoro nikdo kromě obchoďáků, kteří se stejně nevzdají nafty, nebude nabíjet?

+5/−1
8.6.2018 22:53

M61i63r86o83s73l92a33v 13K92u84c75e23r71a 4457370477471

My nepotrebujeme jezdit 1000 km na jeden zatah, my chceme, aby elektromobil byl schopen bez nabijeni ujet 1000 km (vzhledem k delce nabijeni a mizerne infrastrukture).

+9/−1
9.6.2018 8:15

M40i57r79e81k 48T36u42r59e45č57e61k 4953532540942

No dobre, ale ja nechci nic předobjednavat a po dojeti do cile nebo navratu domu prvni zapinat auto na nabijeni (nedej boze zapomenout !). Ja chci natankovat PLNOU NADRZ a zapomenout na to. A to nemluvim o topeni v zime a klimatizaci v parnem lete. To abych PLANOVAL svoji cestu pred vyjetim (nejlepe den pred tim), a beda, kdyz se vyskytne neco neobvykleho a necekaneho...

+4/−1
9.6.2018 9:59

P83a46v95e91l 82O92t66i24s80k 2266611667

No tak ono to není tak jednoduché, jak tady píšete. Samozřejmě, nikdo nejezdí 1000 km v kuse a ani ne všechny auta mají takový dojezd , ale dělám přestávky podle sebe jak já potřebuji ne jak potřebuje auto, a když potřebuji natankovat tak to mám za 5 minut. Ano vy a spousty lidí jezdí delší trasu jednou za rok no a si představte, že já a spousty jiných lidí jezdí delší mnohem častěji. S tím dojezdem to taky není tak růžové těch 480 co tady uvádíte je max dojezd za ideálních podmínek. Tzn. rychlost tak 100 km za h, venkovní teplota 20 stupnů a pojedete sám bez zavazadel. Pokud pojedete např. s rodinou , plný kufr tedy plně obsazené auto a pojedete po dálnici 130 nebo až 150 tak máte dojezd tak 330 km nebo spíš 300 km, na rychlonabíječce nabíjíte jen na cca 80 procent takže po první zastávce máte sice nabito ale dojezd se vám snížil tak na 250-260. Takže těch vašich 1200 km na dvě nabíjení bych chtěl fakt vidět. A to nemluvím o tom, že přijedete k nabíječce a ono bude obsazeno a vy budete až druhý nedej bože třetí v pořadí, a vzhledem k tomu, že diskutujeme pod článkem který hovoří o 30 procentech e- aut, tak to je docela reálná situace. No takže se vám ta cesta docela dost protáhne. Prostě jedna věc je jasná elektro auto je vhodné jako druhé nebo třetí auto na krátké trasy po městě, jenže pro tento účel je to příliš drahé, ale plně nahradit spalovací auto prostě nedokáže. A proto jej lidé nechtějí, a nemelte nesmysly o tom že automobilky nestíhají, oni se do toho moc nehrnou, nemají na tom moc zisku, a dělají to jen kvůli flotilovým emisím. Tesla ne nestíhá ona to nezvládá, a do dnešního dne nebyla schopna vykázat nikdy ani provozní zisk. A to si normální automobilky nemůžou dovolit, to by je akcionáři hnali.

+3/0
9.6.2018 10:05

G96e77o42r52g 60K85o56m27b30e17r21e11c 9284381326761

Dojezd 480 km je papirovych, ne realnych. Dobiti rychlonabijeckou na 80% trva u i-Pace 40 minut. Rychlonabijeni vam nedovoli 100%. Normalnim proudem ze zasuvky 10 hodin. Malujete si to jak Hurvinek valku.

O cene radsi ani nemluve. 77.850 Euro

+4/0
9.6.2018 10:39

J48a78n 17P18š48e79n30i87č51k70a 2330668233942

Kolik lidi se otoci za 20 minut u stojanu? 5 nebo jen 4? Tak v takovym pripade bys na dobijeni stejneho poctu vozu potreboval minimalne 4, nez by se ti uvolnil ten 1. Tzn. u kauzde "pumpy" 4x vetsi plocha na stojany.

A ted si do toho zakomponuj dovolena > leto> klimatizace + nanolezene auto a klesajici dojezd.

