Diskuse k článku

Nejlevnější v Česku. První elektroškoda Citigo se vejde do půl milionu

Až se začne na konci příštího roku prodávat elektrická verze minivozu Škoda Citigo, neměla by její cena včetně DPH přesáhnout hranici půl milionu korun, zjistil specializovaný automagazín Autonaelektřinu. Tím by se stalo vůbec nejlevnějším plnohodnotným elektromobilem na českém trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a73n 39V96á21c11l71a22v57í21k 3332546671589

Půl milionu za Citigo je hrozně moc, ale za celkem slušný elektromobil to už tak hrozné není. Na druhou stranu konkurence na škodovku čekat nebude, uvidíme za rok.

0/0
13.10.2018 18:47

J31i13ř64í 70S78c60h80w52a90c92h 8298174158626

Stačilo by jediné technické opatření. Zavést povinnost, aby producent emisí si "užíval" svých čmoudíků jako první. Tedy výfuk spalováku ústil přímo do kabiny.

A rázem by všechny e-Citiga i za půl milionu byly nadlouho vyprodané....;-)

+1/−2
13.10.2018 0:03

P54e31t84r 36Č81e62r16m39á79k 9688975649870

Jakože v duchu aby uhelná elektrárna vypouštěla emise do města pro které dělá tu elektriku? ;-)

+4/0
14.10.2018 11:03

J33i54ř24í 74S81c13h74w28a63c53h 8228904438266

Tož pokud přesně identifikuješ kam který elektron dorazí.... A rozlišíš ty čisté od těch špinavých tak klidně.... A pokud se ti to nepodaří a nesouhlasis s mým návrhem, tak bys měl pridelat všem autům vyfuky alespoň 50 m vysoké.

0/−1
14.10.2018 13:37

P43e66t34r 43Č66e79r86m84á75k 9588265249860

Není třeba identifikovat konkrétní elektron, stačí emise elektrárny odpovídající konkrétnímu množství energie (budu grand a budu opomíjet všechny ty ztráty které pak nastávají cestou) které eauto spotřebuje. Pak by byly potřeba rozhodně delší hadice než 50m abys to těm elektromobilům natahal do kabiny R^

+1/0
16.10.2018 11:00

J88a33n 48D76l47o34u46h16ý 8696870273110

Takováhle jednohubka, nákupní taška s omezeným využitím za půl milionu je pěkný luxus... :-/Rv

+3/0
12.10.2018 9:08

M52a60r49t62i86n 67K91a25r38á71s71e10k 9818223878398

Tak zalezi no, chce to u auta kalkulovat spise celkove naklady za nejakou ekonomickou zivotnost, a tam to uz to nevychazi tak spatne, i kdyz nejaka bomba to taky neni.

+1/0
12.10.2018 9:13

P16e39t37r 85K58r63á97l 6807396172160

Za pár let si vzpomenete na Škodovku která stála jenom půl milionu. Úředníci Evropské komise vám vytvořit takové pravidla že si svoje úsporné benzín a diesel budete moci akorát postavit za barák a vzpomínat jak bylo.

+4/−5
11.10.2018 12:56

J31i55ř97í 42S23c73h93w13a91c28h 8928604308546

nová pravidla se týkají aut vyrobených v budoucnosti a těmi dnes nikdo nedisponuje.

+7/0
11.10.2018 15:00

Z51d86e17n21ě59k 46H41a93n19z29l 2218334285295

V roce 2030 za 12 let bude muset mít auto se spalovacim motorem spotřebu max.2,5 litru na sto

+1/−4
11.10.2018 12:55

J23i52ř43í 41S41c68h58w11a64c77h 8688174628286

ne nebude...

stejně jako dnes Kodiaq klidně může mít emise CO2 170 g/km což je hrubě nad dnešní limit.;-)

+2/−1
11.10.2018 15:02

M37a19r60t86i49n 78K46a13r60á48s44e97k 9858193318788

Kde jste prisel na takovy nesmysl? Nebo zamerne pisete do diskuzi doocibijici lzi (pro nektere lidi je to zjevne hobby, jen jsem nezjistil co z toho maji)...

+2/0
12.10.2018 8:37

V23l98a30s60t71i60m58i43l 58T64e75n82c78e53r 4910320377790

Za toto ošklivé káčatko dát púl milionu? NE.