+1/0
9.6.2018 14:37

P22e84t70r 93V88a98r58g11a 3435753460420

Tak pro mne takové auto nebude - mám svých starostí dost a ne se ještě starat o auto - resp.plánovat si cesty, trávit čas nějakými rezervacemi nabíječek atd. Já dnes přijdu k autu - vidím, že je OK, otočím klíčkem a jedu - až mi hladové oko řekne, že jsme na suchu, tak vezmu benzín a do 5 min, vč, placení jsem pryč a ještě si umyji skla.

Ve vašem případě - už večer při příjezdu domů místo toho, aby mne "obsypala" rodina se svými věcmi a domácími úkoly si začnu hrát s počítačem či chytrým telefonem, abych si hledal nabíječku (dost často mimo silnice) a provedl rezervaci? (mj. tím pádem tímto způsobem už potenciálně ztratíte 50% starších řidičů, co tyto "vymoženosti" odmítají používat) To nemyslíte ani ve srandě, ne?

Moje auto je mým otrokem, ne obráceně!

0/0
28.6.2018 11:25

J93o64s17e73f 25Š44o24l58t15e42s 8464408770543

Proboha proč? Večer zaparkujete auto doma a začne se samo nabíjet buď přes indukci nebo do něj zapíchnete konektor. Proč byste měl hledat rychlonabíječku?

0/0
28.6.2018 12:21

P16e18t85r 46V89a43r42g59a 3225313120680

I na sídlišti? Vyhodím prodlužovačku z 5. patra? S jakou spotřebou prodlužovaček mám počítat? 5 ks za noc?

0/0
28.6.2018 12:32

J37o87s11e12f 45Š23o52l40t15e15s 8534378210273

A proč byste si kupoval elektromobil na sídlišti, když ho nemáte kde parkovat a nabíjet?

0/0
28.6.2018 12:33

P34e75t63r 44V39a63r85g13a 3615673660110

Jo, aha. Já nevěděl, že těch plánovaných 30% aut se počítá jen z vozového parku domkářů. Já nevím jaký je průměr v ČR, ale určitě je nemálo měst, kde více než polovina obyvatel (i řidičů) bydlí v panelácích, činžácích atd

0/0
28.6.2018 18:26

J25o33s21e90f 95Š78o84l24t42e77s 8454618110403

Ono to nebude tak zlé. Spousta lidí v panelácích a činžácích už dneska má svoje parkovací místo, často v kryté garáži. Minimálně všichni v nových domech. Tam není problém mít zásuvku.

0/0
28.6.2018 20:31

P35e34t27r 94V90a60r70g36a 3985123950360

Prosím vás, to co se postavilo od revoluce, resp. po roce 95 (do té doby se dodělávalo to rozestavěné z minulého režimu) je marginální zlomek proti výstavbě sídlišť/bytů ze 70. a 80. let - to jsou statisticky nejpočetnější byty. Tam se pro parkování (z hlediska vlastního, často krytého řešení) neudělalo vůbec nic. A nemusíme mluvit např. o Jižním městě ale i Ohradě (v obou případech Praha)

0/0
28.6.2018 20:38

J28o50s10e69f 85Š84o77l34t31e56s 8614308890213

Nechce, nechce... Ono je spíš nejde koupit, natož koupit za rozumnou cenu. Třeba Hyundai prodává použitelné elektromobily, ale jsou vyprodané na rok dopředu. To samé Kia, eGolfy taky na rok a tak je to se všemi modely. K dispozici jsou jenom BMW i3, ale to je spíš auto pro specifickou klientelu nebo Tesly, které jsou hrozně drahé. Jaguar I-Pace se ještě ani nezačal pořádně prodávat a jeho roční produkce je vyprodaná. Tož mi řekněte, kdo že to ty auta nechce? Ve skutečnosti chce, ale automobilky je nezvládají vyrábět. Natož za normální velkosériovou cenu. A že není zájem v Německu se nedivím. Německé automobilky totiž elektromobily v podstatě nedělají a elektřina v Německu je dvakrát tak drahá jak u nás, takže se tam jezdit na elektřinu nevyplatí.