+5/−1
11.10.2018 12:24

M16a68r50t73i29n 66K80a77r53á56s31e19k 9898453128438

Tak pro srovnani pred 7 lety uvedene trojcata (Mitsubushi iMiEV, Peugeot Ion, Citroen C-Zero), se skoro tretinovou baterkou, slabym motorem, a dost divnovzhledem bylo za cenikovych 900 000, rekl bych ze za necele desetileti je obri posun kupredu....

+7/0
11.10.2018 9:49

P27e96t56e13r 84M77o53l84n14á70r 8345544792339

Za Suzuki Vitaru 1,6 VVT 4x4 ,vo výbave ,som dal 18 000€ ;-D

+3/−3
10.10.2018 23:07

Š67i38m39o45n 45M12a21r41t31y75n14e49k 7503685973566

Gratuluji, ale jakou to má souvislost s tématem?

+6/0
11.10.2018 6:40

P31e57t85r 31P50o17s54p82í94š12i97l 4258294496436

Asi tu, že je levnější než elektrický Citigo. Ale to je spousta aut. Pořád bohužel platí, že elektrické auto je 2x dražší než jeho benzínový bratříček. A platí to i u Citigo, protože benzínové stojí polovinu. Ale za půl mega je to už velký pokrok, podívejte se kolik stojí třeba elektrické BMW i3 a přitom je to taky malá ošklivá škatule na kolech.

+3/−3
11.10.2018 7:38

M22a49r24i20a85n 17K77a13r79a66b23a 4573151430852

Tak i3 je rozhodne veľmi zaujímavé auto, a porovnávať to s Citigo može len absolútne neznalý človek. Na tom aute je všetko o galaxiu inde... Naviac má možnosť REx, skvelé jazdné vlastnosti, a je to luxus. Citigo je bohužial príšerná krabička, sociál s cenovkou normálneho auta.

+3/−1
11.10.2018 8:18

P31e32t37r 27P48o83s46p35í49š72i36l 4408294266626

Nevím jak Vy, ale já jsem s I3 pár stovek kilometrů najel. A za tím, že je to malá ošklivá škatule na kolech, si stojím. A ještě je předražená. Reálný dojezd taky neoslní, ale chápu, že pro některé je to modla, protože je to BMW. Elektrický Citigo bude ve všech směrech horší, ale jen hlupák by čekal něco jiného. To I3, co jsem měl půjčené, totiž stálo skoro 3x víc než elektrické Citigo. A v konečném důsledku udělá stejnou službu - to je, že odveze pár pasažérů na druhý konec města nebo u kousek za město.

+2/0
11.10.2018 8:42

M77a28r81i60a92n 62K43a90r93a75b63a 4433381260162

Stojte si za čím chcete, kdo nechce vidieť neuvidí. A hlavne pivné reči nie sú argument. Elektrické Citigo ešte nemá cenovku, tak sa nehrajte že ste jazdil 3x drahšou i3. Tá, sa vyrába od roku 2013 takže kapacitu batérie tu snáď riešiť nebudeme. A aj po 5 rokoch od uvedenia, je to ako interiérom, materiálmi, tak aj konštrukčnými riešaniami iná galaxia. Stačí to postaviť vedľa seba... Fabrika na VW UP v Bratislave, už keď sa stavala sa počítalo, že do budúcna bude na platforme UP! EV verzia. Ale vytasili sa s tým až teraz. Netvrdím, že Citigo EV bude zlé vozidlo, ale treba brať do úvahy aj cenu. A tá rozhodne nezodpovedá technickému prevedeniu na aute, ktoré je na trhu inak od, roku 2011. Pokiaľ to posadia na cenovú úroveň Yarisu HSD, bude to dávať zmysel.

+1/−1
11.10.2018 12:39

J73i93ř36í 64Z65ý20k14a 9439703111120

BMW prodlužovač dojezdu přestalo(či brzy přestane) nabízet, verze REX si tedy neobjednáte ... prý je to z toho důvodu, že nové verze mají již takový dojezd, že to není potřeba.

0/0
11.10.2018 10:38

M35a19r59i11a47n 98K64a75r76a72b74a 4633441920642

V pohode, u prvej verzie to bolo. Ale ak tu niekdo tvrdí, viz vyššie že Citigo je krása a kvalita na kolesách oproti i3, tak to je na chocholouška...

0/−2
11.10.2018 12:40

P94e31t33r 29P10o26s80p32í92š78i54l 4208484106376

Nechápu o čem tu píšete. Kde to tvrdím? Možná by bylo lepší naučit se číst a porozumět psanému textu.

+2/0
11.10.2018 13:45

M19a19r10t39i86n 91K62a85r75á97s27e80k 9818153218748

Tak tipuju ze to bude kopie UPu jen s vetsi baterkou, tzn to bude mit vykon, jaky se u spalovaciho citiga ani neda koupit, elektro je prirozene "automat", vybava odpovidajici top vybave, pak uz to neni dvojnasobek, ale teme jen u pulku vice kdybychom chteli srovnatelny spalovak....

0/0
11.10.2018 8:20

P70a25v62e35l 19O81t82i62s20k 2226201757

Ale u nákupní tašky přece vůbec nejde o výkon k čemu taky.

+2/0
12.10.2018 22:56

P37e51t12r 68P94a14l83e84č81e14k 3590895954142

Pidiškatulka s mizerným dojezdem a neúnosně dlouhým tankováním za bezmála půl míče. Jo, to dává smysl.:-)

+6/−4
10.10.2018 22:37

J51i46ř93í 14Z16ý61k76a 9259293101650

překvapivě to dává větší smysl než rodinné auto na baterky. Tohle je hopsadlo po městě a přilehlém okolí, pro maximálně jednoho pasažéra. Tohle veřejnou nabíječku neuvidí jak je rok dlouhý - nedávalo by to smysl. Takže argument, že se to dlouho nabíjí je nesmyslný. Z pohledu obsluhy se to nabíjí asi 30 vteřin, tolik trvá připojení a odpojení nabíjecího kabelu. Co se děje mezi tím majitele nemusí zajímat, protože v té době spí, nebo dělá něco jiného.

Ano, ta cena je pro Čecha docela masakr, ale Němci rozmrzelí z nutnosti prodat zánovní diesely by po tom mohli skočit.

Já bych si dovedl představit i nějakou lowcost verzi s 20kWh baterkou a 130km WLTP dojezdem za nějakých 380t Kč. Spoustě lidí by to na odhopsání do práce, nakoupit a zpátky stačilo. Samozřejmě jako druhé auto.

+7/0
10.10.2018 23:13

Š27i73m98o96n 88M63a58r50t59y27n80e92k 7423955103116

Němec prodá svého zánovního Passata s naftovým motorem a přesedne do Citiga? To asi ne....

+2/0
11.10.2018 6:39
Foto

I61v84a73n 21K20o87p24t76a 5767102421957

Němci své zánovní diesely rozhodně prodávat nemusí. Se zánovním diesele vjedou i do zón zákaz vjezdu dieselů. Páč tam nesmí (nebudou smět) diesely do EURO4 a ti tam nesmí už nyní protože ti povětšinou nedostanou zelenou Umweltplakette.

+1/0
11.10.2018 9:27

J90i74ř71í 34Z37ý69k96a 9259303351410

pletete se, zákaz platí v některých oblastech i pro Euro5

0/−1
11.10.2018 10:37
Foto

I53v42a18n 12K71o55p46t92a 5527302861657

Myslíte tu jednu ulici v Hamburku?

+4/0
11.10.2018 11:45

J15i40ř84í 87Z49ý73k65a 9119973881860

aktuálně, v nejbližší době přibudou části Berlína, Stuttgartu a dalších

0/−2
11.10.2018 14:09

P25e31t56r 83Č77e22r69m67á56k 9298765719490

To máte sice pravdu, pořád ale diesly s E6 budou v pohodě, takže žádné zánovní diesly nikdo vyprodávat nebude.

+1/0
11.10.2018 15:24

J63i50ř31í 34Z55ý22k76a 9899593881820

pořád? Euro 6 bude v pohodě tak rok dva ... pak zakážou i je. Salámová metoda. A pak budou na řadě benzíňáky ...

0/0
12.10.2018 9:29

P83e63t13r 94Č26e40r48m25á31k 9848345349580

Ale kdepak, nic takového se ani zdaleka nechystá. To že se postupně zakazuje vjezd nějakým plaketám je zcela normální stav který nastal už několikrát.

0/0
12.10.2018 15:37
Foto

I85v78a45n 33K53o25p25t50a 5887632631937

Stuttgart povolí euro5. Podle toho co jsem dnes četl. Je to prakticky politicky neprůchodné jen v regionu Stuttgart je víc jak 100000 aut plnicich tuto třídu. I když DUH by rada zahrnula i euro6.