+6/0
8.6.2018 22:35

P58e74t64r 33V45a37r19g22a 3675943510900

Jste si s tou elektřinou jist? Co vím, tak mateřský podnik našeho závodu platí v Německu za MWh o 30% méně než my v Čechách. P.S. Nedělají je nejen b DE, ale třeba i v Itálii či Francii. Dělat auto v objemu stovek za rok, když hlavní modely chrlím ve statisících se žádné automobilce dělat nechce. Navíc komu by to prodali? Takových eko-hujerů jako jste Vy moc v Evropě nebude

0/0
28.6.2018 20:43

P41e67t97r 29B96á91č50a 8945186975385

Samozrejme, ze ty elektro hezky nikdo nechce.

+3/−3
8.6.2018 15:13

P63a53v24e15l 48K20u45t23i67l 9300356373349

No, pravda je spíš taková, že všechna produkce je vyprodaná.

+3/0
8.6.2018 19:02

J97a88n 89J37e41m76e58l68k12a 1875650

Nevím, proč by to měla EU nařizovat. Pokud to bude pro zákazníka zajimavé, tak si to koupí. Nehledě na to, že je to nahrávka na smeč pro Čínu. Stejně jako v soláru. Zatím se jim regulacemi povedlo zvýšit množství prachu u benzínových motorů.

+5/−1
8.6.2018 13:19

R79o41m79a61n 52M31a60r56t15í60n59e83k 3343910950538

v součastnosti je hromada věcí na baterie, telefony, vysavače, nářadí atd. Někdo stále žije v domnění, že s autem je to podobné jako s akušroubovákem.

+1/−1
8.6.2018 13:12

S47t68a23n65i43s78l17a90v 65K25r91e36j16c20a72r 6837216443524

Zatím to opradu není aktuální. Pro Evropu to začne být tak za tři čtyři generace, a v pátém prezidentovi po Putinovi. Ropné produkty nejsou nevyčerpatelné ale naopak. Ale my si z toho zatím hlavu dělat nemusíme. I když litr nafty bude za 75 kč.

0/−1
8.6.2018 17:31

P95e88t83r 66K62o69v75a53ř10í15k 1921463899717

"Podle nich se Unie snaží Evropanům vnutit něco, co nechtějí."

To jsem nějak nepochopil. Já vidím, že se to snaží vnutik EK. EK přeci není Unie, EU jsme my, EK nás v EU zastupuje, a měla by reflektovat naše zájmy. Takže už se pokládá za hotovou věc, že banda samozvanců lajnuje život stovkám milionů lidí proti jejich vůli? 8-o

+3/−1
8.6.2018 13:07

M62i92r34e32k 79T73u23r26e87č35e45k 4203872710922

Totalita se vzdy vynalezave schovava za neco jineho. Trva pomerne dlouho, nez se totalita prizna, a to se jeste prekrucuje a zapira zuby nehty...

+1/0
9.6.2018 10:04

V25á16c86l45a18v 39P90o76u92s69t65k38a 3840701112

Další z důkazů marnosti takového nesmyslného boje. Něco jako když ekofanatik zakáže vjezd starším dieselům do dvou!! ulic vedoucích do druhého největšího námořního přístavu Evropy, kterým ročně propluje 13000 obřích námořních lodí, říčních nepočítaně. To že tyto ulice křižují gigantický železniční uzel po kterém denně projede stovky dieselových lokomotiv je jen třešnička na dortu.

+12/−2
8.6.2018 12:20

K93a62r97e11l 82B40a98r69t94á56k 3279603782956

Já bych elektromobil chtěl.

Potřeboval bych jen domek s garáží a cena auta tak okolo 150k. Denní dojezd by mi stačil 150-200km včetně topení nebo klimatizace.

Zatím mám tedy smůlu.

+4/−1
8.6.2018 12:19

J93a68n 53V68á65c64l95a63v55í22k 3782916371959

150 tisíc? tak to jste se rozšoupl...

0/0
9.6.2018 19:55

K47a18r72e29l 62B88a34r61t78á87k 3119963682886

Na dojíždění do práce a běžné např. nákupy by mi to stačilo.

+2/0
10.6.2018 8:51

J36a65n 22V44á31c33l34a14v10í41k 3312256871259

Tak že by Vám to stačilo nepochybuji, ale krom třeba Dacia mi přijde, že tam není moc široký výběr nových aut ani se spalovacími motory.