0/0
11.10.2018 18:08

O60n87d20ř47e10j 13K41r67y53š87t60o80f 6303511

To nebudou PRO ZÁJEM stačit ,,POŘADNÍKY"

+6/0
10.10.2018 21:27

J35i43ř51í 46Z89ý76k71a 9849113121950

Pokud se trefí do šrotovného v Německu, tak máte pravdu. Pak by vyšlo cirka na 200t Kč. A za ty prachy bych to vzal i já, přestože nemám Škodovku vůbec v oblibě

+1/−2
10.10.2018 21:53

O61n49d70ř34e29j 89K13r24y84š78t40o45f 6823631

NO dobře-šrotovné (asi čekáte hlubokou krizi - a propady hdp)

- ale co to má společného s reálně nastavenými ekonomickými parametry.

Všichni vidíme kam jde elektromobilita v zemích kde skončila podpora tohoto zatím neživotaschopného experimentu.DO KOPRU.

+4/−2
10.10.2018 22:13

J41i45ř72í 77Z65ý36k20a 9889113771350

šrotovné tam teď páchají kvůli dieselům. Plus mají nějakou dotaci na elektromobily.

PS: netvrdím že je to správně, jen to že pokud se Škoda trefí do příležitosti, může se to na některých trzích sakra dobře prodávat

+1/0
10.10.2018 22:35

A72l27e78š 62W90o63l36k70e76r 6749839514639

"Šrotovné" tedy prolobované dotace. S tím běžte do háje. S reálnou ekonomikou to nemá nic společného :-(

+2/0
11.10.2018 7:13

J38a12n 80V49á84c68l70a12v16í73k 3212216451739

Možná, ale místní automobilky z něj i tak těžily.

0/0
12.10.2018 7:02

P21e10t28r 35O75t52r55u66b97a 6496868232125

Takže zase o ničem. Cena cca o 100% více než stejně vybavený benzínový model. Žádná změna oproti stávajícím e-autům.

+10/0
10.10.2018 21:23

P65e60t41r 98O12t43r90u37b80a 6676488852945

A ještě malá kalkulace, Citigo CNG stojí cca 300000 Kč, jezdí cca 0,80 Kč/km. Když bych připustil nájezd 200000 km, tak při rozdílu cen 200000 Kč bych musel elektřinu tankovat zadarmo a ještě by se mně to nevrátilo. A navíc se pak zbavovat ojetého e-auta, brrr to je hrozná představa.

+5/0
11.10.2018 8:13

M14a23r61t80i14n 50K89a45r11á94s33e28k 9278533248508

Na druhou stranu mate auto co jede nesrovnatelne lepe, ma "automat", krome nizsich nakladu na palivo i vyrazne levnejsi servis apod....

Proste pro cloveka co vyhledava auta v cenove kategorii "jiz od xxx" to jeste nejakou dobu bude mimo misu, pro lidi co si kupuji auta s lepsi vybavou, silnejsim motorem a treba i automatem to uz velmi pomalu zacne byt zajimave...

+3/0
11.10.2018 8:23

P88a78v83e33l 36O71t10i71s81k 2826401777

tak ale uvědomte si co je to za auto, to vlastně ani není auto to je jen nákupní taška do města, nic víc nic mín. A u tohohle asi málokdo řeší nějakou sílu motoru atd.

0/0
12.10.2018 23:01

T35o34m15á23š 21Z23e71m51a25n 3175148854285

Udělejte levný hybrid - prostě cokoliv, co splní definici hybridu pro modré zóny za nejnižší cenu.

Půl milionu za elektromobil je levné.. na elektromobil, ale ne na pojízdnou nákupní tašku.

+3/0
10.10.2018 20:58

M78a46r42e86k 84J60a53n22e53č56k40a 1767856323321

Ty ceny za tyhle elektro mini auta fakt baví ;-D A to ani nemluvě o dobíjecí spartakiádě. Kdyby raději udělali hybrid za rozumný peníz, než tyhle předražené elektrošaškárny za přemrštěné ceny.

+7/0
10.10.2018 20:57

M40a31r13t78i25n 84K31a88r80á60s76e12k 9458203648698

No nevim, jestli priplacet za hybrid 100 000, nebo za ciste elektro 200 000, tak uz za me urco radsi to ciste elektro...

0/−1
12.10.2018 9:12

O10n46d89ř49e86j 48K27r68y38š82t47o57f 6483821

Nákup?? možná --dítě s kočárem už asi těžko.500k??

za tu cenu lepší Octavia combi CNG - když vezmeme že energie se musí někde vyrobit - vychází tato Oktávka co se splodin týče-daleko lépe - jelikož ,,spaluje" skleníkový plyn metan.

+3/−2
10.10.2018 20:45

Najdete na iDNES.cz