0/0
10.6.2018 10:48

T70o70m15á45š 32P35a50č42e66s 2928972987177

Já bych jej klidně chtěl, ale jelikož z principu odmítám za auto dát víc jak 150k a to už i se servisem po koupi, tak prostě nemůžu.

0/0
8.6.2018 11:50

J91a71n 83B78u38b97i83k 9282331882537

Klidně si elektromobil koupím, ovšem až

1/ nebude stát 3x tolik co benziňák

2/ dojedu s ním na jedno nabítí alespoň dvě třetiny vzdálenosti jako s benzínovým

3/ nebudu si muset vybrat mezi tím, zda ujedu víc kilometrů nebo zda si budu v zimě topit či v létě klimatizovat; obojí totiž je na baterky

4/ nebudu se muset plazit po dálnici max. stovkou, protože při vyšší rychlosti stoupá odpor vzduchu

5/ nebude účinnost LiOn baterií klesat tak rychle, že po dvou letech mají 60% až 70% kapacity

6/ nebude domácí rychlonabíječka stát 35 a víc tisíc a nebudu muset kvůli ní zvýšit draze placený příkon

7/ nebude mít každá firma jiný typ zásuvky na rychlonabíjení, takže nebudu muset vozit s sebou redukce

8/ bude možno rychlonabít skoro u každé pumpy a to během 10 až 15 minut, tedy než vypiju kafe

9/ nebude mi v případě dopravní nehody hrozit exploze LioN baterií

+16/−4
8.6.2018 11:08

V86á36c63l25a91v 84P14o91u27s28t25k55a 3620601642

10/ bude v nabídce kompaktní MPV jako 5008, Galaxy, Sharan, Zafira, Picaso.....

+2/0
8.6.2018 11:10

D11a95v37i66d 14K52n58a48p54e75k 8127564136905

Vy jste nějaký zpovykaný. Co byste od auta nechtěl? ;-D;-D;-D

Ale zaujal mě Váš bod 5). Po 2 letech pokles kapacity na 70% Hustý. Měl jsem 20 let starou felicii a její spotřeba se za tu dobu posunula ze 6,5 na 8,5 l/100 km. Tzn. za 20 let jsem na plnou nádrž ujel o 30% méně kilometrů. U elektromobilů to nastane už za 2 roky.

U bodu 9) možná baterky neexplodují, ale budou další 2 dny produkovat dostatek kyslíku pro hoření. Proto budou muset být zasypány vrstvou písku a být pod dozorem. A to se vyplatí.

+3/−2
8.6.2018 11:14

J98a70n 82B44u50b30i39k 9502451492497

Ad 5/ LiOn baterie jsou velmi háklivé na vybití - obecně se doporučuje je nenechat vybít pod určité napětí na článek a nevyužívat celý pracovní rozsah, to pak výrazně snižuje počet cyklů. Je pravda, že nabíjení a vybíjení řídí elektronika, která v článku je, ale ta klidně umožní nechat článek vybít úplně.

Ono je to vidět u pracovního akunářadí, kde můžete klidně dosáhnout 1000 až 1500 cyklů aniž by se výrazně snížila kapacita, ale když bateri vybíjíte až do konce, skončíte na 400 až 500 a jste rád.

Totéž je se skladováním - LiOn baterie se nesmí skladovat nenabité, takže žádné přijedu z cesty a nabiju v sobotu až pojedu na výlet - hezky udržovat v nabitém stavu........

+1/0
8.6.2018 11:24

M73i82r52o54s40l17a81v 81K10u41c79e75r73a 4497970217331

Skladování je něco jiného než "přijedu z cesty a nabiju v sobotu". Skladovaním se myslí dlouhodové ponechani svemu osudu...

+2/0
8.6.2018 11:27

D17a22v11i84d 43K19n82a77p94e26k 8217254246615

Zajímavé info. Měl jsem dlouhou dobu za to, že LiOn baterky je právě potřeba nechat vybít do mrtě a pak nabít zase na 100 %. Někde jsem slyšel, že ta kapacita se právě snižuje, když necháte baterku vybít úplně.

+1/−1
8.6.2018 11:29

Najdete na iDNES.cz